Oud 29-08-2011, 18:52
Verwijderd
Ik zoek ook weer een boek. Ik heb het een lange tijd geleden gelezen en het ging over twee meisjes die allebei heel goed konden duiken. Volgens mij gingen ze ergens logeren in een vuurtoren bij een tante ofzo? (Dat weet ik niet zeker). In ieder geval zijn ze dan alleen, en zien door een verrekijker walvissen. Ze willen graag met walvissen zwemmen, dus pakken ze een bootje en varen de zee (denk ik ) op. Ik weet dat stukje op zich nog vrij specifiek: Ze praten daar vrijwel niet in, behalve dat de een op een gegeven moment iets zegt als: Ik hoop dat ze er nog zijn'. Dat is het enige wat ze zeggen vanaf het moment dat ze die beesten zien tot ze er zijn.

Dan gaan ze dus duiken, en komen ze in een rare wereld terecht. Ze maken daar allemaal dingen mee. Het einde van het boek is volgens mij dat ze erachter komen dat ze Caissonziekte hadden, waardoor ze gewoonweg buiten bewustzijn waren en alles hebben gedroomd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2011, 11:59
Smackrobiotic
Avatar van Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Ik ben op zoek naar een kinderboek. Ik las het toen ik een jaar of zes/zeven was en ging over allemaal dieren in een bos. Op het einde van het boek brandt het bos af ( gezellig kinderboek) en er komt ook een feniks in voor. Volgens mij ging het verhaal er ook over dat de 'grote boze mensen' het bos wilden kappen oid.Misschien fantaseer ik het, maar volgens mij verbrandde de feniks en herrees die weer uit zijn as. Ik meende dat de titel ook iets met 'feniks' was. Er waren meerdere boeken van, en het is volgens mij van een buitenlandse schrijver. Het boek heeft diepe indruk op mij gemaakt als kind, het is een van de eerste boeken die ik helemaal in mijn eentje heb uitgekozen in de bibliotheek en ook helemaal uitlas.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 17:29
Verwijderd
Ik zoek ook een boek. Geen kinderboek, maar een volwassenboek met een heel lang verhaal. Het gaat over siamese tweeling die ik meen met hun hoofden aan elkaar vast zitten. Ik dacht ook dat ze ene jaar of 25 waren, maar dat weet ik niet meer zeker. Een van de zusjes heeft een aneurysma en ze kunnen dus eigenlijk elk moment dood neer vallen. Er is een fysiek sterk zusje dat de ander letterlijk met zich meedraagt op haar heup. Volgens mij was het boek ook vanuit haar oogpunt geschreven, zij is de ik-vorm.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2012, 22:49
Bram Gevers
Bram Gevers is offline
Hallo,

Ik heb speciaal hier een account aangemaakt om hier een poging te kunnen doen. Anyway, ik las 5 jaar geleden in groep 8 een kinderboek tijdens de kinderboekenweek geloof ik, het ging als volgt.

Het speelt zich als het goed is af in de middeleeuwen. Aan het begin van het boek wordt een vinger van een zeker persoon afgehakt. Het verhaal gaat dan over een jongen, die ergens in een dorp dichtbij de ijssel woont, hij moet een uiterest koude winter doorstaan, er kwam veel sneeuw in voor etc. Op een geven moment komt hij bij een kluizenaar, die hij eerst eng vond maar uiteindelijk niet, de kluizenaar leerde hem geloof ik iets in de valkerij, hoe je met van die vogels moest omgaan. Hij kreeg zelf ook een vogel van diezelfde kluizenaar. Op een geven moment moet hij geloof ik naar een grote stad (ik meen Zuthpen) en vanaf dat moment weet ik het niet meer.

Ik heb dit boek nooit uitgelezen, ik kwam denk ik tot de helft. Waarom moet ik dit boek lezen? Ik heb me vijf jaar lang afgevraagd wat de titel was, omdat ik wou weten wat er met die man met die afgehakte vinger was gebeurt. Het was in de kinderboekenweek van schooljaar 2007/2008.

Iemand die me kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 20:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben op zoek naar een boek, die ik heel graag nog een keer wil lezen, maar ik weet de titel niet meer. Het gaat over een meisje die alleen met haar moeder woont. Haar moeder heeft het Syndroom van Down, maar dat wordt aan het begin van het boek nog niet verteld. Het meisje is heel slim en krijgt les van haar buurvrouw. Tussen haar huis en die van de buurvrouw zit een deur zodat ze daar altijd heen kan. Haar moeder heeft een woordje ('zof') dat ze af en toe zegt. Verder zegt ze geloof ik nooit iets, alleen dat woordje. Als dochterlief 12 is, vindt ze in de kast van haar moeder een doos met iets erin, ik weet niet meer wat. Informatie in ieder geval, volgens mij ook foto's. Ze komt erachter dat haar moeder vroeger in een of ander instituut/opvangtehuis zat, en besluit daarheen te gaan om meer over haar moeder te weten te komen, maar vooral wat het woord 'zof' nou eigenlijk betekend. Eenmaal in het instituut/opvangtehuis, zit een man die 'zof' zegt. Laten blijkt dat haar vader te zijn en toen jaren terug bleek dat haar moeder zwanger was van hem, ze weg moest. Op het einde van het boek gaat de moeder dood en houdt haar dochter een toespraak op haar begrafenis, waar ze zegt dat het woordje 'zof' waarschijnlijk voor 'liefde' stond.

Ik wil dit boek heel graag hebben. Wie weet hoe het heet? Het is geloof ik een jeugdboek.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 13:14
Verwijderd
Volgens mij is het 'Ben zo terug' van Sarah Weeks!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 15:35
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Volgens mij ook ja. Dankjewel!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 10:16
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
Hoe heet dat boek waarin een meisje dacht dat ze dood was, ofzo of verdronken, argh is een nieuw boek, kom ff niet op de titel IEMAND
?????
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 12:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Heb je iets meer aanwijzingen?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 07:59
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
ze denkt dat ze dood is, helaas zijn er niet meer aanwijzingen, dat stond ook op die WEBSITE DIE IK DUS VERGETEN BEN AAAARGH
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 14:05
Verwijderd
Als je alleen nog maar weet dat het meisje denkt dat ze dood is betwijfel ik of je je boek gaat vinden. Weet je er echt niets meer van? Niet hoe het eruit zag, hoe dik het was misschien? Welke uitgever, of het een schrijver of schrijfster is? Is het vertaald of is het Nederlands?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 08:48
Spoiler-Dude
Avatar van Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
Citaat:
Als je alleen nog maar weet dat het meisje denkt dat ze dood is betwijfel ik of je je boek gaat vinden. Weet je er echt niets meer van? Niet hoe het eruit zag, hoe dik het was misschien? Welke uitgever, of het een schrijver of schrijfster is? Is het vertaald of is het Nederlands?
het is nederlands, en volgens mij zag de voorkant donkerblauw uit, er is een stuk uit een boek in het blad pauze,
__________________
I'd Spend my life, killin fools like you!
You dumb son of a bitch! after all we done for you!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 14:07
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Citaat:
ik zoek naar een boek dat ik ooit wel eens gezezen heb
het gaat over een jongen die zijn ouders heeft verloren
zijn zus is een goede tovenaares net zoals zijn ouders waren
hijzelf heeft geen toverkrachten
in het eind van het boek blijkt dat zijn zus de krachten van hem gestolen had
ze noemde hem vaak kat ofzo
ik gefool dat het een paarse kaft had
De negen levens- Diana Wynne Jones. God, dat boek heb ik vroeger verslonden!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 23:54
Verwijderd
Ik ben wederom op zoek naar een boek. Het is sowieso een kinderboek, vrij simpel. Het is een groot boek, als in, een groot formaat. Het moet gaan over een koninkrijk van katten. Mijn huisgenoot zoekt dit boek, en denkt dat in de titel iets moet staan met koning en muizen en katten of misschien iets van ratten. Sowieso iets met koning. Een aantal personages (in ieder geval 1 kat) gaan op een missie. Die kat heet iets in de trant van Loughi met alle spellingsvariaties ongeveer . Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 14:33
RJackel
RJackel is offline
Hey daar allemaal. Ik heb jaren geleden een reeks van boeken gelezen waarvan ik de titel en auteur niet meer weet. Waarschijnlijk is het ook geen origineel Nederlands boek maar alleen maar vertaalt. Ik heb het ongeveer 14 jaar geleden gelezen en het had 3 delen.

Het verhaal was dat er 3 kinderen waren die speciale gaven hadden. 1 jongen en 2 meisjes. Maar ze zouden alle 3 moeten sterven bij de geboorte. Dan was er een duister figuur die hun alle 3 had gered(door op 3 plaatsen tegelijkertijd te zijn). Een van de kinderen was verstrikt in hun eigen navelstreng en de dokter was op de wc zonder papier. In een ander geval was de moeder thuis en was ze van de trap gevallen of dergelijke.

In elk geval was de jongen van de 3 verreweg de sterkste en hij had de gaven om dingen die hij fantaseerde werkelijkheid te maken. Een van de meisjes had de kracht om insecten te besturen(of zo iets) en het andere meisjes weet ik niet.... Het meisje dat insecten kon besturen kwam er achter toen ze een man/jongen vermoorde die haar probeerde te verkrachten.

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen? Want ik heb al via Google etc. gezocht maar wat ik ook voor zoek ik kan het niet vinden. Mogelijk dat via deze weg iemand iets hierover weet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 18:32
Chelly123
Chelly123 is offline
Ik zoek een boek wat ik vroeger wel eens las
Het gaat over een meisje wat verkering heeft met een populaire jongen Marc die ook naar de sportschool gaat enzo
maar er is nog een meisje verliefd op Marc en zijn vriendinnetje word erg jaloers op haar enzo, ook komt in het boek hun eerste keer sex in voor en over haar vriendin die een vriend uit een andere provincie heeft.
Het boek heeft een oranje kaft
Weet iemand misschien welk boek dit is?
help mee

xxx

Laatst gewijzigd op 24-04-2012 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2012, 19:18
saxofooncat
Avatar van saxofooncat
saxofooncat is offline
Citaat:
Ik zoek een boek wat ik vroeger wel eens las
Het gaat over een meisje wat verkering heeft met een populaire jongen Marc die ook naar de sportschool gaat enzo
maar er is nog een meisje verliefd op Marc en zijn vriendinnetje word erg jaloers op haar enzo, ook komt in het boek hun eerste keer sex in voor en over haar vriendin die een vriend uit een andere provincie heeft.
Het boek heeft een oranje kaft
Weet iemand misschien welk boek dit is?
help mee

xxx
Volgens mij (ik weet het niet zeker hoor) heet het boek wat je bedoeld 'Wat je al wel niet moet doen voor de liefde'. Bedoel je deze?
http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...9QEwBA&dur=669
__________________
May the odds be ever in your favor!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2012, 21:59
ylram
ylram is offline
Hallo,

ik zoek ook een boek, ik las 'm echt iets van 7-9 jaar geleden,
Volgens mij begint het boek met dat twee broers en hun vader vast zitten in de gevangenis ofzo, en ze kunnen op het plein zien hoe hun moeder op de brandstapel wordt verbrand (ik denk omdat ze wordt beschuldigd dat ze een heks is). die vader zegt dan de hele tijd van niet kijken en hij huilt ook volgens mij. het is echt een apart maar spannend boek wat zich afspeelt rond de middeleeuwen toen dus hekserij enzo heel erg een big deal was. Naja volgens mij vluchten ze dan, die 2 broers en hun vader, en worden ze achtervolgd ..
Dan komen ze bijv. ook bij een leegstaand huis en dan drinkt iemand van hun gif ofzo of duivelsbloed zoiets, heel vaag allemaal maar dit is alles wat ik herinner.

De kaft heeft op de voorkant vooraan een jongen getekend volgens mij met bruin haar dat zo wappert en hij heeft bruine ogen die je echt aankijken ofzo.

Hopelijk kent iemand hem want ik wil hem zo graag weer lezen!
googlen levert ook niks op.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2012, 19:55
Verwijderd
ik zoek een kleuterboekje van een beer en een aap die avonturen beleefde aan de hand van een alfabet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 11:25
Verwijderd
Ik heb ooit een super spannnend boek gelezen waarin een meisje (van ongeveer 15 jaar) in haar huis aangevallen wordt door een jongen met een honkbalknuppel. Ik denk dat het een boek van Simone van der Vlugt was, Vlinders misschien?

Weet iemand misschien of het inderdaad dit boek was en zo niet welke het dan wel was?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 15:00
the_Reader
the_Reader is offline
Citaat:
Hallo,

ik zoek ook een boek, ik las 'm echt iets van 7-9 jaar geleden,
Volgens mij begint het boek met dat twee broers en hun vader vast zitten in de gevangenis ofzo, en ze kunnen op het plein zien hoe hun moeder op de brandstapel wordt verbrand (ik denk omdat ze wordt beschuldigd dat ze een heks is). die vader zegt dan de hele tijd van niet kijken en hij huilt ook volgens mij. het is echt een apart maar spannend boek wat zich afspeelt rond de middeleeuwen toen dus hekserij enzo heel erg een big deal was. Naja volgens mij vluchten ze dan, die 2 broers en hun vader, en worden ze achtervolgd ..
Dan komen ze bijv. ook bij een leegstaand huis en dan drinkt iemand van hun gif ofzo of duivelsbloed zoiets, heel vaag allemaal maar dit is alles wat ik herinner.

De kaft heeft op de voorkant vooraan een jongen getekend volgens mij met bruin haar dat zo wappert en hij heeft bruine ogen die je echt aankijken ofzo.

Hopelijk kent iemand hem want ik wil hem zo graag weer lezen!
googlen levert ook niks op.
Alvast bedankt!
Volgens mij bedoel je 'Het bloed van de duivel' van Henk van Kerkwijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 02:25
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik zoek ook een boek. Het is een boek voor volwassenen, ik denk een Russisch boek, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb het zelf nooit gelezen, maar ik heb het anderen zien lezen. In ieder geval, in het boek staat de tekst niet gewoon in regels, maar kriskras over de bladzijdes. Verder gaat het geloof ik over mensen die verdwaald zijn in een huis of iets dergelijks.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2013, 02:44
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Al gevonden 'Het kaartenhuis' van Danielewsky
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 19:01
Yirkiru
Avatar van Yirkiru
Yirkiru is offline
Hoi,

Ik ben op zoek naar een boek. Ik heb een deel van dit boek een paar jaar geleden gelezen. Ik weet alleen de titel en schrijver niet meer. Ik hoop dat iemand van jullie het weet.
Het ging over een jongen, Vince of Vincent (weet ik niet precies meer) die een litteken op zijn gezicht had. Daardoor is hij altijd erg gepest. Hij is op vakantie met zijn ouders (op een camping dacht ik) en ontmoet een meisje, Joyce. Ze wordt een beetje gothic-achtig beschreven in het boek. Hij verliest zijn maagdelijkheid aan haar, ik dacht in de duinen of op een strand ofzo. De dag erna is ze ineens weg, zonder afscheid te nemen. Hij vindt alleen nog een onleesbaar briefje. Dan is het ineens weer jaren later en verteld hij aan zijn vrienden dat hij haar sindsdien niet meer gezien heft, maar dat hij haar laatst nog is tegengekomen.
Dat is alles wat ik nog weet. Ik hoop echt dat iemand van jullie weet hoe dit boek heet!

Liefs,
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 20:19
airysuit
airysuit is offline
Ik ben opzoek naar een kinder/prenten boek van vroeger. Het probleem is alleen dat ik toen nog zo jong was, dat ik er echt bijna niks meer van weet, behalve dat het mijn lievelingen boek was.
Het is tussen 1997 en 2000 dat ik het voor het laatst 'gelezen' heb.

Het was een prentenboek, maar de afbeeldingen waren foto's, een beetje stop motion achting sfeer. Het ging over een jongetje, op een of andere manier heb ik t idee dat het n jongetje van hout(takken) was, maar dat weet ik ook niet meer zeker. Misschien speelde hij wel met takken ofzo.
Hij zweefde alleen door een bos of woud, en langs kleine beekjes of rivieren.

Naar mijn idee had het een beetje een donkere sfeer, avontuur achting.
Ik meen mij veel bruine kleuren te herinneren, en ook een gefotografeerde kaft.
Omdat ik zo jong was weet ik niet of het dus zelfs gefotografeerd is, misschien was het realistisch geschilderd of een collage ouzo.

Zoals je merkt weet ik het echt niet meer, maar ik weet wel dat het een heel belangrijk boek voor mij was, dus ik zou het graag eens terug vinden…

Misschien doet dit bij íemand een belletje rinkelen?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2014, 00:03
Girlieee
Girlieee is offline
Ik heb vorig jaar in november op de boekenbeurs de achterflap van een boek gelezen.
Het ging over een jongen/meisje met een speciale gave, hij/zij kon zien aan mensen wanneer ze gingen sterven. Dan ineens ziet hij/zij dat iedereen dezelfde sterfdatum heeft en denkt hij/zij dat er een grote ramp gaat gebeuren.
Ik heb het boek uiteindelijk toch niet gekocht maar heb er nu spijt van.
Weet iemand toevallig hoe het boek heet?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2014, 20:14
JVV079
Avatar van JVV079
JVV079 is offline
Citaat:
Ik heb vorig jaar in november op de boekenbeurs de achterflap van een boek gelezen.
Het ging over een jongen/meisje met een speciale gave, hij/zij kon zien aan mensen wanneer ze gingen sterven. Dan ineens ziet hij/zij dat iedereen dezelfde sterfdatum heeft en denkt hij/zij dat er een grote ramp gaat gebeuren.
Ik heb het boek uiteindelijk toch niet gekocht maar heb er nu spijt van.
Weet iemand toevallig hoe het boek heet?
Ik heb 2 boeken gevonden die aan jou gedachten voldoen..


Rachel Ward - Deadline
of
Rachel Ward - Oneindig
Met citaat reageren
Oud 22-04-2014, 20:19
Sabinek
Sabinek is offline
Hoi,

Ik zoek een boek dat mijn juf voorlas in groep 8, omdat ik toen net was verhuisd weet ik het begin van het boek niet meer, maar ik weet wel dat het over een meisje ging dat was ontvoerd, nadat ze foto's had gezien van mensen die werden vermoord, een soort massamoord ofzo, en bepaalde mensen wilden niet dat dit uitkwam. Haar ouders waren ook weg, of het nou vermoord of ontvoerd was weet ik niet meer, maar haar moeder had een boodschap achtergelaten met lippenstift op de muur dat verwees naar (engelse?) boeken, en dan kon ze een boodschap vinden met woorden uit verschillende delen. Ik weet ook nog een scène dat het meisje een boodschap wilde achterlaten en dat ze toen deed of ze misselijk was en die ontvoerders wilden geen kots op de achterbank, dus stopten ze en moest ze uit de auto. Toen heeft ze snel een hulpbriefje opgehangen aan een lantarenpaal (?). De boodschap van haar moeder ging volgens mij over die foto's en die moest ze of waren begraven in een tuin. Verder weet ik er niks meer van, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 17:06
MadMad
MadMad is offline
Hee,

Ik zoek een boek (wat een toeval ). Het zit zo: een paar jaar geleden (3 of 4?) las ik twee series. Die wil ik nu graag nog een keer lezen. Eentje heb ik er al gevonden: "Ik word een ster!" van Jantien Belt. Maar de tweede serie weet ik niet meer, en omdat ik beide series dus tegelijk las haal ik ze misschien helemaal door elkaar nu...

Dit weet ik nog van de serie die ik nog zoek: De hoofdpersoon was een meisje, met een hele lange naam. Volgensmij wou ze beroemd worden (?) (musicalspeelster ofzo, geen idee...)
en ze vond dat je niet beroemd kon worden met een lange naam, dus toen noemde ze zichzelf "Daantje". De rest weet ik niet meer, behalve dat ze ooit es audities ging doen ofzo.
En ze had een vriendje (er was zo'n stukje waarin ze hun samen beschreef en toen hadden ze lichtroze aura's of zoiets aparts...) en een beste vriendin waarmee ze altijd raar deed en in een brabbeltaal praatte... (Koeliewoelie of iets dat daarom leek )

Op de voorkant stond geloof ik dus een plaatje van dat ze audities ging doen, ze stond in de rij met allemaal mensen... zelf was een blond meisje en een beetje cartoonachtig getekend volgens mij... Maar het was dus een serie, ik weet niet over welk deel ik het nu heb en welke voorkant daar bij hoorde maar dit is alles wat ik me herinner
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 17:12
MadMad
MadMad is offline
Wacht, haha! Dagenlang naar gezocht, nu in vijf minuten al gevonden
De serie heet: "Theater Academie" van Sanne de Bakker!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2014, 00:52
ComicDuck
ComicDuck is offline
Ik zoek de titel van een prentenboek. Het gaat over een veeg geel en een veeg blauw en dir zijn vriendjes en op een gegeven moment worden ze 1 en zijn ze groen. Klinkt heel raar maar het was in groep 2 wel een prachtig verhaal. Ik hoop dat iemand me kan helpen? Alvast bedankt (:
Met citaat reageren
Oud 06-06-2014, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik zoek de titel van een prentenboek. Het gaat over een veeg geel en een veeg blauw en dir zijn vriendjes en op een gegeven moment worden ze 1 en zijn ze groen. Klinkt heel raar maar het was in groep 2 wel een prachtig verhaal. Ik hoop dat iemand me kan helpen? Alvast bedankt (:
Het is niet precies wat je omschrijft, maar heel misschien bedoel je de Kladderkatjes?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 15:31
djoepa
djoepa is offline
Hallo allemaal, ik heb jaren geleden op de basisschool een boek gelezen en ik zou het zo graag nog eens willen lezen, helaas heb ik geen idee meer hoe het boek heet, en google levert ook niets op. Ik kan me nog best wel wat van het boek herinneren. Het begint met een broer en zus, de broer weet van zichzelf al dat hij een vreemde gave heeft. Hij kan bepaalde eigenschappen van dieren tijdelijk en op commando overnemen, voorbeeld: hij kan iets niet goed zien, dan fluistert hij: 'Uil, leen me je ogen', dan knippert hij drie keer en hij kan net zo goed zien als een uil. Ruiken als een hond en rennen als een luipaard etc. Ik ben de 'krachten' van zijn zus vergeten helaas. De ouders van de twee kinderen hebben ook een speciale gave. Naar mijn herinnering was deze iets met planten en/of bomen. De ouders van de kinderen worden ontvoerd en het verdere boek gaat er over hoe de twee kinderen hun ouders proberen te redden.

Ik hoop zo dat dit voldoende informatie is om mij verder te helpen. Alvast heel erg bedankt!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 19:06
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik zoek een kinderboek dat ik vroeger heb gelezen. Ik weet nog dat het over laarzen gingen die gingen lopen naar/vanuit Naarden. Volgens mij liepen de laarzen zonder iemand erin. Iemand enig idee? Google levert niets op.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 30-07-2014, 22:47
JKamans
JKamans is offline
[GEVONDEN!!!] Het is de reeks "Verboden & Verbannen" van "James Clemens", 5 delen waarvan ik vooral bedoelde "Boek van Vuur" en "Boek der Stormen".
********************************************************************** ****************************************

Ik zoek een boek (12+?) dat ik las in het begin v/d middelbare school. Ik ben al jaren aan het zoeken en Googlen maar kan het echt niet vinden... Weet iemand hopelijk welk boek dit is?

Hoofdpersoon: vrouw/meisje, kan magie als zij met een (speciale?) dolk in haar arm snijdt. In het begin kan zij alleen rode magie, later kan zij ook blauwe magie als zij in haar andere arm snijd o.i.d. Aan het einde van boek 1 of boek 2 snijd zij in beide armen en houdt zij die tegen elkaar voor een sterkere soort magie.

Andere hoofdpersoon: een krijger die haar constant helpt, hij was dacht ik eenarmig. Hij wordt later verliefd op haar of andersom. In het begin van boek 2 zijn zij bij elfen (die waren in boten(?) in de lucht), daar vecht hij tegen de elfenprins om de hand van de vrouwelijke hoofdpersoon (dit weet hij alleen nog niet, maar dat was het gebruik van de elfen). De elf is veel sneller dan hij, maar hij heeft meer ervaring. De elf gebruikt een zwaard, hij mocht geen wapen gebruiken. Hij wikkelde daarom zijn shirt om zijn arm om de slagen af te weren en om uiteindelijk de elf te verslaan door een verrassingaanval met het shirt.

Ergens in boek 1 of 2 ging hij ergens de catacomben/labyrint in om ik dacht een (magisch) boek te vinden, daarmee kon de vrouwelijke hoofdpersoon iets doen.

In het begin van boek 1 vochten ze trouwens tegen aardmannetjes ergens in een grot, misschien dat de vrouwelijke hoofdpersoon daar voor het eerst haar magie gebruikte...

In boek 2(?) is er een magisch wezen in een moeras die via een handlanger de vrouwelijke hoofdpersoon heeft "vergiftigd". Haar levenskracht/magie(?) wordt namelijk weggetapt en er beginnen sporen/schimmels/plantjes uit haar te groeien. Zij gaan dan naar dat moeras om de spreuk ongedaan te maken.
Ook is er iets met een magische ertsader die alleen kapot kan door er met een speciale hamer op te slaan...

Het boek is dus iig van vóór 2005 (mogelijk verder terug natuurlijk).\
Dank alvast!

Laatst gewijzigd op 30-07-2014 om 23:09.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 20:19
Livestyle
Avatar van Livestyle
Livestyle is offline
HELP!

Ik zoek een boek van een of andere Zweedse (?) schrijver. Het was denk ik voor 12-16 jaar ofzo. Het ging over een rechercheur die iets van een moord moest oplossen (woooow zo specifiek, thanks ). Er waren ook een agent en een agente, en een schoot de ander (per ongeluk of niet) dood. Dit was de eerste keer dat ik echt huilde bij een boek, dus ik wil heel graag weten hoe het heet. Oh ja, ik heb twee boeken van die schrijver gelezen. Ze hadden beide een vrij sombere kaft, en ik denk dat op eentje en tas stond ofzo. En de titels waren in de trant van "gestolen/verloren" oid.

THANKS!
__________________
lalalalalalalalala, let maar niet op mij ;)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 13:55
Vivien12
Vivien12 is offline
Ook ik zoek een boek dat ik lang geleden heb gelezen.
Het was een kinderboek, maar al wel voor iets oudere kinderen.
Het ging over een jongen met turquoise-blauwe ogen met een geel randje eromheen. Door zijn oogkleur vond iedereen in zijn dorp hem raar en vermeden ze hem.
Hoe het gebeurde weet ik niet meer, maar hij kreeg de taak om een slechte tovenares te verslaan, haar naam was Zaphyra, of Safira, zoiets.
Het boek beschrijft zijn reis naar de schuilplaats van die tovenares, volgens mij reisde hij samen met een meisje (of een jongen, ik weet het niet zo goed meer).
De grote plottwist was dat, toen hij eindelijk de heks had gevonden, zij zijn moeder bleek te zijn. Ze had precies dezelfde oogkleur en zo.

Dat is alles wat ik nog weet. Als iemand weet hoe dit boek heet, dan hoor ik het graag!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 14:31
Verwijderd
Oei, die klinkt bekend, heb ik ook ooit gelezen geloof ik. Maar geen idéé hoe het heette.

Laatst gewijzigd op 14-11-2014 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2015, 06:39
Wimper
Wimper is offline
[Let op: SPOILERS!]
Hallo iedereen, ik zoek de titel van een boek dat we destijds hebben gelezen voor het vak Nederlands. Ik zat toen in het (?) 3de/4de/5de of 6de Middelbaar, tussen de jaren 1995-1998. De cover bevatte oa de silhouet van een jongedame, vanaf de middel gezien.
Het boek ademt een Jane Austen-achtig sfeertje uit en bevat een mysterie dat zal worden ontrafeld door de hoofdfiguur (= jongedame). Deze jongedame reist naar een rijke familie waar zij gevraagd wordt om orde te scheppen in een archief vol brieven & correspondentie. Het kan zijn dat er hier ook een testament en/of dagboek aan te pas komt. Mogelijk kwam de jongedame de taak van haar oudere zuster (?) voortzetten. Die zuster bleek te zijn verongelukt toen ze een afgrond probeerde over te steken via een gammel brugje of een boomstam. Uiteindelijk ontdekt de jongedame dat er kwaad opzet mee gemoeid was en ontmaskert ze een lid van die familie (kozijn ?) als de dader. Wanneer de man zijn misdaad probeert te herhalen krijgt hij echter een koekje van eigen deeg en valt hij zelf naar beneden.

Al veel geGoogled zonder wijzer uit te raken uit deze herinneringen :-(
Met citaat reageren
Oud 21-05-2015, 17:19
df
Avatar van df
df is offline
godverdomme die heb ik gelezen maar ik kan niet op de naam komen.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2015, 06:43
Wimper
Wimper is offline
@df
Het zou enorm tof zijn als je de titel of schrijver (schrijfster?) kon terugvinden. Misschien in de historiek van uw bibliotheekpas? Of via schoolarchief.
Ikzelf kan me moeilijk onze leraar Nederlands van toen herinneren, en mijn schoolarchieven zijn al lang gerecycleerd ;-) En schoolkameraden van destijds proberen contacteren zal me ook weinig helpen: de meesten vonden dergelijke leesopdracht verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 22:55
Rorngard
Rorngard is offline
Ik zoek een boek.
Ja, dat is niet origineel, dat weet ik...

Het is een serie kinderboeken die ik héél lang geleden gelezen heb.
Op de voorkant van al die boeken stond om de titel heen een dik touw, een kabel.

De boeken zelf gingen over twee (?) kinderen die een normaal leven hadden, maar af en toe in een fantasiewereld belandden.
In één van de boeken maakt de vader een cryptogram. "Deze heilige paling is onbuigbaar", 5 letters. "staal" is het antwoord.

En dat is alles wat ik me kan herinneren.
Ben benieuwd of iemand hier iets mee kan!

Groet,
Rorngard
Met citaat reageren
Oud 27-05-2015, 23:03
Rorngard
Rorngard is offline
Citaat:
Hallo,

ik zoek ook een boek, ik las 'm echt iets van 7-9 jaar geleden,
Volgens mij begint het boek met dat twee broers en hun vader vast zitten in de gevangenis ofzo, en ze kunnen op het plein zien hoe hun moeder op de brandstapel wordt verbrand (ik denk omdat ze wordt beschuldigd dat ze een heks is). die vader zegt dan de hele tijd van niet kijken en hij huilt ook volgens mij. het is echt een apart maar spannend boek wat zich afspeelt rond de middeleeuwen toen dus hekserij enzo heel erg een big deal was. Naja volgens mij vluchten ze dan, die 2 broers en hun vader, en worden ze achtervolgd ..
Dan komen ze bijv. ook bij een leegstaand huis en dan drinkt iemand van hun gif ofzo of duivelsbloed zoiets, heel vaag allemaal maar dit is alles wat ik herinner.

De kaft heeft op de voorkant vooraan een jongen getekend volgens mij met bruin haar dat zo wappert en hij heeft bruine ogen die je echt aankijken ofzo.

Hopelijk kent iemand hem want ik wil hem zo graag weer lezen!
googlen levert ook niks op.
Alvast bedankt!
Volgens mij is dit "Meindert Swarteziel en het bloed van de duivel". Eén van de griezeligste boeken die ik als kind heb gelezen. En herlezen, en herlezen. Auteur is Henk van Kerkwijk.

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2015, 09:48
Americaasje
Americaasje is offline
Hoi,

Ik ben op zoek naar de songtekst van dit nummer.
Kan iemand me een handje helpen? (mijn engels is nog niet zo goed namelijk).



x
Met citaat reageren
Oud 27-08-2015, 16:53
MichaelGoossens
MichaelGoossens is offline
Ik ben op zoek naar een trilogie dat ik las toen ik 13 jaar oud was, zal toen ongeveer 1999 geweest zijn.

Veel weet ik er niet meer over en wat ik weet daar twijfel ik ook over :-). Het gaat over een das die in zijn huisje een kaart vind (tijdens het poetsen van de schouw ofzo). Volgens mij werd die door een van zn voorouders gemaakt. Op basis daarvan begint hij een queeste (niet zeker over het doel ervan).
Volgens mij woonde hij in een boom en komt hij pas terug op het eine van het derde boek. Ik herinner me ook iets met de zee of strand.

De kaften van de boeken hadden veel glimmende delen en als ik me niet vergis boosaardige ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 17:23
roxyourworld
roxyourworld is offline
Citaat:
Ik zoek ook weer een boek. Ik heb het een lange tijd geleden gelezen en het ging over twee meisjes die allebei heel goed konden duiken. Volgens mij gingen ze ergens logeren in een vuurtoren bij een tante ofzo? (Dat weet ik niet zeker). In ieder geval zijn ze dan alleen, en zien door een verrekijker walvissen. Ze willen graag met walvissen zwemmen, dus pakken ze een bootje en varen de zee (denk ik ) op. Ik weet dat stukje op zich nog vrij specifiek: Ze praten daar vrijwel niet in, behalve dat de een op een gegeven moment iets zegt als: Ik hoop dat ze er nog zijn'. Dat is het enige wat ze zeggen vanaf het moment dat ze die beesten zien tot ze er zijn.

Dan gaan ze dus duiken, en komen ze in een rare wereld terecht. Ze maken daar allemaal dingen mee. Het einde van het boek is volgens mij dat ze erachter komen dat ze Caissonziekte hadden, waardoor ze gewoonweg buiten bewustzijn waren en alles hebben gedroomd?

Ik zocht dit boek ook, en met succes; Stikstof van Sylvia de Boer. Een beetje laat misschien, maar toch c:
Met citaat reageren
Oud 04-12-2017, 19:07
noaski
noaski is offline
Hallo (sorry dat ik zo'n oud topic bump)

Maar ik zoek een boek. Het ging over een jongen, en die had iets in z'n huis staan die bezeten was of iets in die richting. Hij vloog naar een eiland om dat voorwerp te onderzoeken volgens mij. Rond het einde van het boek beland hij in een oerwoud en wordt hij gevangen genomen door een stam.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2019, 19:43
TheBaron
TheBaron is offline
een boek waarin een kind met autisme die niet praat (reden ben ik vergeten) samen met zijn familie in een oud huis gaat wonen.
het huis is bespookt door moorden die ooit in het huis zijn gepleegd en de boze geesten zijn achtergebleven, de autist heeft al vanaf het begin door dat er iets mis is maar hij kan niks doen.
de enige goede geest probeert met hem te communiceren maar het lukt niet op tijd.
uiteindilijk wordt het verborgen lichaam van de vermoorde familie teruggevonden, maar de halve familie die in kwam wonen is al dood.

ik dacht dat dit boek ''laat me niet stikken'' heette maar ik kwam erachter dat dit een ander boek uit mijn jeugd is.

heeft iemand een titel voor me?
Baron
Met citaat reageren
Oud 12-11-2019, 23:44
walrus-gumboot
Avatar van walrus-gumboot
walrus-gumboot is offline
Hoi allemaal,
Ik heb een jaar of drie een boek gelezen over een jongen die (als ik het me goed herinner) een vreemde relatie krijgt met een meisje. Het speelt zich af in Groot-Brittanië en op de cover staat volgens mij een raam met regendruppels erop. Het stond in de bib bij de boeken voor 16+, als dat helpt. Het gaat vaak over The Smiths (toen ik het las wist ik niet wie dat waren, nu ik wat ouder ben wel dus), maar ik ben bang dat ik me niet veel meer kan herinneren.
__________________
Liberalisme is de enige logische staatsvorm. Don't @ me.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2019, 07:57
Verwijderd
Olivier Adam - Kliffen https://www.bol.com/nl/p/cliffs/1001004002906259/
Serieus alleen gezocht op jeugdboek the smiths, ff nadenken de volgende keer als je iets zoekt en meer dan je neus gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.