Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2016, 21:25
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Hoi forum,

Waarom hebben 18 tot 23 jarigen geen recht op huurtoeslag bij een rekenhuur hoger dan € 409,92 per maand?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2016, 21:25
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Axel11 naamzoek
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 21:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Omdat de overheid niet de huur van een huis voor jou gaat betalen wat duurder is dan nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 22:00
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Omdat de overheid niet de huur van een huis voor jou gaat betalen wat duurder is dan nodig.
Wat is dan precies het verschil tussen iemand van 18 en iemand van 23? Behalve dan dat het minimumloon voor iemand van achttien ongeveer de helft is van dat van een drieëntwintigjarige?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Omdat de overheid niet de huur van een huis voor jou gaat betalen wat duurder is dan nodig.
Leg dit eens uit?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 02:00
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan precies het verschil tussen iemand van 18 en iemand van 23? Behalve dan dat het minimumloon voor iemand van achttien ongeveer de helft is van dat van een drieëntwintigjarige?
Ja dat is de motivatie. Als je een huis van 650 per maand kan betalen dan kan je dat nooit dokken van het minimumloon dus je verdient genoeg.

Fucking bullshit natuurlijk, het lagere minimumloon zorgt alleen maar voor geforceerd ontslag.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 06:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Wat is dan precies het verschil tussen iemand van 18 en iemand van 23? Behalve dan dat het minimumloon voor iemand van achttien ongeveer de helft is van dat van een drieëntwintigjarige?
Oa wat je zelf zegt. Op je 18e studeer je vaak en als je al werkt verdien je doorgaans een stuk minder. Ik denk dat de overheid er ook vanuit gaat dat je op je 18e nog niet echt een eigen gezin hebt waarvoor je een groter/duurder huis nodig hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 06:49
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Ja dat is de motivatie. Als je een huis van 650 per maand kan betalen dan kan je dat nooit dokken van het minimumloon dus je verdient genoeg.

Fucking bullshit natuurlijk, het lagere minimumloon zorgt alleen maar voor geforceerd ontslag.
Maar waarom zou je dat op leeftijd specificeren ipv op inkomen of huurprijs?
Citaat:
Oa wat je zelf zegt. Op je 18e studeer je vaak en als je al werkt verdien je doorgaans een stuk minder. Ik denk dat de overheid er ook vanuit gaat dat je op je 18e nog niet echt een eigen gezin hebt waarvoor je een groter/duurder huis nodig hebt.
Dus de overheid zegt: 'haha, je bent 18, hier heb je een heel laag minimumloon en oja je mag ook niet profiteren van onze veel te gulle huurtoeslagregels k thnx bye'

Ik krijg enorm jeuk van langstuderdeers van 23+ die een rijtjeshuis huren en er vervolgens ongeveer 0 aan kwijt zijn door de huurtoeslag. Dus: waarom specificeren op leeftijd?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom zou je dat op leeftijd specificeren ipv op inkomen of huurprijs?
Omdat het natuurlijk gekoppeld is aan het minimumjeugdloon, wat nogal oploopt tot je 23e.

Citaat:
Dus de overheid zegt: 'haha, je bent 18, hier heb je een heel laag minimumloon en oja je mag ook niet profiteren van onze veel te gulle huurtoeslagregels k thnx bye'
Behalve dan dat die regels niet gul genoeg zijn in de huidige woningmarkt (hoe kom je daar in hemelsnaam bij eigenlijk?): Ja

Citaat:
Ik krijg enorm jeuk van langstuderdeers van 23+ die een rijtjeshuis huren en er vervolgens ongeveer 0 aan kwijt zijn door de huurtoeslag. Dus: waarom specificeren op leeftijd?
Die zijn er gelukkig heel erg weinig en degene die ik anecdotaal kan aanwijzen zijn eigenaar van dat huis (of pa en ma zijn dat).
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Oa wat je zelf zegt. Op je 18e studeer je vaak en als je al werkt verdien je doorgaans een stuk minder. Ik denk dat de overheid er ook vanuit gaat dat je op je 18e nog niet echt een eigen gezin hebt waarvoor je een groter/duurder huis nodig hebt.
Ja, maar het is een reden van likmevestje en het zorgt ervoor dat oud volk wat langdurig werkloos thuiszit niet meer aan een baan komt terwijl die het harder nodig hebben dan 18 jarigen. Het is alleen al om die reden best wel schandelijk om onderscheid te maken. En de overheid heeft veel betere mechanismen hiervoor natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 21:58
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Omdat het natuurlijk gekoppeld is aan het minimumjeugdloon, wat nogal oploopt tot je 23e.
Gek dan dat iemand van 22 die meer dan het minimumloon verdient, zeg 1600 euro / maand, en een huis van 600 euro / maand huurt geen huurtoeslag krijgt, maar een jaar later wel. Waar is die minimumloonkoppeling dan goed voor?

Citaat:
Behalve dan dat die regels niet gul genoeg zijn in de huidige woningmarkt (hoe kom je daar in hemelsnaam bij eigenlijk?): Ja
De regels zijn belachelijk (selectief) gul. Broer van mijn vriendin (student, 25) woont in een eenkamerappartement nèt onder de huurtoeslaggrens (700 euro) en krijgt dus een toeslag van bijna 300 euro. Huurt dus voor 400 netto in Utrecht en kan de huur delen met zijn vriendin. Was hij vier jaar jonger geweest, of had hij iets gehuurd van 50 euro / maand meer, had hij niets gekregen. Why?

Oplossing lijkt me om een woonsubsidie te geven, puur gebaseerd op inkomen. Door de harde grens voor sociale huur zoals die er nu is, wordt de hele huurmarkt voor huizen tussen de 700 en 1000 totaal verkracht.
Citaat:
Die zijn er gelukkig heel erg weinig en degene die ik anecdotaal kan aanwijzen zijn eigenaar van dat huis (of pa en ma zijn dat).
Anecdotaal kan ik er in Tilburg toch een aantal aanwijzen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 22:25
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoi forum,

Waarom hebben 18 tot 23 jarigen geen recht op huurtoeslag bij een rekenhuur hoger dan € 409,92 per maand?
Omdat dat nu eenmaal in de wet staat lijkt me het meest nuttige antwoord voor jou in de praktijk Zie verder de discussie hierboven over waarom het in de wet staat.

Let er overigens op dat je sowieso alleen recht hebt op huurtoeslag als je een zelfstandige woning huurt. Dus niet als je "traditioneel" op kamers gaat en voorzieningen (wc, keuken) deelt met huisgenoten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2016, 06:41
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Let er overigens op dat je sowieso alleen recht hebt op huurtoeslag als je een zelfstandige woning huurt. Dus niet als je "traditioneel" op kamers gaat en voorzieningen (wc, keuken) deelt met huisgenoten.
Dit is trouwens precies de reden dat DUWO studentencomplexen bouwt met eigen voorzieningen en voordeur. Lekker efficiënt is dat.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Normale kamerprijs
VolvoFH750
24 03-07-2013 20:01
Werk, Geld & Recht Tips om snel een eigen woning te vinden?
GebruikersBob
1 11-02-2013 11:59
Werk, Geld & Recht Samenwonen
bloeddd
20 02-09-2011 11:06
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Werk, Geld & Recht Op mezelf wonen..
LFisch
53 03-04-2008 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.