Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 11:04
Elisaaa
Elisaaa is offline
Hallo lieve allemaal!
Ik ben op zoek naar een baantje. Ik hoorde laatst iemand roepen dat callcenters nogal relaxed schijnen te zijn. Dus nu vroeg ik me af, hebben jullie hier ervaring mee? Is het leuk werk en verdient het nog een beetje??? Alle tips en aanmerkingen zijn welkom!
Thx
Elisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 11:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Het verdient wel aardig ja:

Dit is een overzichtje van SNT Randstad Callflex:

Loon per uur:

18 jaar: € 6,26
19 jaar: € 6,65
20 jaar: € 7,04
21 jaar en ouder : € 7,82

Maar dat is wel 'outbound', oftewel, je moet mensen opbellen om een product of een dienst te verkopen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 11:56
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik ga het de komende 2, 3 maandjes ook doen, verdien dan 9.34 eurootjes in het uur.. en dat voor 8 uur per week is dus minstens 325 euro in de maand. Komt nog een bedrag bij als je een afspraak maakt, en als je zorgt voor een nieuwe werknemer krijg je nog eens 150 euro extra. 't Zal ongetwijfeld onwijs vervelend werk zijn, maar boeiend, als ik in 3 maanden meer dan 1000 euro bij elkaar kan boksen heb ik een mooie vakantie
Wat ik tot nu toe heb gehoord zijn dit trouwens wel erg hoge lonen, dus denk dat ik net toevallig het goeie callcenter heb gevonden
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 13:02
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ik ga het de komende 2, 3 maandjes ook doen, verdien dan 9.34 eurootjes in het uur.. en dat voor 8 uur per week is dus minstens 325 euro in de maand. Komt nog een bedrag bij als je een afspraak maakt, en als je zorgt voor een nieuwe werknemer krijg je nog eens 150 euro extra. 't Zal ongetwijfeld onwijs vervelend werk zijn, maar boeiend, als ik in 3 maanden meer dan 1000 euro bij elkaar kan boksen heb ik een mooie vakantie
Wat ik tot nu toe heb gehoord zijn dit trouwens wel erg hoge lonen, dus denk dat ik net toevallig het goeie callcenter heb gevonden
Waar doe je dat? Enschede?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:27
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Waar doe je dat? Enschede?
Yep zit aan de Hogelandsingel
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:56
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb het gedaan, kreeg toen 9 gulden p.u, ik was 15.
Lonen zijn meestal goed, maar na 1,5 jaar was ik er wel klaar mee.
Tis leuk, verdient goed.
Ik vond het nooit vervelend, ook niet als die mensen gaan schelden, vond ik juist wel leuk.

"Godverdomme, klootzakken, ik wil nooit meer teruggebeld worden!!!!!!"
Hmm, toets in: F6-->Terugbellen (was dan bij mijn callcenter de toets om die persoon weer te laten terugbellen)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:40
Saraï_h
Saraï_h is offline
kheb bij 5 callcentres gewerkt. en hoe commercieler de sfeer hoe kutter het werkt.. bij 1tje moesten we zelfs jellen!! das echt niet fijn.

bij de laatste waar knu werk is t heel relaxed, leuke collega's leuke sfeer. t ligt er maar net aan

t verdient idd heel lekker..
tot nu toe altijd rond 9 gulden (ook toen ik 16 was ofzo) en nu 5 euro.. en zaterdag 7,50
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:46
Verwijderd
Zoiets zou ik dus nooit doen... hoeveel het ook betaald... ok het werk lijkt me nog wel te doen als mensen jou bellen... maar het lijkt me dus echt helemaal niks om mensen een of ander product/abonnement aan te smeren...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:09
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Alex schreef:
Zoiets zou ik dus nooit doen... hoeveel het ook betaald... ok het werk lijkt me nog wel te doen als mensen jou bellen... maar het lijkt me dus echt helemaal niks om mensen een of ander product/abonnement aan te smeren...
Inderdaad. Niemand loopt op je te wachten, dan doe ik liever dankbaar werk, waarbij je minder verdient.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:06
Yolcu
Yolcu is offline
Nou dat aansmeren valt ook wel mee, ik werk bv voor een keukenbedrijf, en ik smeer helemaal niets aan. Ik bel geinteresseerde mensen op (ze hebben aangegeven dat ze op zoek zijn naar een nieuwe keuken in een enquete), en regel voor hun een afspraak met een van onze adviseurs.

Ik verdien trouwens 7,20 per uur, en ik ben 17. Ik werk ongeveer 6 uur in de week, wij bellen alleen 's avonds. Vaak verdien je bij callcenters evenveel, of je nou 17 of 50 bent. Ik doe dit werk nu iets meer dan een jaar, bij een kleine callcenter (max 12 outboundlijnen), en dat is vooral door de kleinschaligheid erg gezellig. Wij bellen trouwens nog 'ouderwets' met telefoons, ipv met computers.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Vind je het niets, dan merk je dat vanzelf.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 12:28
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
ik heb het ook een tijdje gedaan
maar ik vond het ongelofelijk kutwerk... beetje die stomme kranten verkopen en ik was helemaal niet gemotiveerd en al helemaal niet omdat die mensen van dat callcenter onaangekondigt je gesprekken meeluisteren, dus toen ik net een aardige mevrouw aan de lijn had en met haar over het mooie weer praatte lag ik er al weer uit...

maar mijn bankrekeningsaldo was wel ernstig verhoogd dus gewoon ff pushen tot de aankoop van die kutkranten... dan is het een leuke job
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 17:40
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
Alex schreef:
Zoiets zou ik dus nooit doen... hoeveel het ook betaald... ok het werk lijkt me nog wel te doen als mensen jou bellen... maar het lijkt me dus echt helemaal niks om mensen een of ander product/abonnement aan te smeren...
Aansmeren, tis maar net waarvoor je werkt.
Ik heb proefabonnementen verkocht, sommige mensen worden er gek van, als ze dat normaal zeggen laat je ze gewoon niet meer terugbellen.
Ik heb hypotheekadviesafspraken en pensioenadviesafspraken gemaakt.
Sommige mensen hebben het goed voor elkaar, dan bedank je ze voor hun tijd en een goedenavond.
Maar sommigen hebben het gewoon slecht gerelgeld en die zijn hartstikke blij dat je ze belt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:58
Elisaaa
Elisaaa is offline
hmm ja, het meeste wat ik hoor is dus over dat zogenaamde outbound-werk. Lijkt me heel eerlijk gezegd niet zoo heel fantastisch. Zijn er ook nog mensen met ervaring met van die inbound/helpdesk -dingen?? Want die lijken me eik wat leuker/interessanter.
Overigens is me wel duidelijk geworden dat het redelijk goed verdient Bedankt voor de reaxies iig
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 00:10
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Ik heb het ook een paar maanden gedaan, verdiende erg goed.. maar het werk gaat je heel snel tegenstaan. Het is zooooo eentonig.. en je moet wel superenthousiast door blijven praten de hele tijd.. echt vermoeiend
Verder was er bij ons altijd de druk dat je klanten moest scoren.. als je slechte resultaten haalde werd je zo ontslagen..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 00:12
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
bij 1tje moesten we zelfs jellen!!
Haha jij bij ons moest je ook jellen echt verschrikkelijk.. en als je niet meedeed mocht je het voor gaan doen

Leve Spaar Select
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef:
Inderdaad. Niemand loopt op je te wachten, dan doe ik liever dankbaar werk, waarbij je minder verdient.
Stel je niet aan! Dankbaar werk... Als het nou je gewone baan was, waar je 5 dagen per week aan werkt, dan kan ik me nog voorstellen dat je dankbaar werk wil. Het overgrote deel, misschien wel allemaal, wat hier callcenter-werk doet, heeft het als bijbaan, om in korte tijd zoveel mogelijk geld te verdienen. Dan ga je niet zeuren of het dankbaar werk is of niet, dan kan je zo nog 87 baantjes opnoemen die "niet dankbaar" zijn.

Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 14:55
Verwijderd
maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk dan?
en is daar misschien een site van ofzow?

*heeft dringend geld nodig*
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 15:27
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Sven schreef:
Haha jij bij ons moest je ook jellen echt verschrikkelijk.. en als je niet meedeed mocht je het voor gaan doen

Leve Spaar Select
precies!!!! en kheb het dus ook is voor moeten doen! Moest een eigen jel verzinnen.

bij spaar select.. ben er 1 keer ontslagen en 2e keer kon ik weer beginnen.. (vrienden van me waren 'supervisor' en teamleidster) en ben toen weer gestopt na een week.. het is gewoon ZOOOO KUT!

maarja gelukkig gaan ze lekker slecht nu *grin*
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2003, 17:15
Verwijderd
Ach je wil toch wel werk waar je iets nuttigs doet.... geld is toch niet het belangrijkste?

Lijkt me helemaal niks om mensen te moeten bellen om een product te verkopen. Tenzij ze hebben aangegeven dat ze meer informatie willen over dat product en van dat bedrijf.

Sorry hoor maar daar heb ik gewoon iets teveel zelfrespect voor...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:31
Bast
Bast is offline
Elisaa: je woont in utrecht toch? Ik werk zelf bij een callcenter in utrecht waar ik het wel erg naar mijn zin heb. Wat het voordeel is van dat callcenter is dat er iedere keer verschillende projecten zijn dus je zit niet alleen maar afspraken te maken voor pensioenadviseurs bijvoorbeeld. Je kunt er van alles doen, van afspraken maken tot enquetes tot bedrijven bellen om adressen te screenen en ook erg leuk inboundwerk (o.a. bestellingen noteren voor een postorderbedrijf voor kleding voor oudere mensen...erg leuke gesprekjes heb je dan!). Er kan 's avonds gewerkt worden van 18:00 tot 21:00 maar ook overdag van 9:00 tot 12:30 en van 13:00 tot 17:00 en op zaterdag! Omdat je zoveel verschillende dingen kan doen gaat het eigenlijk niet echt snel vervelen.

Als je dus graag werk zoekt in een callcenter dan is het daar wel een aanrader!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:55
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Elisaaa schreef:
hmm ja, het meeste wat ik hoor is dus over dat zogenaamde outbound-werk. Lijkt me heel eerlijk gezegd niet zoo heel fantastisch. Zijn er ook nog mensen met ervaring met van die inbound/helpdesk -dingen?? Want die lijken me eik wat leuker/interessanter.
Overigens is me wel duidelijk geworden dat het redelijk goed verdient Bedankt voor de reaxies iig

ik werk voor KPN bij SNT, is de helpdesk voor adsl

het is veel leuker en dankbaarder werk dan naar buiten bellen en mensen producten verkopen omdat je hier probeert mensen te helpen en als het dan lukt dan is het soms erg leuk,maar ja soms ook ondankbare klanten die flink tegen je tekeer gaan..maar dat is wel grappig soms

zeker voor telefonisch werk beter dan telemarketing

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:24
Elisaaa
Elisaaa is offline
Hee Bast,
Ja klopt ik woon in utrecht. Wat voor callcenter is dat dan en waar zit het? In het centrum??
Werken ze er met een vast bedrag per uur, en is dat een beetje een leuk bedrag???
Klinkt op zich wel leuk wat je opnoemt. Owja en weet je toevallig wat de tijden zijn op zaterdag??
Thank you!!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:13
Bast
Bast is offline
het callcenter heet Direct Dial en zit bij kanaleneiland. Niet in het centrum dus maar met de tram of bus ben je er zo! ( http://www.directdial.nl ). Ze werken met een vast bedrag per uur dat stijgt naar mate je meer ervaring krijgt in het werk. Als je toch een project doet waarbij je afspraken moet maken krijg je extra betaald als je veel afspraken maakt, dat is dan dus een bonus. Maar bij alle andere projecten zoals enquetes, screenen en inbound werk is dat niet zo.

Het loon is denk ik gemiddeld voor de telemarketing markt. Ik verdien nu 8,10 zonder dat ik projecten doe waarvoor ik afspraken moet maken (heb ik de eerste tijd wel gedaan en dat vond ik niet eens zo erg, maar na een tijdje gaat het vervelen en kun je de dingen ook niet echt enthousiast meer brengen). Nu doe ik inbound in combinatie met verschillende andere projecten. Ook bellen we wel eens voor goede doelen, is erg leuk.

Als je wel afspraken gaat maken voor pensioenadviseurs dan kan je loon oplopen tot 11,75 (bij het maken van 3-4 afspraken op een avond). Op zaterdag is er ook inbound werk voor die postorderkleding voor oudere dames en nog wat andere projecten. De werktijden zijn dan van 10:00 tot 14:15, als je inbound doet werk je langer en dat is dan van 9:30 tot ongeveer 16:00.

Direct Dial is in ieder geval nog op zoek voor mensen in de avonduren, als je wil dan kan ik wel vragen of ze ook op zaterdag nog mensen nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 09:48
Elisaaa
Elisaaa is offline
als je dat zou willen vragen graag. En ik bedenk me net dat ik een tijdje terug een reclameposter zag hangen van Direct Dial in een van de universiteitsgebouwen. Maar toen wist ik niet zo goed waar ze zitten (nu dus wel).
Alvast heel erg bedankt voor de info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Bijbaantje in Callcenter.. Leeftijd etc?
Grapjesman
15 09-11-2004 16:41
Verhalen & Gedichten Callcenter
wilookmeepraten
8 08-09-2004 20:42
Werk, Geld & Recht hoeveel verdienen jullie bij een callcenter
dewie
20 29-01-2004 11:13
Werk, Geld & Recht Telemarketing/Callcenter
Souljah
9 15-08-2003 12:04
Werk, Geld & Recht Callcenter
Spydogez
5 09-07-2003 22:48
Werk, Geld & Recht Callcenters in Amsterdam
Cola_Light
5 03-06-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.