Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 16:05
Vika
Vika is offline
Wat vinden jullie van jacht voor plezier? En wat vinden julliie over het bontgebruik? Ik wil graag julie uitgebreiden mening horen, als jullie die hebben Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 17:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik vind het ziekelijk om dieren af te schieten voor hun velletje. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals eskimo's enzo, maar verder vind ik het walgelijk om bont te dragen, zeker als er goede alternatieven zijn. Plezierjacht ben ik ook tegen. hoe zouden wij het vinden als een stel 9ik noem maar wat) hoogontwikkelde buitenaartsen naar de aarde kwamen, ons uit onze huizen jaagde terwijl je aan het nintendo-en bent (nogmaals ik noem maar wat) en ons vervolgens neerschoten, gewoon voor de lol? jagen om te overleven: in orde, er is ten slotte nog zoiets als de voedselketen. jagen om de wildstand in orde te houden: ben ik tegen, maar als het écht, écht, écht nodig is....... jagen voor plezier: als ik zo iemand tegenkom voel ik mijn eigen jachtinstincen bovendrijven....
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 17:55
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik vind het ziekelijk om dieren af te schieten voor hun velletje. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals eskimo's enzo, maar verder vind ik het walgelijk om bont te dragen, zeker als er goede alternatieven zijn. Plezierjacht ben ik ook tegen. hoe zouden wij het vinden als een stel 9ik noem maar wat) hoogontwikkelde buitenaartsen naar de aarde kwamen, ons uit onze huizen jaagde terwijl je aan het nintendo-en bent (nogmaals ik noem maar wat) en ons vervolgens neerschoten, gewoon voor de lol? jagen om te overleven: in orde, er is ten slotte nog zoiets als de voedselketen. jagen om de wildstand in orde te houden: ben ik tegen, maar als het écht, écht, écht nodig is....... jagen voor plezier: als ik zo iemand tegenkom voel ik mijn eigen jachtinstincen bovendrijven....
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:02
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Jacht voor het plezier is in mijn ogen ziek, in de ogen van veel mensen alleen maar als het om huisdieren gaat...Ik vind dat ze dat soort jacht zouden moeten verbieden en om de wildstand op peil te houden kun je ook andere middelen gebruiken.

Bont vind ik minder erg, dat is imho net zoiets als vlees eten, dieren doden voor eigen gebruik. Al vind ik het bij bont iets erger omdat het minder noodzakelijk is om te overleven.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:54
elledc
elledc is offline
Ik ben tegen jacht en bont, wij mensen voelen ons superieur aan dieren en dieren daartegenover zijn machteloos. Dat op zich vind ik al niet kunnen want mens en dier staan op 1 lijn, de een is niet minder dan de ander. Maar toch zijn er nog mensen zonder hart die er plezier in vinden een dier te doden. Of erger nog, bedreigde diersoorten doden omdat het geld oplevert.
Bont dragen is al sowieso voor rijkelui kortzichtige mensen, er bestaat zoiets als wol wat even warm is.
Dieren doden voor voedsel vind ik iets meer begrijpelijk omdat voedsel een noodzaak is, dieren onder elkaar doden elkaar ook om hun maag te vullen puur instinctmatig, maar vanaf dat het een plezier wordt en grootschalig gedaan wordt vind ik het niet meer kunnen.
Net zoals dieren mishandelen in een circus of dieren een kleine ruimte geven in een zoo of een olifant doden enkel voor de hoorns en het dier op de grond levend laten liggen.
Geef de dieren hun biotoop terug en laat ze met rust, de mens zou eens dieper moeten gaan nadenken!
Leve Greenpeace en Gaia!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 11:37
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Vika schreef:
Wat vinden jullie van jacht voor plezier? En wat vinden julliie over het bontgebruik? Ik wil graag julie uitgebreiden mening horen, als jullie die hebben Alvast bedankt
>Ik ben niet tegen bont. Jacht voor de plezier komt niet meer in nederland voor(behalve in het woord gebruik van de dierenbeschering en fauna bescherming). Ik ben voor de jacht en zoiets als wildbeheer is nodig in nederland anders zullen in nederland nog meer diersoorten verdwijnen.


Jacht voor het plezier is in mijn ogen ziek, in de ogen van veel mensen alleen maar als het om huisdieren gaat...Ik vind dat ze dat soort jacht zouden moeten verbieden en om de wildstand op peil te houden kun je ook andere middelen gebruiken.

>En welke manieren wil jij daar voor gebruiken autodropje?
Jacht = wildbeheer.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:52
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Ik ben tegen jacht en bont, wij mensen voelen ons superieur aan dieren en dieren daartegenover zijn machteloos. Dat op zich vind ik al niet kunnen want mens en dier staan op 1 lijn, de een is niet minder dan de ander. Maar toch zijn er nog mensen zonder hart die er plezier in vinden een dier te doden. Of erger nog, bedreigde diersoorten doden omdat het geld oplevert.

>De dieren zijn bij een jachtpartij niet machteloos, Er is altijd genoeg ruimte tussen de drijvers zodat een haas(of wat voor wild dan ook)een kans krijgt te ontsnappen. En dat moet ook. En de mensen die volgens jou geen hart hebben(jagers), hebben een hart voor de natuur zij zorgen er voor dat in nederland een goede en gezonde wildstand is en dat deze wildstand uit veel diersoorten bestaat. Jagers zijn lid van een wbe(wild beheer een heden) deze zorgen ondermeer voor dat er landschapselementen komen zoals elsewallen, takkenrillen, rietkragen enz.(allemaal schulplaatsen voor het wild) en zorgen ook voor dat de vos in nederland weer bejaagbaar word, omdat dit ten koste gaat van ander wild en het voorkomen van landbouwschade veroorzaakt door wild. En bedreigte diersoorten zijn in nederland niet bejaagbaar en wbe's proberen juist deze diersoorten van de rode lijst af te krijgen.


Bont dragen is al sowieso voor rijkelui kortzichtige mensen, er bestaat zoiets als wol wat even warm is.

>Bont is warmer en zachter dan wol.


Dieren doden voor voedsel vind ik iets meer begrijpelijk omdat voedsel een noodzaak is, dieren onder elkaar doden elkaar ook om hun maag te vullen puur instinctmatig, maar vanaf dat het een plezier wordt en grootschalig gedaan wordt vind ik het niet meer kunnen.

>Jagers beleven plezier aan hun hobby, maar niet die plezier die jij bedoelt. Ze vinden het plzierig om wat te doen voor de natuur.

Geef de dieren hun biotoop terug en laat ze met rust, de mens zou eens dieper moeten gaan nadenken!
>En dan komt de mens tot ontdekking dat de jacht nodig is.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 10:51
elledc
elledc is offline
@ kees

Dieren zijn wel machteloos. Jagers hebben een geweer en mikken recht erop, soms missen ze, maar daar hebben we het nu niet over. Dieren in het wild, en ik heb het nu niet over het jagen in Nederland maar in het algemeen in savanne-gebieden bijvoorbeeld. De stropers in de savanne laten olifanten halflevend liggen (enkel voor de hoorns), schieten leeuwen dood, ookal is het een vrouwtje die net jongen heeft gebaren, enkel voor de pels (!) of ze nemen dieren mee om ze levenslang in een kooi op te sluiten om bekeken te worden door kinderen die niet beseffen wat voor leed de dieren ondergaan.

"Ik ben voor de jacht en zoiets als wildbeheer is nodig in nederland anders zullen in nederland nog meer diersoorten verdwijnen."

Er zullen nog meer dieren verdwijnen moest er geen jacht zijn? Geen jacht betekent een uitbreiding van de diersoorten, de jacht belemmert dat in elk opzicht.
Bont is misschien wel warmer en zachter maar doe 5 wollen truien aan en je hebt dezelfde warmte, en dat het zachter is maakt voor mij geen bal uit. Gewoon de gedachte dat bont van een dier geveld is, doet me walgen! Niet iedereen koopt bont, het zijn meestal de rijke oude vrouwen die hun geld daaraan uitgeven en die ermee pronken. Dat is gewoon ziekelijk & belachelijk, zoiets hoort men niet te doen.
De mens denkt dat ie alle macht heeft over de wereld maar het zou andersom moeten zijn. Jagen op dieren kan en waarom kan jagen op mensen niet voor het plezier? Als het voor het ene kan zou het voor het andere ook mogelijk moeten zijn!

Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:14
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Veel van die rijke mensen dragen geen bont omdat het warm is, maar omdat het zogenaamd mooi staat. En dat terwijl er super mooi (en zacht) nepbont op de markt is!!!!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:34
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Ik vind het ziekelijk om dieren af te schieten voor hun velletje. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals eskimo's enzo, maar verder vind ik het walgelijk om bont te dragen, zeker als er goede alternatieven zijn. Plezierjacht ben ik ook tegen. hoe zouden wij het vinden als een stel 9ik noem maar wat) hoogontwikkelde buitenaartsen naar de aarde kwamen, ons uit onze huizen jaagde terwijl je aan het nintendo-en bent (nogmaals ik noem maar wat) en ons vervolgens neerschoten, gewoon voor de lol? jagen om te overleven: in orde, er is ten slotte nog zoiets als de voedselketen. jagen om de wildstand in orde te houden: ben ik tegen, maar als het écht, écht, écht nodig is....... jagen voor plezier: als ik zo iemand tegenkom voel ik mijn eigen jachtinstincen bovendrijven....
helemaal me eens!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:33
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
@ kees

Dieren zijn wel machteloos. Jagers hebben een geweer en mikken recht erop, soms missen ze, maar daar hebben we het nu niet over. Dieren in het wild, en ik heb het nu niet over het jagen in Nederland maar in het algemeen in savanne-gebieden bijvoorbeeld. De stropers in de savanne laten olifanten halflevend liggen (enkel voor de hoorns), schieten leeuwen dood, ookal is het een vrouwtje die net jongen heeft gebaren, enkel voor de pels (!) of ze nemen dieren mee om ze levenslang in een kooi op te sluiten om bekeken te worden door kinderen die niet beseffen wat voor leed de dieren ondergaan.

>De dieren zijn niet machteloos. Zoals ik eerder schreef er is altijd genoeg ruimte tussen de drijver(hetzij met een geweer en zonder geweer). Als een haas te ver af is, zodat hij wel ziek word geschoten maar toch nog kan ontkomen, word er niet op deze haas geschoten door een jager, dit geld ook voor hazen die te klein zijn. We hebben het vaak genoeg(bijna elke keer zelfs) gehad dat er meer hazen waren ontkomen dan we geschoten hadden. En dat moet ook, jagers schieten niet gelijk alle wild dood zoals velen van jullie denken. En natuurlijk schieten jagers met geweren, dit is het einige, naast een jachtvogel, eendenkooi en een fred met buidels mag worden gebruikt voor de jacht. Ik had het over de JACHT in nederland en niet de STROPERIJ in afrika(waar ik ook tegen ben).


"Ik ben voor de jacht en zoiets als wildbeheer is nodig in nederland anders zullen in nederland nog meer diersoorten verdwijnen."

Er zullen nog meer dieren verdwijnen moest er geen jacht zijn? Geen jacht betekent een uitbreiding van de diersoorten, de jacht belemmert dat in elk opzicht.

>Ik heb het over het behoud van alle inheemse diersoorten en daarom mag er sommige diersoorten niet al teveel uitbreiden zoals wat er nu met de vos gebeurt(gelukkige mag er nu weer in friesland op de vos worden gejaagt), want zoiets gaat altijd ten koste van ander diersoorten. En sommige diersoorten kunnen niet al te veel uitbreiden zoals de ree, zul je niks doen komen er te veel reen wat weer leid tot verhongering (meestal in de winter) en stress(dit leid weer tot ziektes, en zo kan je het gezonde wild stand weer vergeten). De afschotregeling bestaat uit 50% jonge reen(kalfen) en 50% oude reen. Dit is ongeveer gelijk aan de natuurlijke predatie(die in nederland niet meer voorkomt)


De mens denkt dat ie alle macht heeft over de wereld maar het zou andersom moeten zijn. Jagen op dieren kan en waarom kan jagen op mensen niet voor het plezier? Als het voor het ene kan zou het voor het andere ook mogelijk moeten zijn!
>Word weer het woord 'plezier' genoemt. Maar waarom vergelijk jij het wildbeheer in nederland met mensen? Ik vind het net als je een mug met een olifant vergelijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:38
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik ben veganist. Is dat een goed genoeg antwoord?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:19
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik ben veganist. Is dat een goed genoeg antwoord?
nope

ik ken een veganist die veganist is omdat hij zo'n hekel heeft aan dieren en er niets mee te maken wil hebben
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:51
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Mijn zusje wilde eerst veganist worden, maar pap en mam waren ertegen ("je eet al zo weinig groenten") en nu is ze "semi-vegetarisch" (dat houd in dat ze zich gewoon volpropt met ham-kaas tosti's, knakworstjes, hamburgers, enz, maar als er andijvie-met-spekjes op tafel staat, vind ze het opeens héél zielig om dieren te eten). heeft niet veel met het topic te maken, maar is volgens mij wel grappig.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna wnf
jolinar
12 15-02-2005 20:00
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Canada begint massale slacht zeehonden
Gatara
144 21-04-2004 20:42
Lifestyle Bont...goed of niet goed???
maupydos
151 24-11-2003 12:42
Flora & Fauna voor of tegen jacht?
DKBD
75 24-07-2003 19:43
Flora & Fauna Wereld natuur fonds , aaaaarrrrgh *zeer boos*
happy human being
56 12-03-2003 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.