Oud 09-08-2016, 23:45
JustInHere97
JustInHere97 is offline
Afgelopen jaren sla ik vaak het ontbijt over, wegens gebrek aan tijd en ik geen eten door mijn keel kan krijgen. Dat komt mede dat bij mij 's morgens wat langer duurt voordat ik op gang kom. Maar ook omdat ik 's ochtends het liefst zo laat mogelijk op sta.

Om op tijd op school, stage of werk te komen zet ik minstens 3 wekkers, voordat ik pas eruit ga. Dat komen mede omdat ik altijd mijn snooze knop op mijn mobiel uit zet. Dat ik langer wil blijven liggen komt omdat ik 's avonds lastig in slaap kom.

'S avonds doe ik meestal aantal vaste dingen voor het slapen, om mijn dag af te ronden. Tv kijken, roken, op mobiel kijken, proberen in slaap komen. Mocht ik niet in slaap komen luister ik af en toe naar ontspannings oefeningen.

Wat ontspannings oefeningen in houd is mijn spieren op een bepaalde manier aan te spannen en ontspannen, maar daarnaast ook let op je ademhaling. Dat doe ik om mijn gedachtens te verplaatsen, zodat ik minder pieker/de dag doorneem voor het slapen.

Ik ben een vaste slapen, dus daarom dat ik 's morgens lastig wakker wordt. Maar ook dat het langer duurd voordat ik mij opgewekt voel. Meestal sla ik ontbijt over en drink ik alleen iets. Pas later rond 10 uur, soms 12 uur eet ik pas iets in vaste vorm, (10 uur koekje, bueno etc. 12 uur brood en of soep).

Dat ik ontbijt over sla komt mede door gebrek aan tijd en het lastig kunnen slikken van eten. Daarom eet ik later op de dag wat meer.

Er staat hier een heel verhaal, maar dat is om je inzicht te geven over het totaal plaatje. Zodat je zelf een idee krijgt hoe het bij mij aan toe gaat voordat ik aan het ontbijten kom en wanneer ik pas ga eten.

Heb ik de volgende vragen:
Zijn er producten die ik in de ochtend snel naar binnen kan krijgen en niet zo droog is als bijvoorbeeld brood?

Is het verstandig naar de huisarts te gaan om dit probleem aan te geven en mogelijk adviezen te krijgen of onderzoek te laten doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2016, 09:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is sowieso verstandig om iets vroeger naar bed te gaan, waarschijnlijk kom je er in de ochtend zo moeilijk uit omdat je niet genoeg slaapt. Door het licht van tv en mobiel is het voor je slaap niet goed om vlak voor bed naar een beeldscherm te kijken. Lees liever een boek of speel een kaartspel met je familie.
Verder zijn er allerlei ontbijtsmoothies voor de ochtend, of je kunt zelf een shake maken, of bijvoorbeeld havermoutpap of brinta.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 21:00
JustInHere97
JustInHere97 is offline
In slaap komen is al een probleem dat al langer speelt. Ik kan wel eerder naar bed gaan, maar blijf alsnog een uur of langer na het in bed stappen wakker. Grotendeels omdat ik mijn niet moe voel, mentaal en fysiek.

Tv is ongeveer half uur voor ik bed in ga, mobiel vlak voor ik ga slapen. Wel stel ik scherm donkerder in en een filter zodat ik minder last krijg van mijn ogen en hersenactiviteit.

Meestal voor het slapen zoek ik afleiding zodat ik beter kan slapen. Omdat ik meestal 's nachts voor het slapen me dag verwerk. Denk dan terug aan recente gebeurtenissen, meestal wat niet goed ging.

Ontbijt havermout en Brinta ben ik niet zo gek op, smoothies kan ik thuis niet maken dus zou ik kant en klaar moeten kopen. Dus blijft 1 optie over, een vorm van ontbijt yoghurt of gewone yoghurt en vla (vind ik lekkerder).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 21:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom ga je niet lekker een eindje hardlopen voor je naar bed gaat? Dan ben je fysiek moe, neem je nadien een warme douche, en heb je geen last van licht van de tv of je telefoon.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 21:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Drinkontbijt kan je ook kant en klaar kopen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2016, 14:08
lauw8
lauw8 is offline
Hoi Justin,

Dat je in de ochtend niets naar binnen krijgt, hoeft helemaal geen probleem te zijn. Uit recente onderzoeken blijft namelijk dat het overslaan van het ontbijt juist voordelig kan zijn.

Zolang je over een hele dag genoeg eet, maar dit wel doet binnen een periode van 6 of 8 uur, zul je merken dat je meer energie krijgt.

Deze manier van eten wordt door steeds meer mensen gedaan en heet intermittent fasting.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2016, 20:11
Verwijderd
Voor het slapen: Probeer dit gewoon het lukt echt. Ga 3 uur voor dat je gaat slapen niet op je telefoon tablet computer en kijk ook geen tv etc.
Bij het slapen: Lees een boek voor 15-30 min. doe de licht uit en ga proberen te slapen lukt dat niet pak je boek en lees nogmaals 15-30 minuten en probeer weer te slapen als het goed is voel je bij het lezen zeker bij de tweede keer je ogen moe worden doe dan langzaam je boek weg en ga comfortabel liggen en heb je nou dat je echt niet kan slapen luister dan naar ontspannend MUZIEK maar blijf niet te lang hangen op je mobiel tablet etc.
Voor het wakker worden: Er is een app waar bij de wekker gaat en je dan 3 rekensommen moet uitrekenen tot dat het ECHT IRRITANTE wekkers geluid uitgaat en als je je sommen hebt gemaakt ben je inmiddels wel wakker.
Voor ontbijt: Probeer toch wat te eten ook al is het maar 1 koekje appel banaan of een glas yoghurt of melk krijg gewoon iets binnen water is zinloos maar ja
Met citaat reageren
Oud 21-09-2016, 12:18
Rustek
Rustek is offline
Warme melk helpt mij altijd als ik niet kan slapen. Verder: Brinta met fruit in de ochtend is een goed alternatief voor brood. Veel koolhydraten ook.

Zelf sport ik veel dus ik ben veel met mijn eten bezig. Brinta met fruit in de ochtend en een kop groene thee of glas melk is perfect.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 10:55
De Kantine Raad de stad #5
Verwijderd
500 26-06-2005 00:44
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 14:50
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 23:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.