Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2006, 12:20
Masih
Avatar van Masih
Masih is offline
wh'Sap iedereen,

Ik kwam op het idee om in london medicijnen te studeren, ik ga na de zomervakantie naar vwo 5 .. ik hoorde van en paar vrienden in london dat dit mogelijk was, maar ze weten geen passelijk pre-uni, om mijn natuur en gezondheid profiel, verder
af te maken... ik vroeg me dus af of iemand een goede pre-uni kent en of info heeft over hoe ik kan me kan inschrijven.

alvaaaaaaaaaaaaast bedankt...
__________________
To be or to have ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2006, 14:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wat doe je nu dan precies?
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 14:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 16:23
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-07-2006 @ 15:32 :
Wat doe je nu dan precies?
Zo te zien heeft hij een overgangsbewijs naar 5 VWO N&G.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 20:14
the tourist
the tourist is offline
Een nichtje van mij studeert sinds 2 jaar Creative Writing aan een universiteit in Londen. Daarvoor heeft ze havo gedaan en 2 jaar hbo. Om toegelaten te worden werd getest of haar Engels goed genoeg was (spreken, lezen en luisteren), ze moest daarvoor een bepaald cijfer halen. Ik begreep toen dat iedereen met een Nederlands toegangsbewijs voor een universiteit die test moest doen om toegelaten te worden aan een Engelse universiteit.

Maar jij wilt dus in Londen ook 5 en 6 vwo afmaken (maar dan in een Engelse variant)? Ik denk ten eerste dat je daar voor komend jaar veel te laat voor bent (dat weet ik wel zeker eigenlijk) en voor alleen 6 vwo zou het weinig nut meer hebben. Oftewel, als ik jou was zou ik uit gaan zoeken hoe je, als je je vwo-diploma hebt, geneeskunde in Londen kunt gaan studeren. Ga de sites van alle Londense universiteiten eens langs (dat zijn er iets van 20 geloof ik), er staat vast wel iets over.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 22:52
lithuania
Avatar van lithuania
lithuania is offline
dat heb ik een paar jaar zelf geleden ook nog allemaal uitgezocht, alleen wou ik toen naar Edinburgh . volgens mij was het zo dat je voor iig na, sk, wi en bi minstens een 8 moest hebben op je diploma, en het kan best zo zijn dat dat voor de andere vakken ook geldt. Je moet ook een TOEFL/IELTS test doen om je Engels te testen. meer informatie over dit alles staat op www.wilweg.nl.

oh ja je kan ook pre-med volgen op een university college en dan apply-en voor geneeskunde op een engelse universiteit geloof ik

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 23:00.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 20:55
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
lithuania schreef op 04-07-2006 @ 23:52 :
dat heb ik een paar jaar zelf geleden ook nog allemaal uitgezocht, alleen wou ik toen naar Edinburgh . volgens mij was het zo dat je voor iig na, sk, wi en bi minstens een 8 moest hebben op je diploma, en het kan best zo zijn dat dat voor de andere vakken ook geldt. Je moet ook een TOEFL/IELTS test doen om je Engels te testen. meer informatie over dit alles staat op www.wilweg.nl.

oh ja je kan ook pre-med volgen op een university college en dan apply-en voor geneeskunde op een engelse universiteit geloof ik
UCAS is het britse IB-groep en daar kan je alle info vindend ie je nodig hebt. Ook zijn er denk ik wel een aantal nederlandse sites die info hierover geven (geneeskunde was namelijk 1 van de studies die je altijd al kon doen met behoud van stufi in het buitenland).
Je hoeft niet per se een 8 te staan volgens mij, het hangt er vanaf naar welke uni je wilt gaan. Elke universiteit stelt namelijk andere eisen aan je vwo diploma, varierend tot een 6 tot en met een 8/9.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 19:16
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Heey ik heb dit jaar geprobeerd om voor diergeneeskunde bij Royal Veterinary College naar binnen te komen (vanwege leeftijd en misverstanden over NL VWO niet gelukt voor dit jaar...

Solliciteren naar een plaats doe je via UCAS (www.ucas.com) voor geneeskunde, diergeneeskunde, tandheelkunde en de Oxbridge uni's moet je je voor 15 oktober hebben ingeschreven. De meeste universiteiten voor geneeskunde vereisen een extra toelatingsexamen waarvoor je voor 31 september (voor BMAT dan) moet zijn ingeschreven. Je hebt 2 verschillende toelatingsexamens de BMAT (BioMedical Admissions Test www.bmat.org.uk) en de UKCAT (UK Clinical Aptitude Test www.ukcat.ac.uk ) waarvoor je je zelf moet aanmelden bij het instituut dat ze afneemt (in NL British Council). Ook moet je als Nederlander nog de IELTS of TOEFL test afleggen.

Ik heb afgelopen november de BMAT gezeten, moet je doen in Amsterdam bij British Council.

Belangrijk bij je inschrijving is je Personal Statement, deze motivatiebrief moet jouw onderscheiden van de andere aanmeldingen. Ook je referentie is belangrijk en het is vooral belangrijk dat hij je eindcijfers in je referentie voorspeld. Dat was hij bij mij vergeten wat voornaamste reden van afwijzing was. Per universiteit zijn de eisen verschillend voor RVC vroegen ze eerst 9/10 en voor science vakken bi, sk, na, wi. Maar nadat ik ze erop had gewezen hoe het Nederlandse onderwijs systeem eruit ziet en dat Oxford University 'maar' 8ten voor die vakken voorschrijft namen ze daar toch genoegen mee, universiteiten kunnen vrij lastig zijn over leeftijd (minimaal 18) waardoor ikzelf dan niet aanstaand jaar mocht komen.

Maargoed als in je Referensie, Personal Statment, cijfers en aanmeldingstest voldoende zien dan kun je worden uitgenodigd voor een interview. Na dit interview krijg je dan, als ze je willen hebben een conditional offer waarin staat, bij wat voor cijfers voor welke vakken op je eindlijst je toegelaten bent.

Ik zou als ik jou was zeker naar open dag gaan (heeft bij mij toen voornemen om naar Londen te gaan erg doen toenemen). Voor open dagen is vaak een beperkt aantal tickets beschikbaar en je moet zeker de websites van de universiteiten in de gaten houden voor data's en tickets...

Het enige nadeel aan studeren in Londen zijn de kosten:
Kamer kost tussen de 500 - 650 euro per maand...
Collegegeld is 4500 euro per jaar (in Schotland heb je geen Collegegeld)
Aanmeldingstest ca. 250 euro
Engelse test ca. 200 euro
Eten / openbaar vervoer is ook allemaal duurder dan in Nederland...

Maar ook de salarissen liggen hoger wanneer je bijbaantje hebt, je hebt meer mogelijkheden tot leningen en misschien nog wel het belangrijkste je krijgt gewoon studiefinanciering vanuit Nederland + een OV vergoeding...

Als je graag naar Londen wil dan raad ik je toch aan om te kijken of het mogelijk is bij je in de buurt het International Baccalaureate te halen. Vaak weten universiteiten dit beter op waarde te schatten, omdat er ook in Engeland scholen mee werken, dan het VWO diploma. Toelatingseisen voor medicijnen zijn normaal gesproken tussen 7,6,6 en 7,7,7 voor bi, sk, na/wi op IB met minimaal 38 punten. Toelatingseisen Oxford: http://www.admissions.ox.ac.uk/int/eu/quals.shtml .

Een forum waaraan ik veel heb gehad tijdens aanmeldingsprocedure is www.thestudentroom.co.uk hier kan je je Personal Statement laten bekijken, vragen stellen over UCAS procedures, universiteiten, opleidingen etc...

Sorry voor de lengte en ik hoop niet dat je nu gedemotiveerd heb want het is best uitdaging om er doorheen te lopen..
Veel succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 21:04
Verwijderd
Waarom zou je? Het is ontzettend duur en tien tegen een dat het onderwijs hier beter is dan in Londen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 10:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom zeg je in vredesnaam London?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 13:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-07-2006 @ 11:37 :
Waarom zeg je in vredesnaam London?
Wat maakt het uit. Niet teveel offtopic ajb.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 20:26
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-07-2006 @ 22:04 :
Waarom zou je? Het is ontzettend duur en tien tegen een dat het onderwijs hier beter is dan in Londen.
Veel universiteiten in Londen staan beter aangeschreven dan in Nederland...
http://ed.sjtu.edu.cn/rank/2005/ARWU2005_TopEuro.htm
http://www.alnaja7.org/success/Educa...nking_2005.pdf
http://adminsrv3.admin.ch/cest_ccs/h...ni_per_pub.pdf
(bronnen komen van http://en.wikipedia.org/wiki/College...rsity_rankings)

De stad is en de universiteiten zijn erg internationaal gericht. Daarnaast hebben veel bedrijven hoofd kantoren in Londen (banken etc.). Ook vind ik de mensen veel relaxter en aardiger dan in Nederland. Nederlands vind ik vaak gewoon ontzettend asociaal en minder positief ingesteld (ok is lang niet altijd het geval maar Londen maakte betere indruk)...

Wat ik nog vergeten was in mijn vorige bericht was dat je voor je je aanmeld toch wel een maand fulltime werkervaring moet hebben opgedaan voor in ieder geval de studies geneeskunde en diergeneeskunde... En dan afwissend bij bijvoorbeeld laboratoria, ziekenhuizen, zorginstellingen etc...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 21:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Miracle schreef op 10-07-2006 @ 14:43 :
Wat maakt het uit. Niet teveel offtopic ajb.
Tjeez En hoezo teveel?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:53
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Misschien kunnen ze je interpunctie ook verbeteren daar in Londen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 14:14
Hannalot
Hannalot is offline
Haaj... ik was ff op internet aan het zoeken en ik kwam hier uit!
mischien hebben jullie wat advies..

Ik zit er ook over te denken om in Londen te studeren.. Alleen ik vraag me af, lukt dat ook met VMBO (Kader), ik wil grafish ontwerpen/webdesign onwerpen studeren, daar hoef je geen VWO voor te hebben lijkt mij.

Weet iemand hier wat van af? Ik ben trouwens 18 nu.

Groetjes,
Hannalot
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 20:14
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hey hannalot,
Via de site van UCAS can je makkelijk naaropleidingen graphic design zoeken... Ik geloof dat de universiteiten (yeah alles loopt daar door elkaar heen op de universiteit) VMBO gelijk stellen aan GCSE. Voor de rest zou ik zelf even contact opnemen met de universiteiten die de opleiding aanbieden voor de toelatingseisen en verdere informatie.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 10:40
Hannalot
Hannalot is offline
bedankt voor je reactie, weet je mischien toevallig ook met het engelse niveau is voor MBO 3 a 4?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:25
Yeti-Boy
Avatar van Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hmm...vind ik moeilijk om in te schatten zo...
misschien dat deze gids van UCAS je iets verder helpt:
http://www.dur.ac.uk/resources/ug.ad...intquals06.pdf Dit gebruiken universiteiten meestal om diploma's te vergelijken.
Succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2006, 09:54
LauLau
LauLau is offline
Ik woon nu al een maand of 10 in London (ik schrijf het zo omdat dit de officiele naam van de stad is) heb hier eerst gestudeerd en loop nu stage! Ik ben bezig om een forum te komen voor mensen die ook naar London willlen komen. Is misschien handig voor jullie als jullie hier heen willen...je kunt al je vragen hier stellen en ik en een paar andere zullen zo goed mogelijk antwoord proberen te geven.

website = http://makephpbb.com/phpbb/index.php?mforum=newtolondon

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 10:26
Verwijderd
Citaat:
LauLau schreef op 21-07-2006 @ 10:54 :
Ik woon nu al een maand of 10 in London (ik schrijf het zo omdat dit de officiele naam van de stad is) [...]
Ah, dan schrijf je zeker ook altijd Paris in plaats van Parijs, Lisboa in plaats van Lissabon, Berlin in plaats van Berlijn, etc. etc. Zo niet, waarom deze uitzondering voor Londen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in London?
Phenomena
4 02-01-2015 22:28
Studeren Studeren in Engeland
mauritsvdberg
7 29-03-2012 10:28
Studeren Studeren in Oxford
Neutie
19 17-04-2011 11:28
Studeren Gap Year: muziek in Engeland!
Eva88
2 21-04-2010 08:26
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 15:57
Algemene schoolzaken studeren in het buitenland
d0pe
27 13-07-2004 15:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:02.