Oud 11-09-2013, 10:20
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Netflix is vannacht beschikbaar gekomen in Nederland. Wie (met een creditcard) heeft het al? Hoe zijn de ervaringen? Deel ze.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2013, 11:04
Verwijderd
Hoe is het aanbod? Zijn de verschillen met Canada en Amerika groot?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 11:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Naar het schijnt kan je ook met iDEAL betalen, dus dat is wel een positieve ontwikkeling.

Verder:
Citaat:
Voor de mensen die Netflix wel al kennen (de videodienst was o.a. al via een omweg al toegankelijk): het aanbod van films en series verschilt behoorlijk van de Amerikaanse versie van Netflix. Zo ontbreken vooral veel films die de laatste twee jaar verschenen zijn, zoals Drive The Hunger Games, End of Watch en The Imposter. Maar ook jeugdsentimentseries als MacGyver, A-Team en Dawson's Creek zijn in het Nederlandse aanbod niet te vinden. Vermoedelijk heeft dit te maken met rechten die nog niet bemachtigd zijn. Dit leidt wel al tot wat teleurgestelde reacties over het 'magere aanbod'.

Op de Nederlandse versie van Netflix kom je daarentegen ook titels tegen die op de Amerikaanse Netflix missen, zoals de film Midnight in Paris en het tv-drama Homeland.

Netflix heeft ook al behoorlijk wat Nederlandse films, zoals Zomerhitte, Komt een Vrouw bij de Dokter, Tirza, Sint en De hel van '63. Ook is er een aantal caberetshows beschikbaar, van onder anderen Hans Teeuwen en Sanne Wallis de Vries. Dit Nederlandse aanbod staat bij elkaar gepresenteerd:
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 12:26
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
We hebben vanochtend even een account aangemaakt en een documentaire over een IJslands penismuseum gekeken, via de PS3. Ging soepel. Je krijgt een maand op proef. Of het aanbod verschilt van de VS zal ik eens vragen. Vriendin was iig teleurgesteld dat King of the Hill er niet bij stond.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 13:28
Verwijderd
Zie er geen enkel voordeel in dus nah.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 16:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik heb me aangemeld; ik zag toch wat dingen ik nog wil zien en waarbij ik niet meer de moeite wil of ga nemen om het op 'alternatieve manieren' te bemachtigen. Het aanbod is vooralsnog beperkt maar ik ga er van uit dat dat net als bij bijvoorbeeld Spotify een 'work in progress' is en dat de boel gestaag zal groeien. Enige wat ik wel echt zou willen is dat lopende series gewoon up to date zijn, dat zou voor mij een dealbreaker zijn op termijn. Films maakt me niet zoveel uit; films die ik graag wil zien bekijk ik het liefst in de bioscoop.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 16:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Verder vind ik de betalingsmogelijkheden prima en je kan per maand de boel opzeggen, dus ik ga het een half jaartje gewoon proberen. Ben ook te spreken over het feit dat je kan resumen over verschillende devices, dus bv iets op je TV bekijken en halverwege in je bed gaan liggen en op je tablet verder kijken; dat werkt prima tot zover.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 18:46
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik vroeg me af hoe goed dit via de Wii werkt
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 20:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Gewoon even proberen, zou ik zeggen. Via de PS3 werkt het soepeltjes iig
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 11-09-2013, 23:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hier heeft het internet nog al eens last van hiccups. Al enige ervaring hoe het met de bufferopbouw is?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 08:19
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Gewoon even proberen, zou ik zeggen. Via de PS3 werkt het soepeltjes iig
Oh, dat is handig, wellicht is het dan ook wel iets voor ons, heeft die PS3 ook eens een keer wat te doen in huis
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 13:51
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Hier heeft het internet nog al eens last van hiccups. Al enige ervaring hoe het met de bufferopbouw is?
Prima, in mijn ervaring. Ik heb een standaard ziggo abonnement wat soms even een dipje heeft; maar volgens mij zit je na de eerste 10 seconden bufferen wel goed. Hij streamt ook eerst eerst SD en daarna pas HD, dus je kan sowieso altijd beginnen met kijken. Bij films maakt het al helemaal weinig uit gezien de eerste minuut vaak alleen wat credits zijn van de publishers en productiemaatschappijen. Ik moet nog even proberen hoe het gaat als je in in de stream flink op en neer springt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 21:09
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wij hebben de proefmaand genomen. Vooralsnog is het het lastigst om een keuze te maken. Maar het ziet er goed uit, geen haperingen tot nu toe
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 21:16
Verwijderd
Hier bevalt 't tot nu toe echt super goed! Staan hele leuke series en films tussen, streamt geweldig goed hier, geen problemen. Super ook dat je op twee apparaten tegelijk kan kijken met het standaard abonnement, dat hebben we nu al een paar keer gedaan. En heeel fijn dat je makkelijk kan starten waar je bent gebleven; ik wissel nogal eens van tv naar tablet naar telefoon, dus onwijs fijn dat ik dan niet hoef te zoeken naar waar ik ook al weer was gebleven.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2013, 18:28
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Gewoon even proberen, zou ik zeggen. Via de PS3 werkt het soepeltjes iig
Ik heb net alles geïnstalleerd en het werkt prima via de Wii . Ik moest eerst alles nog wel instellen en weet ik veel wat, want mijn Wii is al een paar jaartjes oud, lang niet gebruikt en nog nooit online geweest. Maar met een beetje geduld kon mijn oudje het toch aan .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 14:44
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Paar kleine ergernissen: kan alleen kiezen voor Nederlandse ondertitels (vervelend als je een Japanse film wil kijken met iemand die geen Nederlands of Japans spreekt), ondertitels lijken soms ook vertraagd, veel animatiefilms hebben alleen Nederlandse stemmen en bijna alle films die ik tot nog toe bekeken heb waren gecropped naar 16:9.
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 14:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oei. Geen Engelse subs vind ik wel een groot gemis.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 22:04
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ja, dat vind ik ook jammer, hoewel ik het wél heb gezien. Maar die deed het slecht (liep achter)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-09-2013, 10:19
Verwijderd
Oh, ik heb tot nu toe nog niks zonder engelse subs gekeken, maar ik kijk voornamelijk series.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 09:35
Verwijderd
Ok, nu wel iets met NL subs... 'Wow, look at that rack on her!' werd ondertiteld als 'Wauw, wat een bos hout!' ... ?!


Edit: ow, haha, fail Dat is kennelijk een uitdrukking

Laatst gewijzigd op 18-10-2013 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Ok, nu wel iets met NL subs... 'Wow, look at that rack on her!' werd ondertiteld als 'Wauw, wat een bos hout!' ... ?!
Dat is toch de Nederlandse uitdrukking? 'Een flinke bos hout voor de deur hebben'

https://onzetaal.nl/taaladvies/advie...t-voor-de-deur

Edit: En je weet het zelf al ^^
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Dat is toch de Nederlandse uitdrukking? 'Een flinke bos hout voor de deur hebben'

https://onzetaal.nl/taaladvies/advie...t-voor-de-deur
Ik ging idd google'en en vond het ook, echt nooit eerder gehoord Nou ja, prima subs dan dus
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 23:05
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Paar kleine ergernissen: kan alleen kiezen voor Nederlandse ondertitels (vervelend als je een Japanse film wil kijken met iemand die geen Nederlands of Japans spreekt), ondertitels lijken soms ook vertraagd, veel animatiefilms hebben alleen Nederlandse stemmen en bijna alle films die ik tot nog toe bekeken heb waren gecropped naar 16:9.
Oei, dat laatste is wel een groot minpunt. Ik snap niet hoe mensen op dat idee komen, want als je iets kijkt wil je toch het volledige beeld zien, en niet alleen maar het deel dat toevallig goed op het scherm past? (Edit: ik heb net even een kleine steekproef gehouden en daaruit bleek dat het zeker niet altijd het geval is dat er is gecropped, maar dat het wel regelmatig voorkomt. De verhouding bij deze (niet-representatieve) steekproef was ongeveer 50%-50% voor 2.35:1-films. Blijft kwalijk trouwens, ze zouden allemaal gewoon in het oorspronkelijke formaat beschikbaar moeten zijn.)

Voor animatiefilms vind ik trouwens ook dat in elk geval de oorspronkelijke taal aanwezig moet zijn, eventueel aangevuld met anderstalige audiosporen.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 22-10-2013 om 02:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin NETFLIX SCHMETFLIX Wat kijk jij op Netflix? #2
Abby.
45 23-12-2016 19:58
Films, TV & Radio Enquete over netflix en video on demand
diederikvanduur
3 23-05-2016 17:33
Films, TV & Radio Gezocht: Netflix kijkers -> enquete
537524
3 14-05-2015 11:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.