Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 20:29
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Goedenavond,

Heeft iemand ening idee of de hoogte van de aanvullende beurs naast het inkomen van je ouders ook afhankelijk is of je thuis of uitwonend bent?

Ik ben nu namelijk opzoek naar een klein en degelijk huur huisje. En ben een beetje de kosten aan het in calculeren
Op de ib-groep site kon ik het trouwens niet berekenen. Ze hebben daar wel een mooi programmatje voor gemaakt, maar of ik nou 0 of 3000 bij het inkomen van mijn ouders invulde, het bleef op 0 bij aanvullende beurs staan. Ook thuis en uitwonend maakte geen verschil.

Mensen hier, die op zichzelf wonen en studeren, hoe doen jullie dat? Zit je altijd erg krap of heb je toch nog geld over om te sparen?
Ben ik wel benieuwd naar.

Evelien.
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2006, 20:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dat ligt eraan of je erbij wilt werken. Een huisje is namelijk wel iets duurder dan een kamer, als je het alleen doet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 20:47
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
Ja, ik werk in het weekend en soms wat avonden bij. Dat scheelt wel, maar is niet gelijk een vetpot.
Ik denk dat het met stufi en bijbaan opzich wel moet lukken..
Ik ga voor een klein huur huisje Met een huur van max 300,- alles inclusief. Dat is goed zoeken, maar het zit er soms bij.

Maar weet je hoe dat zit met aanvullende beurs en uitwonend?
__________________
Do the chickens have large talons?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 20:55
Verwijderd
of je het kan betalen ligt natuurlijk ook aan wat je zelf allemaal moet betalen (studie bijv). ik betaal alles zelf, heb een bijbaan en leen maximaal (met een aanvullende beurs daarin) en zit af en toe best krap. met alleen aanvullende beurs zou het me niet lukken.

volgens mij heeft aanvullend alleen met het inkomen van je ouders te maken. uitwonend is altijd een standaard bedrag van iets van E120.

volgens mij zit dat zo, maar ik weet het niet 100% zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 21:18
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Ik woon op mezelf, ben 18! Tenminste ik woon op mezelf sinds ehm... juni!

Ik heb momenteel tegemoetkoming, In september krijg ik stufi. Uitwonend is een vast bedrag per maand, sowieso het basisbedrag, ik geloof dat ik toen in de 200 ofsow had.. daar ongeveer.
Aanvullend ligt gewoon aan het inkomen van je ouders.
Maar goed. Ik heb het nu krap hoor!
Mijn ouders betalen mijn studie en eneco en tv + internet. De rest moet ik zelf betalen. Dus betekent dat dat ik verder van mijn stufi alleen mijn huur en mijn eten kan betalen. Mijn ouders willen geen extra giften meer geven.

Verder vind ik het ook niet leuk hoor, want ik ben echt vaak alleen, wat vervelend is. Iedereen om je heen vind het geweldig dat je op jezelf woont en is jaloers, maar het valt wel vies tegen hoor.

Ik heb nog een bij-baan, ben druk op zoek, maar is zo moeilijk om er 1 te krijgen. Misschien zou ik dan ongeveer 100 euro per maand kunnen verdienen om wat aan mezelf uit te kunnen geven, zoals kleding en uitgaan en daar moet ik het dan maar mee zien te redden.
Ik krijg sowieso met school 1 dag in de week vrij voor de bijbaan.

Maar goed, hopelijk heb je er wat aan, en ik zou met iemand gaan wonen; gezelliger en je deelt de kosten. Want het begin is moeilijk, je begint met niks en je hebt echt zoveel spullen nodig.

X
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 21:24
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Ik heb het even vlug opgezocht;

Maandbedragen hoger onderwijs van sep t/m dec 2006

uitwonend thuiswonend

basisbeurs
€ 248,48 € 89,24

aanvullende beurs
€ 227,77 € 209,17

lening
€ 266,02 € 266,02

totaal
€ 742,27 € 564,43
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 21:32
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Fay schreef op 01-08-2006 @ 22:24 :
Ik heb het even vlug opgezocht;

Maandbedragen hoger onderwijs van sep t/m dec 2006

uitwonend thuiswonend

basisbeurs
€ 248,48 € 89,24

aanvullende beurs
€ 227,77 € 209,17

lening
€ 266,02 € 266,02

totaal
€ 742,27 € 564,43
En ze kijken dan naar het bedrag wat jou ouders verdienen of jij in aanmerking komt voor de maximale aanvullende beurs. Zitten zij iets boven de marge, dan krijg je bijvoorbeeld; (uitwonend) 199,76
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Niet over, wat nu?
Thanatios
19 20-08-2008 23:34
Werk, Geld & Recht Geld lenen rijbewijs
iLaySha_007
76 29-09-2006 17:14
Werk, Geld & Recht Als je ouders je niet financieel willen steunen.
A*
42 19-02-2006 20:42
Werk, Geld & Recht Aanvullende beurs nog niet rond
justhanna
17 24-12-2005 06:03
Werk, Geld & Recht stufi jan 2006
Gigli
62 01-11-2005 13:42
Algemene schoolzaken enquête voor profielwerkstuk
Bas en Rianne
21 04-11-2004 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.