Oud 21-03-2006, 17:42
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Hai!

Ik weet niet of ik mijn topic onder het goede thema heb geplaatst maar ik vond m hier toch het beste bij passen.

In de brugklas, 2e en 3e klas ben ik altijd erg gepest in mn klas. Nu ik in de 6de zit lijkt het wel alsof ik er weer buiten aant vallen ben. Ze zeggen allerlei rare dingen en maken me nog onzekerder. Nu zit er een jongen in mn klas die telkens aan me zit. Heel onopvallend en misschien is het ook wel gewoon per ongeluk. Maar ik ben onderhand echt bang van hem aant worden Meisjes in mn klas zeggen dat ik het zelf uitlok door zo onzeker te zijn. Denken jullie ook dat onzekerheid zoiets kan uitlokken? En weten jullie misschien hoe ik wat zekerder over kan komen?

Heel erg bedankt voor het lezen

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 17:48
Verwijderd
Iemand hoort niet zomaat aan je te zitten. Misschien kun je hem ook zeggen dat je het niet zo prettig vindt, of hij het nu expres doet of niet.

Om zekerder over te komen moet je ook zekerder zijn. Je zou natuurlijk wel kunnen proberen op je lichaamshouding te letten (rechtop lopen, iemand aan kijken als je tegen hem of haar praat, enz.). En proberen succeservaringen op te doen en dingen die je lastig vindt toch te doen (eventueel eerst samen met een vriendin, dan alleen, enz.). Je zou ook eens een boek over sova-training of assertiviteitstraining kunnen lenen in de bieb, misschien heb je daar wat aan. En als het je in je eentje niet lukt en je stoort je teveel aan je onzekerheid, dan zou je eens bij je huisarts of op school om hulp kunnen vragen. Er zijn veel trainingen ed voor dergelijke problemen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 17:51
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Of jij het nou uitlokt door onzeker te zijn of niet, hij hoort gewoon niet aan je te zitten, klaar. En verder wat Leonoor zegt, wat aan je houding werken en gesprekken voeren in de klas laat je vanbuiten iig al heel wat minder onzeker zijn.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:02
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je moet in elk geval tegen die jongen zeggen dat-ie op moet houden steeds aan je te zitten. Gewoon recht in z'n gezicht. Dat moét je echt doen, ook al durf je eigenlijk niet. Wat hij doet is niet normaal en jij laat het gebeuren. Dus zeg er wat van.

Over je onzekerheid, als je er teveel last van hebt, moet je er wat aan gaan doen. Hoe eerder, hoe beter, want dan kom je er eerder van af. Ik heb ook een pestverleden en ben daardoor ook erg onzeker geworden en dat is ook heel logisch want het vreet aan je zelfbeeld en vernietigt je zelfvertrouwen. Ik ga over een paar weken beginnen met een assertiviteitscursus, misschien is dat ook iets voor jou? Daar leer je hoe je beter voor je zelf op kunt komen en je leert je mening te verkondigen en 'nee' zeggen als dat nodig is.

Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:18
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Bedankt voor jullie reacties

Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 19:46
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 19:18 :
Bedankt voor jullie reacties

Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?
Ik denk het niet. Ik zei ook nooit wat en liet het gepest maar z'n gang gaan en niemand nam het voor me op, maar toen ik 1x voor mezelf op kwam en er wat van zei, werd dat wel gerespecteerd. Ze waren zo overdonderd en verbaasd dat ik, het stille onzekere meisje, eens van me afbeet, dat ik meteen m'n zin kreeg.

En ik vraag me af wie er allemaal in jouw klas zitten, dat ze je in de 6e nog pesten Ik werd toen gewoon genegeerd, het pesten was in de 2e en 3e.

Dus duidelijk zeggen dat-ie z'n handen thuis moet houden en probeer je verder wat assertiever op te stellen, m.a.w. kom wat meer voor jezelf op, niemand anders doet het voor je.
Als het daarna nog niet beter gaat, zou ik naar een vertrouwenspersoon gaan en vertellen dat je gepest wordt.
Jij bent niet raar, die lui die jou pesten zijn niet helemaal goed in hun hoofd! Dat moet je onthouden.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 20:26
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Hmmm ik denk ook niet dat je t echt pesten kunt noemen wat ze doen hoor. Het is meer gewoon domme opmerkingen maken en mij overal buiten houden....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:00
Verwijderd
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 19:18 :
Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?
Ik denk ook niet dat je klas onaardig zal gaan doen. En zo wel, dan hebben ze pech. Kom voor jezelf op, zeker als iemand aan je zit als je dat niet wilt. Hij heeft van je af te blijven, wat iedereen ook zegt of doet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:24
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 20:26 :
Hmmm ik denk ook niet dat je t echt pesten kunt noemen wat ze doen hoor. Het is meer gewoon domme opmerkingen maken en mij overal buiten houden....
Ja dat had ik dus ook, maar op een gegeven moment ervaar je dat wel als pesten. Een paar jongens meenden grappig te zijn en maakten constant leuke opmerkingen tegen/over me om er vervolgens keihard om te gaan lachen en de rest van de klas zei niks of lachte mee. Dat was in de klas, buiten de klas werd ik gewoon genegeerd en gemeden. De vraag is of buitensluiten en negeren als pesten beschouwd moet worden. In mijn optiek wel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:58
Verwijderd
Ik sluit me helemaal aan bij Leonoor. Hij heeft niet het recht om aan je te zitten als jij dat niet wil en dat mag je ook gewoon zeggen. Dat kun je heel erg bot doen, maar dat kan je ook gewoon doen of met een grapje. Ik denk dat de laatste twee succesvoller zijn, maar mocht het echt niet anders kan, tsja, dan moet het maar.
En ik denk ook niet dat de hele klas raar gaat doen als je er iets van zegt. Wat is er stom te vinden aan iemand die op een normale manier voor zichzelf opkomt?

Verder kunnen een sova- of assertiviteitstraining inderdaad helpen. Mocht je met een boek niet verder komen, dan zou ik zeker eens verder gaan kijken. Misschien dat er op je school zo'n training gegeven wordt fo misschien ergens anders. In ieder geval; je kan er heel goed is aan doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 23:24
Verwijderd
je maakt mensen zelf duidelijk hoe ze met je om mogen gaan, daarmee keur ik ongewenste intimiteiten absoluut niet goed hoor, maar als je vanaf de eerste keer niet duidelijk maakt dat je daar niet van gediend bent geef je iig geen signaal af dat je het niet wilt. (daarbij zijn er genoeg mensen die subtiele hints, zoals lichaamstaal, niet begrijpen)
Als je dat soort dingen pikt, gaan mensen steeds verder met het opzoeken van je grenzen, terwijl die voor jou allang zijn overschreden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 11:25
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoe gaat het nu? Heb je iets aan de reacties?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 19:18 :

Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?
je zit toch al in de 6e, en tis al bijna april, die shit boeit allemaal niet meer, nog even en tis allemaal over en je ziet die mensen (met een beetje geluk) toch nooit meer, skeit.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 15:37
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 31-03-2006 @ 11:25 :
Hoe gaat het nu? Heb je iets aan de reacties?
Hai!

Zeker heb ik iets aan de reacties
Ik ben zowieso al beter op mn lichaamshouding gaan letten.
Maar met die jongen heb ik nog niks bereikt, hij doet het nog steeds. x
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 16:56
Verwijderd
Dat buitensluiten is wel degelijk een vorm van pesten. Het kan je zelfvertrouwen enorm ondergraven als je genegeerd wordt. Je kunt dan denken: "Dat wat ik zeg, interesseert niemand." of "Ik ben niet belangrijk of niets waard."
Erg schadelijk voor je eigen ontwikkeling.

Gezien je vorige ervaringen in de 1e, 2e en 3e klas zou ik zelfs durven stellen: wat moet je nog op die school?

Ik snap wel dat je bijna klaar bent. Maar je middelbare schooljaren zijn nu grotendeels verziekt door een groepje klojo's. Erg jammer hoor.
Dat verdient niemand.

Wat wel helpt denk ik, is een keer opstaan en heftig uitvallen tegen die jongen. Je zult verbaast zijn over hoe dat kan helpen!

Aangezien je dan laat zien dat voor jezelf opkomt, zal de klas niet apart gaan reageren lijkt me.

Vergeet daarbij ook niet dat waarschijnlijk het grootste deel van de klas uit meelopers bestaat die achter de popi's aanlopen...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 16:59
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
@DetonatorDc

Hmmm...dat zijn wel dingen die ik vaak denk. Ik bedoel dan dingen als "Dat wat ik zeg, interesseert niemand" en "Ik ben niet belangrijk of niets waard"

Wat ik nog op die school moet...ik ben van 3 gym naar 4 vwo gegaan. Toen kwam ik dus in een andere klas en daar ging het een stuk beter.

Bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 17:31
Verwijderd
Als die ene jongen dat nog een keer doet dan zeg je gewoon echt héél hard "EN NU IS HET GODVERDOMME GENOEG, ALS JE JE HAND DAAR NIET WEGHAALT DAN KUN JE MIJN LAARS CHIRURGISCH UIT JE HOL LATEN VERWIJDEREN, SMERIG ROTJONG DAT JE BENT." Pwned.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 18:53
Verwijderd
Hehe, ik begrijp je keuze om te blijven ja.

Ik herken de dingen die je meemaakt wel, heb zelf een gelijksoortige schoolcarriere achter de rug. Als ik die periode over mocht doen had ik mijn gym gewoon op een andere school afgemaakt. Maar nu ben ik een oude vent en kan het niet meer zo 123 anders. *kuch*

Uiteindelijk moet je de negatieve herinneringen en gedachten van je af leren schudden, een assertiviteitscursus kan daarbij zeker helpen, maar is geen wondermiddel. Grenzen aangeven is wel een goed begin.

Je moet vrede krijgen met je verleden en als je met je VWO klaar bent:
laat dan je nieuwe ik maar volledig opbloeien!

Dat advies van Paranoide is ook wel wat, soms moet je kwaad ook gewoon met brute humor bestrijden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2006, 03:37
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 19:18 :
Bedankt voor jullie reacties

Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?
Misschien wel. En dan nog? Het is je klas maar. Ik heb jaren in klassen gezeten met eikels, wat helemaal niet erg is, want dan heb je genoeg mensen voorhanden om een constante stroom van beledigingen op los te laten. Ik moet nu jaren later nog steeds lachen als ik sommige van de mensen uit m'n 5/6 VWO klas tegenkom.

Laat je niet buitensluiten, sluit de mensen die je niet leuk vind zelf maar buiten. Je hebt er niets aan en je ergert ze alleen maar meer door ze niet toe te laten.
__________________
Stelling onderbouwen aub.

Laatst gewijzigd op 01-04-2006 om 03:40.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 03:41
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 31-03-2006 @ 18:53 :
Dat advies van Paranoide is ook wel wat, soms moet je kwaad ook gewoon met brute humor bestrijden.
Brute humor? Niets brute humor, bloedserieus Met een gebroken neus hebben ze wel wat anders aan hun hoofd (veel pijn bijvoorbeeld, haha) dan aan je zitten.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 16:49
Sammy92
Sammy92 is offline
heeeyy,

oh wat erg dat je 2 klassen bent gepest !

Ik denk dat het niet door je onzekerheid komt dat die jongen aan je zit..
Het is hartstikke fout als hij het vaker heeft gedaan, bijvoorbeeld als het 1 keer gebeurd kan het perongelijk zijn gegaan, maar als het al 5 keer is gebeurt dan is het denk ik niet meer perongelijk.

Als je door je onzekerheid niets durft te zeggen, dan kan het misschien wel erdoor komen, omdat die jongen dan denkt, zij zegt toch niets dus ik kan bij haar alles doen wat ik wil..

Ik denk dat je het beste naar je mentor of vetrouwings persoon gaan, en vragen wat hij/zij er van vind, en of er iets aan te doen is ..

Of als je op een dag er echt genoeg van hebt, kan je het ook tegen die jongen zeggen, van dit is al de ... ste keer , waarom doe je dat nou? en als hij je uitlacht zou je gewoon moeten zeggen, naja met jou valt ook geen gesprek te hebben,

Heeeel veeel succes !!!

Groetjes Sammy,
__________________
life your live by the day
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 20:46
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-03-2006 @ 17:31 :
Als die ene jongen dat nog een keer doet dan zeg je gewoon echt héél hard "EN NU IS HET GODVERDOMME GENOEG, ALS JE JE HAND DAAR NIET WEGHAALT DAN KUN JE MIJN LAARS CHIRURGISCH UIT JE HOL LATEN VERWIJDEREN, SMERIG ROTJONG DAT JE BENT." Pwned.
Wahaha
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 17:29
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 31-03-2006 @ 17:31 :
Als die ene jongen dat nog een keer doet dan zeg je gewoon echt héél hard "EN NU IS HET GODVERDOMME GENOEG, ALS JE JE HAND DAAR NIET WEGHAALT DAN KUN JE MIJN LAARS CHIRURGISCH UIT JE HOL LATEN VERWIJDEREN, SMERIG ROTJONG DAT JE BENT." Pwned.
Of met volle kracht hem met een tasje voor zijn bek rossen . Ik heb nog wel wat bakstenen voor in je tasje
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 17:52
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai

Heel erg bedankt voor jullie reacties
Jullie zijn echt lief

Enne bakstenen...graag
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 14:49
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 31-03-2006 @ 18:53 :
Je moet vrede krijgen met je verleden en als je met je VWO klaar bent:
laat dan je nieuwe ik maar volledig opbloeien!
Da's lastig, als je zelfvertrouwen al zo enorm is aangetast.
Ik ben nu bijna 4 jaar van mijn middelbare school af en ik heb nog steeds geen vrede met mijn verleden en wat ze me 2 jaar van m'n schooltijd daar hebben aangedaan. Ik zat er de eerste maanden van m'n studie op de universiteit zelfs van te kijken dat iedereen normaal tegen me deed, me niet uitlachte en negeerde. En ja, dit is niet normaal nee.

Dus TS: kom voor je zelf op en stel je grenzen. Wat die jongen doet is echt niet tolereerbaar en jij staat in je volste recht om er wat van te zeggen! En wat de klas doet of zegt daarom maakt zoals iemand hierboven al zei niet meer uit, nog 2 maanden dan heb je examens en daarna ben je van die school af en kun je opnieuw beginnen. En niet te negatief denken hè: je bent wel wat waard en ook jij hebt interessante dingen te zeggen!!

Ik val geloof ik een beetje in herhalingen, maar ik weet maar al te goed hoe het is om buitengesloten te worden e.d. en wat dat met je doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2006, 15:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
"je moet gewoon..."

Nee, daar hebben mensen met weinig zelfvertrouwen veel aan
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 03-04-2006 @ 14:49 :
Da's lastig, als je zelfvertrouwen al zo enorm is aangetast.
Ik ben nu bijna 4 jaar van mijn middelbare school af en ik heb nog steeds geen vrede met mijn verleden en wat ze me 2 jaar van m'n schooltijd daar hebben aangedaan. Ik zat er de eerste maanden van m'n studie op de universiteit zelfs van te kijken dat iedereen normaal tegen me deed, me niet uitlachte en negeerde. En ja, dit is niet normaal nee.

Dus TS: kom voor je zelf op en stel je grenzen. Wat die jongen doet is echt niet tolereerbaar en jij staat in je volste recht om er wat van te zeggen! En wat de klas doet of zegt daarom maakt zoals iemand hierboven al zei niet meer uit, nog 2 maanden dan heb je examens en daarna ben je van die school af en kun je opnieuw beginnen. En niet te negatief denken hè: je bent wel wat waard en ook jij hebt interessante dingen te zeggen!!

Ik val geloof ik een beetje in herhalingen, maar ik weet maar al te goed hoe het is om buitengesloten te worden e.d. en wat dat met je doet.
Ja, ok , ik snap wat je zegt alleen ik zie het meer als in:
TS laat die nare periode achter je en begin met een schone lei. Die pesters gaan niet mee naar de universiteit. Dus daar heb je een kans om je "nieuwe" ik te presenteren. De negatieve gedachten zullen altijd wel bij je blijven, die negatieve omgeving niet, dat dien je denk ik te accepteren.
Wanneer je ze accepteert, kun je er aan werken.

Er zullen altijd in je leven mensen zijn die je vervelend behandelen.
Groepsgewijs pesten lijkt mij echter op de universiteit geen hete trend.

Verder: Ik zelf heb er 8 jaar over gedaan om enigszins mezelf te worden. Ik heb geaccepteerd dat ik anders ben en denk dan veel mensen. Dat helpt mij wel.

@Dinalfos:
Met alle respect, maar dat is een reactieve houding. Met zo'n instelling kruip je in een slachtofferrol. "Oh ik heb weinig zelfvertrouwen, dus kan ik nergens aan beginnen".
Niet handig lijkt me. Een beter leven begint bij jezelf.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:52
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 21-03-2006 @ 19:02 :
Je moet in elk geval tegen die jongen zeggen dat-ie op moet houden steeds aan je te zitten. Gewoon recht in z'n gezicht. Dat moét je echt doen, ook al durf je eigenlijk niet. Wat hij doet is niet normaal en jij laat het gebeuren. Dus zeg er wat van.

Ik vind dat je het niet perse recht in zijn gezicht hoeft te zeggen. Je weet nooit hoe hij reageert. Als het niet lukt voel je je nog onzekerder. Praat er bijv. over met je mentor, vertrouwenspersoon of een goede vriend.

Veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 19:53
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Rollenspel en je moet grenzen stellen!



Offtopic:

Andere keer verklaar ik mijn mening


Laatst gewijzigd op 03-04-2006 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:43
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 21-03-2006 @ 19:18 :
Bedankt voor jullie reacties

Ik vroeg me af...denken jullie niet dat de hele klas onaardig gaat doen als ik er wat van zeg ?

je krijgt meer respect als je je eigen grenzen steld! Anders denken ze dat ze je voor karretje kunnen spannen. Dus duidelijk je grenzen stellen!


Sowieso altijd duidelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:53
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
als hij het nog een keer doet, gewoon kei hard met de vlakke hand in zn gezicht meppen, wedden dat hij het dan nooit meer doet?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 21:00
DxpZ
Avatar van DxpZ
DxpZ is offline
das ook duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 17:29
Confus1oN
Confus1oN is offline
hoi hoi,

ik ben wat aan de late kant, maar ik zou er toch proberen wat van te zeggen tegen die jongen, dat kan best eng zijn natuurlijk aangezien je jezelf vrij onzeker voelt. En wat die meisjes uit je klas zeggen over dat je het zelf uitlokt door je onzekerheid is dikke bullshit, hoe kan je dat nu uitlokken? Dus zeg er gewoon wat van en kom voor jezelf op, ik denk/hoop dat anderen dan ook meer respect voor je zullen krijgen, zo niet, dan is dat hun probleem, dan zien ze niet wat voor een toffe meid jij bent Go for it girl
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 15:50
;Fashion_babe_*
;Fashion_babe_* is offline
iemand hoort niet zomaar aan je te zitten

maar omdat je laat merken dat je onzeker bent en dat je misschien een beetje bang van hem bent
heeft hij misschien wel zoiets van goh laten we haar lekker op stang jagen en daarom dat hij dat doet.,
ik zal er TOCH wat van gaan zeggen
ik zou als ik jou was gewoon rustig met beide benen eventjes op de grond staan jezelf vermannen en zeggen dat je er niet van gedient ben!
wees niet langer onzeker
kijk is goe din de spiegel naar jezelf en zeg KIJK eens hoe een leuke meid ik ben!
wat nou ik ben onzeker!?
ik ben niet onzeker!
ik weet wat ik wil en ga ervoor!
kom op je zit in de 6e! je mag jezelf laten zien wie je bent en de mensen om je heen! je bent geen speelpop nee jij bent jezelf!
jij bent stoer omdat je dat durft te zijn en van spelletjes die ze met jou spelen ben jij NIET gedient!
__________________
erotisch is met een veertje, Kinki is met een hele kip
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 16:10
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Confus1oN schreef op 07-04-2006 @ 17:29 :
hoi hoi,

ik ben wat aan de late kant, maar ik zou er toch proberen wat van te zeggen tegen die jongen, dat kan best eng zijn natuurlijk aangezien je jezelf vrij onzeker voelt. En wat die meisjes uit je klas zeggen over dat je het zelf uitlokt door je onzekerheid is dikke bullshit, hoe kan je dat nu uitlokken? Dus zeg er gewoon wat van en kom voor jezelf op, ik denk/hoop dat anderen dan ook meer respect voor je zullen krijgen, zo niet, dan is dat hun probleem, dan zien ze niet wat voor een toffe meid jij bent Go for it girl
Precies. Je lokt dit soort dingen eerder uit als je je als een hoer gaat gedragen dan als je je onzeker gedraagt.
Kijk eens goedin de spiegen en bedenk je dat mensen die pesten zelf al een stuk minder waard zijn dan mensen die het niet doen. Wees duidelijk over wat je wel en niet wilt. Bij die jongen is een mep in het gezicht of doen wat Paranoide zegt heus niet ongepast.
En als de andere leerlingen onaardig doen, wat dan nog? Ze doen nu toch ook niet aardig, maar als je er wat van zegt dan kan je in elk geval trots op jezelf zijn dat je er tegenin bent gegaan. De kans is groot dat je anders nog heel lang kwaad op jezelf blijft dat je het gewoon hebt laten gebeuren.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben bang voor jou.
Jenneke.*
15 05-05-2005 10:42
Seksualiteit ik ben bang..
Angeleyes16
23 25-10-2002 10:27
Verhalen & Gedichten Y8Ne54
berteltje
4 09-04-2002 20:43
Verhalen & Gedichten Pesten (ik ben bang)
Andora
6 03-03-2002 21:07
Verhalen & Gedichten Ik ben bang
halve gare
5 04-12-2001 13:12
Verhalen & Gedichten Lieverd, ik ben zo bang..
star9
9 03-09-2001 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.