Oud 09-03-2002, 20:07
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Hier een potlood manga tekening, ik heb er voor mijn doen best lang over gedaan(3 dagen), hij is gebaseerd op een fanfic van de anime trigun, past mistakes. als je m zo ziet issie waarschijnlijk een beetje raar, vandaar wat achtergrond informatie:

de hoofdpersoon van trigun, vash, heeft een slechte tweelingbroer, knives. knives(hij en vash zijn van een buitenaards ras)gelooft dat alle mensen dood moeten(kill the spiders to save the butterflies), hij wil heel graag dat vash, die gelooft dat al het leven heilig is, zich bij hem voegt. om dat te bereiken heeft hij een bende opgericht, de gun ho guns. deze bende denkt dat hun missie het vermoorden van vash is, maar eigenlijk moten ze dus allemaal vermoord worden door vash, zodat hij ook net als knives slecht word. de leider van deze gun ho guns is Legato Bluesummers, ook een mens. legato is heel erg gewijd aan knives, hij gelooft ook dat mensen waardeloos zijn, dood moeten en enkel bestaan om het hogere plantenras)vash+knives)te dienen. zo denkt hij dus ook over zichzelf.

nu de tekening:



en het verhaal, k zal t ff plaatje voor plaatje uitleggen. de ogen bovenaan zijn van knives, over het 1e(lemon)hoofdstuk, waar knives dmv verborgen camera's naar legato kijkt en er ook wat vertelt word over hoe legato over knives denkt(He pulled his shirt up over his head. He had to peel it off, as it was skin tight and flowed like liquid over his frame. Red lines ran across his back and ribs. They were the fine handwriting of the metal tipped Cat of Nine Tails whip that Master Knives dragged across his porcelain fine, yielding skin. Legato fingered the cuts lightly, as if they were a foreign language that he only one day hoped to be able to read.Nearly naked and hunched over he shivered, examining his imperfect, human body. The cuts were so beautiful that he nearly cried. They were his secret gift from God. Each one told a story. Each one meant that he had been allowed to remain beside his Master another moment longer. Each cut had needed to be gently nursed into only the finest, thinnest, reddest string of a memory.)
daaronder een tekeningetje van dominique(de enige vrouwelijke gun ho gun)en legato. in hfst 2 gaat ze naar hem toe en zegt ze dat ze het niet langer pikt dat hij zich zo door knives laat behandelen(laat slaan enzo). dominique is best wel heel boos(ze slaat hem ook nog, das een gaaf stukje ), maar legato blijft gewoon kalm en zegt dat zij het niet begrijpt omdat ze niet snapt hoe superieur knives is. dominique zegt dan dat ze wegaat bij de guns ("If you don’t take me right now, I'm quitting. I mean it. I'll leave the guns. Then you can kill me, can't you, you cruel bastard?") dan krijgen we een zeer interessant lemon stukje

het 3e is een heel stuk verder in de fic, wat tussendoor is gebeurt: dominique is zwanger van legato, hij zegt dat ze het kind moet laten weghalen(hij vind alle mensen waardeloos en gelooft dat ze binnenkort toch dood gaan, dus waarom nog 1 op de wereld zetten?) dominique zegt dat ze dat niet wil, en haalt legato over dat ze tegen vash mag, als ze dat niet overleeft is alles vanzelf al opgelost. dominique verliest, en ze word gedumpt in de woestijn, samen met een andere gun ho gun, monev the gale, die ook verloor, legato dekt dat ze dood zijn, maar niet dus. ze worden verliefd, gaan naar een klein dorpje waar monev's ouders wonen en beginnen daar een nieuw leven. dit is dus een tekening van dominique dan.

4e(het kistje): makkelijk: monev en dominique stoppen de dingen uit hun verleden in een kistje. dat ronde ding staat ook op tekening 2, dat is de demon's eye van dominique, haar grote wapen(het beinvloed je zintuigen waardoor ze onzichtbaar word voor je en je dus weerloos bent)

4e+5e tekening: de dochter van legato en dominique, miracle. de grote staande is als ze 17 is, de kleine zittende als ze klein is. miracle owrd omschreven als een nieuwsgierige boekenworm, met lang paars/blauw haar, de ogen, neus en lippen van legato en het gezicht van dominique.

de grote tekening aan de zijkant: na een tijdje is legato dood. dominique en monev zijn heel erg blij, want ze waren altijd bang dat hij hen en miracle zou vinden. dit is dus de geest van legato. als ze jong id, heeft miracle een onzichtbaar vriendje, die ze bob noemt. dat is dus de geest van legato. dominique en monev komen daarachter, en miracle zegtd at hij weg moet, wat hij gek genoeg ook doet. legato's geest wordt omschreven als iemand met gaten ipv ogen(hoewel hij natuurlijk zoals altijd zn haar over zn andere oog heeft) lang, rommelig haar, gescheurde kleren, alsof ie begraven was dus. in de fic heeft ie zn jas niet meer, maar ik vond een wapperende jas wel mooi

aan het bovenste gedeelte zitten op de achtergrond nog wat strepen, dat moeten de littekens van legato voorstellen.

wat een verhaal he nouw ja, lama horen wat je er van vind, dat je niet van manga houd is geen goed argument, daar heb ik nix aan want ik hou deze stijl toch wel ik ben aroogant genoeg om te zeggen dat ik m wel mooi gelukt vind, thnXXX voor het lezen..
owja, als je past mistakes wil lezen, hij is nog niet af, maar wel heel mooi: http://www.fanfiction.net/read.php?s...0581&chapter=1
veel plezier
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2002, 20:25
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
de tekening is opzich wel goed, maar het is jammer dat je um moet snappen doormiddel van (heel veel)uitleg
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:31
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
de tekening is opzich wel goed, maar het is jammer dat je um moet snappen doormiddel van (heel veel)uitleg

mjah das waar maar als je nog nooit van trigun gehoord heb slaat die hele tekening nergens op

__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:49
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:
mjah das waar maar als je nog nooit van trigun gehoord heb slaat die hele tekening nergens op

nou nog niet
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 20:52
Inemine
Avatar van Inemine
Inemine is offline
Ik vind hem mooi. Ik hou wel van manga/anime stijl (teken het ook wel af en toe)
Vooral de kleding vind ik heel mooi gedaan, met al die plooitjes enzo. En zelfs al zou ik de hele betekenis van de tekening niet snappen, dan nog zou ik hem mooi vinden.
Doe zo door, zou ik zeggen. ^_^
__________________
Keep smiling- it makes people wonder what you've been up to.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 21:07
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Denk om contrast! Er zit totaal geen contrast in je tekening. Aangezien je zwart/wit tekent, werk er dan een licht/donker contrast in..
Het is nu een lichte chaotische brei waarin je de beeldaspecten nauwelijks van elkaar kunt onderscheiden.
Zorg ervoor dat als je een licht figuur op de voorgrond hebt, dat er dan een donker vlak/fuguur/character achter dat figuur staat.. zodat de voorste meer op gaat vallen.
Verder, je characters opzich zijn mooi getekent
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.