Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2002, 17:52
Verwijderd
goed? of niet?...

ik vind van wel, zolang het maar niet teveel wordt. Zo leer je alvast een beetje met huiswerk omgaan voordat je op de middelbare school terecht komt. 't verschilt nu nogal per school of je wat moet doen.. de ene geeft 0,niks huiswerk op, de ander enkel topotoer o.i.d met misschien nog een werkstuk, en op de laatste krijg je naast de rest ook nog eens huiswerkbladen mee met taal- en rekenopgaven.

Wat is nou beter? Heeft een 'kind' nou 't recht om de hele middag te spelen.. en wordt ie met huiswerk daarin belemmerd? Of is het goed als ie een kwartiertje/half uurtje werkt aan een werkstuk, of een paar rekenopgaven...?


gaat misschien een beetje door op m'n vorige topic over huiswerk... maar ik vind dat 't recht heeft op z'n eigen topic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2002, 18:23
PV
PV is offline
hm als ik het zo hoor had ik best veel huiswerk op mijn basisschool dus... in groep 5 (ben je 8 jaar ofzow) hadden we al kleine spreekbeurtjes, moest je je rekenopgaven op maandag afhebben, etc. Ik vind het achteraf gezien wel goed Volgens mij leerde ik op de basisschool veel harder en meer dan op de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
hm als ik het zo hoor had ik best veel huiswerk op mijn basisschool dus...
vergeleken met wat ik van veel andere mensen heb gehoord wel ja al had ik 't zelfde verhaal.. alleen vooral heel veel werkstukken
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:32
Verwijderd
Ik deed absoluut niks op de basisschool, maar dat lag niet aan de school. Ik vond het gewoon veel te simpel op school. We kregen rond groep 7 zo nu en dan huiswerk, 10 sommetjes rekenen enzo (alsof dat huiswerk is ). Daar kwamen natuurlijk de proefwerken bij, maar dat was al vanaf groep 5. In groep 8 kregen we wel wat meer huiswerk op, maar als ik dat al thuis moest doen, was ik binnen een minuut klaar.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 19:40
just.a.girl
just.a.girl is offline
k had in groep 7 en 8 best wel huiswerk op. topografie leren van europa en werkstukke maken,en spreekbeurten. denk dat het wel helpt op de middelbare school als je weet hoe je alles al een beetje moet doen enzo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 21:10
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Ja, topo, werkstukken, boekbesprekingen, dat doen volgens mij de meeste basisscholen wel. Das redelijk normaal, vind ik.
Maar ik vind niet dat ze echt rekensommen of taalwerk mee naar huis mogen geven, dat moeten die kids maar op school doen. De meeste doen over zo'n blad met sommen niet meer dan een uurtje (denk ik, ik kan me niet meer precies herinneren hoeveel tijd dat in beslag nam), die kunnen dat 's avonds wel ff doen, maar er zijn ook kids die daar gewoon drie uur voor nodig hebben Die kunnen dan nouwelijks meer buitenspelen ofzow.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:12
Sommetje
Sommetje is offline
Op de basisschool had ik best veel huiswerk. Een beetje huiswerk lijkt me in groep 7 en 8 niet slecht, maar ik vind dat zoiets niet te veel tijd mag kosten. We leven toch niet in Amerika???
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:40
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Het probleem is, dat het ene kind er een kwartier over doet, terwijl de andere een uur zit te ploeteren..
Maar ik vind eigenlijk dat een beetje huiswerk geen kwaad kan.. Maar je moet er pas mee beginnen in groep 6 of 7 ofzo..
Basisschool is speeltijd.. en geen huiswerken
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Paulaah schreef:
Het probleem is, dat het ene kind er een kwartier over doet, terwijl de andere een uur zit te ploeteren..
je kunt 't best aanpassen aan het niveau, per kind.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 14:22
Verwijderd
Ik vind dat huiswerk op de basisschool niet nodig is, er is immers niks dat je niet op school al af kunt maken... Wat zou je thuis moeten doen, nog meer staartdelingen maken? Bovendien moeten ze idd gewoon de tijd hebben om te spelen. En in de brugklas leer je snel genoeg met huiswerk omgaan...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 14:24
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
hm als ik het zo hoor had ik best veel huiswerk op mijn basisschool dus... in groep 5 (ben je 8 jaar ofzow) hadden we al kleine spreekbeurtjes, moest je je rekenopgaven op maandag afhebben, etc. Ik vind het achteraf gezien wel goed Volgens mij leerde ik op de basisschool veel harder en meer dan op de middelbare school.


Ik heb op de basisschool geen bal geleerd, tenminste niet in de laatste twee jaar...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:24
PV
PV is offline
Citaat:
Morgan schreef:




Ik heb op de basisschool geen bal geleerd, tenminste niet in de laatste twee jaar...
Ik juist dan... leerde alles uit mn hoofd; topo, bio, geschiedenis maar als je het niet bijhoudt (op de middelbare) vergeet je zowat alles weer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ideale school
Verwijderd
22 02-07-2011 09:30
Algemene schoolzaken Huiswerkvrijescholen, wat vind jij ervan?
WannaSay
40 03-06-2006 16:56
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands **please lees dit even**
_J4n@jU_
2 18-03-2006 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims
DG
28 02-07-2005 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Algemene schoolzaken [Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs
Balance
57 08-01-2004 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.