Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2015, 20:29
Verwijderd
Mijn broer doet altijd zo fel en bot en wordt heel snel boos en zegt te snel wat en denkt niet na voordat hij wat zegt.

Als ik bijv hem in het vertrouwen neem dat ik niet zo lekker in me vel zit dan zegt hij tegen mij dat ik dat maar moest uitzoeken.

En als ik hem vertel wat er aan de hand is dat een jongen op school mij uitgescholden heeft voor viezerik nerd en dat ze mijn huis in de fik willen steken. En dat vertel ik mijn broer en dan zegt hij dat die jongen mij wel in de fik mag steken en loopt lachend weg.

En ik kan het niet goed met mijn broer vinden. Maar ik vertrouw hem wel en neem hem ook als eerst in het vertrouwen als er wat is want ik weet hij vertelt niks door. Maar dan krijg ik zo`n vervelende opmerking van hem.
En dat schiet ook niet op.

Vandaag betrapte ik mijn broer op facebook met zijn vriend. Hij ging mij zwart maken. En zeggen dat ik altijd bij hem terecht kom als er wat is enzo. Gelukkig was die vriend van hem toch aardig en zei dat het mag en dat daar niks mis mee is.

En opeens zag mijn broer dat ik meekeek en stond die op en zei mijn kamer uit opdonderen nu. Ik vroeg hem wat er was? Hij zei gaat je niks aan voor mij part val je dood en ging mij slaan en schreeuwde en schold me uit.

Ik snap hem niet meer en niet altijd. Hoe ga ik ermee om?

Groetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2015, 20:40
Verwijderd
MITM aanval?

Edit: kak, verkeerde forum
Met citaat reageren
Oud 03-06-2015, 23:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Misschien heeft je broer er geen behoefte aan dat jij dingen met hem deelt. Kan je deze dingen eventueel ook met je ouders bespreken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 12:49
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Handig om te weten is wat jullie beider leeftijd is alvorens iets te kunnen concluderen of tot een advies te komen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:43
Obelise
Obelise is offline
Ik denk dat je broer best ongelukkig en cynisch is...

En omdat hij zelf met ze eigen problemen niet goed kan omgaan, hij ook liever niet met jouw bezig is.

Hij is gewoon liever bezig met zichzelf, en het kost hem moeite om zich in te leven in jouw problemen.

Dat is mijn hele amateuristische advies.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:44
Verwijderd
Ja mijn broer is 15 en ik ben 12. En mijn broer is altijd al zo geweest en vroeger kon ik het beter met hem vinden dan laatste 5 jaren. En ik vertrouw hem gewoon het meest vooral omdat we vroeger alles deelden onze kamer deelde we en echt alles. En als er wat was kwamen we bij elkaar en konden we het bij elkaar kwijt. Dat is in de loop van tijd allemaal veranderd in 5 jaar. Mijn ouders kwamen erachter en zeiden dat het niet meer zo langer kon en daarom zijn we van kamers verplaatst. En het wordt steeds erger. Ik hoef maar even bij hem in de buurt te zijn soms en dan zegt die daar heb je stomme broer ook weer. Ik heb het idee dat hij gewoon in puberteit is en denkt dat het stoer is wat hij doet. Maar ook denk ik dat die het erg moeilijk heeft en dat niet kan delen en dus afreageert op mij. Maar 5 jaar lang? Dat zal toch niet?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:55
Obelise
Obelise is offline
Sommige mensen leren dat nooit af.

Probeer gewoon positief tegen hem te blijven, en maak grapjes over zijn stomme opmerkingen.
Als hij daar niet vrolijker van word.
Zit het gewoon best diep...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 18:59
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als je 15 bent en je kleine broertje 12 vind je hem al gauw stom. Dat hoort nu eenmaal bij de puberteit. Het zal ooit wel over gaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 19:20
Verwijderd
Oke. En vandaag vertelde ik mijn zus die is 17 dat ik een soort relatie heb maar niet verkering maar met een meisje af en toe ga vrijen. Want we gingen gisteren vrijen en toen had ik spijt enz. En hebben we erover gepraat bij haar is er wel beetje verliefdheid maar we hebben samen besloten om af en toe lekker te vrijen met elkaar omdat we het alle 2 lekker fijn en prettig vinden enz.
Vertelde ik mijn zus dat. Ze zei tegen mij dat het leuk is en wie weet worden we daardoor wel hotel de botel op elkaar. Toen kwam mijn broer binnen en hoorde dat en zei tegen mijn zus wie weet is hij allang dood. Toen keken we elkaar aan. Ik zei tegen mijn broer dat ik misschien al in de hemel leef. Hij zei net nog dat hij iemand gaat regelen/ inhuren om mij te ombrengen. Hij pikt het niet dat ik seks verhalen deel met mijn zus. Maar dat zijn geen seks verhalen. En dat slaat nou weer nergens op van mijn broer.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 19:32
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Misschien is jouw broer wel gewoon een onbeschofte boerenlul, dat zijn verassend veel mensen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 20:04
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
als twaalfjarige zit je echt niet te kijken en te wachten op de 'ellende' van je grote broer. Daar is hij nog echt wat te jong voor.
Stoer zijn hoort er nu eenmaal bij op die leeftijd, dat merk je wel aan zijn opmerkingen naar jou toe. Val hem gewoon niet lastig met zoetsappige verhalen, en niet met hetgeen waar je mee zit..
Daar is zijn puberende koppie nog niet aan toe.
Het is waarschijnlijk jaloezie, daar hij zijn grote broer allerlij dingen ziet doen, waar hij tegenop kijkt.
neem het hem niet kwalijk maar kweek begrip. Over een paar jaar droogt hij wel op!
Geduld is hier het toverwoord.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 21:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
als twaalfjarige zit je echt niet te kijken en te wachten op de 'ellende' van je grote broer. Daar is hij nog echt wat te jong voor.
Stoer zijn hoort er nu eenmaal bij op die leeftijd, dat merk je wel aan zijn opmerkingen naar jou toe. Val hem gewoon niet lastig met zoetsappige verhalen, en niet met hetgeen waar je mee zit..
Daar is zijn puberende koppie nog niet aan toe.
Het is waarschijnlijk jaloezie, daar hij zijn grote broer allerlij dingen ziet doen, waar hij tegenop kijkt.
neem het hem niet kwalijk maar kweek begrip. Over een paar jaar droogt hij wel op!
Geduld is hier het toverwoord.
Volgens mij is de topic starter juist het jongere broertje.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 21:32
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Idd. Met een hevig puberende oudere broer. Blijf gewoon lekker met je zus praten als je dat fijn vindt. En als hij daar moeite mee heeft: jammer dan!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 22:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet meer zo veel tegen je broer praten.

Misschien over 5 jaar weer.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2015, 11:39
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Whoops..
Nou meteen de spiegel voorgehouden vrees ik..
In ieder geval wijze woorden voor een 12 jarige.
conclusie:
Gun jezelf een paar jaar en je broer...komt goed..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 10:54
Verwijderd
Ja doe ik nu. En soms vind ik het lastig om niet met mijn broer te praten. Ik kan toch niet doen alsof hij niet bestaat. En dat ga ik ook niet doen. En ik heb met mijn ouders erover gepraat. Mijn moeder is er het meest rustiger over. Mijn vader niet hij zegt als dat het als zijn broer was geweest hij hem allang had teruggepakt. Maar mijn moeder zei tegen mij dat ze met mijn broer zou praten en zeggen dat dit niet zo langer kan. En gaan we samen oplossing zoeken als een echt gezin mijn ouders ik mijn zus en broer gaan dan aan tafel zitten. Maar dat zouden we al doen gisteren maar toen ging mijn broer ineens weg en moest naar zijn vrienden toe. Maar dat komt wel keer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2015, 20:07
RobertG
Avatar van RobertG
RobertG is offline
Tussen negeren en lullen over de juiste dingen zit een groot verschil. Je hebt nu een beetje een idee welke gesprekken hij hekelt, oftewel kut op reageert.
Praat met hem over dingen die je samen leuk vind.
interesseer je in de dingen die hij leuk vind. Misschien dat dat de brug weer maakt tot een fatsoenlijk gesprek..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2015, 15:44
Verwijderd
Ja dat heeft geen nut want als ik vraag aan hem hoe het ging op school zegt hij dat het mij helemaal niks aangaat. En hoe het ging met voetbal en of die nog gewonnen had krijg ik ook te horen dat het mij geen reet aangaat. Dat zegt hij dan.
Dus het heeft niet echt zin. Maar we zouden vanmiddag na school aan de tafel gaan met zn allen ik mijn ouders en zus en broer. Maar toen zei mijn broer ineens dat hij nog naar school moest om wat dingen te regelen voor de feest van een van zijn vrienden die gaat slagen. Maar er is geen 1 vrienden van hem die gaat slagen allemaal net zo oud als hij. Dus hij probeert gewoon smoesje te verzinnen om niet aan de tafel te gaan zitten en met zn allen erover praten en samen kijken wat we kunnen doen om tot een oplossing te komen En dat maakt me verdrietig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2015, 07:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Laat je broer en zijn gedrag even voor wat het is. Volgens mij heb je een lieve zus en fijne ouders, praat gewoon met hen. Je broer trekt over een tijdje wel weer bij.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-06-2015, 18:00
Verwijderd
Ja ik heb hele fijne zus en moeder. Maar vader is niet zo fijn altijd want soms kan hij best zo boos worden dat die geweld gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2015, 20:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan denk ik dat jouw broer een beetje op zijn vader lijkt. Slaat je pa je soms? En zo ja hoe vaak en waarom?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 12-06-2015, 19:36
Verwijderd
Hij slaat mij wel en slaat ook mijn zus en ook wel eens mijn moeder. En hij slaat heel vaak mijn broer omdat hij zo raar doet de laatste tijd. Eigenlijk wordt mijn broer het meeste geslagen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2015, 21:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Een pa met losse handjes dus. Misschien verklaart dat het gedrag van je broer wel een beetje.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-06-2015, 13:01
Verwijderd
Denk je dat mijn broer hetzelfde wordt als mijn vader losse handjes enzo?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2015, 20:32
irisiris
Avatar van irisiris
irisiris is offline
Citaat:
Denk je dat mijn broer hetzelfde wordt als mijn vader losse handjes enzo?
Dat weet je nooit. De kans is natuurlijk wel groter dan in gezinnen waar niet in geslagen wordt. En zo te horen heeft hij ook een paar van zijn karakter trekjes. Maar jij word ook soms wel eens geslagen en jij bent ook een kind van je vader. Denk je dat jij zo wordt?
Ik weet niet hoe erg het is bij jullie thuis, dus ik kan niet zeggen of je broer waarschijnlijk ook zo wordt of niet. Ik denk dat jij dat het beste weet, want jij kent jullie situatie het best. Wat denk jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2015, 20:50
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik hoop het niet voor jou en hem maar de mogelijkheid is wel aanwezig.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 07:43
Verwijderd
Ik hoop het niet maar ben bang dat hij wel zo gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2015, 08:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik hoop het niet maar ben bang dat hij wel zo gaat worden.
Probeer je daar niet te druk over te maken. Je broer gaat nu door de puberteit en kan de komende jaren nog wel een paar keer heel sterk veranderen, afhankelijk van de mensen waarmee hij omgaat en de voorbeelden die hij kiest en ziet.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-07-2015, 08:39
Verwijderd
Oke. In het weekend is er iets gebeurd. Mijn vader ging ineens mijn broer slaan. Omdat mijn broer hem uitschold van vieze balzak. Toen werd hij natuurlijk boos en ging tekeer en ging hem heel hard slaan. En dat was niet 1 keer maar wel vaker. En toen was mijn broer naar boven en ging mijn vader erachter aan en hadden ze ruzie konden we beneden nog horen. En toen ging mijn vader naar beneden. Mijn broer bleef zo lang weg hij zou binnen 5 minuten terugkomen. En toen zei mijn vader hij is vast aandacht aan het zoeken. Toen ging mijn moeder kijken en ik ging mee want ik was beetje bang. En toen zagen we dat mijn broer zijn hoofd bloedde en dat was niet normaal.

Toen zei mijn broer nog tegen ons donder op ik hoef jullie medelijden niet. Maar mijn moeder verzorgde hem en ik was heel aardig voor hem. En toen begon mijn broer langzamerhand wel te breken en zei dat het hem speet van hoe die deed tegen mij. Even later kwam mijn vader boven en ging ineens weer schreeuwen naar ons. Terwijl mijn broer en ik klein beetje hebben bijgelegd komt mijn vader weer schreeuwen en ruzie maken. Toen zei mijn zus die is soort van vredestichter ze zei dat wij rustig moeten houden en dat ik en mijn broer het willen bijleggen. Toen ging mijn vader weg en kwam niet meer thuis. En toen kwam hij savonds rond na het eten thuis.

Maar de laatste tijd is mijn vader nogal aan het flippen en is die ook later thuis dan anders. Maar met mijn broer en mij is het klein beetje goed maar nog lang niet goed want hij doet nog wel bozig en scheldt mij wel uit. Maar wel ietsje minder erg.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2015, 09:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat vind je moeder ervan, dat je vader zo doet? Is hij richting jullie allemaal zo agressief?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-07-2015, 16:16
xgirlstime
xgirlstime is offline
Citaat:
Oke. Maar de laatste tijd is mijn vader nogal aan het flippen en is die ook later thuis dan anders.
Misschien moet je naar de kindertelefoon bellen als het zo erg is dat hij je broer zo hard slaat dat hij bloedt?
__________________
Halllo! Wij zijn Bubble, BadGirl, BlueEyes, BeautyBabe en Boo. Samen hebben wij een blog genaamd xgirlstimeofficial.blogspot.nl!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2015, 03:02
Verwijderd
Of gewoon de politie
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 16:25
Verwijderd
Het is weer stuk beter tussen mijn broer en mij. En mijn vader is inderdaad zo gewelddadig naar ons allemaal. En meestal naar mijn broer toe. Maar het lijkt er op dat hij waarschijnlijk vreemdgaat want hij is na het eten thuis soms is hij wel heel laat in de nacht thuis en of pas de volgende ochtend. En dat zijn tekenen van vreemdgaan ook al zegt die van niet?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2015, 17:13
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Fijn dat het tussen jou en je broer beter gaat. En dat je vader soms laat thuiskomt of een hele nacht wegblijft is wel heel vreemd. Zegt hij nooit wat hij gedaan heeft?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-08-2015, 13:37
Verwijderd
Wat is er gebeurt dat het nu een stuk beter gaat tussen jou en je broer?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2015, 15:25
Verwijderd
Dat het beter gaat met mijn broer en mij eigenlijk kwam dat doordat hij zo hard werd geslagen dat zijn hoofd beetje bloedde. En dat wij dus voor hem waren enzo toen brak hij een beetje en zijn wij erover gaan praten. Nu gaat het weer ietsje beter met mijn broer en mij samen. En mijn vader zegt inderdaad nooit als hij iets heeft gedaan eigenlijk geeft hij nooit zijn fouten toe. En was afgelopen weekend hele weekend weg zonder dat wij het wisten. Vrijdagmiddag was die weg gegaan en zei dat die werkuitje had. Maar hij heeft nooit werkuitje en hij kwam gisteren pas weer thuis. En mijn vader en moeder hebben vaker ruzie dan voorheen. Omdat mijn moeder denkt dat hij vreemdgaat en hij zegt van niet. En ik weet niet wie maar mijn zus vertelde aan mij en mijn broer dat iemand die haar kent mijn vader had gezien met een vrouw maar of dat ook waar is dat weet ik niet? Maar dat weet zij zelf ook niet. Want een ander had het gehoord van eigen moeder.

Maar wij komen er wel achter denk ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2015, 17:27
Verwijderd
We zijn erachter gekomen mijn vader is vreemdgegaan en blijkt ook nog stiekem bij haar ingetrokken te zijn. Nou niet officieel maar gedeeltelijk dus dan slaapt hij daar een paar dagen en dan weer een paar dagen bij mij thuis. Hij heeft niet bekend maar mijn moeder heeft zijn mailtjes en telefoon gecheckt en kwam erachter. En ze is de confrontatie aangegaan maar hij zegt nog steeds dat er niemand is dan haar. Wat een vervelende gedoe
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 17:42
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
En hoelang duurt het voordat je vader definitief uit huis vertrekt?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2015, 18:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Mooi, dan zijn jullie binnenkort van 'm af.

Waarom doen jullie eigenlijk geen aangifte van mishandeling?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 18:24
Verwijderd
Hij is het huis uit gegaan na een knallende ruzie hij heeft mijn moeder geslagen mijn broer ook geslagen en heeft geprobeerd mijn zus te slaan. Maar toen kwam er politie bij omdat de buren het niet vertrouwde en heeft hem meegenomen. Toen moesten wij ook vertellen over die mishandeling. Uit onszelf zouden we geen aangifte hebben gedaan maar dat doen we ook niet alleen maar melding.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2015, 18:45
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Goed dat de buren de politie hebben gebeld. En ook goed dat hij nu weg is. Hopelijk keert de rust nu een beetje terug bij jullie thuis
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 17:21
Verwijderd
Gaat wel goedkomen en mijn vader zit nog steeds vast. De politie vonden het beter voor ons en voor hemzelf om even bij zinnen te komen en paar weken even vast zitten. Om na te denken over zijn gedrag.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2015, 05:28
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Nu ik dit alles heb gelezen over je broer en je vader, kan ik iets meer begrip tonen voor zijn gedrag ten opzichten naar nou toe. Tis een op een stapeling van geweld en puberteit.

Fijn om te lezen dat nu beter gaat tussen jouw en je broer en probeer zoveel het kan het zo te houden.

Ik heb zelf ook een broer en merk nu we beiden iets ouder worden, dat het beter gaat. Tuurlijk het gaat niet altijd goed en we kunnen het bloed onder elkaar nagels halen, maar hoort er eenmaal bij. Zo is die verhouding met elkaar nou eenmaal
Met citaat reageren
Oud 29-12-2015, 00:26
GAnnoniemG
GAnnoniemG is offline
Wauw.. Het begon met een vervelende broer, maar na dat ik dit allemaal heb gelezen.. Ik hoop dat het allemaal beter gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie ik mag mijn vriendin niet meer zien...
heelo
35 21-10-2015 14:06
Liefde & Relatie Bi/homo, ik snap t niet?
rotterdamseboy
4 09-03-2013 21:01
Liefde & Relatie Het niet kunnen vinden met de vriend/vriendin van je zus/broer
Verwijderd
41 12-01-2007 11:31
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Bloempjuh
15 08-05-2004 14:06
Psychologie mijn familie en ik...
ilse
8 23-02-2004 12:34
Algemene schoolzaken mijn familie en ik...
ilse
7 21-02-2004 22:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.