Oud 08-06-2017, 09:51
mootje135
mootje135 is offline
weten jullie misschien een aantal argumenten voor deze stelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2017, 11:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Voor: Gelijke kansen onafhankelijk van inkomen of inkomen van ouders
Studeren wordt toegankelijker
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 12:04
Verwijderd
Wat bedoelt de stelling precies? Schuldenvrij, ook als je 9 jaar over je studie doet, ieder jaar drie keer op vakantie gaat, een heel appartement voor jezelf hebt en er niet bij werkt? Of slaat het enkel op de kosten van het studeren an sich?

Argument voor: onderzoeken wijzen uit dat in landen waar hoger onderwijs "gratis" is, meer mensen een hogere opleiding volgen. Tevens wijzen onderzoeken uit dat meer mensen met een hogere opleiding en een hogere algemene welvaart correleren. Nu is in beide gevallen natuurlijk nog niet correlatie gelijk aan causaliteit, maar het heeft er de schijn van dat "gratis" hoger onderwijs goed is voor de welvaart in een land.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 14:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Voor: financiele situatie beïnvloed niet welke studie je kiest waardoor mensen eerlijkere kansen krijgen (overigens vind ik dit argument bullshit ).
Tegen: kans overschot hoogopgeleiden -> cq tekort laagopgeleiden waardoor de arbeidsmarkt uit balans raakt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 14:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat je het iets specifieker moet definiëren. Krijg je x aantal jaar je studiekosten vergoed, of ook geld om van te leven. Mag je één studie doen, of oneindig nieuwe studies beginnen. Dat verandert best veel voor de maatschappelijke uitwerking van zo'n maatregel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2017, 16:11
mootje135
mootje135 is offline
Thanks
zijn er misschien nog meer argumenten voor deze stelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.