Oud 02-04-2006, 18:45
't kieken
't kieken is offline
Kan er mij iemand wat tips geven om een sigaret te rollen? Ik heb harde blaadjes en tabak.
merci.
__________________
love is like heaven, but it can hurt like hell!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2006, 18:48
Verwijderd
n00bshagroker.

Gewoon oefenen en jezelf dwingen om elke wancreatie die je rolt daadwerkelijk op te roken, dan leer je 't gauw genoeg.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 18:49
't kieken
't kieken is offline
khaal het weer uit elkaar zodat ik men tabak ernieuw kan gebruiken!
__________________
love is like heaven, but it can hurt like hell!!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 18:51
Verwijderd
Practice makes perfect. Of zoiets.

En zoals paranoide al zegt, oproken . Want dan weet je waarom zo'n ding niet goed rookt.

MASJ ONLINE NU!!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Mentu schreef op 02-04-2006 @ 18:51 :
Practice makes perfect. Of zoiets.

En zoals paranoide al zegt, oproken . Want dan weet je waarom zo'n ding niet goed rookt.

MASJ ONLINE NU!!!
Consider it done
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 19:11
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
't kieken schreef op 02-04-2006 @ 18:49 :
khaal het weer uit elkaar zodat ik men tabak ernieuw kan gebruiken!
dat moet je niet doen, dan leer je het nooit
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:18
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
meekijken hoe een ervaren draaier draait
Daarna ga je zelf met een pakje shag oefenen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:20
't kieken
't kieken is offline
ja ma ik krijg nooit een trechter vorm, en das beetje mijn probleem.
__________________
love is like heaven, but it can hurt like hell!!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
schuin rollen (hoe leg je dat uit -_- Ik ben niet handig genoeg met paint om een gebruiksaanwijzing te p00sten)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 20:35
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
't kieken schreef op 02-04-2006 @ 20:20 :
ja ma ik krijg nooit een trechter vorm, en das beetje mijn probleem.
Je moet de shag dus al in een trechtervorm op het vloeitje leggen (), dus van de ene kant naar de 'dunne' naar de 'dikke' kant moet het niet alleen breder worden, maar ook hoger. Met een beetje oefenen kun je ook steeds beter zorgen dat het vrij geleidelijk een trechtervorm krijgt (ipv dat je 'lege plekken' hebt). Daarna het draaien, zorgen dat het niet te strak en niet te los wordt (kwestie van oefening ook). Dan bij de 'dunne' kant van het sjekkie de rand van het vloeitje er in draaien (gewoon blijven draaien tot het er vanzelf in gaat) en dan verder dichtdraaien en dichtlikken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 21:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Trek het vloeite tijdens het draaien een beetje uit elkaar (niet te ver, want dan scheurt het).
En zorg ervoor dat de tabak voor het draaien al goed verdeeld is over de vloei
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 13:10
't kieken
't kieken is offline
dus eigelijk gewoon veel oefenen?
Merci
__________________
love is like heaven, but it can hurt like hell!!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 20:05
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
niet oefenen.
verdelen!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 15:35
ashwin2
Avatar van ashwin2
ashwin2 is offline
j ehebt ook apparaten, dan leg je het vloeitje er in, ff sguiven, en het is een mooie trechter. Als je dan ff op een avond 2 pakkies doet ofzo, heb je weer genoieg voor en hele tijd...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:19
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
ashwin2 schreef op 07-04-2006 @ 15:35 :
j ehebt ook apparaten, dan leg je het vloeitje er in, ff sguiven, en het is een mooie trechter. Als je dan ff op een avond 2 pakkies doet ofzo, heb je weer genoieg voor en hele tijd...
Ga leren hoe je moet typen ofzo...
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 02:35
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Jij bent nog te jong om te roken.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 02:39
Verwijderd
NU wel. Maar toen ik jong was... toen was je niet te jong ^^
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:44
mohtje1221
mohtje1221 is offline
Een plukje tabak, stevig draaien, even met de tong langs de gomrand, dichtrollen, plakken en de brand erin. Zie daar de kunst van het bouwen van een peuk, ofwel, het rollen vaneen oer-Hollands sjekkie.

Volgens sommigen is het een ingebakken, eeuwenoude traditie en verheven kunstvorm tegelijk. Een ritueel. Volgens anderen heeft het roken en zelf draaien van een shagje iets sjofels en armoedigs. Iets voor op een steiger of in een fabriek, maar niet passend op een party of in een boetiek. Toch vind je shagrokers onder alle lagen van de bevolking “Er zit iets rebels aan shag. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen. Het is een statement, een gevoel ‘van ‘maling hebben aan’. Bovendien vind ik het ook lekkerder dan sigaretten.

De shagroker is overwegend mannelijk. De vrouwen, die qua rookgedrag zeker een inhaalslag hebben gemaakt in de afgelopen dertig jaar, geven de voorkeur aan filtersigaretten. Het shagverbruik is volgens cijfers van de Nationale Drug Monitor sinds begin jaren negentig wel aan het dalen. In het jaar 2000 werden er in ons land in totaal 16,7 miljard sigaretten gerookt tegen 13,7 miljard shagjes. De shagjes komen volgens de grootste Nederlandse vloeiproducent Mascotte in vele vormen en maten. Op de website van de fabrikant worden de diverse modellen geshowd en wordt voor de leek de kunst van het rollen, uitvoerig uit de doeken gedaan. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald model. Zoals bijvoorbeeld: Miss Perfect. Dit slanke shaggy heeft nog het meest weg van een industriële sigaret. De taps toelopende Fat Boy kan naast tabak ook andere genotsmiddelen in de buik vervoeren. De Dromedaris heeft een vreemde ophoping van tabak in het midden en Het Kameeltje lijkt door zijn rug te zijn gegaan. Model Slankie lijkt te kampen met een zware tabakstoornis.

De Nederlander heeft overigens niet het patent op het roken van shag. Ook de Noren zijn fervente shagdraaiers. Meer4an zestig procent van alle sigaretten die de Vikingen roken, bestaat uit zelfgedraaide shagjes. In Nederland is de verhouding precies andersom. Maar met de shagrokers in die twee landen hebben we wel gelijk de Europese kopgrnep te pakken. Het armzalige peloton wordt



Mvg, Dennis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
mohtje1221 schreef op 04-05-2007 @ 14:44 :
Een plukje tabak, stevig draaien, even met de tong langs de gomrand, dichtrollen, plakken en de brand erin. Zie daar de kunst van het bouwen van een peuk, ofwel, het rollen vaneen oer-Hollands sjekkie.

Volgens sommigen is het een ingebakken, eeuwenoude traditie en verheven kunstvorm tegelijk. Een ritueel. Volgens anderen heeft het roken en zelf draaien van een shagje iets sjofels en armoedigs. Iets voor op een steiger of in een fabriek, maar niet passend op een party of in een boetiek. Toch vind je shagrokers onder alle lagen van de bevolking “Er zit iets rebels aan shag. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen. Het is een statement, een gevoel ‘van ‘maling hebben aan’. Bovendien vind ik het ook lekkerder dan sigaretten.

De shagroker is overwegend mannelijk. De vrouwen, die qua rookgedrag zeker een inhaalslag hebben gemaakt in de afgelopen dertig jaar, geven de voorkeur aan filtersigaretten. Het shagverbruik is volgens cijfers van de Nationale Drug Monitor sinds begin jaren negentig wel aan het dalen. In het jaar 2000 werden er in ons land in totaal 16,7 miljard sigaretten gerookt tegen 13,7 miljard shagjes. De shagjes komen volgens de grootste Nederlandse vloeiproducent Mascotte in vele vormen en maten. Op de website van de fabrikant worden de diverse modellen geshowd en wordt voor de leek de kunst van het rollen, uitvoerig uit de doeken gedaan. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald model. Zoals bijvoorbeeld: Miss Perfect. Dit slanke shaggy heeft nog het meest weg van een industriële sigaret. De taps toelopende Fat Boy kan naast tabak ook andere genotsmiddelen in de buik vervoeren. De Dromedaris heeft een vreemde ophoping van tabak in het midden en Het Kameeltje lijkt door zijn rug te zijn gegaan. Model Slankie lijkt te kampen met een zware tabakstoornis.

De Nederlander heeft overigens niet het patent op het roken van shag. Ook de Noren zijn fervente shagdraaiers. Meer4an zestig procent van alle sigaretten die de Vikingen roken, bestaat uit zelfgedraaide shagjes. In Nederland is de verhouding precies andersom. Maar met de shagrokers in die twee landen hebben we wel gelijk de Europese kopgrnep te pakken. Het armzalige peloton wordt



Mvg, Dennis
let eens op de datum
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat ligt er allemaal op jouw bureau of tafel?
Verwijderd
87 27-05-2010 14:11
Drugs & Alcohol Wiet in sigarettenmakertje...
Vlinderr
41 14-11-2005 22:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Roken in de auto verboden?
THC1
98 16-05-2005 23:34
Lifestyle wie is er alternatief en wie wil wat over hen zeggen?
Miss-Sanne
73 12-03-2004 09:37
Drugs & Alcohol simpele uitleg hoe een joint te rollen
LyP
9 23-03-2003 19:33
Drugs & Alcohol Kretek > Magische sigaret!!
MasterMolly
27 08-03-2002 00:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.