Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 19:30
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Op de site van de PvdA las ik het volgende:

"Naar aanleiding van de vraag ‘In wat voor wereld leeft dit kabinet eigenlijk als het denkt van mensen te kunnen vragen om de lonen te bevriezen, maar ondertussen weigert om zelf iets aan de topinkomens te doen?’ kwam de PvdA-fractie met een eigen initiatief om de topinkomens aan te pakken. Bos stelde voor dat optiepakketten en vertrekpremies niet langer aftrekbaar zijn van de vennootschapsbelasting."

Wat heeft dit nu precies voor consequenties voor de inkomens? Ik ben niet genoeg thuis in de economische wereld om dit af te leiden...
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2004, 19:35
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 05-01-2004 @ 20:30:
Bos stelde voor dat optiepakketten en vertrekpremies niet langer aftrekbaar zijn van de vennootschapsbelasting."

Wat heeft dit nu precies voor consequenties voor de inkomens? Ik ben niet genoeg thuis in de economische wereld om dit af te leiden...
Ik geloof dat dat er voor zorgt dat deze bedragen die ze binnen krijgen wie optiepakketten en vertrekpremies, nu wel bij het belastbaar inkomen horen en dat ze er daardoor wél belasting over moeten betalen.
Dit is ook een soort van afroming van de topinkomens, maar dan op een andere manier dan het verhogen van het hoogste tarief van het belastingstelsel

Ik hoop dat het klopt wat ik hier zeg, ben geloof ik ook niet zo goed in economische zaken
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 05-01-2004 @ 20:04:
Niet alleen maar over een boel geld... ik wil niet zeggen dat een piloot meteen een topinkomen heeft net als een topmanager, maar ook die verdient zeer veel vanwege zijn/haar verantwoordelijke functie!
En de buschauffeur valt daarbij in het niet...het gaat er alleen maar om hoever iemand heeft doorgeleerd en zo een rang wordt gecreeerd voor mensen die naar de maatstaven dus meer moeten verdienen, want ze hebben er ook langer voor moeten leren...
Dat sommige mensen die kansen niet eens hebben gekregen zal ze geen zier kunnen schelen, het gaat erom dat zij langer studeerden dus meer dienen te verdienen...
En dat is niet gebaseerd op verantwoordelijkheid om mensen, laat staan op inzet...het enige wat lijkt te tellen hoeveel geld er moet worden verdiend en niet op wat voor manier...

Dus ik hou het nog steeds op de verantwoordelijkheid over dat oh zo belangrijke geld...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 21:57
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-01-2004 @ 20:48:
En de buschauffeur valt daarbij in het niet...het gaat er alleen maar om hoever iemand heeft doorgeleerd en zo een rang wordt gecreeerd voor mensen die naar de maatstaven dus meer moeten verdienen, want ze hebben er ook langer voor moeten leren...
Dat sommige mensen die kansen niet eens hebben gekregen zal ze geen zier kunnen schelen, het gaat erom dat zij langer studeerden dus meer dienen te verdienen...
En dat is niet gebaseerd op verantwoordelijkheid om mensen, laat staan op inzet...het enige wat lijkt te tellen hoeveel geld er moet worden verdiend en niet op wat voor manier...

Dus ik hou het nog steeds op de verantwoordelijkheid over dat oh zo belangrijke geld...
Ooit van marktwerking gehoord?
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 22:56
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Sithan schreef op 05-01-2004 @ 20:48:
En de buschauffeur valt daarbij in het niet...het gaat er alleen maar om hoever iemand heeft doorgeleerd en zo een rang wordt gecreeerd voor mensen die naar de maatstaven dus meer moeten verdienen, want ze hebben er ook langer voor moeten leren...
Dat sommige mensen die kansen niet eens hebben gekregen zal ze geen zier kunnen schelen, het gaat erom dat zij langer studeerden dus meer dienen te verdienen...
En dat is niet gebaseerd op verantwoordelijkheid om mensen, laat staan op inzet...het enige wat lijkt te tellen hoeveel geld er moet worden verdiend en niet op wat voor manier...
Ik denk dat het een verkeerde veronderstelling is dat mensen met topinkomens geen verantwoordelijkheidsbesef zouden hebben en slechts om geld geven. Verantwoordelijkheidsgevoel lijkt mij niet afhankelijk van sociale klasse.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 09:53
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 05-01-2004 @ 23:56:
Ik Verantwoordelijkheidsgevoel lijkt mij niet afhankelijk van sociale klasse.
Ik denk dat er zoveel mensen zijn met verantwoordelijkheidsgevoel en dat er daarom gezegd wordt dat het niet alleen om verantwoordelijkheid gaat wanneer mensen een topinkomen hebben
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:45
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Mooi toch .. Wie hard werkt zal ook lekker eten K hoop dat het zo blijft want ik ga ook studeren en hard werken om in de top te komen.. Keep it this way!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:32
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 06-01-2004 @ 22:45:
Mooi toch .. Wie hard werkt zal ook lekker eten K hoop dat het zo blijft want ik ga ook studeren en hard werken om in de top te komen.. Keep it this way!
Ik kan niet tegen zulke opmerikingen, het komt er op neer dus dat alle mensen met een normaal inkomen niet hard werken ofzo?
Volgens mij werken sommige harder en onder minder goede omstandigheden als die topmanagers.

Weet je wie pas hard werken, die kinderen die voor Nike werken bijv. onder zulke slechte omstandigheden voor zulk weinig geld en dat zodat die managers genoeg geld overhouden voor zichzelf.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:40
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 06-01-2004 @ 23:32:
Ik kan niet tegen zulke opmerikingen, het komt er op neer dus dat alle mensen met een normaal inkomen niet hard werken ofzo?
Volgens mij werken sommige harder en onder minder goede omstandigheden als die topmanagers.

Geluk dwing je af..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:55
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 07-01-2004 @ 14:40:
Geluk dwing je af..
Ach ik ben blij voor je dat je er zo over denkt, maar de klap wordt des te harder voor je als blijkt dat dat toch niet helemaal klopte...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:55
NN
NN is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 06-01-2004 @ 22:45:
Mooi toch .. Wie hard werkt zal ook lekker eten K hoop dat het zo blijft want ik ga ook studeren en hard werken om in de top te komen.. Keep it this way!
Iedereen die hard werkt verdient heel veel, alleen krijgt niet iedereen heel veel als salaris uitgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:41
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
NN schreef op 07-01-2004 @ 18:55:
Iedereen die hard werkt verdient heel veel, alleen krijgt niet iedereen heel veel als salaris uitgekeerd.
Combinatie van afkomst, studie, inzet, interesse, seksse, uiterlijk en ras.. Nie rascisitisch bedoeld ofzo maar is bewezen dat knappe vrouwen (uiterlijk) meer verdienen dan minder aantrekkelijke vrouwen en dat allochtonen ook structureel minder verdienen.. Need I say more?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 07-01-2004 @ 19:41:
Combinatie van afkomst, studie, inzet, interesse, seksse, uiterlijk en ras.. Nie rascisitisch bedoeld ofzo maar is bewezen dat knappe vrouwen (uiterlijk) meer verdienen dan minder aantrekkelijke vrouwen en dat allochtonen ook structureel minder verdienen.. Need I say more?
Hiermee boor je je eigen opmerking de grond in, mocht dat je ontgaan zijn...of ben je ervan overtuigd dat je sekse of ras of uiterlijk of ga zo maar door kunt afdwingen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 06-01-2004 @ 22:45:
Mooi toch .. Wie hard werkt zal ook lekker eten K hoop dat het zo blijft want ik ga ook studeren en hard werken om in de top te komen.. Keep it this way!
Voor iemand die zichzelf nogal slim schijnt te vinden zeg je niet echt slimme dingen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:13
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Sithan schreef op 07-01-2004 @ 20:03:
Hiermee boor je je eigen opmerking de grond in, mocht dat je ontgaan zijn...of ben je ervan overtuigd dat je sekse of ras of uiterlijk of ga zo maar door kunt afdwingen
Sekse verandering.. Extreme makeover.. Een halve blanke worden (Varela LPF) Helpt je al een heel stuk opweg
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:14
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2004 @ 21:09:
Voor iemand die zichzelf nogal slim schijnt te vinden zeg je niet echt slimme dingen.
T is voor mij toch gunstig.. I don''t give a shit about the others..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 02:52
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 04-01-2004 @ 16:17:
Ik weet het niet precies. Duidelijkheid kan ik niet verschaffen.
ja dat zag ik al aan je avatar

ps: gelukkig ben je nog geen 18
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 03:07
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
Topmanagers mogen best veel verdienen, maar dan moeten ze ook de verantwoordelijkheid dragen.

En als die managers zoveel verdienen omdat ze zo goed zijn kunnen we best een NO CURE NO PAY regeling invoeren:

Moberg faalt erin Ahold weer erbovenop te krijgen, Moberg krijgt zijn bonus niet (en dan heb ik et niet over een supersalaris met ook nog is een bonus, maar een salaris wat hij VERDIENT en niet wat hij nu KRIJGT... belachelijk veel te veel: laten ze hem maar korten en pas als Ahold er weer bovenop is krijgt hij een flinke bonus)

Ook die bonussen moeten ze smart maken; geef die topmanagers aandelen in het eigen bedrijf, hoe beter ze werken hoe meer die aandelen opbrengen.

Als ze de lonen niet matigen en managers zijn nog steeds niet aan te pakken op hun ontlopen verantwoordelijkheden (de boel verneuken en alsnog met een gouden handdruk het bedrijf in de shit achterlaten) moeten ze maar boetes in gaan voeren zodat managers er persoonlijk op worden gepakt dat ze falen.

dat zal ze leren.





gelukkig hebben we de VVD en het CDA nog... die zullen de komende tijd de sociale zekerheid van deze minderheidsgroep nog wel waarborgen. Stel je voor dat je als topmanager geen vakantiehuisjes meer kan kopen in het buitenland....

nee hoor kabinet: haal gerust wat geld weg bij de minima, ik vind dat we het eerlijk moeten verdelen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 10:02
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Bobo"s! bobo"s! bobo"s zijn de baas in nederland
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen?
Axel11
205 10-06-2012 08:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke politieke partij is het uiteindelijk geworden?
Verwijderd
500 05-12-2006 23:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Strategisch stemmen
Blood Fire Rage
338 22-11-2006 20:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Prinsjesdag] De Troonrede
Anne
51 18-09-2003 12:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap nog mensen die SP stemmen?
italianboy
68 08-04-2002 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.