Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2011, 10:00
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Hooooooi, toch eventjes een vraagje.

Ik heb nu sinds een week last van een branderig/jeukend gevoel in/bij m'n vagina en er komt ook best veel afscheiding uit. Als ik afdoe na het plassen, zit er ook best veel slijmerige, plakkerige afscheiding aan het papiertje. Naar mijn weten heb ik dit nooit eerder gehad.
Ojaa, als ik m'n vinger erin doe, neem ik ook allemaal witte (soms beetje klonterige) afscheiding mee. Dat vond ik een beetje eng.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Het kan geen SOA zijn, want mijn vriendje en ik waren allebei nog maagd en we gebruiken ook altijd een condoom. Ik ben ook aan de pil, dus ik kan ook niet zwanger zijn. Misschien kan het komen door het beffen ofzo?

Btw: afgelopen week zijn we nog wel seksueel actief geweest, maar toen had ik er ook (bijna) geen last meer van. Nu komt het zegmaar terug. ^^
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:21
Verwijderd
klinkt als een schimmelinfectie. Tenminste, das precies waar ik ook last van had. Kan gebeuren, even maar de huisarts, zalf halen en je bent er binnen een week vanaf! Verder moet dit op lichaam en gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:35
Verwijderd
Klinkt inderdaad als een schimmelinfectie, en dat kan je door van alles krijgen. Als je bv strak, synthetisch ondergoed draagt, kan dat nogal gaan broeien; perfecte omgeving voor schimmels. Of als je vaak inlegkruisjes gebruikt. Het beste is katoenen ondergoed, geen te strakke broeken en geen inlegkruisjes.

Maar nu inderdaad naar de dokter, dan ben je er met een zalfje zo vanaf
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 11:41
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oké, dank jullie wel!
Mijn moeder had al gebeld naar de huisarts en ik kan vanmiddag een soort pil (die je erin moet stoppen ofzo?) of een zalfje halen. Zal dan idd wel iets van een infectie zijn.

Nogmaals bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:14
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nou, ik had zo'n soort paasei gekregen die ik erin moest doen. Was niet zo'n groot succes, maar het werkt wel volgens mij. ^^
Toen ik daarnet onder de douche stond, had ik al veel wit spul aan dat washandje zitten, dus ik neem aan dat dat die schimmels zijn ofzo?

Ik las net op een internetsite dat het ook zou komen door beffen. Dat doet mijn vriendje ook bij mij, dus dat zou eigenlijk de enige logische verklaring zijn. ^^
Weten jullie of beffen, als die infectie bij mij weer over is, wel weer gewoon veilig kan zonder iets van een beflapje te gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan ook gewoon die zalf uit dat eitje zijn wat weer naar buiten komt wat je op je washandje had hoor, of gewoon nog wat afscheiding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:26
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ooooh ja, ik ben niet zo'n held in die dingen. :')
Nja, ik wacht het wel gewoon af. In de bijsluiter staat dat het na een dag of 3/4 meestal helemaal weg is.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:26
Verwijderd
De gistjes (candida) die een vaginale schimmelinfectie veroorzaken leven altijd op je huid. Ze kunnen alleen een infectie veroorzaken op warme vochtige plaatsen, zoals tussen je tenen (dan heet het zwemmerseczeem) of in de vagina. De vagina beschermt zichzelf daartegen met het vaginale vocht, dat net wat te zuur is voor de candida (pH 4.5-5.5, mocht je scheikunde hebben ), en gewoon met afweercellen. De candida kan zijn kans grijpen als de zuurgraad verstoord is of als je afweer laag is. De zuurgraad kan verstoord raken door menstruatie, seks, wassen met zeep, overmatig wassen met water of door zweet dat niet goed kan verdampen, bv. als je een inlegkruisje draagt of een strakke synthetische broek. De afweer kan laag zijn door bijvoorbeeld een blaasontsteking of griep.
Speeksel is echter zuurder dan water, en de meeste mensen hebben geen candida-infectie in hun mond, dus het lijkt me sterk dat het beffen het heeft veroorzaakt als er zo veel andere waarschijnlijkere oorzaken zijn

Het witte spul dat eruit komt, komt waarschijnlijk gewoon van die vaginale zetpil, trouwens. Dat veroorzaakt een soort schuim en vroeg of laat moet dat er toch uit.

Laatst gewijzigd op 05-05-2011 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 10:37
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Oké, dankjewel Sarah! Ik ben nu al heel wat meer gerustgesteld.
Top dat ik zulke antwoorden krijg.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid vet veel slijm uit longen
Badmutssssss
19 29-06-2007 15:30
Lichaam & Gezondheid Klier ontstoken
blaat5
24 26-01-2007 15:22
Lichaam & Gezondheid Hondenbeet
Blackeyed
36 27-04-2004 13:19
Lichaam & Gezondheid Hormonen op hol?
carla-tje
3 27-08-2002 21:12
Lichaam & Gezondheid Gele tong
Mizz X
17 27-08-2002 14:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.