Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2014, 13:00
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
forum /=/ facebook, dient een heel ander doel imo. Dus nee, was geen grapje!
__________________
Ik weet niet beter.
Advertentie
Oud 06-02-2014, 13:05
Hazel
Hazel is offline
Ik post veel liever over hoe het met me gaat of random dagelijkse dingen op het forum dan op Facebook op de één of andere manier voelt het forumpubliek hier toch wat meer vertrouwd.
Oud 06-02-2014, 13:07
Verwijderd
Citaat:
?

Hier zit ik gewoon een beetje random te posten en facebook is voor mij een manier om contact te houden met bepaalde mensen. Of wat vond je er precies grappig aan?
Oud 06-02-2014, 13:13
Verwijderd
Facebook, kijk ik sinds het een soort 9gag geworden is bijna nooit meer op.
Oud 06-02-2014, 13:16
Verwijderd
Paar facebookgroepen, verder ook niet echt nee.

En handig om ''die ene chick'' te vinden natuurlijk haha.
Oud 06-02-2014, 13:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Facebook is alweer op z'n retour
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-02-2014, 13:42
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
?

Hier zit ik gewoon een beetje random te posten en facebook is voor mij een manier om contact te houden met bepaalde mensen. Of wat vond je er precies grappig aan?
Dat jij blijkbaar het forum gebruikt zoals andere mensen facebook gebruiken, maar dat niet om te lachen vindt.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Dat jij blijkbaar het forum gebruikt zoals andere mensen facebook gebruiken, maar dat niet om te lachen vindt.
Ehm..
Oud 06-02-2014, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Dat jij blijkbaar het forum gebruikt zoals andere mensen facebook gebruiken, maar dat niet om te lachen vindt.
als mensen facebook gebruiken zoals ik dit forum wens ik ze erg veel sterkte
Oud 06-02-2014, 15:22
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ja, nou, bla. Wat jij wil. Het kwam dus een beetje neer op wat Sarah zei. Dat ik het grappig vond dat jij het gedrag van anderen op facebook grappig vind, terwijl je hier hetzelfde gedrag vertoond. En dat dat dan prima is omdat het 'een andere functie' heeft. Voor jou.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 15:23
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Moe en onrustig in mijn hoofd, ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vond de tegenstrijdigheid (voor mij, voor jou is het vast logisch) grappig.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 15:25
Verwijderd
je snapt het verschil tussen een forum en facebook niet?
Oud 06-02-2014, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Moe en onrustig in mijn hoofd, ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vond de tegenstrijdigheid (voor mij, voor jou is het vast logisch) grappig.
oke
Oud 06-02-2014, 15:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
And now for something completely different; mijn zwager is bijna jarig en die wil nooit dingen voor zijn verjaardag, waarop mijn schoonzus dan altijd wat verzint voor iedereen. Dus als ik dan bel over wanneer hij zijn verjaardag viert, wordt me meteen verteld wat hij voor een cadeau wil. Geen opties, maar gewoon letterlijk voorschrijven wat ik moet halen. Wat doen jullie in zo'n situatie? Want ik heb/wij hebben op zich een leuk cadeau bedacht, maar dat is dus ongetwijfeld iets anders dan wat zij voor hem bedacht heeft.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 15:30
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
je snapt het verschil tussen een forum en facebook niet?
Dat zei ik niet. Maar dat jij het gebruikt/het een functie toeschrijft als A, wil niet zeggen dat iedereen dat zo ziet. In mijn geval is facebook niet 'om contact te houden met bepaalde mensen', maar juist om 'random dingen neer te plempen'.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 15:31
Verwijderd
het door jullie bedachte cadeau geven.
Oud 06-02-2014, 15:38
Verwijderd
Citaat:
And now for something completely different; mijn zwager is bijna jarig en die wil nooit dingen voor zijn verjaardag, waarop mijn schoonzus dan altijd wat verzint voor iedereen. Dus als ik dan bel over wanneer hij zijn verjaardag viert, wordt me meteen verteld wat hij voor een cadeau wil. Geen opties, maar gewoon letterlijk voorschrijven wat ik moet halen. Wat doen jullie in zo'n situatie? Want ik heb/wij hebben op zich een leuk cadeau bedacht, maar dat is dus ongetwijfeld iets anders dan wat zij voor hem bedacht heeft.
Alvast tegen schoonzus zeggen dat jullie dit jaar zelf al wat bedacht hebben en zij dat dus niet hoeft te doen!
Oud 06-02-2014, 15:56
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Hmm, mja, ik ga er nog wel even over piekeren. Mijn schoonzus is nogal van het 'het moet op mijn manier, en anders maar niet', en ik ben daar niet zo handig mee. Misschien moet ik het probleem maar even afschuiven, hij kan het vast subtieler brengen dan ik.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 06-02-2014, 15:56
Verwijderd
Ik houd van een schone tijdlijn. op het forum kan ik meer dingen delen die op fb niet gaan.
Oud 06-02-2014, 18:27
Hazel
Hazel is offline
Dan leer je het nooit, Neko*.
Oud 06-02-2014, 18:30
Verwijderd
Zo oefen ik in afdingen Als ik toch iets hartstochtelijk haat... Op rommelmarkten enzo dan natuurlijk, nevernooit in een winkel.
Oud 06-02-2014, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Hmm, mja, ik ga er nog wel even over piekeren. Mijn schoonzus is nogal van het 'het moet op mijn manier, en anders maar niet', en ik ben daar niet zo handig mee. Misschien moet ik het probleem maar even afschuiven, hij kan het vast subtieler brengen dan ik.
het is ten slotte ook zijn zus.
Oud 06-02-2014, 18:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik niet hoor
Klokkijken, omgaan met geld, koken/eten (maten bepalen), etc etc zijn allemaal dagelijkse dingen waarbij je (al dan niet onbewust) rekent, net zoals je zonder er bij na te denken tijdens het lezen van de krant of het forum je taalkennis gebruikt. De meeste mensen gebruiken tijdens hun dagelijkse werkzaam/bezigheden wel vaker op de een of andere manier rekenen.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2014, 19:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens mij gaat het er Carn ook niet echt om dat jullie niet kunnen rekenen, meer dat er zo ook mensen zijn die taal en spelling niet kunnen.
Precies; het komt gewoon hypocriet over als je anderen belachelijk maakt omdat ze geen affiniteit hebben met iets terwijl je zelf van veel andere dingen ook niet bijster veel bakt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-02-2014, 19:24
Verwijderd
Misschien is het een idee (is het nu te laat voor) om herinneringspm's te sturen over de WIDM-pool, Little Phoebe. Want heb het idee dat niet veel mensen heb hebben gepost deze week.

(Meer winkans voor mij, dat wel )
Oud 06-02-2014, 19:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Klokkijken, omgaan met geld, koken/eten (maten bepalen), etc etc zijn allemaal dagelijkse dingen waarbij je (al dan niet onbewust) rekent, net zoals je zonder er bij na te denken tijdens het lezen van de krant of het forum je taalkennis gebruikt. De meeste mensen gebruiken tijdens hun dagelijkse werkzaam/bezigheden wel vaker op de een of andere manier rekenen.
Maar niet in decimalen en moeilijke shit. Ik snap wel wat je bedoelt, maar die dingen die ik voor mijn neus kreeg, doe je gewoon niet elke dag.
Citaat:
Misschien is het een idee (is het nu te laat voor) om herinneringspm's te sturen over de WIDM-pool, Little Phoebe. Want heb het idee dat niet veel mensen heb hebben gepost deze week.

(Meer winkans voor mij, dat wel )
Dat is wel een goed idee ja
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-02-2014, 20:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
maar die dingen die ik voor mijn neus kreeg, doe je gewoon niet elke dag.
Ja, maar dat geldt toch voor praktisch alle schoolvakken lijkt me. Ik kan me niet herinneren dat iemand mij in Limburg ooit gaat vragen wat voor bodemsoort er in de regio was, zodat ik löss kon antwoorden. Als we alleen maar de meest basale dingen zouden leren dan heb je zo een land vol mensen die niets kunnen en nergens interesse in hebben.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 06-02-2014, 20:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Rekenen is best nuttig, hoor. In het dagelijks leven doe ik het bijna iedere dag.
Oud 06-02-2014, 20:43
Verwijderd
Ik kan wel staartdelingen, gebruikte ze wel eens bij statistiekvraagjes. Maar als ik decimalen moet delen door decimalen en het moet ook nog op snelheid, sta ik niet helemaal in voor de juiste positie van de komma.
Oud 06-02-2014, 20:44
Verwijderd
Vermenigvuldigen met kommagetallen vind ik moeilijk.
Oud 06-02-2014, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Klokkijken, ..
Daar gaat het al mis vrees ik.
Oud 06-02-2014, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het al mis vrees ik.
Dat je dat als rekenen telt, ja dan gaat er weo wat mis ja
Oud 06-02-2014, 22:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar gaat het al mis vrees ik.
Oh, hoe bepaal jij dan hoeveel minuten er tussen 23.05 uur en 23.10 uur zitten?
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2014, 22:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat je dat als rekenen telt, ja dan gaat er weo wat mis ja
Citaat:
Klokkijken, omgaan met geld, koken/eten (maten bepalen), etc etc zijn allemaal dagelijkse dingen waarbij je (al dan niet onbewust) rekent, net zoals je zonder er bij na te denken tijdens het lezen van de krant of het forum je taalkennis gebruikt. De meeste mensen gebruiken tijdens hun dagelijkse werkzaam/bezigheden wel vaker op de een of andere manier rekenen.
Blijkbaar gaat er bij lezen ook nog wel eens het een en ander mis.
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2014, 22:21
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
In het gewone dagelijks leven kom ik nooit lastige rekenuitdagingen tegen. Globaal een korting op een artikel in de uitverkoop uitrekenen behoort wel tot het moeilijkste. En dan nog rond ik alles af naar een makkelijk getal.
Staartdelingen, breuken en decimalen...? Waar is mijn rekenmachine!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-02-2014, 22:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarom vindt iedereen rekenen met breuken en decimalen zo moeilijk?
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2014, 22:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben blij dat ik toch niet de enige blijk te zijn die moeite heeft met (hoofd)rekenen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-02-2014, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Waarom vindt iedereen rekenen met breuken en decimalen zo moeilijk?
Omdat ik dat al 16 jaar niet gedaan heb! Ik kan het wel,maar zou bij elke som moeten nadenken hoe het ook al weer zat. Ik neem aan dat je voor zo'n toets vrij snel moet werken.
Oud 06-02-2014, 22:34
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
We hadden alle tijd (het ging slechts om het meten van het niveau, niet om hoe goed/snel je het deed), maar ik heb geen geduld voor dingen die ik niet weet, en zeker niet voor rekenen. Ik heb mijn best gedaan, maar ik wilde er op een gegeven moment bijna van huilen en toen besloot ik ermee te kappen. Ik heb ook de laatste bladzijde vrijwel leeg gelaten, dat zal mijn score ook niet geholpen hebben natuurlijk
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 06-02-2014, 22:34
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat ik dat al 16 jaar niet gedaan heb! Ik kan het wel,maar zou bij elke som moeten nadenken hoe het ook al weer zat. Ik neem aan dat je voor zo'n toets vrij snel moet werken.
Maar je bent arts dan moet je toch op semi-dagelijkse basis dosissen uitrekenen en dat soort dingen? Of doe je alles met je rekenmachine?
__________________
you're not my demographic
Oud 06-02-2014, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Maar je bent arts dan moet je toch op semi-dagelijkse basis dosissen uitrekenen en dat soort dingen? Of doe je alles met je rekenmachine?
Om dosissen uit te rekenen hoef ik geen breuken door elkaar te delen hoor hooguit het aantal mg medicijn vermenigvuldigen met het aantal kg kind, moeilijker dan dat wordt het niet.
Oud 06-02-2014, 23:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dan leer je het nooit, Neko*.
Klopt. En dat vind ik in dit geval ook niet zo erg.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 07-02-2014, 07:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wanneer gebruik je in het dagelijks leven nou breuken vermenigvuldigen? Ik ben het nog nooit tegen gekomen iig
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-02-2014, 08:43
Verwijderd
Ik doe sowieso niks met breuken, eerder decimalen of percentages. Je hebt het toch nooit over 1/8ste deel van een bepaald bedrag bijvoorbeeld? Ik zou dat 12,5% noemen.
Oud 07-02-2014, 08:47
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Breuken vermenigvuldigen doe ik ook niet, maar ik bereken wel regelmatig bijv 2/3 van een lijstje ingredienten.
Oud 07-02-2014, 08:49
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Sarah ik ben niet vergeten je te pm'en! Het lukte alleen niet om bijlagen toe te voegen
Oud 07-02-2014, 09:19
Verwijderd
Ik kom de regel van 3, kortingen in procenten en recepthoeveelheden aanpassen best vaak tegen in mijn dagelijkse leven.
Oud 07-02-2014, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Ik doe sowieso niks met breuken, eerder decimalen of percentages. Je hebt het toch nooit over 1/8ste deel van een bepaald bedrag bijvoorbeeld? Ik zou dat 12,5% noemen.
Bedrag verdelen onder verschillende mensen. Dan wel, tenminste ik neem aan dat je dan niet spreekt over 'iedereen betaalt zoveel %' ?
Oud 07-02-2014, 09:38
Verwijderd
Citaat:
Bedrag verdelen onder verschillende mensen. Dan wel, tenminste ik neem aan dat je dan niet spreekt over 'iedereen betaalt zoveel %' ?
Oh ja, true. En ook met hoeveelheden van een recept aanpassen natuurlijk. Hoewel ik meestal de helft of juist het dubbele maak, dus dan is het al weer minder breuk-ig.
Oud 07-02-2014, 09:47
Verwijderd
Ik vind 200 gram bloem x 2/3 ook wel een ander niveau dan echt breuken met elkaar vermenigvuldigen of door elkaar delen. Wanneer doe je dat nou?

Dan was het eerst de noemers gelijk maken toch? Kleinste gemene deler van de noemers vinden en dan niet vergeten de teller ook om te rekenen. En dan... Mag je dan met de tellers gewoon rekenen? En daarna je antwoord vereenvoudigen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.