Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2006, 20:18
Trinity
Trinity is offline


Als in je relatie na verloop van tijd de passie vermindert, denk dan niet gelijk dat er iets mis is. Dit is een normaal patroon. Je moet dan gewoon iets meer je best doen om het seksueel spannend te houden. De toenemende intimiteit en toewijding wegen hier normaliter ruimschoots tegenop.

Nou, daar heb ik dus moeite mee. Ik kan het gewoon niet accepteren dat al zo snel ( na 1 jaar relatie) de passie echt afneemt, en er bijna gepland moet worden wanneer er gevreen wordt, omdat het er anders niet van komt. Ik ben heel blij met de intimiteit en toewijding, maar vind passie ook erg belangrijk. Weet iemand hoe je de passie er in kunt houden zonder van elkaar te vervreemden, of agenda-seks te hebben?

mijn huidige oplossing: gewoon helemaal niks meer verwachten, en denken dat je een platonische relatie hebt, zodat alle passie die er is, ineens een verrassing is...
__________________
0001010100010101010101111010110101010101011010101011110101101011110101 001010101001010101101010101010101010101111101001000101010101010101111100101
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2006, 20:36
Mariekje*
Mariekje* is offline
Erg herkenbaar, ik heb hier zelf ook moeite mee. Ook jouw oplossing deel ik, hoewel ik liever zelf de touwtjes in handen neem.

Misschien toch nieuwe dingen ondernemen? Of eens een tijdje geen/veel minder seks hebben?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 23:24
Verwijderd
Na een jaar vind ik ook wel snel...

Neemt alleen van zijn kant de passie af of bij jou? Bij jou kun je er zelf wat aan doen, maar als het meer van hem komt, zul je toch echt moeten praten. Jij wilt dit niet zo, prima, maar als hij dat niet weet, kom je nergens. Afwachten schiet echt niet op.

Als je eruit bent wat z'n probleem is, kun je er wat aan doen. Is hij de laatste tijd erg gestresst? Speelt er iets anders? Of is het gewoon niet echt meer spannend? In het laatste geval zul je het toch echt moeten opleuken, andere dingen gaan doen, hem verrassen, hem jou laten verrassen, eens flink moeite doen en uit de sleur stappen. Genoeg verhalen te vinden denk ik, in de cosmo of de viva, die hebben vast wel leuke fora daarover...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 07:54
Verwijderd
dus moet je zorgen dat dat niet gebeurt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 13:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat is maar goed ook, dat het wat rustiger wordt!

Het zit niet meer constant op het niveau dat je elkaar de kleren van het lijf wilt scheuren, maar dat komt bij vlagen heus nog wel opzetten hoor. Nou, en dan heb je het de volgende dag allebei in je rug.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:16
Verwijderd
Ik vind wat jij beschrijft over jouw relatie niet overeenkomen met die grafiek - in de grafiek is het nog op 30 % van wat het ooit was, wat jij beschrijft lijkt meer onder het nulpunt te zitten. Natuurlijk is het normaal dat je, zoals Juno al zei, niet meer elke keer de kleren van elkaars lijf scheurt - maar het moet écht wel mogelijk zijn om nog gewoon vaak spontane, romantische, fijne, lekkere seks te hebben die af en toe wél super gepassioneerd is.
Vinden jullie elkaar nog wel aantrekkelijk en interessant?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 14:37
Verwijderd
Ik zie trouwens op het einde een curve die omhoog gaat dus maak je geen zorgen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:01
Experiment
Experiment is offline
Ik heb 2 jr en 2 maanden een relatie, maar van agendaseks is nog absoluut geen sprake hoor...

Dus sorry dat ik t zeg, maar ik denk dat het aan je relatie ligt..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:06
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
wat een belachelijk grafiekje.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 09-12-2006 @ 17:01 :
Ik heb 2 jr en 2 maanden een relatie, maar van agendaseks is nog absoluut geen sprake hoor...

Dus sorry dat ik t zeg, maar ik denk dat het aan je relatie ligt..
Idd, wij zitten ook ergens in de hoogte... nou ja, behalve dan dat we er weinig tíjd voor hebben, maar dat heeft niet te maken met wat we willen. Aan de andere kant houdt dat de spanning er natuurlijk ook wel in, dat we gewoon niet altijd kunnen...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:43
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Tuurlijk neemt de passie na verloop van tijd wat af. Maar als dat na een jaar al op het niveau is van 'ik verwacht maar helemaal niks, dan is alles meegenomen', dan zou ik daar ook aardig moeite mee hebben ja.

Weet je al waarom het er nog maar zo weinig van komt? Ligt dat bij jou, bij hem, te druk, te weinig tijd, simpelweg geen zin meer? Als je je niet happy voelt bij hoe het nu gaat, dan moet je daar wat aan doen, simpel. En ik denk dat je zelf ook wel wat leuke dingen kan verzinnen om weer wat passie terug te krijgen.

Is het al lang zo? Want het kan ook een periode zijn en dat het straks weer helemaal terug is. Mijn vriend en ik hebben ook periodes waarin het meer of minder is. Maar om nou te zeggen dat de passie weg is? Verre van dat.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 16:47
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Escapism schreef op 09-12-2006 @ 17:06 :
wat een belachelijk grafiekje.
Ik moest wel lachen om die openingspost haha.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 18:26
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 09-12-2006 @ 15:37 :
Ik zie trouwens op het einde een curve die omhoog gaat dus maak je geen zorgen.
(waarschijnlijk omdat ze het dan ergens anders gaat zoeken)

anyway: als het je niet zint, doen moet je er iets aan doen. Met afwachten los je nooit iets op.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 11:46
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik begrijp wel heel goed wat er bedoeld word. Zelf heb ik nu 21 maanden een relatie, nu moesten wij zowiezo al alles plannen (vanwege religie ouders/zijn familie).
Dus daar waar wij vroeger nog wel eens stiekem op de zondagmiddag op zijn kamer lagen... is dat nu uit den boze. Voorbeeldje: afgelopen vrijdag naar de film, daarna is de vraag, ga je nog met mij mee naar huis... is het antwoord nee, wil hij dus ook geen seks. Hij heeft immers in het vooruitzicht dat hij 's nachts nog naar huis moet fietsen aangezien hij niet bij mij mag slapen.

Ik hoop nog steeds dat die passie van het begin terugkomt als wij ooit besluiten samen een huisje te huren/kopen ofzo.. maarja, voordat we dat drama door zijn (hij moet trouwen..!) is de passie denk ik wel op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.