Oud 16-10-2005, 19:01
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Roept u maar.

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1258330
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 16-10-2005, 19:26
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik heb 'Flodder in Amerika' pas weer eens gekeken. En jaa, hij blijft leuk!
__________________
move your body next to me
Oud 16-10-2005, 19:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar in de meeste gevallen wordt in latere fases van het script met terugwerkende kracht alsnog gespecificeerd wat er gezegd werd. Dat is iets anders, omdat het dan een wezenlijk onderdeel van het scenarioverloop is. Maar op zichelf is het volstrekt nutteloos en inartistiek.
------------------------

Het is dus niet nutteloos en inartistiek, ook niet als die tekst later alsnog gespecificeerd wordt. Het onverstaanbaar maken is in eerste instantie bedoeld om spanning en nieusgierigheid op te wekken bij het publiek. Dat die later beantwoord wordt, doet niks af aan de originele bedoelingen.
Oud 16-10-2005, 19:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2005 @ 19:31 :
Maar in de meeste gevallen wordt in latere fases van het script met terugwerkende kracht alsnog gespecificeerd wat er gezegd werd. Dat is iets anders, omdat het dan een wezenlijk onderdeel van het scenarioverloop is. Maar op zichelf is het volstrekt nutteloos en inartistiek.
------------------------

Het is dus niet nutteloos en inartistiek, ook niet als die tekst later alsnog gespecificeerd wordt. Het onverstaanbaar maken is in eerste instantie bedoeld om spanning en nieusgierigheid op te wekken bij het publiek. Dat die later beantwoord wordt, doet niks af aan de originele bedoelingen.
Nogmaals, als het op zichzelf moet staan is het inartistiek en nutteloos. Als er een belangrijke reden voor is niet, maar dat is bij The Straight Story zeker niet het geval.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-10-2005, 19:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Waarom zou het nutteloos en inartistiek zijn als het op zichzelf staat? Geef daar eens één goede reden voor. Het zal een bewuste keuze zijn geweest van de regisseur, dat wil zeggen een artistieke keuze, dus dan kan het al nooit inartistiek zijn. En houd op over die film, want ik heb het hier niet over één specifieke film/scène en die film ken ik niet.
Oud 16-10-2005, 19:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2005 @ 19:40 :
Waarom zou het nutteloos en inartistiek zijn als het op zichzelf staat? Geef daar eens één goede reden voor. Het zal een bewuste keuze zijn geweest van de regisseur, dat wil zeggen een artistieke keuze, dus dan kan het al nooit inartistiek zijn. En houd op over die film, want ik heb het hier niet over één specifieke film/scène en die film ken ik niet.
Waarom is het nutteloos? Omdat je er niets mee opschiet. Het bevordert de narratie niet, het voelt aan als een kunstmatige sfeerverhoger en je bereikt er alleen maar mee dat de kijker niets hoort. Natuurlijk willen mensen dit graag zien als waardevolle toevoeging, maar of het dat ook is?

Ik geef toe dat "inartistiek" niet (per definitie) het juist woord was, maar een slechte geluidsmixage komt vaak genoeg voor. En daar heeft de regisseur lang niet altijd wat mee te maken...
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-10-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Daar geloof ik helemaal niets van. Onverstaanbaarheid is nooit een artistiek doel.
In het geval van Lynch wel Nouja, ik had dat ergens op imdb gelezen, dat Lynch de kijker 'op afstand' wilde plaatsen bij die scenes, en daarmee slechts het geluid wilde laten horen dat je ook echt zou horen als je op zo'n afstand zou staan. Heel realistisch, juist. Of het de film dient, is een tweede
Oud 16-10-2005, 20:05
fractuur
fractuur is offline
Moulin Rouge! - Echt een geweldige film, ik was sprakelos aan het einde.. Dat gebeurt me niet vaak bij films, dat ik echt onder de indruk was. Een verfrissende manier van filmen trouwens. De scenarioschrijver is gewoon magnifiek in zijn absurde verhaal.. Dat merk ik graag op.
Hier en daar wel kleine kanttekeningen, maar ik geloof dat de vriendinnen waarmee ik het keek de film aan het eind nog steeds leuk vonden, en dat gebeurt zelden als ik erbij zit.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 16-10-2005, 20:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 19:51 :
Waarom is het nutteloos? Omdat je er niets mee opschiet. Het bevordert de narratie niet, het voelt aan als een kunstmatige sfeerverhoger en je bereikt er alleen maar mee dat de kijker niets hoort. Natuurlijk willen mensen dit graag zien als waardevolle toevoeging, maar of het dat ook is?

Ik geef toe dat "inartistiek" niet (per definitie) het juist woord was, maar een slechte geluidsmixage komt vaak genoeg voor. En daar heeft de regisseur lang niet altijd wat mee te maken...
Wat N00dles zegt, is een heel goede. Heel vaak hoor je het geluid van pratende personages even hard als je als kijker bovenop ze zit, of als je twee meter van ze vandaan staat. We hebben dit in college aangetoont met de openingssequentie van 'Forrest Gump'. Juist wat Lynch schijnbaar doet in die film, is het aanbrengen van realisme. Dat is niet nutteloos. Slechte geluidsmixages bestaan, maar het is te kort door de bocht om te zeggen dat daarom het nooit een bepaald doel dient. Narratie is ook niet het enige aspect wat belangrijk is voor een film. Denk maar aan experimentele films waarin zo'n scene waarin personages onverstaanbaar zijn, heel goed een functie binnen de film zou kunnen vervullen.
Oud 16-10-2005, 20:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 16-10-2005 @ 20:02 :
[B]

In het geval van Lynch wel Nouja, ik had dat ergens op imdb gelezen, dat Lynch de kijker 'op afstand' wilde plaatsen bij die scenes, en daarmee slechts het geluid wilde laten horen dat je ook echt zou horen als je op zo'n afstand zou staan. Heel realistisch, juist. Of het de film dient, is een tweede
Het idee van realisme is wel an sich wel begrijpelijk en mooi, maar dat de Engels/Amerikaanse kijker nu op geen enkele manier kan weten wat er nu gezegd wordt(geen Engelse ondertiteling in de betreffende scénes), vind ik gewoon stom. En nutteloos
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-10-2005, 20:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 20:15 :
Het idee van realisme is wel an sich wel begrijpelijk en mooi, maar dat de Engels/Amerikaanse kijker nu op geen enkele manier kan weten wat er nu gezegd wordt(geen Engelse ondertiteling in de betreffende scénes), vind ik gewoon stom. En nutteloos
Ja, kijk, 'jij vindt' het stom en nutteloos. Dat is dus wat anders
Oud 16-10-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 20:15 :
Het idee van realisme is wel an sich wel begrijpelijk en mooi, maar dat de Engels/Amerikaanse kijker nu op geen enkele manier kan weten wat er nu gezegd wordt(geen Engelse ondertiteling in de betreffende scénes), vind ik gewoon stom. En nutteloos
Ja oke, nutteloos. Maar goed, zie het als de geluidsloze scene in Lost In Translation Al had het geluidsloze in die scene meer betekenis dan de onverstaanbare scenes in The Straight Story.
Oud 16-10-2005, 20:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2005 @ 20:14 :
Wat N00dles zegt, is een heel goede. Heel vaak hoor je het geluid van pratende personages even hard als je als kijker bovenop ze zit, of als je twee meter van ze vandaan staat. We hebben dit in college aangetoont met de openingssequentie van 'Forrest Gump'. Juist wat Lynch schijnbaar doet in die film, is het aanbrengen van realisme. Dat is niet nutteloos. Slechte geluidsmixages bestaan, maar het is te kort door de bocht om te zeggen dat daarom het nooit een bepaald doel dient. Narratie is ook niet het enige aspect wat belangrijk is voor een film. Denk maar aan experimentele films waarin zo'n scene waarin personages onverstaanbaar zijn, heel goed een functie binnen de film zou kunnen vervullen.
Jawel, maar het is ook zaak dat je als kijker de beweegredenen van de regisseur voor zo'n keuze(in de gevallen dat het een keuze is) kunt blijven volgen en tegelijkertijd niets hoeft te missen van hetgeen zich afspeelt op het scherm. Een lijntje met ondertitels zou helemaal geen kwaad kunnen, terwijl je dan net zo goed mee kunt gaan in zijn artistieke kijk op de zaak.

Of het moet natuurlijk een film zijn waarbij de dialogen in kwestie totaal niet relevant zijn voor wat dan ook. Maar dan nog, het is voor veel mensen(mezelf incluis) hoogst irritant om iets niet te kunnen volgen, te meer ook omdat men gaarne zelf wil bepalen wat relevant is en wat niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-10-2005, 20:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 20:30 :
Jawel, maar het is ook zaak dat je als kijker de beweegredenen van de regisseur voor zo'n keuze(in de gevallen dat het een keuze is) kunt blijven volgen en tegelijkertijd niets hoeft te missen van hetgeen zich afspeelt op het scherm.
In jouw voorbeeld van The Straight Story mis je ook niet relevants.

Citaat:
Of het moet natuurlijk een film zijn waarbij de dialogen in kwestie totaal niet relevant zijn voor wat dan ook. Maar dan nog, het is voor veel mensen(mezelf incluis) hoogst irritant om iets niet te kunnen volgen, te meer ook omdat men gaarne zelf wil bepalen wat relevant is en wat niet.
Je kunt wel meer zelf willen bepalen in een film. Er zijn zat film waarbij je kunt denken 'hadden ze dat nou maar even anders gefilmd', maar dat is geen reden om de manier van filmen irritant te noemen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-10-2005, 20:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 20:30 :
Jawel, maar het is ook zaak dat je als kijker de beweegredenen van de regisseur voor zo'n keuze(in de gevallen dat het een keuze is) kunt blijven volgen en tegelijkertijd niets hoeft te missen van hetgeen zich afspeelt op het scherm. Een lijntje met ondertitels zou helemaal geen kwaad kunnen, terwijl je dan net zo goed mee kunt gaan in zijn artistieke kijk op de zaak.

Of het moet natuurlijk een film zijn waarbij de dialogen in kwestie totaal niet relevant zijn voor wat dan ook. Maar dan nog, het is voor veel mensen(mezelf incluis) hoogst irritant om iets niet te kunnen volgen, te meer ook omdat men gaarne zelf wil bepalen wat relevant is en wat niet.
Oh, het kan best irritant zijn. Sterker nog, ik vind het zelf vaak irritant. Maar dat wil dan nog niet zeggen dat het daarom nutteloos is.

Ik ga ervan uit dat, als bepaalde woorden onverstaanbaar zijn voor de kijker, het ook niet nodig is deze woorden te verstaan. Het zal dan om informatie gaan die je als kijker niet nodig hebt om het verhaal te volgen. Zowel, dan zal de regisseur die informatie later in de film nogmaals geven, verstaanbaar. Zo niet, zal de informatie niet relevant zijn, want als dat wél zo was geweest, had de regisseur zichzelf in z'n voet geschoten door het publiek informatie te onthouden. Een beetje slimme regisseur zou dat niet doen.
Oud 16-10-2005, 20:56
Verwijderd
Any way the wind blows

Yeah
Goede sfeerfilm, met heerlijke muziek en fijne acteurs.
En ik houd zo van dat Vlaams
Oud 16-10-2005, 21:03
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-10-2005 @ 20:45 :
In jouw voorbeeld van The Straight Story mis je ook niet relevants.
Dat weet ik, maar ik wil dat graag zelf bepalen.



Citaat:
Je kunt wel meer zelf willen bepalen in een film. Er zijn zat film waarbij je kunt denken 'hadden ze dat nou maar even anders gefilmd', maar dat is geen reden om de manier van filmen irritant te noemen.
Ik heb het nu niet over flaws of iets dergelijks. Er is geen goede reden om dialogen af te dempen zonder enige vorm van compensatie, alleen omdat de regisseur vindt dat ze geen wezenlijke relevantie hebben voor het verhaal. Zeker niet als deze dialogen wel gewoon in het script staan en ook daadwerkelijk zijn uitgesproken door de acteurs. En die je gewoon kunt nalezen in de Ned. ondertiteling. Daar bereik je dus alleen maar mee dat de geoefende kijker, behalve dat hij het punt van de regisseur allang had begrepen, nu gewoon iets niet kan horen of lezen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 16-10-2005, 21:43
Verwijderd
stewie griffin: the untold story

stewie
Ads door Google
Oud 16-10-2005, 21:48
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 16-10-2005 @ 21:03 :
Ik heb het nu niet over flaws of iets dergelijks. Er is geen goede reden om dialogen af te dempen zonder enige vorm van compensatie, alleen omdat de regisseur vindt
'alleen omdat de regisseur vindt'... Het lijkt alsof je vindt dat de regisseur iemand is die hier weinig over te zeggen heeft.

Citaat:
dat ze geen wezenlijke relevantie hebben voor het verhaal. Zeker niet als deze dialogen wel gewoon in het script staan en ook daadwerkelijk zijn uitgesproken door de acteurs. En die je gewoon kunt nalezen in de Ned. ondertiteling.
Dat ze in de ondertiteling staan, daar heeft de regisseur natuurlijk niets mee te maken. Dat is gewoon een keuze van de ondertitelaar.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 16-10-2005, 21:59
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Jongens waarom maken jullie er geen topic over?
Oud 16-10-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 16-10-2005 @ 21:59 :
Jongens waarom maken jullie er geen topic over?
Dacht ik ook al ja
Oud 16-10-2005, 22:22
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-10-2005 @ 21:43 :
stewie griffin: the untold story

stewie [afbeelding]
Ik vond de film tegenover de serie wat tegenvallen.

Kijk je American Dad trouwens ook?
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Oud 16-10-2005, 22:55
Verwijderd
Mean Creek

Matig drama over een groepje jongeren die een dikke, vervelende jongen meenemen op een boottrip om een grap met hem uit te halen. Gaat uiteraard mis.
Erg voorspelbare film dat een wat geforceerd script heeft.
Oud 16-10-2005, 23:04
Verwijderd
Valiant, leuk, maar zeker niet de leukste. Maar goede zondagmiddagvulling.
Oud 16-10-2005, 23:16
Verwijderd
Ik zou Dinalfos aan willen raden om eens een boek te gaan lezen over moderne filmtheorie.
Advertentie
Oud 16-10-2005, 23:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 16-10-2005 @ 23:16 :
Ik zou Dinalfos aan willen raden om eens een boek te gaan lezen over moderne filmtheorie.
Jij ook al?

Op dit soort momenten vind ik dat ik een heerlijke studie heb.
Oud 16-10-2005, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2005 @ 23:20 :
Jij ook al?

Op dit soort momenten vind ik dat ik een heerlijke studie heb.
Vooral deze vind ik leuk;

"Daar geloof ik helemaal niets van. Onverstaanbaarheid is nooit een artistiek doel."
Oud 16-10-2005, 23:49
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Mean Creek

Vond 'm best goed, best een indrukwekkend verhaal..maar geen topper ofzo en het is ook geen film die ik echt nog een paar keer wil zien.
Oud 17-10-2005, 00:30
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Cahill, United States Marshall

John "The Duke" Wayne in topvorm! Alles wat in een goede western moet zitten is ook aanwezig in deze film. Vuurgevechten, emotie (zelfs van John Wayne, al is het minimaal), prachtige natuuropnamen, spanning, een echt "goeie" slechterik en een erg goed einde.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 17-10-2005, 00:54
Suusjuhh
Avatar van Suusjuhh
Suusjuhh is offline
The shawshank redemption

Vreemd genoeg nog nooit eerder gezien. Erg lang van plan maar het was het wachten waard. Eén van de beste films die ik ooit gezien heb, denk ik zo.
__________________
There is only one -- Feyenoord Rotterdam
Oud 17-10-2005, 01:21
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Notorious

Had van deze film meer verwacht, maar Hitchcock weet wel weer spanning te creëren zonder enige vorm van actie.
Het begint wat rustig, maar langzaam begint de film op gang te komen, maar zonder echt een uitschieter.
Maar de film blijft wel boeien van begint tot eind.
Goede scene's zijn als Ingrid Bergman de sleutel in haar hand heeft. En natuurlijk wanneer het feest plaatsvind.
Je krijgt erg weinig te zien in deze film, er wordt veel gesuggereerd, en er wordt veel aan de verbeelding overgelaten.
Had misschien te veel van deze film verwacht waardoor hij een beetje tegenviel.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 17-10-2005, 03:23
Verwijderd
Witness for the Prosecution

Aardig rechtbankdrama. Echter, het acteerwerk is soms wat geforceerd, en de twist is redelijk verrassend maar sleept iets te lang door, met uiteindelijk een wel heel absurd einde.

Trouwens, die oproep aan het eind is hilarisch

The management of this theatre suggests that for the greater entertainment of friends who have not yet seen the picture, you will not divulge to anyone the secret of the ending of "Witness For The Prosecution".
Oud 17-10-2005, 09:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 16-10-2005 @ 23:16 :
Ik zou Dinalfos aan willen raden om eens een boek te gaan lezen over moderne filmtheorie.
Fuck de theorie(en), ik weet het beter.

Edit: tong smiley verwijderd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 09:40.
Oud 17-10-2005, 09:28
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-10-2005 @ 21:48 :
'alleen omdat de regisseur vindt'... Het lijkt alsof je vindt dat de regisseur iemand is die hier weinig over te zeggen heeft.



Dat ze in de ondertiteling staan, daar heeft de regisseur natuurlijk niets mee te maken. Dat is gewoon een keuze van de ondertitelaar.
Klopt, maar dan mist hij(de regisseur) blijkbaar zijn eigen doelstelling.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-10-2005, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-10-2005 @ 09:26 :
Fuck de theorie(en), ik weet het beter.

Edit: tong smiley verwijderd.
Je weet er helemaal niets van, dat blijkt wel !
Oud 17-10-2005, 10:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 17-10-2005 @ 10:19 :
Je weet er helemaal niets van, dat blijkt wel !
Zalig zijn de domme filmstudentjes
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Ads door Google
Oud 17-10-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-10-2005 @ 10:24 :
Zalig zijn de domme filmstudentjes
Leer eerst maar eens je argumenten te onderbouwen want deze discussie ga je toch niet winnen
Oud 17-10-2005, 10:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 17-10-2005 @ 10:29 :
Leer eerst maar eens je argumenten te onderbouwen want deze discussie ga je toch niet winnen
Ik ben er helemaal niet op uit om iets te "winnen". Volgens mij zijn jullie daar veel meer mee bezig.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-10-2005, 11:16
Lady Jane
Avatar van Lady Jane
Lady Jane is offline
The Godfather 3. Blijft natuurlijk een super goede film. Het laatste stuk is zo mooi opgebouwd!
Oud 17-10-2005, 11:32
Verwijderd
Bend it like Beckham. Heerlijke film, echt een aanrader! Indiaas meisje moet eigenlijk studeren en trouwen en leren koken, maar wil liever voetballen... en verzint allerlei excuses om dat te kunnen doen.
1. het gaat over meidenvoetbal (is weer eens wat anders)
2. de personages zijn heel geloofwaardig en absoluut niet stereotype
3. er zit vaart in, geen ellenlange dialogen, maar de camera zwiept ook niet van scene naar scene
4. af en toe wil je wat naar de mensen in de film gooien () omdat het niet op zn hollywoods gaat af en toe
5. Jonathan Rhys-Meyers en Keira Knightley spelen erin
6. het verhaal is boeiend
7. het multiculti-element is niet uitgebuit, je krijgt begrip voor alle personages en daardoor wordt het hele verhaal nog moeilijker (moreel gezien dan, qua keuzes)
8. ook britse ouders zijn te erg voor woorden

En als je dan mijn voetballende zusje's commentaar erbij hebt: "Oh, dat kan ik ook" is het helemaal leuk

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 12:03.
Oud 17-10-2005, 11:34
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
mr deeds
wynona (L)
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 17-10-2005, 11:38
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2005 @ 11:32 :
Bend it like Beckham. Heerlijke film, echt een aanrader! Indiaas meisje moet eigenlijk studeren en trouwen en leren koken, maar wil liever voetballen... en verzint allerlei excuses om dat te kunnen doen.
1. het gaat over meidenvoetbal (is weer eens wat anders)
2. de personages zijn heel geloofwaardig en absoluut niet stereotype
3. er zit vaart in, geen ellenlange dialogen, maar de camera zwiept ook niet van scene naar scene
4. af en toe wil je wat naar de mensen in de film gooien () omdat het niet op zn hollywoods gaat af en toe
5. Keira Knightley speelt erin
6. het verhaal is boeiend
7. het multiculti-element is niet uitgebuit, je krijgt begrip voor alle personages en daardoor wordt het hele verhaal nog moeilijker (moreel gezien dan, qua keuzes)
8. ook britse ouders zijn te erg voor woorden

En als je dan mijn voetballende zusje's commentaar erbij hebt: "Oh, dat kan ik ook" is het helemaal leuk
Ik vond Keira Knightley meer een reden om de tv uit te zetten eigenlijk. Maar verder was het wel een aardige film.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 17-10-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 17-10-2005 @ 11:38 :
Ik vond Keira Knightley meer een reden om de tv uit te zetten eigenlijk. Maar verder was het wel een aardige film.
Eens eens eens.
Keira Knightley stomme puber.

Jonathan Rhys-Meyers daarentegen
Oud 17-10-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 17-10-2005 @ 11:38 :
Ik vond Keira Knightley meer een reden om de tv uit te zetten eigenlijk. Maar verder was het wel een aardige film.
Hmm, ik vind dr wel leuk spelen, mooi meisje ook. En duh, ze moest ook een puber spelen, MadameMinke.

Maar Jonathan Rhys-Meyers is ook een goede reden. Ik zet m er even bij
Oud 17-10-2005, 12:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
1. het gaat over meidenvoetbal (is weer eens wat anders)
Hier ben ik afgehaakt.
Oud 17-10-2005, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2005 @ 12:24 :
Hier ben ik afgehaakt.
...want?
Er zijn genoeg films over mannensporten, en als het eens een keer over vrouwen gaat, dan is het ballet of zo. Ik vond dit een hele verademing!
Oud 17-10-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2005 @ 12:02 :
Hmm, ik vind dr wel leuk spelen, mooi meisje ook. En duh, ze moest ook een puber spelen, MadameMinke.

Maar Jonathan Rhys-Meyers is ook een goede reden. Ik zet m er even bij
Nou, echt een puberrol had ze niet. Ze ís een puber, in Love actually en Pirates ook. Ik vind haar echt héél irritant en onzettend slecht acteren. Maar dat was vast al wel duidelijk

Ah, good
Oud 17-10-2005, 14:17
Verwijderd
Dat heb ik nou altijd. Vind ik een keer iemand goed acteren, is niemand het ooit met me eens. Ja, behalve bij mensen als Johnny Depp ofzo, maar die heeft voor iedereen wel wat...
Oud 17-10-2005, 14:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-10-2005 @ 13:43 :
Nou, echt een puberrol had ze niet. Ze ís een puber, in Love actually en Pirates ook. Ik vind haar echt héél irritant en onzettend slecht acteren. Maar dat was vast al wel duidelijk

Ah, good
Binnenkort kun je van haar "genieten"(HA!) in een "serieuze"(HA!) rol als Domino Harvey. Sex, drugs & violence.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-10-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-10-2005 @ 14:22 :
Binnenkort kun je van haar "genieten"(HA!) in een "serieuze"(HA!) rol als Domino Harvey. Sex, drugs & violence.
Denk je?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.