Oud 02-08-2014, 12:38
Henk Bartels
Henk Bartels is offline
De Europese Unie werkt aan de invoering van een Europees verbod op de verkoop van energie-stimulerende dranken zoals energiedrank. Al jaren geven onderzoekers aan dat dit drankje zeer slecht en zelfs gevaarlijk is voor de gezondheid van kinderen en tieners.

"GGD juicht de plannen toe en hoopt dat het verbod snel ingevoerd zal worden".

Hoe denken jullie hierover?


Bron Facebook & OHLN

Laatst gewijzigd op 02-08-2014 om 18:31. Reden: vraagstelling toegevoegd aan topic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2014, 17:15
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Weg met die stinktroep!!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 02-08-2014, 20:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Volwassen mensen mogen zelf weten wat ze wel of niet drinken. Verbieden van dit soort dingen hou ik niet van.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 00:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Lijkt me sterk dat ze dat gaat lukken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 23:03
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Een goede zaak! Alleen jammer dat Nederland niet zelf tot die conclusie kon komen..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2014, 23:39
Verwijderd
Volwassen mensen kunnen prima zelf beslissen wat voor troep ze in hun lichaam pompen. 18+ prima, maar verbieden neen. Ben veel te liberaal om het verbieden van dit soort dingen een goed idee te vinden. Ook houd ik veel te veel van vodka-energy
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 09:16
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Tja ik vind het ook vieze troep maar zou het ook niet verbieden. Misschien als ze het zo erg vinden dat tieners massaal die troep drinken dat ze daar een leeftijdsgrens op kunnen gooien, maar een verbod op verkoop lijkt me wat ver gaan. Ik vind het vooral zonde van je tanden.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 04-08-2014, 15:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een leeftijdsgrens lijkt me beter dan het volledig verbieden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2014, 08:23
Verwijderd
Verbieden nee, ouders moeten de kinderen beter opvoeden en niets van die zooi geven tot een bepaalde leeftijd.

Laatst gewijzigd op 05-08-2014 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2014, 20:13
Verwijderd
Wat een onzin, het is maar cafeïne. Willen ze dan espresso ook gaan verbieden?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 18:30
Zackz
Zackz is offline
Oneens veel te lekker
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 08:35
Gezond
Gezond is offline
Ik vind het niet lekker, ik heb gezonde alternatieven gevonden. Verbieden heeft geen zin.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 11:21
Klikding
Klikding is offline
Ik word er heel moe altijd van. Vind het ook niet lekker...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Een leeftijdsgrens lijkt me beter dan het volledig verbieden.
Dat ja.
In de schoolbrochure van mn zoon staat dat het niet is toegestaan dit mee te geven aan de kinderen (überhaupt geen frisdrank). Dat betekent denk ik dat er dus ouders zijn die dat eerst wel deden.
Mijn zoon mag t niet drinken van mij. Hij vraagt er wel vaak om omdat 'iedereen' het doet.
Ikzelf drink het alleen in uiterste gevallen als ik echt wakker moet blijven. Bijvoorbeeld toen ik nog nachtdiensten draaide of tijdens tentamenweken. Het drinkt makkelijker weg dan koffie. Voel wel mn tanden ter plekke wegrotten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2014, 23:50
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Wat een vreselijke, smerige en stinkende zooi is dat ook. Heb 't zelf nooit lekker gevonden, veel te zoet. Bah!
Toen ik in de brugklas kwam was 't al helemaal erg bij ons op school; in de pauze stonk de hele aula naar Golden Power.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 08:36
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Wat een vreselijke, smerige en stinkende zooi is dat ook. Heb 't zelf nooit lekker gevonden, veel te zoet. Bah!
Toen ik in de brugklas kwam was 't al helemaal erg bij ons op school; in de pauze stonk de hele aula naar Golden Power.
Precies. Heb er serieus een hekel aan als mensen dat drinken 's ochtends om 7.15 u in de bus. Die lucht
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 09:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Op je nuchtere maag Geef mij dan maar koffie.

Ik heb een periode ontzettend veel energiedrank gedronken. Dit was vooral in en depressieve periode en goed voor mezelf zorgen deed ik niet. Toen gingen er makkelijk 6 blikjes per dag doorheen, iets wat ik nu nevernooit meer zou doen. Pas had ik weer eens een blikje gekocht op te kijken hoe ik het nu zou vinden, maar het was me veel te zoet en bovendien kreeg ik meteen erna hoofdpijn. Geen energiedrankjes meer voor mij, dus.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 19:18
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Het is troep ja, maar ik denk dat je de sportdrank er dan net zo goed achteraan kunt gooien...
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2014, 19:21
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Op je nuchtere maag Geef mij dan maar koffie.

Ik heb een periode ontzettend veel energiedrank gedronken. Dit was vooral in en depressieve periode en goed voor mezelf zorgen deed ik niet. Toen gingen er makkelijk 6 blikjes per dag doorheen, iets wat ik nu nevernooit meer zou doen. Pas had ik weer eens een blikje gekocht op te kijken hoe ik het nu zou vinden, maar het was me veel te zoet en bovendien kreeg ik meteen erna hoofdpijn. Geen energiedrankjes meer voor mij, dus.
Heb je in die periode dat je er van af was gezonder gegeten en gedronken? Ik vraag me het af want ik wil ook stoppen met ongezonde troep om gezonder en steviger in het leven te staan.

Hoe zit dat? Ik krijg juist hoofdpijn als ik na lange periode geen water te hebben gedronken water drink...
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Oud 20-08-2014, 20:07
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Dat ja.
In de schoolbrochure van mn zoon staat dat het niet is toegestaan dit mee te geven aan de kinderen (überhaupt geen frisdrank). Dat betekent denk ik dat er dus ouders zijn die dat eerst wel deden.
Mijn zoon mag t niet drinken van mij. Hij vraagt er wel vaak om omdat 'iedereen' het doet.
Ikzelf drink het alleen in uiterste gevallen als ik echt wakker moet blijven. Bijvoorbeeld toen ik nog nachtdiensten draaide of tijdens tentamenweken. Het drinkt makkelijker weg dan koffie. Voel wel mn tanden ter plekke wegrotten.
Volgens mij is het niet zo goed om tijdens tentamen weken niet goed te slapen, het is beter om zelfs minder te leren en te slapen, dan meer leren en minder slapen, want tijdens je slaap word alles in je hoofd geordend en opgeruimd, wat juist goed is voor het geleerde spul zo kun je het beter toepassen en zo.

Een paar informatieve filmpjes, je kunt er nog een boel meer vinden (ik raad vSauce aan)..
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez

Laatst gewijzigd op 20-08-2014 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 09:32
Verwijderd
Het komt altijd neer op 1 of 2 nachten doorhalen per blok. Je hoeft mij niet te vertellen dat dat slecht is en dat doe ik nooit als ik moet leren maar rond het inlevermoment.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 11:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heb je in die periode dat je er van af was gezonder gegeten en gedronken? Ik vraag me het af want ik wil ook stoppen met ongezonde troep om gezonder en steviger in het leven te staan.

Hoe zit dat? Ik krijg juist hoofdpijn als ik na lange periode geen water te hebben gedronken water drink...
Zeker wel! En je krijgt ook hoofdpijn als je je dorst hebt genegeerd, is gewoon een teken dat je vochttekort hebt. en dan duurt het even voordat je lichaam dat vocht weer hebt opgenomen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 16:33
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Het komt altijd neer op 1 of 2 nachten doorhalen per blok. Je hoeft mij niet te vertellen dat dat slecht is en dat doe ik nooit als ik moet leren maar rond het inlevermoment.
Ohw
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 16:35
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Citaat:
Zeker wel! En je krijgt ook hoofdpijn als je je dorst hebt genegeerd, is gewoon een teken dat je vochttekort hebt. en dan duurt het even voordat je lichaam dat vocht weer hebt opgenomen.
Thnx, ik merkte het de laatste tijd ook al dat als ik juist gewoon wat drink minder last heb van hoofdpijn (ookal heb ik lang niets gedronken)
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Oud 08-12-2014, 01:39
kroketje112
kroketje112 is offline
DIKKE BULLSHIT!!!! je moet gewoon zelf weten of je het drink ja of nee en het lijkt me sterk dat ze het likken om het te verbieden. Ik ben 15 en ik drink het ook gewoon omdat dat mijn keuze heeft en wil je het niet drinken nou dan drink je het toch lekker nie!....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2014, 05:22
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Hè, hier gaat mijn betoog over.
Het gaat om een leeftijdgrens van 13 jaar en in Nederland komt waarschijnlijk voorlichting op scholen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 10:56
madmenyo
madmenyo is offline
Ik drink graag af en toe een blikje energy en net als met alles moet je dit met mate doen. Auto's veroorzaken nog steeds meer doden dan energy drinks, word dus tijd dat er een verbod op auto's komt. Nou ja gekkigheid dus, maar het is wel toegestaan om dagelijks 10+ bakken koffie achterover te gieten? Ik ken er genoeg in mijn omgeving die dit doen en dan zou ik geen blikje energy meer kunnen drinken op de vrijdag als ik moe ben en nog van mijn avond wil genieten. Het verbieden van alles gaat echt te ver, in het jaar 2020 mogen we niet meer op zwarte zolen over straat omdat we strepen trekken... waar houd het op?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 15:48
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Waarschijnlijk komt er verplichte voorlichting in scholen over
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 15:49
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik drink graag af en toe een blikje energy en net als met alles moet je dit met mate doen. Auto's veroorzaken nog steeds meer doden dan energy drinks, word dus tijd dat er een verbod op auto's komt. Nou ja gekkigheid dus, maar het is wel toegestaan om dagelijks 10+ bakken koffie achterover te gieten? Ik ken er genoeg in mijn omgeving die dit doen en dan zou ik geen blikje energy meer kunnen drinken op de vrijdag als ik moe ben en nog van mijn avond wil genieten. Het verbieden van alles gaat echt te ver, in het jaar 2020 mogen we niet meer op zwarte zolen over straat omdat we strepen trekken... waar houd het op?
Ze gaan het echt niet voor volwassenen verplichten. Het gaat erom dat het zo populair bij kinderen is en dat DAT slecht is. Koffie drinken kinderen niet zo vaak
Met citaat reageren
Oud 14-02-2015, 15:34
marn20
marn20 is offline
Ik zou zeggen een leeftijdsgrens maar wel verbieden op scholen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 18:24
Dutch Thunder
Avatar van Dutch Thunder
Dutch Thunder is offline
Citaat:
Ik zou zeggen een leeftijdsgrens maar wel verbieden op scholen
Tjaa, we zijn steeds meer aan het bepalen wat mensen nou niet of wel mogen/moeten eten en drinken.

In dit geval ben ik er wel mee eens. Ik kan het zelf ook niet echt lekker vinden maar verbod op scholen en 16+ is hier wel terecht.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2015, 19:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Verbod op scholen moeten ze zelf weten, een leeftijdsgrens/verbod lijkt me geen goed idee. Dan kun je net zo goed ook koffie en thee verbieden, want daar zit ook cafeïne in.

Wanneer ouders hun kinderen opvoeden, vind ik dat het hun taak is om ervoor te zorgen dat de kinderen gezond eten en drinken. Ik zie heel vaak ouders met kleine kinderen een halve tree energiedrank afrekenen in de supermarkt, dat vind ik een kwalijke zaak en een slecht voorbeeld voor de kinderen. Je gaat mij niet vertellen dat deze ouders écht niet weten dat energiedrank slecht voor je is.

Anyhow, pubers zetten zich natuurlijk af tegen hun ouders en gaan van alles en nog wat uitproberen. Nu energiedrank momenteel zo'n 'hit' is, doen zij dit ook met energiedrank. Als school kun je daar ook niets aan veranderen. Je kunt hooguit voorlichting geven over wat het met je doet.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.