Oud 06-04-2008, 22:20
Sombrero
Sombrero is offline
Hallo, ik vroeg me af of het mogelijk is een hbo opleiding te doen zonder dat je een VWO diploma gehaald hebt. (Dus wel van vwo 5 naar vwo 6 overgegaan). Heeft iemand hier enig idee of dit mogelijk is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 00:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Nee, je moet eindexamen gedaan hebben en geslaagd zijn. Overgangsbewijs 5/6 VWO is geen startbewijs.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 01:18
PV
PV is offline
Citaat:
Nee, je moet eindexamen gedaan hebben en geslaagd zijn. Overgangsbewijs 5/6 VWO is geen startbewijs.
Dat is niet waar;

Om te worden toegelaten tot een hbo-opleiding moet je in het bezit zijn van een havo-, vwo- of mbo-diploma (niveau 4). Voldoe je niet aan deze vooropleidingseisen, maar ben je aan het begin van het studiejaar waarin je met je opleiding wilt beginnen wel 21 jaar of ouder, dan kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek (meestal 21+ toets genoemd). Rond je het toelatingsonderzoek positief af, dan kun je alsnog met je hbo-studie starten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar;

Om te worden toegelaten tot een hbo-opleiding moet je in het bezit zijn van een havo-, vwo- of mbo-diploma (niveau 4). Voldoe je niet aan deze vooropleidingseisen, maar ben je aan het begin van het studiejaar waarin je met je opleiding wilt beginnen wel 21 jaar of ouder, dan kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek (meestal 21+ toets genoemd). Rond je het toelatingsonderzoek positief af, dan kun je alsnog met je hbo-studie starten.
Inderdaad, maar ben je nog geen 21 en heb je geen havo-, vwo- of mbo-diploma, dan word je niet toegelaten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 10:17
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Bel met de hbo-instelling die je in gedachten hebt. Soms is het namelijk mogelijk om een traject te volgen wanneer je niet geslaagd bent. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt dat je dan geen tijd kwijt raakt. Maar dan moet je wel 'net-niet' geslaagd zijn. Dus bijv. nog 1 of 2 vakken.

Een aantal voorbeelden:

http://www.windesheim.nl/CDL/files/1...mei%202007.pdf

http://www.saxion.nl/over_saxion/per...ten/0000000453
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 10:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dat is niet waar;

Om te worden toegelaten tot een hbo-opleiding moet je in het bezit zijn van een havo-, vwo- of mbo-diploma (niveau 4). Voldoe je niet aan deze vooropleidingseisen, maar ben je aan het begin van het studiejaar waarin je met je opleiding wilt beginnen wel 21 jaar of ouder, dan kun je deelnemen aan een toelatingsonderzoek (meestal 21+ toets genoemd). Rond je het toelatingsonderzoek positief af, dan kun je alsnog met je hbo-studie starten.
Weet ik, maar het overgangsbewijs is gewoon geen startbewijs. Er zijn wel andere wegen, maar stoppen in 6 vwo (omdat je er slecht voor staat oid) met het idee dan met een overgangsbewijs naar het HBO te kunnen.
Het CD kan pas als je >21 bent, dus dat is gewoon geen echte optie als je nu in 6 VWO zit gezien de leeftijd van die mensen. Daarbij is dit dus ook niet zomaar kunnen beginnen, het CD is ook niet altijd de meest makkelijke weg, je moet er echt wat voor doen en imo ook gewoon het laatste redmiddel.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2008, 09:27
Gunkan
Gunkan is offline
Then again: een VWO papiertje is ook wat waard! Dus waarom niet eerst je VWO afmaken en daarna door naar het HBO? Desnoods een jaartje VWO overdoen, dat is geen schande.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 17:07
marinke
marinke is offline
heey

ik ben zelf ook van 5 naar 6 VWO gegaan en daarna niet mijn diploma gehaald.
Toen hoorde ik dat Fontys een project heeft dat 'flexibele toelating' heet.
(op de fontys site staat meer info) bij dit project kun je toegelaten worden tot een
HBO opleiding ook als je geen diploma hebt. Je moet wel kunnen bewijzen dat je op dat niveau zit. ik heb er vorig jaar aan meegedaan en ben toegelaten, en het gaat nu hardstikke goed!

groetjes marinke
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 19:50
Verwijderd
antwoord: kan gewoon niet.
tenzij je havo diploma hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 20:09
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
antwoord: kan gewoon niet.
tenzij je havo diploma hebt gehaald.
Rot op!

anders lees je een topic eerst even door voordat je gaat posten over zaken waar je geen verstand van hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 00:44
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Rot op!

anders lees je een topic eerst even door voordat je gaat posten over zaken waar je geen verstand van hebt...
Anders doe je even normaal?
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 00:50
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
wat is er "niet normaal" aan mijn post dan?

Of is het te direct? In dat geval ben ik niet van plan mij te gaan aanpassen...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Hallo, ik vroeg me af of het mogelijk is een hbo opleiding te doen zonder dat je een VWO diploma gehaald hebt. (Dus wel van vwo 5 naar vwo 6 overgegaan). Heeft iemand hier enig idee of dit mogelijk is?
Het gaat gewoon niet op jou leeftijd. (ook op je reactie zal ik je jonger schatten.). maar of je moet die traject ding doen. Dat lijkt mij eerder verspilling van je geinvesteerde tijd. kan je beter vakken doen op de VAVO die je mist en een beetje gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 11:46
Verwijderd
Is het niet zo dat je bij zo'n toelatingstest maar wordt toegelaten tot één studie? M.a.w. als die hbo-studie toch niet helemaal is zoals je verwacht had, heb je niets. Tenzij je tegelijkertijd nog vavo gaat doen ofzo. Het is mogelijk, maar je beperkt jezelf wel heel erg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is het haalbaar? (mbo- hbo/propedeuse- universiteit)
Verwijderd
46 23-03-2016 14:35
Studeren HBO opleiding zonder Middelbare school diploma?
TrevVsZ
2 08-11-2012 12:49
Studeren Hilfe..
Whattodo?
2 20-09-2011 23:07
Algemene schoolzaken Na de havo vwo doen
Eind-Baas
10 24-04-2011 14:10
Studeren Piloot Worden
deking23
19 03-09-2010 12:31
Algemene schoolzaken Studie advies gevraagd
Johnny_S
4 16-12-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.