Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2013, 15:07
Verwijderd
Goed, aangezien ik aanzienlijk wat gewicht en dus ook flink wat kledingmaten kwijt ben, moet ik opnieuw kleding gaan aanschaffen. Vandaag ben ik naar Maastricht getrokken, maar blijkbaar is het niet zo makkelijk als ik dacht. Ik weet amper waar ik moet beginnen, heb geen idee welke winkels wat te bieden hebben, heel veel zaken waar ik vroeger gewoon voorbij liep omdat ze mijn maat toch niet hadden, daar kan ik nu binnen. Ik stond te springen om eens verder te kijken bij de standaard maten bij de H&M en NewYorker, maar er was gewoon niets waarvan ik het idee had dat ik dat nu eens echt zou willen passen. Het feit dat die pastel-trend nog niet is overgewaaid, hielp ook niet echt mee, want ik hou niet van pastel.

Ik heb dus hulp nodig, want ik heb geen idee waar ik kan gaan winkelen. Ik ben vandaag vanalles binnengelopen (enkel de Esprit en de Zaza ofzoiets heb ik overgeslagen, Esprit vanwege de prijs, Zaza omdat de pastelkleuren de winkel uitstroomden), maar ik had het idee dat het of spullen waren voor 15-jarigen of spullen voor 65-jarigen.

Ik zal eens proberen neer te zetten wat ik leuk of mooi vind, misschien hebben jullie aan de hand daarvan tips. Ik hou wel van wat opvallendere dingen, gothic en punk elementen vind ik wel leuk, maar ik hou niet van het neppe 'plak overal studs op en zie mij stoer zijn', dus de 'leren' jasjes met pinnen op uit de C&A zijn bepaald niet wat ik zoek. Flared pants heb ik altijd leuk gevonden, al heb ik geen problemen meer met strakkere broeken, workers en skatebroeken vind ik tof (al dan niet mannelijke modellen).
Desigual trekt mij wel als het niet te overdreven is (ik heb er een zwarte jas van en 2 handtassen), ik hou van prints die betrekking hebben op vogels, asymmetrie vind ik leuk. Felle of neonkleuren en zwart, dikke prima. Bescheiden kleuren, ook prima.
Herenhemden en jassen met een militair tintje vind ik leuk, maar ik hou ook van vrouwelijke dingen, vooral van dingen die je op http://topvintage.nl/nl kunt vinden. Polkadotrokjes vind ik echt heel tof .
Hoodies heb ik intussen zat en ik heb het er nooit koud genoeg voor, maar vestjes en blazers zijn altijd welkom. Bandshirts en nerdy t-shirts met een leuke print vind ik ook ok (ja, ik ken de Large). Ik heb ook geen problemen met wat meer grafische prints.


Wat ik niet mooi vind: pastelkleuren over het algemeen, feloranje (nou ja, ik heb er niks tegen, maar als je in België woont dan kun je het feit dat je geen plat accent hebt beter niet benadrukken door oranje te dragen), bruin (cognac vind ik wel tof), beige en (gebroken) wit, grijs en marineblauw.
Disneyfiguren en grote merknamen of logo's. Ik haat polo's en 3kwartsbroeken. Geen franjes en batikpatronen. Ik hou niet van vuilniszakkenjassen. Geen fan van joggingstof en velours de panne. Geen chino's of harembroeken. Geen kniebroeken of bermuda's. Geen twinsets of vestjes die lijken tot een twinset te horen. Liefst geen coltruien of truitjes met een rij knoopjes die halverwege ophouden. Geen nepbont (ook geen echt bont).
Ik ben overigens ook niet van plan te betalen voor een merk, tenzij het het echt waard zou zijn (voor Marlies Dekkers tel ik het neer), ik ga gewoon echt niet meer dan 50 euro neertellen voor een simpel t-shirt of 130 euro voor een jasje omdat het van Esprit is.


Winkels waar ik meestal wel kon slagen: de Belgische E5 en JBC en de Britain qua t-shirts (mannenafdeling dan, vrouwenafdeling heb ik nooit een voet gezet eigenlijk).

Hou er rekening mee dat ik niet in het midden van Nederland woon en niet simpel naar Utrecht, Amsterdam of Rotterdam kan (ik zou graag eens de Primark gaan bekijken, maar veel te ver). Brussel ook niet overigens. Nederlandse steden waar ik gemakkelijk kan gaan winkelen zijn Breda, Tilburg en Maastricht. Belgische steden zijn Hasselt, Genk en Turnhout. Antwerpen behoort tot de mogelijkheden.

Ga dus los in dit topic: waar gaan jullie winkelen, welke ketens hebben wat, waar kan ik wat vinden, wat vind je zelf leuk en waar zoek je het? Webshops zijn ook welkom. Zalando heb ik gisteren bekeken en hoewel er veel te veel toffe schoenen te vinden waren, vond ik het qua kleding enorm tegenvallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2013, 15:49
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik koop veel van mijn kleren online en het liefst zo goedkoop mogelijk, en dan kijk ik voornamelijk bij de wehkamp en bonprix.
Bij planet-sports en attitude hebben ze ook vaak leuke dingen in de sale.

Qua gewone winkels weet ik het niet zo goed. Bij de New Look in R'dam heb ik wel vaak toffe kleren gevonden, maar daar heb jij niet zoveel aan.
Ooh, ik weet dat er in Antwerpen een Forever21 zit en daar hebben ze een hoop leuke en goedkope dingen. Is dat mss een ideetje?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 15:54
Verwijderd
Bonprix probeer ik zo hard mogelijk te negeren vanwege gezeik met bestellingen en leveringen en betalingen en weet ik wat nog meer in het verleden Toen ik een vragenlijst in de bus kreeg over hun kwaliteit heb ik met grote letters eroverheen geschreven dat ze bagger waren en teruggestuurd. Wehkamp ken ik, maar daar heb ik lang niet meer gekeken, waarschijnlijk vanwege het leveren in Nederland probleem, maar misschien is dat intussen opgelost. De rest ken ik niet en zal ik bekijken
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 15:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Voor broeken ga ik zelf altijd naar de Jeans Center, kost niet zoveel, je wordt altijd goed geholpen en ze hebben broeken voor mannen én vrouwen (ik heb zelf altijd mannenbroeken, let er dan wel op dat je geen 'piemel' krijgt). Je hebt daar ook shirtjes enzo, maar die koop ik daar eigenlijk nooit (geen idee waarom niet).

Voor shirtjes enzo ga ik dus altijd wel naar de H&M, soms heeft de New Yorker ook wel wat leuks, maar die hebben vaak dat hele rare of dat hele schreeuwerige. C&A heeft soms ook wel leuke dingetjes, maar dan moet je gewoon even spitten. Misschien is de Vero Moda wel wat voor jou? Of de Wonder Woman? Die laatste twee vind ik zelf altijd een beetje meh, omdat die heel erg in de mode van nu zitten en dat vind ik vrijwel altijd afschuwelijk. Maar het kan geen kwaad af en toe een rondje te maken. Bristol en Piet Kerkhof hebben vaak ook leuke shirtjes en zijn ook niet zo duur.
Ik hou zelf niet zo van Miss Etam en Didi (te 'oud' voor mij, denk ik?), maar daar haalt mijn moeder soms hele leuke dingen vandaan.

Voor basic shirtjes kun je het beste naar de Bristol/Piet Kerkhof/Zeeman/H&M gaan, kost maar een beetje en prima kwaliteit. Verder kan ik niks voor je doen, want wij hebben ook totaaal niet dezelfde smaak, volgens mij ja, je zou wat kleine eenmanszaakjes kunnen zoeken waar je woont, naamloze boetiekjes enzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:11
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ga eens een dagje kleren passen. Gewoon allerlei modellen proberen, dan kun je zien wat bij je nieuwe figuur past. Legerprintjes hebben ze ook bij de Zara, maar dat is misschien niet echt een winkel voor jou (of bedoelde je dat met zaza?).

Zelf koop ik mijn kleren meestal bij h&m en Zara. Daarnaast heb ik ook veel merkkleding. Nümph is bijvoorbeeld een leuk merk, zij doen veel met dieren. Rütme heeft ook leuke dingen. Forever21 heeft trouwens ook een webshop. Ik heb mij in new york helemaal vergaapt aan die winkel. Misschien is kolibrishop een leuke webshop voor je (kan exacte naam niet zoeken, want mobiel).
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:11
Verwijderd
Bristol was me net te binnen geschoten ^^ daar ben ik nu op de site aan het kijken. Ik ga sowieso nog in de H&M in België kijken, de laatste keer dat ik daar was, had ik wel het idee van een totaal andere collectie dan in Nederland. Zoveel pastel heb ik in België namelijk niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ga eens een dagje kleren passen. Gewoon allerlei modellen proberen, dan kun je zien wat bij je nieuwe figuur past. Legerprintjes hebben ze ook bij de Zara, maar dat is misschien niet echt een winkel voor jou (of bedoelde je dat met zaza?).

Zelf koop ik mijn kleren meestal bij h&m en Zara. Daarnaast heb ik ook veel merkkleding. Nümph is bijvoorbeeld een leuk merk, zij doen veel met dieren. Rütme heeft ook leuke dingen. Forever21 heeft trouwens ook een webshop. Ik heb mij in new york helemaal vergaapt aan die winkel. Misschien is kolibrishop een leuke webshop voor je (kan exacte naam niet zoeken, want mobiel).
Nee, Zaza is niet Zara, Zara ken ik wel en vond ik vroeger tof, maar heb ik heel erg gemeden vanwege de kleine maten. Vandaag ben ik er even binnen geweest, maar het was me net wat te druk om een goed overzicht te krijgen. Ik zag wel een leuk jasje, maar nogal duur.

Zaza: http://www.z-a-z-a.com/ en de startpagina toont meteen wat ik bedoelde met de pastelkleuren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:40
Verwijderd
Oh Trimm, waar haalde jij die t-shirts met leuke prints nu weer vandaan?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 16:49
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik ga meestal naar Breda om te shoppen, dus ik ken de winkels daar wel goed.

Ik slaag meestal wel bij H&M wat betreft jurkjes. Straks, als de lentecollectie helemaal er is, hangt het er vol van jurkjes met leuke kleurtjes en printjes als vogeltjes en bloemetjes. Leuke, gekleurde broeken hebben ze daar ook altijd voor 20 euro.
Voor mijn spijkerbroeken ga ik altijd naar Only, want goede kwaliteit en niet al te duur. Daar hebben ze vaak ook wel leuke shirts, blouses en truien.
Verder haal ik wel eens dingen bij The Sting, vaak in de sale, want normaal is het best prijzig.
Bij V&D hebben ze bijv. ook de wat goedkopere kleding, van het merk Yes or No. Vaak ook vrolijk en met printjes.
Verder hop ik vaak de Zara in, maar ik heb vaak idd het probleem dat het me te klein is. Ik ben ook niet de dunste.

Ook haal ik veel jurkjes met katten, honden en andere beesten en kleurtjes bij Smash. Daar ben ik echt weg van, en volgens mij zit er ook een winkel van in Breda. Dat moet je even googlen.

Btw, er komt ook een Primark in Eindhoven, en dat is voor jou wel wat dichterbij.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2013, 17:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh Trimm, waar haalde jij die t-shirts met leuke prints nu weer vandaan?
www.threadless.com

Ze hebben nu vrijwel altijd sale, maar kijk wel uit met hoeveel je bestelt. 3 shirtjes passen prima door je brievenbus, maar ik had laatst een trui en een speciaal shirt besteld en moest 20 euro extra betalen aan de postbode omdat 't in een grote verpakking zat.
Maar dat was de eerste keer dat dat gebeurde. Bij de overige tig bestellingen die ik heb gedaan was er niks aan de hand.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 13:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
In Maastricht kun je voor de echt alternatieve (veelal gothic) kleren naar de babashop. Als die nog bestaat tenminste. Oh en je had ook nog een ander winkeltje, waar ze niet alleen kleren verkochten, ik ben helaas de naam kwijt en volgens mij bestaat ie ook niet meer (ja goed verhaal). ART en Cora Kempermann zijn ook wel alternatief, veel asymetrisch spul, maar ook chicer en duurder. Bij de New Yorker hebben ze veel lelijk spul, maar er zit ook meestal wel wat tofs tussen en is niet duur. Bij de C&A hebben ze in ieder geval t-shirts met disney-opdruk en ook wel wat andere leuke dingen. Bij de H&M hebben ze ook wel leuke dingen ertussen zitten, in ieder geval dingen met vogeltjes. Verder weet ik het niet zo. Ik ging vaak heel veel winkels in, ook winkels met veel lelijk spul, want soms zit er zomaar iets leuks tussen. Succes!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Basic shirtjes koop ik heel graag bij de Hema, goedkoop, blijven mooi in de was en bij mij zitten ze goed en als er van die zweet/deovlekken in komen doe ik ze gewoon weg want ze waren toch niet duur Spijkerbroeken (skinny en flared) koop ik graag bij Esprit want dat model zit bij mij gewoon goed en dan heb ik er wel wat meer voor over al hebben ze ook vaak broeken voor 50 euro en dat vind ik voor een spijkerbroek wel een prima prijs. Vesten en jasjes koop ik graag bij The Sting of The Ladysting, misschien is dat iets voor je? Maat verschilt wel qua merk (ze verkopen er verschillende merken) dus als je iets niet past, niet gelijk denken dat je alles uit de winkel niet past. Voor broeken kan je ook kijken bij C&A of was je daar al geweest? Daar koop ik graag anders-dan-spijkerbroek-broeken en daar hebben ze wel vaak workers enzo voor niet al teveel geld. Bij H&M slaag ik vaak bij de Logg-collectie en minder vaak bij de rest, collectie verschilt ook wel per filiaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 15:11
dejob14
Avatar van dejob14
dejob14 is offline
De primark is niet echt aan te raden...
Het is er vet druk en erg rommelig...
Ook is de kwaliteit erg slecht en als je dat programma hebt gezien van die Britse studenten die kleding gaan maken in India enzo wil je er liever ook niet meer komen...
Ik ga als jongen veel naar de Jack and Jones... Maar ook naar de H&M.
De sting en new yorker is in ieder geval niet voor 65+
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 19:24
Verwijderd
Je hebt gezien dat ik een vrouw ben van 30? Ik vind het lief dat je wil helpen, maar waar jij als 13jarige jongen je kleding haalt, gaat mij niet veel verder helpen ^^ Al kwam ik regelmatig in de Jack and Jones voor T-shirts, maar tegenwoordig vind ik ze zwaar tegenvallen en hoef ik daar ook niks meer van.
En ik zei: of 15-jarigen of 65+. Sting en NY vielen met mijn oppervlakkige keuring in die eerste categorie. En hoewel ik me wel eens jong wil kleden en ik soms een beetje moeite heb met beseffen dat ik geen 21 meer ben, lijkt het me niet heel gepast dat ik me in minirokjes met pastelkleurtjes ga wurmen (zelfs niet als ik ze extreem mooi zou vinden ^^). Dat zou me ook niet staan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 20:37
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ik zou dan toch eens een keer bij de Zara gaan kijken, op zara.nl krijg je wel een idee van wat voor soort kleding ze verkopen. Bij de Mango hebben ze een beetje hetzelfde idee als bij de Zara maar net wat goedkoper. Zelf bestel ik graag online op asos.com, erg uitgebreid en vast wel iets wat je aanstaat!
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 20:48
Verwijderd
Hoe zijn de maten tegenwoordig van de Zara en Mango? Het zijn Spaanse ketens en vroeger was een 40 daar eerder een 36 ofzo, had ik het idee, zijn die een beetje aangepast naar Belgische en Nederlandse maten? Nu ook met Desigual, mijn winterjas is 46 en zit niet heel erg ruim, als het een Nederlandse 46 was, verzoop ik er nu in (Nederlandse 46 is ook nog eens een Belgische 48).

Sowieso is het hele matengebeuren met broeken gruwelijk irritant. Ik zou nu een grote Belgische 40 moeten hebben, kleine 42, ik trek van Mexx een 40 aan en verwacht dat ik problemen ga krijgen met dichtkrijgen, integendeel, ze is te groot. Even later neem ik een andere broek van Mexx, maat 40 en die komt zelfs niet in de buurt van dichtkrijgen... Ik heb nu de broek die me het beste past gemeten en ik neem in het vervolg een lintmeter mee en ik kijk in de rek al of ze dezelfde breedte heeft, want al dat gesjouw in die pashokjes met de solden...

Overigens is mijn garderobe enigszins op peil en het geld is op, dus nu is het even op de tanden bijten
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind Zara kleding lang en smal, niet mijn model maar m'n vriendin past het dan wel weer erg goed. Mexx valt over het algemeen kleiner dan bijvoorbeeld Esprit heb ik het idee. Als je vaak kleding van bepaalde merken koopt weet je vaak wel welke maat je nodig hebt (al gaat dat bij jou nu natuurlijk niet op en is het ook wel raar dat die twee Mexx-broeken zoveel schelen). De enige winkel waar ik zonder te passen weet welke maat ik moet hebben, is de Hema
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2013, 22:16
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Nu het sale is, wil ik ook weer eens lekker rondstruinen hoewel ik eigenlijk alleen warme kleding en panty's/maillots nodig heb. Ik loop alleen de volledig op heren, baby's of oudere vrouwen gerichte zaken niet binnen, verder is mijn garderobe opgebouwd uit dingetjes die ik door de jaren heen her en der tegenkwam, leuk vond en heb opgepikt.

Afgelopen zomer heb ik zo goed als niets gekocht, maar deze winter vind ik het aanbod leuk. Veel donkergroen en bordeaux, terwijl ik daar vorig jaar best naar moest zoeken.

Kijk je wel eens bij V&D? Bij Jane Norman, Mango en vooral New Look hebben ze er naar mijn mening best vaak iets leuks tussen hangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Wij maken een computer spel en hebben je hulp hard nodig!
HKU_Smee
26 13-04-2010 10:46
De Kantine Weerwolfspel 40 #2
Martiño
265 11-10-2007 18:46
Drugs & Alcohol Steeds meer blowers in problemen
Wammus
59 20-05-2006 10:18
Software & Hardware Past nieuwe HD in oude PC?
squat
12 25-04-2006 20:43
Software & Hardware [Algemeen] Advies nieuwe PC
Verwijderd
122 24-11-2004 11:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.