Oud 09-08-2004, 10:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
In Utrecht heb je een behoorlijk alternatieve vereniging (Biton geloof ik), die zul je in Amsterdam ook wel hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2004, 10:40
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
VAP schreef op 08-08-2004 @ 16:15 :
je moet de keuze waar je lid wil worden niet laten afhangen van je IT. die duurt namelijk maar 3 weken en de tijd dat je bij die vereninging is 4,5,6 of misschien nog wel langer. als een vereniging jou aanspreekt, moet je daar lid van worden of het nou vindicat, albertus of dizkartes of iets dergelijks is.
Precies, als er een ontgroening bij komt kijken moet je dat er maar voor over hebben. Als je bij een bepaald soort vereniging (corps/AHC) wil zal je er toch aan meoten geloven.
En voor degene die mijn verhaal kansloos vond... ik weet wel degelijk waar ik het over heb, zo'n 80% van mijn vrienden is lid bij een corps, mijn ouders en grootouders zijn lid geweest, en na de vakantie ga ik zelf ook bij het corps (ben er na m'n vwo een jaar tussenuit geweest). Dat is wat ik bedoel met 'van huis uit meekrijgen': In sommige families, zoals in de mijne, is het een beetje vanzelfsprekend dat je bij het corps gaat, ontgroening loopt, dat hoort gewoon bij je studententijd. Als ik bij een andere vereniging zou willen, doe ik dat natuurlijk, maar ik kies bewust voor het corps omdat ik weet dat gewoon het meest mijn ding is. En ik zie het negatieve van een ontgroening gewoon niet in, net als velen hier het positieve er niet van inzien. Er zijn al genoeg voor- en tegenargumenten genoemd dus dat ga ik niet nog een keer doen...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:34
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
wat een gezeur weer.. als je lid wilt worden doe je dat en dan moet je ook niet zeuren over die ontgroening want je weet dat dat erbij hoort. en als je geen ontgroening wilt wordt je toch gewoon niet lid of van een vereniging met een minder 'traditionele' ontgroening.
Ik ben nogal anti ontgroening dus ik ga niet bij zo'n vereniging. Maar ik ga vervolgens ook niet lopen zeiken dat wie dat er wel voor over heeft kansloos is of zelf geen vrienden kan maken.
beetje loze discussie lijkt me, tis niet verplicht oid.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:36
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Wat ben ik blij dat mijn vader vroeg niet bij het corps heeft gezeten
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:16
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Esmée schreef op 09-08-2004 @ 10:40 :
Precies, als er een ontgroening bij komt kijken moet je dat er maar voor over hebben. Als je bij een bepaald soort vereniging (corps/AHC) wil zal je er toch aan meoten geloven.
En voor degene die mijn verhaal kansloos vond... ik weet wel degelijk waar ik het over heb, zo'n 80% van mijn vrienden is lid bij een corps, mijn ouders en grootouders zijn lid geweest, en na de vakantie ga ik zelf ook bij het corps (ben er na m'n vwo een jaar tussenuit geweest). Dat is wat ik bedoel met 'van huis uit meekrijgen': In sommige families, zoals in de mijne, is het een beetje vanzelfsprekend dat je bij het corps gaat, ontgroening loopt, dat hoort gewoon bij je studententijd. Als ik bij een andere vereniging zou willen, doe ik dat natuurlijk, maar ik kies bewust voor het corps omdat ik weet dat gewoon het meest mijn ding is. En ik zie het negatieve van een ontgroening gewoon niet in, net als velen hier het positieve er niet van inzien. Er zijn al genoeg voor- en tegenargumenten genoemd dus dat ga ik niet nog een keer doen...
Schat, er is geen enkel positief argument te noemen voor een ontgroening, het is gewoon zielig dat mensen die zo hoog opgeleid gaan worden zich zo verlagen en gedragen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:42
meisje
meisje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 18:16 :
Schat, er is geen enkel positief argument te noemen voor een ontgroening, het is gewoon zielig dat mensen die zo hoog opgeleid gaan worden zich zo verlagen en gedragen.
Er is wel te spreken voor een 'drempel' voor zo'n vereniging om de teamspirit of groepsgevoel te bevorderen, maar ik vind het vernederen (en dat gebeurt gewoon) niet bevordelijk. Een opdracht kan ook leuk zijn, een kennis van mij moet bijvoorbeeld een drankje ontwikkelen in de kleuren van de vereniging.

En Esmée, je komt al vréselijk ballerig over dus dat zit wel goed
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:50
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Lente schreef op 09-08-2004 @ 11:34 :
wat een gezeur weer.. als je lid wilt worden doe je dat
beetje loze discussie lijkt me, tis niet verplicht oid.


kan iemand me btw het verschil tussen een corps en een studentenvereniging uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 18:51
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 09-08-2004 @ 16:36 :
Wat ben ik blij dat mijn vader vroeg niet bij het corps heeft gezeten
Mensen die het als een verplichting zien voor wat voor reden dan ook zijn hersenloze schapen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:14
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-08-2004 @ 18:42 :


En Esmée, je komt al vréselijk ballerig over dus dat zit wel goed
Waarom? Omdat ik bij een corps ga en mijn ouders dat ook hebben gedaan? Wat heeft dat met ballerigheid te maken...
Mensen ga lekker door met die vooroordelen, ondertussen zijn het wel de niet-leden die de leden afzeiken in plaats van andersom, zoals gesuggereerd wordt dat corpsleden op anderen neerkijken... Maar dat zal ik wel weer helemaal verkeerd zien
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 19:16
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
aniki schreef op 09-08-2004 @ 18:50 :


kan iemand me btw het verschil tussen een corps en een studentenvereniging uitleggen?
Een corps is ook gewoon een vereniging, maar de meest traditionele, en meestal de grootste. Vooral het corps heeft strenge ontgroeningen.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:36
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-08-2004 @ 18:42 :
Er is wel te spreken voor een 'drempel' voor zo'n vereniging om de teamspirit of groepsgevoel te bevorderen, maar ik vind het vernederen (en dat gebeurt gewoon) niet bevordelijk. Een opdracht kan ook leuk zijn, een kennis van mij moet bijvoorbeeld een drankje ontwikkelen in de kleuren van de vereniging.

En Esmée, je komt al vréselijk ballerig over dus dat zit wel goed
Weet je dat ik van je hou
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:41
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-08-2004 @ 18:42 :
Er is wel te spreken voor een 'drempel' voor zo'n vereniging om de teamspirit of groepsgevoel te bevorderen, maar ik vind het vernederen (en dat gebeurt gewoon) niet bevordelijk. Een opdracht kan ook leuk zijn, een kennis van mij moet bijvoorbeeld een drankje ontwikkelen in de kleuren van de vereniging.

En Esmée, je komt al vréselijk ballerig over dus dat zit wel goed
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:44
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 09-08-2004 @ 18:51 :
Mensen die het als een verplichting zien voor wat voor reden dan ook zijn hersenloze schapen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:52
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Beetje jammer zijn jullie, mensen met een andere mening lopen jullie alleen een beetje belachelijk te maken... Ik zeg toch ook niet dat ik mensen die geen lid worden triest vind? (als ik dat zou vinden) Iedereen z'n keuzes, laat mensen lekker hun eigen ding doen en veroordeel niet meteen.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 20:54
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 18:16 :
Schat, er is geen enkel positief argument te noemen voor een ontgroening, het is gewoon zielig dat mensen die zo hoog opgeleid gaan worden zich zo verlagen en gedragen.
Het heeft niets met verlagen te maken, het is gewoon een keus die je voor jezelf maakt, en zoals Esmée al eerder typte > je ondergaat het, of je ondergaat het niet, het blijft nog altijd mijn eigen keuze en heus niet die van mijn oma omdat zij toevallig ook bij vindicat heeft gezeten voor sommigen onder jullie die dat denken.
Je kan het zien als iets dat er gewoon bijhoort, iets dat je moet bijdragen voordat je ergens een onderdeel van kan zijn.. het is zo simpel.
Het kan wel zijn dat jij (en meerdere met jou in dit topic blijkt wel) het niet eens zijn met de ontgroeningsgewoontes, maar dan maak je je daar toch niet druk om als je er toch niets mee te maken wilt hebben.. beetje jammere reacties hier
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 21:01
Dannemann
Dannemann is offline
Hoe wil jij die handelingen bij het ontgroenen dan omschrijven?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 21:08
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Susanne schreef op 09-08-2004 @ 20:54 :
Het heeft niets met verlagen te maken, het is gewoon een keus die je voor jezelf maakt (.....) Je kan het zien als iets dat er gewoon bijhoort, iets dat je moet bijdragen voordat je ergens een onderdeel van kan zijn.. het is zo simpel.
Het kan wel zijn dat jij (en meerdere met jou in dit topic blijkt wel) het niet eens zijn met de ontgroeningsgewoontes, maar dan maak je je daar toch niet druk om als je er toch niets mee te maken wilt hebben.. beetje jammere reacties hier
Waarom zou je niet de discussie over de ontgroening aan kunnen gaan?

Kennelijk ontgaat jou de stelling. Er wordt gesteld dat de ontgroening in veel gevallen niveauloos en vernederend is. Dat staat los van de keuze voor een studentenvereniging. Het is alleen een gevolg wat je dient te ondergaan als je lid wilt worden.

"Jammere reacties"? Dat vind ik best meevallen en bovendien heb je nog zoiets als 'sarcasme'.

Ach ik heb het natuurlijk weer eens helemaal verkeerd begrepen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 22:30
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
ìk begrijp niet heel goed dat iedereen hier als het woord corps alleen al valt er telkens weer een verschrikkelijk grote discussie ontstaat over hoe dom leden wel niet zijn en hoe ziek je in je hoofd bent als je aan die praktijken meedoet. ik snap hier ook niet hoe je in godsnaam in iets als paddepoel of selwerd kan wonen, waar alleen maar geinternet wordt ( dit zal vast ook een beerkt beeld zijn ) maar dat ga ik ook niet continu verkondigen als ik ook maar even het woord zernike hoor.
de topic-vraag was namelijk van een jongen die zich klaarlblijkelijk aangetrokken voelt tot traditionele verenigingen en zich afvraagt in hoeverre zo'n ontgroening zijn keuze daarin zou moeten beinvloeden. nu lijkt het mij dat je alleen over de ontgroeningspraktijken kan oordelen als je zelf IT gelopen hebt, verhalen van horen-zeggen zijn namelijk altijd opgeklopt. nu denk ik dat het het niet waard is om je keuze van een 4 jarig- of langer studentenleven te laten afhangen van 3 weken.

per persoon moet je dus kiezen waar je jezelf tot aangetrokken voelt. veel mensen hier voelen zich niet aangetrokken tot leden, dat is hun goed recht, maar laat dan die mensen die zich wel tot die groep aangetrokken voelen zich ook laten informeren door diezelfde groep met ongeveer dezelfde ideeen over dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:07
Dannemann
Dannemann is offline
Is er iets mis met iemand confronteren over een opvatting over het corps die bij veel mensen heerst?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 23:07 :
Is er iets mis met iemand confronteren over een opvatting over het corps die bij veel mensen heerst?
Discussieren prima, maar gewoon loos gaan lopen roepen dat je 't verschrikkelijk vindt terwijl je het nooit meegemaakt hebt is compleet nutteloos. Mensen die 'tegen' zijn komen met de meest verschrikkelijke verhalen, terwijl iedere druiloor kan begrijpen dat ze zo ver niet gaan.

En als je die tradities niks vindt, prima, doe je toch gewoon niet mee?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:52
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-08-2004 @ 23:46 :
Mensen die 'tegen' zijn komen met de meest verschrikkelijke verhalen, terwijl iedere druiloor kan begrijpen dat ze zo ver niet gaan.
steeds meer studentenverenigingen schaffen de beruchte ontgroening voor nieuwkomers af. De landelijke corpora* maakten bekend alcoholgebruik uit te bannen tijdens de kennismakingsperiode.

Ontgroeningen zijn de afgelopen jaren veelvuldig in het nieuws gekomen. Twee jaar geleden liep de ontgroening bij twee Utrechtse studentenverenigingen, Veritas en Unitas, compleet uit de hand. Eerstejaarsstudenten verklaarden dat ze gedwongen werden bruistabletten op te eten waardoor ze gingen schuimbekken. Verder kregen ze poep in hun haren gesmeerd, moesten ze de schoenen van ouderejaars likken en werden ze dag en nacht afgebekt. Ook in Groningen ging het goed mis een aantal jaar geleden.

Voor de Utrechtse vereniging UMTC was dit reden helemaal te stoppen met ontgroeningen, evenals Biton, die de ongelijkwaardigheid van ontgroeningen hekelt. 45 verenigingen vallende onder de koepel LKvV, gaan vooralsnog niet die weg op. "Hoewel wij al lang niet meer spreken over ontgroening, maar over een kennismakingsperiode. Het centrale doel is niet rotzooi maken, zoals mensen denken, maar andere studenten leren kennen", aldus voorzitter S. Heyse. "Overal is medische begeleiding en wordt voorkomen dat aspirant-leden slaapgebrek krijgen."
In het hele land beginnen dezer weken de introductieperiodes van universiteiten en hogescholen. In Utrecht gingen vandaag de UIT-dagen van start.
_
* De corpora is de benaming voor de studentenverenigingen die aangesloten zijn bij de algemene senaatsvergadering (ASV). Lid hier van zijn de verenigingen op deze pagina
.http://frontpage.fok.nl/nieuws/45052

Maar verder zijn het lieverdjes hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:54
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Chimera schreef op 09-08-2004 @ 23:46 :
Discussieren prima, maar gewoon loos gaan lopen roepen dat je 't verschrikkelijk vindt terwijl je het nooit meegemaakt hebt is compleet nutteloos. Mensen die 'tegen' zijn komen met de meest verschrikkelijke verhalen, terwijl iedere druiloor kan begrijpen dat ze zo ver niet gaan.

En als je die tradities niks vindt, prima, doe je toch gewoon niet mee?
Jij bent compleet nutteloos, wie ben jij om de feiten te ontkennen? Een niemand.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:56
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 23:54 :
Jij bent compleet nutteloos, wie ben jij om de feiten te ontkennen? Een niemand.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als je niet mee wilt doen, moet je geen lid worden van een ontgroenende vereniging. Raar volk trouwens, mensen die het nodig vinden om in georganiseerd groepsverband af te zeiken. Alleen geschikt voor mensen die iets dergelijks in het dagelijks leven als spontane gebeurtenis nooit mee hebben hoeven maken. En eigenlijk zie ik er ergens nog wel een soort rechtvaardigheid in. Van die jongetjes van wie papa alle plooitjes in het leven gladstrijkt, het heeft wel wat als die ook eens in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Wij van SSR-L ontgroenden niet. Wij ontmaagden tijdens de KMT.

En we gingen massaal aan de geestverruimende middelen.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 00:05.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 00:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2004 @ 13:39 :
Geen gevoos in de soos, dat is een hele normale regel. Heeft ermee te maken dat je gewoonweg niet hoort te kleffen met iemand als je onder vrienden-verenigingsgenoten bent. Zomaar in de kroeg lopen te kleffen onder het oog van alle aanwezigen is ook verschrikkelijk lomp.
Nou, echt droogneuken wordt niet echt op prijs gesteld, daar hadden we dus De bank voor in het vooskamertje. Daar kon je zwanger van worden als je erop ging zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef op 09-08-2004 @ 19:14 :
Waarom? Omdat ik bij een corps ga en mijn ouders dat ook hebben gedaan? Wat heeft dat met ballerigheid te maken...
Mensen ga lekker door met die vooroordelen, ondertussen zijn het wel de niet-leden die de leden afzeiken in plaats van andersom, zoals gesuggereerd wordt dat corpsleden op anderen neerkijken... Maar dat zal ik wel weer helemaal verkeerd zien
Nee, ik ben het volledig met je eens, ik erger me ook groen en geel aan die domme hypocrisie in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 23:54 :
Jij bent compleet nutteloos
Ook stinkalto zeker?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-08-2004 @ 23:52 :

*snip*

Maar verder zijn het lieverdjes hoor.
Ik zeg ook niet dat er geen excessen als deze zijn, maar het ging hier wel om Veritas, en dat is wel de ergste van 't stel (geen corporale vereniging trouwens, wel de grootste van Utrecht). Er zijn altijd een paar begeleiders die te ver dreigen te gaan, maar dan kun je altijd nog NEE zeggen. Ik vind dat poep-smeren ook te ver gaan, maar ik zie het probleem met die bruistabletten niet zo eigenlijk, best grappig

De ontgroening is een weekje afzien, maar wel samen met eerste jaars afzien. Wat je trouwens meestal niet hoort is dat het vaak 1 dag omgekeerd is, dan mogen de feuten de ouderejaars een dag het leven zuur maken.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:41
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 09-08-2004 @ 23:54 :
Jij bent compleet nutteloos, wie ben jij om de feiten te ontkennen? Een niemand.
Wie zei dat het een feit is ?? Misschien is er maar een deel waar
van wat ze zeggen en de rest verzonnen is door de roddels?? Ooit daar over nagedacht??

Jullie hebben natuurlijk gehoord over de kerel die bij Vindicat dood viel aan een overdosis alcohol. Kern van de waarheid is wel hetzelfde, alleen de feiten zijn behoorlijk aagedikt. Ten eerste gaat het hier over een Vindicat-huis en niet hele vereniging Vindicat. Ten tweede hij werd niet verplicht om te drinken - kijk mijn post op pag. 2 over twee meisjes die 'verplicht' werden om te zoenen. En ten derde het was de bedoeling dat hij max een paar slokken zou nemen en de rest zou weigeren( want dat doen 99,9999999999% van de normale mensen op deze aarde).



Esmée, waar word je lid van ???
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 11:44
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 11:41 :
Ten eerste gaat het hier over een Vindicat-huis en niet hele vereniging Vindicat. Ten tweede hij werd niet verplicht om te drinken - kijk mijn post op pag. 2 over twee meisjes die 'verplicht' werden om te zoenen.
Die gozer wou zichzelf bewijzen, zonder ooit echt sterke drank gedronken te hebben. Het bleek later dat hij helemaal niet gedwongen werd, maar uit zich zelf die hele fles achterover sloeg. Stomme fout van 'em, en hij verdient wat mij betreft een darwin-award.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:12
Nuck
Nuck is offline
Ik ben het eens met Esmée en ik vind het gros van de reacties hier lichtelijk bekrompen.

Aldus mijn bijdrage.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:20
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-08-2004 @ 11:35 :
Ook stinkalto zeker?
Nee, realist
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:25
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Nuck schreef op 10-08-2004 @ 12:12 :
Ik ben het eens met Esmée en ik vind het gros van de reacties hier lichtelijk bekrompen.

Aldus mijn bijdrage.
Ik ook, al die corps balletjes en wannabes die het niet gehaald hebben en het niet willen toegeven die het corps zitten te verdedigen alsof het heilig is, en daarbij twee dingen over het hoofd zien: 1. mensen dienen fatsoenlijk met elkaar om te gaan, 2. Het gaat elk jaar weer fout.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:29
brinta
brinta is offline

Ik heb in deze discussie nog niets gehoord waardoor ik ga twijfelen om wel lid te worden/te gaan voor een ontgroening, de Van Binsberghens bevestigen al mijn vooroordelen alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 13:58
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 11:41 :

Esmée, waar word je lid van ???
Minerva
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 14:15
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 10-08-2004 @ 12:25 :
Het gaat elk jaar weer fout.
Nope. En dat is een beetje afhankelijk van je definitie van 'fout'. De verhalen worden in ieder geval zwaar overdreven.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:33
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-08-2004 @ 14:15 :
Nope. En dat is een beetje afhankelijk van je definitie van 'fout'. De verhalen worden in ieder geval zwaar overdreven.
Of bepaalde studentenverenigingen/personen willen het niet weten
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:46
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Citaat:
brinta schreef op 10-08-2004 @ 12:29 :

Ik heb in deze discussie nog niets gehoord waardoor ik ga twijfelen om wel lid te worden/te gaan voor een ontgroening
En ik heb maar 1 argument gehoord tegen corpsvereniging - ontgroening kan misgaan. Ten eerste het ligt alleen maar aan jou zelf of het misgaat of niet, want als je de grenzen weet en geen domme dingen doet gebeurt er helemaal niks met jou, en ten tweede kans dat het misgaat is nihil, omdat, zoals ik al zei, alle punten van de kennismakingstijd worden lang voor de ontgroening tientallen keer besproken. En ik kan het weten, ik woon op een huis bij een kerel die volgend jaar nieuwe lichting gaat ontgroenen. Ze zitten met het hele comissie minimaal 2x per week te vergaderen en programma te bespreken.

Argumenten voor zijn er zat - van hier tot Barcelona. Bijlangrijkste argument is - dat je sociale contacten sterk omhoog gaan hoe raar het ook klinkt. Ik was een jaar geleden ook behoorlijk tegen verenigingen enzo, maar als ik nu op terugkijk heb ik veel meer vrienden en contacten dan als ik niet bij een coprs gegaan zou zijn. En heb ik prachtige dingen meegemaakt, dingen die nergens anders te vinden zijn. Kortom, toptijd gehad. En ik ben niet de enige - 100den van me lichtingsgenoten denken precies hezelfde. Is dat een slecht argument ???
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 15:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 15:46 :
Is dat een slecht argument ???
"Ja nou ik kan zelf ook wel vrienden maken!"

Als je bij een studentenvereniging gaat (ga desnoods bij een studenten-sportvereninging (Orca, USHV)), leer je gewoon veel meer mensen kennen dan wanneer je dat niet doet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:01
sovjet-pinguin
sovjet-pinguin is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 15:46 :
Is dat een slecht argument ???
Ik heb nog ergens een betere geizen :

- ik hoef mijn vrienden niet te kopen
- je kan ook wel op een bushalte vrienden maken
- ik heb al genoeg vrienden van me middelbare school en me studie ( nerd!!!!)
- ik wil mijn studie zo snel mogelijk afmaken

and so on
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 10-08-2004 @ 15:33 :
Of bepaalde studentenverenigingen/personen willen het niet weten
Ik ken een aantal mensen bij zowel Unitas als Veritas, en die vinden het heel erg meevallen. Dus wie moet ik geloven, iemand die het mee heeft gemaakt, of iemand die er tegen is en het nooit geprobeerd heeft?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:09
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 16:01 :
Ik heb nog ergens een betere geizen :
- ik heb al genoeg vrienden van me middelbare school en me studie ( nerd!!!!)


- ik wil mijn studie zo snel mogelijk afmaken


and so on
Probleem?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:11
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-08-2004 @ 16:01 :
Ik ken een aantal mensen bij zowel Unitas als Veritas, en die vinden het heel erg meevallen. Dus wie moet ik geloven, iemand die het mee heeft gemaakt, of iemand die er tegen is en het nooit geprobeerd heeft?
Tja en zo ken ik ook wel weer een aantal mensen...
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 10-08-2004 @ 16:11 :
Tja en zo ken ik ook wel weer een aantal mensen...
Die het zelf meegemaakt hebben?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:37
meisje
meisje is offline
Citaat:
Esmée schreef op 09-08-2004 @ 20:52 :
Beetje jammer zijn jullie, mensen met een andere mening lopen jullie alleen een beetje belachelijk te maken... Ik zeg toch ook niet dat ik mensen die geen lid worden triest vind? (als ik dat zou vinden) Iedereen z'n keuzes, laat mensen lekker hun eigen ding doen en veroordeel niet meteen.
Ik vind het prima, maar je komt kotserig superieur over. Je stelt een bepaalde norm en daar ben ik het niet mee eens. En ik ben niet tegen ontgroeningen, maar wel tegen vernederende ontgroeningen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:38
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-08-2004 @ 16:12 :
Die het zelf meegemaakt hebben?
Dat zou wel eens heel goed kunnen
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:40
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
meisje schreef op 10-08-2004 @ 16:37 :
Ik vind het prima, maar je komt kotserig superieur over. Je stelt een bepaalde norm en daar ben ik het niet mee eens. En ik ben niet tegen ontgroeningen, maar wel tegen vernederende ontgroeningen.
Ben ik het ook een keer met meisje eens in plaats van omgekeerd
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:44
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
sovjet-pinguin schreef op 10-08-2004 @ 15:46 :
*knip*
Ontgroenen is een groepsgebeuren waarbij je geestelijk en lichamelijk zwaar onder druk word gezet, ik vind het dan wel een beetje vreemd om te zeggen dat het aan jou ligt of het wel of niet misgaat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:47
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 10-08-2004 @ 17:44 :
Ontgroenen is een groepsgebeuren waarbij je geestelijk en lichamelijk zwaar onder druk word gezet, ik vind het dan wel een beetje vreemd om te zeggen dat het aan jou ligt of het wel of niet misgaat.
Inderdaad. Ik hoor van verscheidene (betrouwebare) personen dat je wordt gedwongen om dingen te doen en dat je anders maar op moet hoepelen.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 17:50
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 09-08-2004 @ 23:56 :
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ontgroening
Verwijderd
115 12-11-2008 00:15
Algemene schoolzaken Ontgroeningen
Nona
93 04-10-2003 11:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog: Ontgroeningen bij studentenverenigingen
Bezz
2 31-03-2003 19:59
Algemene schoolzaken ontgroenen afschaffen
jose85
2 25-11-2002 09:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Debat over ontgroeningen: argumenten!?
corduroy
1 22-10-2002 20:41
Algemene schoolzaken Zijn jullie voor of tegen ontgroeningen?
*shadygirl*
87 31-08-2002 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.