Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2005, 22:57
CyWu
CyWu is offline
We willen allemaal vliegen maar slechts een paar hebben vleugels gekregen.

Ik herinner het mij perfect. Junkies vergeten vlug maar ik maak graag een uitzondering. Je kwam 's avonds laat aan. Je broer had je afgezet aan mij huis want het regende. Zijn lichaamstaal wist me te vertellen dat hij mij haatte. Hij haatte mij net zoveel als ik van je hield. We liepen samen naar binnen, je keerde nog eens een wuifde je broer uit. We liepen de trap al lachend op, ik weet nog dat mijn buurvrouw aanwezig was in mijn huis. Je keek er even naar voor aleer de trap op te lopen en lachte vriendelijk. Ik liep achter je aan. Je wandelde naar mijn kamer. Er lag een cd'tje van Faith No More op, Last cup of sorrow was het nummer die speelde. Je ging onmiddelijk naar mijn nachtkastje, haalde het metalen doosje er uit. Je opende het, draaide je hoofd naar me en keek me wat verrast aan. Ik zei dat ik de laatste had opgerookt en dat ik wel nog wat speed had. Je werd boos en ik voelde me slecht want ik zou je nooit willen kwetsen. Je plofte neer op het bed. Ik ging naar mijn moeder's kamer en nam de telefoon van de hoorn en belde naar een paar mensen. Het ene probleem na het andere dook op, je merk wie je best vrienden zijn in tijden van nood. Ik ging mijn kamer binnen en je was bezig aan het schrijven op mijn muur. Ik kon het niet lezen van waar ik stond. Ik zei dat ik even wegging, je wist wat ik ging doen. Achteraf zag ik dat je erop had geschreven 'we burnt our faith to see the flames of god'. Ik heb er nooit iets over gevraagd. Ik liep tot aan het einde van de straat en daar stond H. al met zijn auto. Ik moest niet direct betalen. Ik liep terug naar huis. Toen ik de deur opende stond de buurvrouw aan de andere kant. Ik lachte eens en liep naar boven. Ik opende mijn deur en daar lach je, onder de dekens... ik zag je kleren naast het bed. Je had ook een ander muziekje opgelegd. Je lievelings CD, Jeff Buckley, Grace. Je deed het het deken weg en kwam dichter. Je schoonheid was me nooit eerder opgevallen. Elk stukje van je lichaam was perfect. Voor ik het wist raakten jouw lippen de mijne. Je deed mijn T-shirt uit terwijl ik mijn schoenen uitsmeet. Je handen wreven over mijn lichaam. Ze waren warm en voelde fantastisch aan op mijn koud lichaam. Je handen bewogen soepel en sierlijk, je deed mijn riem open en ontknoopte mijn broek. Opnieuw raakten onze lippen. Die simpele kus ontpopte zich tot een hevige passionele belevenis. Terwijl we steeds dichter bij het bed kwamen. Lilac wine ontarmde ons. Er werd een korte pauze ingelast om even vluchtig door het nachtkastje te rommelen. Het was perfect. We bleven nog even liggen. Ik gaf je je kleren en ik zocht de mijne. Ondertussen was het al een uur later. De nieuwe koopwaar werd onmiddelijk gebruikt. Ik rolde er 3. We gingen samen naar buiten. Het regende niet meer. Toen we in het park toe kwamen stak ik er een aan. Alles was perfect. Je ging liggen onder een boom en zei dat de sterren dood waren. Ik was verliefd op je en kuste je op de wang. Er kwamen donkere wolken voor de maan en de regen had niet lang weggeweest. In enkele seconden waren we doorweekt. Ik wandelde je naar huis en ik wou zo graag mee naar binnen om naast je zijde te liggen, je te horen ademen terwijl je sliep. Ik zou de hele nacht opblijven zodat ik niet zou vergeten dat ik naast je lag. Maar je vader en moeder zouden het niet toe laten. Ik wandelde op mijn eentje terug naar huis.
Ik luisterde naar Buckley en begon te huilen. Het was een teken, een perfecte dag. Ik zou nooit meer een dag zoals deze beleven. Het was de dag waar ik elke dag van mijn leven aan zou denken en zeggen 'toen was ik gelukkig'. Ik had gelijk.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 23:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 09:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Er zitten een paar van die kleine foutjes in die je er heel gemakkelijk uit zou kunnen halen als je hem nog een keer zou overleven, volgens mij.
Citaat:
Je broer had je afgezet aan mij huis want het regende.
Het zou in ieder geval mijn moeten zijn, maar dan vind ik het nog steeds een rare zin. "Je broer had me thuis afgezet, want het regende" zou ik ervan maken.

Verder begin je heel vaak met onderwerp, persoonsvorm...

Ow, en je eerste zin is echt mooi<3
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 12:48
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 06-07-2005 @ 10:30 :
Er zitten een paar van die kleine foutjes in die je er heel gemakkelijk uit zou kunnen halen als je hem nog een keer zou overleven, volgens mij.
Het zou in ieder geval mijn moeten zijn, maar dan vind ik het nog steeds een rare zin. "Je broer had me thuis afgezet, want het regende" zou ik ervan maken.

Verder begin je heel vaak met onderwerp, persoonsvorm...

Ow, en je eerste zin is echt mooi<3
het is dan ook een mislukt stukje...
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:12
June bug
June bug is offline
Paar spellingsfoutjes:

Citaat:
CyWu schreef op 05-07-2005 @ 23:57 :We willen allemaal vliegen maar slechts een paar hebben vleugels gekregen.

Ik herinner het mij perfect. Junkies vergeten vlug maar ik maak graag een uitzondering. Je kwam 's avonds laat aan. Je broer had je afgezet bij mij thuis want het regende. Zijn lichaamstaal wist me te vertellen dat hij mij haatte. Hij haatte mij net zoveel als ik van je hield. We liepen samen naar binnen, je keerde nog eens een wuifde je broer uit. We liepen de trap al lachend op, ik weet nog dat mijn buurvrouw aanwezig was in mijn huis. Je keek er even naar voor aleer de trap op te lopen en lachte vriendelijk. Ik liep achter je aan. Je wandelde naar mijn kamer. Er lag een cd'tje van Faith No More op, Last cup of sorrow was het nummer die speelde. Je ging onmiddelijk naar mijn nachtkastje, haalde het metalen doosje er uit. Je opende het, draaide je hoofd naar me en keek me wat verrast aan. Ik zei dat ik de laatste had opgerookt en dat ik wel nog wat speed had. Je werd boos en ik voelde me slecht want ik zou je nooit willen kwetsen. Je plofte neer op het bed. Ik ging naar mijn moeder's kamer en nam de telefoon van de hoorn en belde naar een paar mensen. Het ene probleem na het andere dook op, je merkt wie je best vrienden zijn in tijden van nood. Ik ging mijn kamer binnen en je was bezig met het schrijven op mijn muur. Ik kon het niet lezen van waar ik stond. Ik zei dat ik even wegging, je wist wat ik ging doen. Achteraf zag ik dat je erop had geschreven 'we burnt our faith to see the flames of god'. Ik heb er nooit iets over gevraagd. Ik liep tot aan het einde van de straat en daar stond H. al met zijn auto. Ik hoefde niet direct te betalen. Ik liep terug naar huis. Toen ik de deur opende stond de buurvrouw aan de andere kant. Ik lachte eens en liep naar boven. Ik opende mijn deur en daar lag je, onder de dekens... ik zag je kleren naast het bed. Je had ook een ander muziekje opgezet. Je lievelings CD, Jeff Buckley, Grace. Je deed de deken weg en kwam dichterbij. Je schoonheid was me nooit eerder opgevallen. Elk stukje van je lichaam was perfect. Voor ik het wist raakten jouw lippen de mijne. Je deed mijn T-shirt uit terwijl ik mijn schoenen uitsmeet. Je handen wreven over mijn lichaam. Ze waren warm en voelde fantastisch aan op mijn koude lichaam. Je handen bewogen soepel en sierlijk, je deed mijn riem open en ontknoopte mijn broek. Opnieuw raakten onze lippen elkaar. Die simpele kus ontpopte zich tot een hevige passionele belevenis. Terwijl we steeds dichter bij het bed kwamen. Lilac wine ontarmde ons. Er werd een korte pauze ingelast om even vluchtig door het nachtkastje te rommelen. Het was perfect. We bleven nog even liggen. Ik gaf je je kleren en ik zocht de mijne. Ondertussen was het al een uur later. De nieuwe koopwaar werd onmiddelijk gebruikt. Ik rolde er 3. We gingen samen naar buiten. Het regende niet meer. Toen we in het park kwamen stak ik er één aan. Alles was perfect. Je ging liggen onder een boom en zei dat de sterren dood waren. Ik was verliefd op je en kuste je op de wang. Er kwamen donkere wolken voor de maan en de regen was niet lang weggeweest. In enkele seconden waren we doorweekt. Ik wandelde je naar huis en ik wilde zo graag mee naar binnen om naast je zijde te liggen, je te horen ademen terwijl je sliep. Ik zou de hele nacht opblijven zodat ik niet zou vergeten dat ik naast je lag. Maar je vader en moeder zouden het niet toe laten. Ik wandelde op mijn eentje terug naar huis.
Ik luisterde naar Buckley en begon te huilen. Het was een teken, een perfecte dag. Ik zou nooit meer een dag zoals deze beleven. Het was de dag waar ik elke dag van mijn leven aan zou denken en zeggen 'toen was ik gelukkig'. Ik had gelijk.
__________________
Shake your body like the dance//
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:07
Verwijderd
Mooi, maar echt jammer van de fouten in je taal.
Waarom vind je het zelf mislukt?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:11
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
mala schreef op 06-07-2005 @ 18:07 :
Mooi, maar echt jammer van de fouten in je taal.
Waarom vind je het zelf mislukt?
alles mislukt dezer dagen.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:28
Verwijderd
Aanvulling op junebug:

Citaat:
Je keek er even naar voor aleer de trap op te lopen en lachte vriendelijk.
er? het is de buurvrouw, dat is geen er.
Verder wil ik best mijn twijfels zetten bij 'aleer'.

Citaat:
Ik rolde er 3.
Drie. Lage getallen voluit schrijven, want dat staat mooier.

Citaat:
Last cup of sorrow
Waarom bandnamen met hoofdletters en nummers niet?

Citaat:
Ik wandelde op mijn eentje terug naar huis.
Op mijzelf of in mijn eentje.

Verder vind ik de boodschap van je verhaal mooi, je moet niet zo negatief over jezelf denken wat betreft het 'mislukt' stukje. Heeft echt geen nut Wees lief voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:25
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Wees lief voor jezelf!
en wat voor nut heeft dat?
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
CyWu schreef op 07-07-2005 @ 12:25 :
en wat voor nut heeft dat?
Je komt positiever in het leven te staan, waardoor je dat uit gaat stralen. Mensen spreken je eerder aan, je krijgt sneller promotie en relatie. Solliciteren gaat makkelijker en de dalen lijken niet meer zo diep. Je komt beter in het leven te staan, en dat is toch iets wat je nastreeft, denk ik zo.

Bovendien, als je vrolijkheid uitstraalt, maak je andere mensen ook vrolijk. Zeker nu het zomer is!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 12:10
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-07-2005 @ 12:40 :
Je komt positiever in het leven te staan, waardoor je dat uit gaat stralen. Mensen spreken je eerder aan, je krijgt sneller promotie en relatie. Solliciteren gaat makkelijker en de dalen lijken niet meer zo diep. Je komt beter in het leven te staan, en dat is toch iets wat je nastreeft, denk ik zo.

Bovendien, als je vrolijkheid uitstraalt, maak je andere mensen ook vrolijk. Zeker nu het zomer is!
In wat voor wereld leef jij?
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
CyWu schreef op 07-07-2005 @ 13:10 :
In wat voor wereld leef jij?
Deze wereld.
In welke leef jij?

Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook erg vaak op het randje en bij mij is het ook bijna altijd kut, maar, proberen om positief in het leven te staan kan echt geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 12:35
CyWu
CyWu is offline
Citaat:
Grimm schreef op 07-07-2005 @ 13:16 :
Deze wereld.
In welke leef jij?

Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook erg vaak op het randje en bij mij is het ook bijna altijd kut, maar, proberen om positief in het leven te staan kan echt geen kwaad
Ooit dacht ik er hetzelfde over nu zie ik in dat het compleet nutteloos is.

In mijn wereld is een glimlach, net als alles wat schoonheid bezit, buiten mijn bereik.
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 20:52
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Perceptie projectie.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
CyWu schreef op 07-07-2005 @ 13:35 :
Ooit dacht ik er hetzelfde over nu zie ik in dat het compleet nutteloos is.

In mijn wereld is een glimlach, net als alles wat schoonheid bezit, buiten mijn bereik.
Of je probeert niet hard genoeg, of je hebt nog een extra duwtje nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.