Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2002, 09:50
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ik kan me nog herinneren dat ik de vraag toen niet snapte. Ik dacht bij passie aan iets wat je leuk vind, een hobby ofzo. Dat je best 10 passies kan hebben. Maar sinds een tijdje weet ik het wel. Een passie is iets wat je leven beheerst. Waar je voor leeft. Waar je alles voor wil doen zolang je je passie maar kan behouden. En uitoefenen. Ik brulde dat ik een vriendje met een passie wilde. Niet iemand die op de bank hangt met zijn biertje, maar een jongen die ergens voor door het vuur gaat. Toen pas snapte ik het eigenlijk, wat een passie is. En nu weet ik zelf nog niet helemaal wat mijn passie is, omdat ik me er nog niet aan durf over te geven. Is het muziek? Maar ik maak zelf geen muziek.. Kunst? Ik loop niet elke expositie af.. Schoonheid? Ik geef er veel om, vind het interessant en boeiend, maar ben niet bepaald het aangezicht ervan..

Wat is jullie passie? Denk je het, of is het zo? Hoe ver ga je ervoor? Wat maakt het jouw passie?
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 09:54
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Zie DK?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:04
STP
Avatar van STP
STP is offline
Muziek, erg cliche maar waar...

Ik denk niet dat ik een fijn leven zou hebben zonder muziek.

Ik geniet van muziek door d'r naar te luisteren, het blijft gewoon geweldig om te horen wat andere mensen hun visie op bepaalde onderwerpen is en hoe ze dat uiten in de muziek.

Het is en blijft geweldig om een band live te zien, bekend of niet bekend, metal, punk of rap, het maakt niet uit. Alles wat een power en (ook weer) passie uitstraalt op een podium kan mij raken. Mensen die zich helemaal opleven in de muziek en daarin hun eigen wereldje weten te maken zijn mensen waar ik respect voor heb.

En last but not least is het ook nog steeds geweldig om zelf muziek te maken. Ik drum in een band waar ik vrij regelmatig shows mee speel. Verder speel ik ook een beetje gitaar en basgitaar, het is en blijft gewoon tof om je emoties en gevoelens te kunnen uiten in muziek, wat voor instrument dat dan ook is...

Mijn passie is dus muziek omdat het gewoon niet alleen uitlaatklep voor gevoelens en emoties is maar ook omdat ik bij veel muziek m'n verstand op nul kan zetten en even nergens aan kan denken...
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:05
strafcorner
Avatar van strafcorner
strafcorner is offline
mijn vriendin, zonder meer. ik ben bereid alles voor haar op te geven. ik heb nog nooit zo veel van iemand gehouden...
__________________
A master race mentality of liberty for those with superiority. Your moral civilized society is built on brutality and cruelty.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:07
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
Muziek is mijn passie: Ben er iedere dag mee bezig.. Zoniet met maken, danwel met luisteren en nieuwe bedenken....
Ennik ga er ver voor....heel ver
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:08
luckyleo
luckyleo is offline
Hardlopen.
Het gaat steeds meer me leven beheersen en ik wil er echt iets in bereiken. Errst dacht ik het alleen maar, maar sinds de zomervakantie weet ik het zeker. Hier wil ik ver in komen, ondanks dat het amper loont (de publiciteit en de geldprijzen zijn matig) en je er heel veel voor moet laten (geen uitgaan, goed op voeding letten, veel trainen, goed slapen e.d.).
Nu ga ik er nog niet zo heel ver voor, want kga nog regelmatig uit enzo, maar wil er toch steeds verder voor gaan, ieder jaar een stapje verder naar het ultieme. Maandag heb ik al een beetje een stap ik die richting gezet om voor het eerst me kop kaal te scheren voor een belangrijke wedstrijd aankomend weekeinde.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:18
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik heb geen echte passie.

Ik heb 100den dingen die me intereseren,maar niks waar ik echt verder mee ga.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 10:28
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
kunst. ik geef toe dat ik er de laatste tijd weinig aan doe, maar het blijft in me achterhoofd hangen en ik probeer zoveel mogelijk te zien, ontdekken en te maken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:28
Verwijderd
Computers en daarbij met name het ontwikkelen van dingen (programmeren, inrichten van servers, etc).

Oh, en ik wil altijd zoveel mogelijk begrijpen van dingen om me heen en mezelf.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:31
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Ik ben mn passies gedurende de jaren kwijtgeraakt, inclusief passies voor personen.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 11:42
Verwijderd
passie wat is dat???
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:12
shanli
shanli is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik heb geen echte passie.

Ik heb 100den dingen die me intereseren,maar niks waar ik echt verder mee ga.
of iets dat me totaal beheerst
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 12:21
Verwijderd
Muziek is mijn grootste passie, zeker weten...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:23
a new noise
a new noise is offline
zelfde als martin zo'n beetje, muziek + design + computers
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:31
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Muziek (ik kan volledig opgaan in (goeie) muziek en in dansen) ... en dromen (klinkt misschien stom, maar neem m'n dromen weg en ik ben niets meer)...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:36
qghp
qghp is offline
passie is smerig
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:36
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
ik heb geloof ik niet echt een passie...wel een aantal dingen die mer heel erg interesseren of waar ik best wat voor over heb, maar niet echt iets dat mn leven beheerst ofso...
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:48
Verwijderd
Citaat:
mat-ice schreef:
passie is smerig
We hebben het niet over die puberale blaadjes waar jij in bladert


Mijn passie is muziek..
En waarom ligt gewoon te ingewikkeld om dat uit te leggen...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2002, 13:55
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
mijn vriendin, zonder meer. ik ben bereid alles voor haar op te geven. ik heb nog nooit zo veel van iemand gehouden...


Alleen dan dus mijn vriend.
__________________
...and if I die today, I'll be the HappyPhantom, and I'll go chasing the nuns out of the yard.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 13:59
Ska-nne
Ska-nne is offline
fotograferen is wel een passie van me. ik geef er veel geld aan uit en het is echt een grote hobby van me, het allerliefste zou ik ook een baan erin krijgen maar dat lijkt me bijna onmogelijk maar ik ga er wel alles aan doen om er een baan in te krijgen!

Het is denk ik alleen niet echt een passie, wel iets waar ik me in interesseer maar ik orienteer me liever op allemaal verschillende dingen dan dat ik me alleen op 1 ding focus.
__________________
Ik ben niet arrogant, ik ben gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:15
Verwijderd
Moeilijk...

Ik denk dat martin wel aardig beschrijft wat ik zou willen zeggen... Muziek dus.

Ik verwacht later niet iets met muziek te gaan doen, zo muzikaal ben ik zelf helaas niet..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:20
Faery
Faery is offline
Citaat:
HappyPhantom schreef:
Alleen dan dus mijn vriend.
uhuh.. en Brittany Murphy?
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:39
Faery
Faery is offline
Op 't topje: Ja, ik denk wel dat ik een passie heb. Misschien wel 2. M'n vriendin, en Warhammer (als in: de helft van m'n tijd leef ik in een fantasiewereldje van tinnen draakjes en plastic gobolden. :])
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:46
qghp
qghp is offline
Citaat:
McLaren schreef:
We hebben het niet over die puberale blaadjes waar jij in bladert


Mijn passie is muziek..
En waarom ligt gewoon te ingewikkeld om dat uit te leggen...
ik heb het over de drank passie
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:46
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Fijn om te zien dat niet iedereen er een heeft.. i feel relieved.. voel me minder een mislukkeling ofzo.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2002, 14:51
snowgirly
snowgirly is offline
snowboarden
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:12
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
M'n ponies, ik zou wel kunnen minderen, maar zonder ze; dat zou ik echt niet trekken. Voor die 2 beestjes heb ik echt heel veel over..
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:15
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik heb geen echte passie.

Ik heb 100den dingen die me intereseren,maar niks waar ik echt verder mee ga.

Herkenbaar. Ik heb zóveel dingen die ik leuk vindt, en ook allemaal wil doen. Daardoor word ik soms best een beetje moe van mezelf :/
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:37
eX0duS
Avatar van eX0duS
eX0duS is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
ik heb het over de drank passie
Maar je weet dus wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:42
feline
feline is offline
Dans.

Per week besteed ik 4 en een half uur aan dansen: jazz, moderne dans en klassiek ballet. Als ik er mee bezig ben, voel ik me echt ontzettend goed. Ernaar kijken vind ik heerlijk. En een leven zonder dans ik me niet voorstellen.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:48
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
dat is een hele moeilijke vraag, ik heb niks waar ik alles voor op zou geven maar wat op het moment het dichts bij komt is paardrijden.. en dan bedoel ik nie perse een paard int bijzonder maar gewoon het rijden zelf, het contact met een paard...dat je zoveel kanten op kunt met iets.... ik ben niet creatief ofzow als in kunst, fotografie of muziek.... ik kan daar wel van genieten maar ik kan mijn ding kwijt in het rijden, in de goede balans vinden tussen vriendschap en toch de baas zijn... het paard zelf allerlei dingen leren.... dat is wat ik erg gaaf vind om te doen.... maar ik zou er niet alles voor opgeven, wel veel, en ik zie mezelf dit ook niet echt als beroep doen ofzow.....
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:55
STP
Avatar van STP
STP is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
mijn vriendin, zonder meer. ik ben bereid alles voor haar op te geven. ik heb nog nooit zo veel van iemand gehouden...
Gaat ook voor mij op
__________________
http://www.hardebaas.nl | http://hardebaas.hyves.nl
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:41
Splodge
Avatar van Splodge
Splodge is offline
Schrijven

Beschouwingen, verhalen, gedichten, betogen, het maakt allemaal niet uit, als ik maar ergens over kan schrijven.

Het is meer een soort verslaving geworden, dan iets dat ik gewoon "leuk" vind. Als ik ergens een stuk over schrijf zet ik de chaos in mijn hoofd om in heldere gedachten.

En als ik het moeilijk heb ga ik meestal gedichten schrijven en meestal lukt het me dan om het gevoel te krijgen dat ik mijn gevoelens verklaard heb, zodat ik het kan laten rusten.

Ik weet niet of ik er ooit mijn geld mee zou kunnen verdienen, omdat ik de teksten waar ik echt helemaal tevreden mee ben (bijna) nooit aan anderen laat lezen. Dat doe ik niet omdat ik bang ben dat ze anders geinterpreteerd worden dan ik ze bedoeld heb, of dat ze helemaal de grond in geboord worden, of dat mensen alleen maar zeggen dat ze mooi zijn om me niet te kwetsen.
__________________
Leave... But don't leave me
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:43
Verwijderd
Dansen. Vanaf mijn 5e heb ik gedanst, elke dag, en dat is nu weggevallen. Ik voel me leeg zonder dans, ik kan niet zonder. Ik zou moeten stoppen, een poos moeten minderen, en ik kan het niet, telkens weer ga ik weer verder, terwijl het pijn doet, terwijl ik weet dat het niet mag. Omdat ik niet zonder kan. Omdat ik me dood voel zonder dans.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 16:47
Mysterons
Mysterons is offline
toneelspelen.

denk ik :/. ik voel me vrij als ik optreed. ookal zit ik niet op een toneelschool, of een erg proffesionele toneelgroep. mijn toneelgroep op school is echt geweldig, we hebben een fantastische regiseur en het is toch op een redelijk niveau denk ik. ik houd van spelen, in de huid van een ander kruipen, en me gewoon kunnen laten gaan.
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:03
Hotboy15
Avatar van Hotboy15
Hotboy15 is offline
mijn passie is uitslapen.

neehoor dat is een van mijn passies
ik heb zoveel passies daar kan ik een top 10 van samenstellen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-11-2002, 17:09
Rrr.
Avatar van Rrr.
Rrr. is offline
muziek ik kan gewoon niet zonder.. heb overal muziek bij me, wil steeds meer muziek leren kennen, wil ook steeds meer leren spelen (meer stijlen, meer instrumenten)

Citaat:
STP schreef:
Mijn passie is dus muziek omdat het gewoon niet alleen uitlaatklep voor gevoelens en emoties is maar ook omdat ik bij veel muziek m'n verstand op nul kan zetten en even nergens aan kan denken...
dat dus
__________________
Ooh-la-la.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:11
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Hotboy15 schreef:
mijn passie is uitslapen.

neehoor dat is een van mijn passies
ik heb zoveel passies daar kan ik een top 10 van samenstellen

ahum...:

Citaat:
Ik kan me nog herinneren dat ik de vraag toen niet snapte. Ik dacht bij passie aan iets wat je leuk vind, een hobby ofzo. Dat je best 10 passies kan hebben.
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 17:16
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Hmmm... heb op dit moment niet echt een passie, geloof ik... Want was in een passie? Iets wat je echt altijd wil doen? Waar je altijd voor in de stemming bent? Een soort obsessie zeg maar..?

Ik vind muziek echt geweldig: het luisteren ervan, me erop uitleven (lees: dansen) en muziek maken... Maar of het een passie is? Nee... ik ben er niet 24 uur mee bezig...
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
toneelspelen.

denk ik :/. ik voel me vrij als ik optreed. ookal zit ik niet op een toneelschool, of een erg proffesionele toneelgroep. mijn toneelgroep op school is echt geweldig, we hebben een fantastische regiseur en het is toch op een redelijk niveau denk ik. ik houd van spelen, in de huid van een ander kruipen, en me gewoon kunnen laten gaan.
:\ het begint nog eens freaky te worden hoeveel wij op elkaar lijken Dit is dus ook wat ik wou zeggen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:28
Li
Avatar van Li
Li is offline
Golfen is m'n passie.
Ik train van februari tot september 5 à 6 keer in de week en ik ga hier heel ver in:
-Geen tijd voor uitgaan
-M'n vrienden moeten er genoegen meenemen dat ik heeel weinig tijd voor ze heb.
-Veel trainen, anders word ik uit de selectie gezet.
-School wordt verwaarloosd, want in totaal mis ik elk jaar 2 à 3 maanden school.

Ik heb talent en daarom wil ik me ook op deze manier verder ontwikkelen, maar het is erg moeilijk om je aan deze stricte regels te houden. Ik baal ervan dat ik nooit tijd heb, soms verplicht moet trainen als ik geen zin heb, er altijd veel van me verwacht wordt en als ik slecht speel denk ik echt: Waar doe ik het echt allemaal voor??!!

Maar de dingen die er tegenover staan: Toernooien in Rusland, Portugal, Zuid- Afrika, etc., vrienden over heel de wereld, omgaan met overwinningen maar ook teleurstelling en de spanning op een EK, daar kan ik niet zonder
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:38
Rrr.
Avatar van Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
Li's verhaal
wow apart..
__________________
Ooh-la-la.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 18:56
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
mijn passie is tekenen, ontwerpen, creeeren, scheppen
en muziek
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:02
Verwijderd
Fotografie
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:04
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
:\ het begint nog eens freaky te worden hoeveel wij op elkaar lijken Dit is dus ook wat ik wou zeggen

sjees liek
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:15
Verwijderd
Ik weet het echt nog niet..
Eerst dacht ik dat het mijn opleiding was, of iig wat ik ermee kan worden, grafisch ontwerper. Dat dat ècht was wat ik wilde! Maar nee..Nu weet ik het niet meer zo zeker, ik stel mezelf altijd teleur door niet mn best te doen op school, ik vraag me dan ook serieus af of ik er de kwaliteiten wel voor heb, maar ja, het is zo zonde om er nu mee te stoppen (vooral ook omdat mijn moeder me vanaf het begin al tegenwerkte door telkens te zeggen dat ze het niet zag zitten en dat ik het toch niet zou halen)

Muziek dacht ik ook...En het betekent ook heel veel voor me, kan er niet zonder leven, maar ja, het is niet dat ik echt heel mn hart erop stort en er altijd mee bezig ben.

ik weet het niet, ik weet uberhaupt even niet waar ik mee bezig ben en wat ik nou eigenlijk wil.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:50
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
ik wil zo graag een passie
of eigenlijk misschien ook niet, ik houd er niet van onafhankelijk te zijn van iets, durf me niet snel te binden aan iets.
ik heb slechte ervaringen met mensen en hun passies
dat er geen tijd is voor mij
en ik wil niet tijd verliezen om met mn vrienden door te brengen.
en toch zijn ook mn vrienden niet mijn passie.
ik dacht vroeger dat het muziek was, maar nooit zet ik meer een cd op en nooit raak ik mn gitaar meer aan (behalve 2 verplichte keren in de week), nog steeds houd ik ervan te dansen op muziek en me erin te laten gaan. maar dat is het toch niet helemaal.
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 19:59
SvartVinge
Avatar van SvartVinge
SvartVinge is offline
muziek, tekenen en schrijven....
__________________
seven tears are flowing to the river
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 21:46
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Ik heb (nog) niet echt èèn bepaalde passie. Wel gewoon dingen waar ik me goed bij voel en die ik geweldig vind om te doen. Dat zijn:

1. tekenen
2. muziek
3. dansen

muziek kan ik me heel goed door voelen, tekenen en dansen vind ik heel leuk om te doen, maar ik ben er niet echt goed in. Als ik bij de les tekenen zit wil ik graag langer blijven zitten en ik ben echt ook de hele tijd met tekenen bezig, terwijl anderen zitten te praten e.d. Dansen kan ik me ook zo goed door voelen, maar later meestal minder goed door de reacties van anderen
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 22:01
Verwijderd
muziek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.