Oud 07-01-2003, 12:05
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Voor wacken van de zomer...eerst het kaartje en benzine geld betalen...das nog niet zo'n probleem, maar dan al het geld wat ik daar uit ga geven, weer veel te veel waarschijnlijk.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 12:20
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Op dit moment voor een vliegticket USA. Nog een paar honderd Euro...
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 23:29
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
voor brommerstuff... ik krijg erges n maart mijn nieuwe brommer van 2500 waar ik zelf 800 van moet betalen die ik al heb... heb vandaag 150 verdient, daar ga ik een helm van kope morge, en spar daarna voor opvoerspul wat zon 500E kost bijelkaar i need work
__________________
No speed, No life!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 07:29
Q
Avatar van Q
Q is offline
huis
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 07:29
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:
voor brommerstuff... ik krijg erges n maart mijn nieuwe brommer van 2500 waar ik zelf 800 van moet betalen die ik al heb... heb vandaag 150 verdient, daar ga ik een helm van kope morge, en spar daarna voor opvoerspul wat zon 500E kost bijelkaar i need work
voor 2500 euro koop je ook n auto.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:34
Dwarfie
Dwarfie is offline
Skivakantie in het voorjaar
Kleding
Laptop
Rijbewijs (maar dat is nu meer een kwestie van geld apart houden voor het geval ik nog een paar lessen extra nodig heb, het grootste gedeelte is betaald).
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 13:16
Verwijderd
ik spaar voor een motor , kheb al een scooter maar heb geen zin daar verder geld aan uit te geven begin dat ding kinderachtig te vinden , opvoeren is gaar je krijgt alleen maar hoge boetes en je rijdt hooguit 20km harder dan een andere opgevoerde scooter, johhh stoer!!!!niet dus , ben bijna 17 en als ik 18 word ga ik meteen voor me motorrijbewijs en een sportmotor

Laatst gewijzigd op 08-01-2003 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 13:28
Verwijderd
Ik spaar voor de 'toekomst'..
voor alles wat met school te maken heeft (boeken bijvoorbeeld) en dingetjes voor mijn verhuizing ergens in februari...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 14:47
Verwijderd
Nieuwe Camera... of een goede digitale camera of weer terug naar speigelreflex... denk een echt goede digitale camera...
Gespaard: ongeveer 500 euro
Kosten: 1300 euro
Inruil oude camera: 400 euro

nog 400 euro te gaan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:40
Sithan
Sithan is offline
Nu spaar ik onbewust...(minder uitgeven dan binnenkomt )
Heel misschien een nieuwe dolby surround set, maar dan ben ik gelijk weer door mn geld heen...dus dat moet maar wachten...

Oh ja en de vakantie van de zomer natuurlijk....
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:51
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
ik spaar voor dvd'tjes.. (anime dvd's dus), maar dat schiet niet bepaald op.. vooral omdat k laatst al mn geld heb uitgeven -_- *verslaafd is*
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 18:49
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Mmm, eerst spaarde ik voor een fototoestel (heb 'k ondertussen dus al gekocht) en nu spaarde ik voor een reisje met school (maar dat is ook al uit de voeten dus ...) k weet eigelijk niet waarvoor ik nu aan het sparen ben, misschien voor een reisje ofzow... Soms spaar ik ook mijn centjes in een spaarvarken, maar dan is dat voor uit te gaan, zoals voor bvb. naar een festival of zow ...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 18:53
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Ik spaar mijn hele leven al, gewwoon voor incidentele uitgaven. Brommer, computer, onderdelen, vakantie. Omdat ik me geld aan niets bijzonders uitgeef hoef ik dan ook nooit te sparen nadat ik wat wil kopen. Als ik iets nodig heb koop ik het gewoon.

Ik spaar verder gewoon voor mijn toekomst. Zodat ik een eigen huisje kan inrichten als het uiteindelijk zover is...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 19:44
Flasher
Flasher is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ik spaar voor een motor , kheb al een scooter maar heb geen zin daar verder geld aan uit te geven begin dat ding kinderachtig te vinden , opvoeren is gaar je krijgt alleen maar hoge boetes en je rijdt hooguit 20km harder dan een andere opgevoerde scooter, johhh stoer!!!!niet dus , ben bijna 17 en als ik 18 word ga ik meteen voor me motorrijbewijs en een sportmotor
\


Heej,

Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Ook eerst brommer, en brommer ingeruild tegen een motor (BMW F650).

Brommer werd ook te kinderachtig

Maar houd dan wel rekening met verzekering en de extra kosten voor bijvoorbeeld het afstellen op 25kw ( als je motor al niet op 25kw is afgesteld).
En ook met je wegenbelasting en onderhoud.

suc6 veder!
__________________
Anything worth having is worth waiting for!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 23:18
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
Citaat:
Q schreef:
voor 2500 euro koop je ook n auto.

tsah... maar dan moet ik nog 2 jaar w8en om te mogen rijden.... ik w8 al 4jaar om legaal te brommeren
__________________
No speed, No life!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:30
Fat Bastard
Avatar van Fat Bastard
Fat Bastard is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
ik spaar voor een motor , kheb al een scooter maar heb geen zin daar verder geld aan uit te geven begin dat ding kinderachtig te vinden , opvoeren is gaar je krijgt alleen maar hoge boetes en je rijdt hooguit 20km harder dan een andere opgevoerde scooter, johhh stoer!!!!niet dus , ben bijna 17 en als ik 18 word ga ik meteen voor me motorrijbewijs en een sportmotor
je moet idd 21 zijn of 2 jaar ervaring 25kW hebben om een motor te mogen berijden met vol vermogen(ofterwel een "sportmotor")

dit is niet zo gek want als je direct na het behalen van je motorrijbewewijs op een machine zou stappen met minimaal een half pk per kilo, zou de kans dat je je doodrijdt te groot zijn(althans voor veel mensen)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:41
Verwijderd
sparen is dankzij de inflatie niet echt handig.. of wel?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 13:05
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Voor een Aprilia Rs50. Het geld is er al



En voor de vakantie @ Kos in de meivakantie
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 13:06
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:
tsah... maar dan moet ik nog 2 jaar w8en om te mogen rijden.... ik w8 al 4jaar om legaal te brommeren
't is wat Siepke, net goele hjer
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:17
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik spaar hoofdzakelijk voor mijn rijbewijs,
heb nu 900 euro dat heb ik in een jaar bij elkaar gespaard
en ik word pas over 9 maanden 18 dus spaar gewoon lekker door en dat is dan voor als ik het huis uitga.

wat trouwens goed werkt is als je automatisch elke maand een bedrag van je lopende rekening naar je spaarreking laat over schrijven dan vergeet je dat niet, en je kan altijd tussendoor nog wel erbij storten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:58
Mariebel
Mariebel is offline
Rijbewijs en voor de vakantie, ga dan wel niet echt op vakantie (waarschijnlijk), maar dagjes weg tikt ook behoorlijk aan. En ik heb nu ongeveer 2000 euro (met dank aan mijn lieve, lieve oma)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 23:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Sparen is slecht voor de economie, geld moet rollen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 12:54
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Sparen is slecht voor de economie, geld moet rollen
Sparen is niet slecht voor een economie. Integendeel; besparingen zijn per definitie gelijk aan de investeringen. (Besparingen: geld niet gebruiken voor consumptie, investeringen: geld gebruiken voor de productie van kapitaalgoederen). Omdat investeringen de groei van een economie drijven, zijn besparingen zeer belangrijk voor een land.

Dat zie je ook in de derde wereld landen, de inwoners daar verbruiken al hun verdiende geld om in primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. Daardoor blijft er (dus) geen geld over voor besparingen en investeringen. Gevolg: een ongelofelijke economische achterstand ten opzichte van de westerse wereld.

Kortom: "U lult".
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 13:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Sparen is niet slecht voor een economie. Integendeel; besparingen zijn per definitie gelijk aan de investeringen. (Besparingen: geld niet gebruiken voor consumptie, investeringen: geld gebruiken voor de productie van kapitaalgoederen). Omdat investeringen de groei van een economie drijven, zijn besparingen zeer belangrijk voor een land.

Dat zie je ook in de derde wereld landen, de inwoners daar verbruiken al hun verdiende geld om in primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. Daardoor blijft er (dus) geen geld over voor besparingen en investeringen. Gevolg: een ongelofelijke economische achterstand ten opzichte van de westerse wereld.

Kortom: "U lult".
Sparen in de klassieke zin, als in geld oppotten, is wel degelijk slecht voor de economie. Jij gaat er hier van uit dat al het geld dat niet voor consumptie word gebruikt geinvesteerd word, en dat hoeft absoluut niet.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Flasher schreef:
\


Heej,

Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Ook eerst brommer, en brommer ingeruild tegen een motor (BMW F650).

Brommer werd ook te kinderachtig

Maar houd dan wel rekening met verzekering en de extra kosten voor bijvoorbeeld het afstellen op 25kw ( als je motor al niet op 25kw is afgesteld).
En ook met je wegenbelasting en onderhoud.

suc6 veder!
ja dat van die 25 kw wist ik al, maar thnx
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Fat Bastard schreef:
je moet idd 21 zijn of 2 jaar ervaring 25kW hebben om een motor te mogen berijden met vol vermogen(ofterwel een "sportmotor")

dit is niet zo gek want als je direct na het behalen van je motorrijbewewijs op een machine zou stappen met minimaal een half pk per kilo, zou de kans dat je je doodrijdt te groot zijn(althans voor veel mensen)
haha ik bedoelde met een sportmotor gewoon een motor met de looks van een sportmotor , een RS 125 of RS 250 bv, of een teruggetunde 600cc
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 21:09
Adrenaline
Adrenaline is offline
zomervakantie en festivals, maar ik vorder niet met het sparen
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 22:05
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
vakantie en een nieuw bed en een dvdspeler en mijn rijbewijs veel he
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 13:48
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Sparen in de klassieke zin, als in geld oppotten, is wel degelijk slecht voor de economie. Jij gaat er hier van uit dat al het geld dat niet voor consumptie word gebruikt geinvesteerd word, en dat hoeft absoluut niet.
Ik neem aan dat de meeste mensen hier wel een bankrekening hebben waar ze het geld op hebben staan? Maar in een spaarpot of in een oude sok stoppen draagt natuurlijk niet bij aan de economische groei, daar heb je gelijk in.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:53
Verwijderd
Ik spaar niet echt voor een doel, maar probeer wel zo veel mogelijk geld over te houden. en ik hou er rekening mee dat ik nog een discman wil, een nieuwe broek nodig heb, een weekend naar Parijs wil en geld nodig heb voor lowlands
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 14:58
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Ik spaar voor de Kunstacademie en op me eige te wonen.

ik heb op dit moment €3800,= daarvoor opgespaard tot nu toe
en ik spaar ook wel natuurluk om leuke dingen te doen met mijn partner
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:43
load_harmony
load_harmony is offline
ik spaar voor een jaar naar Noorwegen, ik moet 8000 euro hebben, zit nou ongeveer op de 1200, maar mijn ouders betalen ook mee hoor. ik heb nog 1,5 jaar!! ik hoop zoooooooooooooooooooooooooooo dat ik er kom!!
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 23:33
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
  • vakantie
  • computer
  • nieuw bed
  • nieuw bureau
  • nieuwe stereo
  • dvd speler
  • festivals
  • nieuwe bureaustoel

kortom, ik ga lekker veel werken
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 00:12
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Ik neem aan dat de meeste mensen hier wel een bankrekening hebben waar ze het geld op hebben staan? Maar in een spaarpot of in een oude sok stoppen draagt natuurlijk niet bij aan de economische groei, daar heb je gelijk in.
Ook een bankrekening helpt niet echt. Een rekening courant schiet niet op, pas wanneer het op een lange termijn spaar rekening word gezet, of geinvesteerd in effecten, dan heb je inderdaad gelijk, en stimuleerd het de economie. Jongeren kunnen dus eigenlijk beter op de pof leven, aangezien ze toch niet lange termijn sparen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 03:35
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
pc-cam 750 van Creative Labs
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 23:38
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik spaar nog niet, maar wil geld hebben voor:
1. Vakantie.
2. Keyboard.
3. Pianoles.
4. Zangles.
5. Eventueel bepaalde cursussen.
6. Het kunnen leven met de dag, gewoon ongepland iets kunnen kopen of doen zonder dat dit onmogelijk is door (te weinig) geld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:47
Joshua
Joshua is offline
op dit moment... mijn rijbewijs en voor de vakantie

ik heb nu al aardig wat, genoeg voor 1 van de 2 iig
__________________
No pleasure is temporary, for the impression that it leaves behind, remains.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 10:14
Alet
Alet is offline
Voor de zomervakantie, en zomerkleren.

Ik heb echt zin om superveel geld te verzamelen, en dan in één keer een nieuwe zomergarderobe aan te schaffen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Deadlock is DK'ers aan het versaaien #1134
Verwijderd
500 24-09-2010 20:28
Lifestyle Materialisme.
P.:NTIL
500 19-05-2008 16:48
Werk, Geld & Recht ouders rijk >< kinderen arm
elledc
123 18-02-2006 20:44
Werk, Geld & Recht Hoe goed kun jij met geld omgaan?
Iduna
68 07-11-2005 20:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [Enquete] Koopgedrag onder jongeren (12-16 jaar)
Love_Fulfilled
10 02-06-2004 17:24
Werk, Geld & Recht Waar ben jij voor aan't sparen van je verdiende geld?
artnael
45 26-04-2004 15:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.