Oud 28-08-2017, 15:13
Abelafca
Abelafca is offline
Ik hou erg van eieren, ik bak elke ochtend 3 eieren en na school vaak ook 3. Ik heb zitten googlen en je kan met gemak 2-3 eieren per dag eten, maar er zijn geen onderzoeken gedaan van 4+ eieren per dag. Zijn er hier ook ei-liefhebbers of kenners die me wat kunnen vertellen?
Advertentie
Oud 01-02-2018, 21:51
xDutchGirlx
Avatar van xDutchGirlx
xDutchGirlx is offline
Opzich is 4 eieren per dag niet te erg, zeker omdat ze heel gezond zijn. Maar probeer ook je voeding te varieren door iets anders te eten dan alleen maar eieren, zodat je verschillende soorten voedingsstoffen binnenkrijgt.
Oud 01-02-2018, 22:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben nog opgevoed met "maximaal 2 eieren per week".

Dit vond ik na een snelle Google-search:

Citaat:
Hoeveel eieren per week?
Een eitje levert bovendien slechts tachtig calorieën, maar geeft je wel snel een verzadigd gevoel. Je kunt dus rustig dagelijks een eitje eten, zeggen althans de Britse onderzoekers. Dat is ook volgens de Britse Hartstichting geen probleem. Mensen met een verhoogd cholesterolgehalte wordt wel geadviseerd wekelijks maximaal drie eieren te eten. Zij zijn mogelijk wel meer vatbaar voor opname van cholesterol uit voeding. Er zijn aanwijzingen dat dit ook geldt voor mensen met diabetes.

Voedingscentrum
Het Nederlandse Voedingscentrum en de Gezondheidsraad houden vast aan het advies minder verzadigd vet te gebruiken en daarnaast maximaal drie keer per week een ei te eten, als onderdeel van een gevarieerd en gezond voedingspatroon. Een eitje extra met Pasen is volgens het Voedingscentrum geen probleem.
Citaat:
Hoeveel eieren per dag en per week?
Hoeveel eieren per dag gezond zijn is, met andere woorden, een goede vraag. Veel mensen zullen er namelijk graag zo veel mogelijk van willen eten. Volgens meerdere studies zouden zo’n één tot twee eieren per dag geen enkel probleem moeten zijn. Zeker niet als je voor de rest verantwoord eet.

Je kunt het in dit geval overigens beter als gemiddelde per week bekijken. Je kunt namelijk best een keer drie eieren op een dag eten, als je in totaal wekelijks maar niet te ver boven de 10-12 stuks uitkomt. Als je dit aantal eieren per week aanhoudt en voor de rest niet veel producten met verzadigd- en transvet eet, dan hoef jij je niet veel zorgen te maken en kun je gewoon genieten van een eitje op zijn tijd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 14-02-2018, 23:41
Justin199
Justin199 is offline
Een kennis van mijn opa deed aan een eierdieet: 40 eieren per dag. Dat was dan ook het enige wat hij at, samen met vitaminepillen. Over zijn huidige gezondheid kan ik niks anders vertellen dan dat hij na ±4 jaar nog leeft.
Oud 02-03-2018, 14:26
Verwijderd
Ja eieren bevatten veel eiwit en teveel is niet goed voor je 1/2 is goed niet meer!!!
Oud 06-03-2018, 07:25
Identity_freak1
Avatar van Identity_freak1
Identity_freak1 is offline
������
Oud 04-04-2018, 15:39
dennis99
dennis99 is offline
Ei is zowiezo goed en gezond door de proteine en dergelijke dat het bevat. Maar overdaad schaad wordt gezegd. Ik denk dat de hoeveelheid eieren die jij eet wel een beetje overdreven veel is. Ik zou geen ei kunnen zien en dat op pasen
Oud 07-02-2019, 21:09
jaap11
jaap11 is offline
0
Oud 07-02-2019, 21:47
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
2-3
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 03-03-2019, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Ik hou erg van eieren, ik bak elke ochtend 3 eieren en na school vaak ook 3. Ik heb zitten googlen en je kan met gemak 2-3 eieren per dag eten, maar er zijn geen onderzoeken gedaan van 4+ eieren per dag. Zijn er hier ook ei-liefhebbers of kenners die me wat kunnen vertellen?
Mhhhmmm ik eet zon 4 keer per week 2 eiers als ontbijt waardoor ik over de rest van de dag ook minder eet.
Oud 03-03-2019, 16:23
Martinnnn
Avatar van Martinnnn
Martinnnn is offline
Ik eet regelmatig 3 gebakken eitjes in de middag. Geen problemen mee.
__________________
We were born to be real, not to be perfect.
Oud 03-03-2019, 22:55
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
2 eitjes gemiddeld per dag.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-03-2019, 08:52
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
2 eitjes gemiddeld per dag.
Wat heeft het nou voor zin om hier 2 keer op te reageren
Oud 04-03-2019, 16:21
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik zag niet dat ik eerder al had gereageerd. Foutje.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-03-2019, 16:27
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik zag niet dat ik eerder al had gereageerd. Foutje.
lekkah
Oud 04-03-2019, 16:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
net als eitjes
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-03-2019, 16:52
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
net als eitjes
Nee
Oud 10-03-2019, 09:39
Verwijderd
1tje per maand ha ha ik ben grappig
Ads door Google
Oud 10-03-2019, 09:49
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
1tje per maand ha ha ik ben grappig
Zo grappig, ik ga stuk -.-
Oud 16-04-2019, 15:45
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ja, ik ben zeker een ei liefhebber. Dat komt omdat ik vegetarisch ben en ergens mijn eiwitten vandaan moet halen. Daarom eet ik zelf ook best wel een hoop eieren. Volgens mij kan het echt geen kwaad hoor.
Oud 16-04-2019, 18:23
Verwijderd
Dus je eet embryo's van dieren die onder erbarmelijke omstandigheden leven? Lekker consequent.
Oud 16-04-2019, 19:29
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dus je eet embryo's van dieren die onder erbarmelijke omstandigheden leven? Lekker consequent.
Gast, begin je nou alweer? Die eieren zullen nooit een kuiken worden slimmerik.
Dus wat loop je nou te lullen met je embryo´s? Volgens mij is jouw hoofd gewoon een grote embryo.
Ik moet toch ergens mijn eiwitten vandaan halen want anders dan verhonger ik.

Ik ben hartstikke consequent ja, ik eet al bijna twee jaar geen vlees. Ik ben echt een dierenvriend dus daarom doe ik ook al deze moeite.

Maar uh....Hoeveel dode dieren heb jij de afgelopen twee jaar eigenlijk gegeten deadlock? Ik denk zeker wel een stuk of 1000 onderhand. Gulzig persoon.
Oud 16-04-2019, 19:33
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Gast, begin je nou alweer? Die eieren zullen nooit een kuiken worden slimmerik.
Dus wat loop je nou te lullen met je embryo´s? Volgens mij is jouw hoofd gewoon een grote embryo.
Ik moet toch ergens mijn eiwitten vandaan halen want anders dan verhonger ik.

Ik ben hartstikke consequent ja, ik eet al bijna twee jaar geen vlees. Ik ben echt een dierenvriend dus daarom doe ik ook al deze moeite.

Maar uh....Hoeveel dode dieren heb jij de afgelopen twee jaar eigenlijk gegeten deadlock? Ik denk zeker wel een stuk of 1000 onderhand. Gulzig persoon.
Jij moet niet naar HowToBasic kijken want dan word je helemaal gek.
Oud 16-04-2019, 19:34
Verwijderd
Je snapt toch wel dat eieren allemaal gelegd worden door levende beesten en dat juist pluimveehouderij bijzonder slecht is voor het welzijn van die dieren die eieren leggen?

Als je alle insecten meerekent zijn het er vast meer dan 1000. Maar jij maakt een opmerking over dat je natuurlijk veel eieren eet omdat je vegetariër bent (je bent niet vegetarisch) terwijl die dingen totaal losstaan van elkaar en het zelfs vrij idioot is om ze te koppelen just vanwege je zielige diertjes.

Dus leg ook dit waar je niet over nagedacht hebt maar eens uit.
Oud 16-04-2019, 19:35
Verwijderd
Twee jaar geen vlees eten.... Alsof het een prestatie is. Kom nou toch. Ik ben al dusdanig lang flexitariër dat ik nog steeds meer dieren niet gegeten heb dan jij tot en met je 23e.
Advertentie
Oud 16-04-2019, 19:50
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Je kunt het beste gewoon zelf kippen nemen. Wij hebben jarenlang kippen gehad en we hadden er alleen maar voordeel aan. Je krijgt elke dag gratis verse eitjes (je moet natuurlijk wel eten voor de kippen kopen maar dat is goedkoper dan elke dag eieren in de winkel kopen)
Oud 16-04-2019, 19:53
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je snapt toch wel dat eieren allemaal gelegd worden door levende beesten en dat juist pluimveehouderij bijzonder slecht is voor het welzijn van die dieren die eieren leggen?
Bitch no! Ik eet de beste kwaliteit eieren die gewoon hyper biologisch zijn. Wat denk je daar van?

Citaat:
Als je alle insecten meerekent zijn het er vast meer dan 1000. Maar jij maakt een opmerking over dat je natuurlijk veel eieren eet omdat je vegetariër bent (je bent niet vegetarisch) terwijl die dingen totaal losstaan van elkaar en het zelfs vrij idioot is om ze te koppelen just vanwege je zielige diertjes.

Dus leg ook dit waar je niet over nagedacht hebt maar eens uit.
Wat zeg je nou??? Ben ik geen vegetariër? Volgens mij haal je veganistisch en vegetarisch door elkaar denk ik. Als vegetariër mag je gewoon eieren eten en zuivel (behalve kaas, dat eet ik niet) en melk drinken en eten simpel figuur.
En wat moet ik uitleggen verder. Ik geloof niet in een volledig veganistisch dieet. Ik geloof niet dat dat gezond is dus daarom begin ik er niet aan.
Maar ik vind dat ik al een hele goede stap op weg ben door helemaal GEEN vlees meer te eten.
Daaaag.
Oud 16-04-2019, 19:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je kunt het beste gewoon zelf kippen nemen. Wij hebben jarenlang kippen gehad en we hadden er alleen maar voordeel aan. Je krijgt elke dag gratis verse eitjes (je moet natuurlijk wel eten voor de kippen kopen maar dat is goedkoper dan elke dag eieren in de winkel kopen)
Klopt, dat is uiteindelijk ook het aller beste inderdaad. Dat wil ik ook gaan doen in de toekomst. Maar voor nu zal dat gewoon even niet gaan ben ik bang. Dus ik zal moeten wachten op betere tijden.
Oud 16-04-2019, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Wat zeg je nou??? Ben ik geen vegetariër? Volgens mij haal je veganistisch en vegetarisch door elkaar denk ik. Als vegetariër mag je gewoon eieren eten en zuivel (behalve kaas, dat eet ik niet) en melk drinken en eten simpel figuur.
En wat moet ik uitleggen verder. Ik geloof niet in een volledig veganistisch dieet. Ik geloof niet dat dat gezond is dus daarom begin ik er niet aan.
Maar ik vind dat ik al een hele goede stap op weg ben door helemaal GEEN vlees meer te eten.
Daaaag.
Jij zegt dat je vegetarisch bent. Dat betekent dat je niet uit vlees bestaat. Je bent wel vegetarier, dat betekent dat je geen vlees eet. Subtiel verschil in taalgebruik, groot verschil in betekenis.
Oud 16-04-2019, 20:14
Verwijderd
En als je beter leest wat deadlock zegt, zie je dat hij zegt dat jij niet vegetarisch bent. Hij zegt nergens dat je geen vegetarier bent.
Oud 16-04-2019, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Je kunt het beste gewoon zelf kippen nemen. Wij hebben jarenlang kippen gehad en we hadden er alleen maar voordeel aan. Je krijgt elke dag gratis verse eitjes (je moet natuurlijk wel eten voor de kippen kopen maar dat is goedkoper dan elke dag eieren in de winkel kopen)
Yup. Wij hebben hier in de achtertuin ook jaren kippen gehad. Gezellig <3
Oud 16-04-2019, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Bitch no! Ik eet de beste kwaliteit eieren die gewoon hyper biologisch zijn. Wat denk je daar van?
Ah dus je hebt schijt aan het milieu en de voedselvoorziening voor miljarden op deze aarde! Zeg dat dan gewoon.

Citaat:
Wat zeg je nou???
Dat je niet vegetarisch bent.

Citaat:
Ben ik geen vegetariër?
Ik heb expliciet gezegd dat je vegetariër bent.

Citaat:
Volgens mij haal je veganistisch en vegetarisch door elkaar denk ik.
Nee, jij haalt vegetarisch en vegetariër door elkaar.

Citaat:
Als vegetariër mag je gewoon eieren eten en zuivel (behalve kaas, dat eet ik niet) en melk drinken en eten simpel figuur.
Ah, check, dus kaas=bad, ei=goed. Gotcha. Ook al zijn melkkoeien nou juist die koeien die nog wel een beetje een redelijk leven hebben. Duidelijk! Duidelijk!

Citaat:
Maar ik vind dat ik al een hele goede stap op weg ben door helemaal GEEN vlees meer te eten.
Bravo jochie!
Oud 16-04-2019, 20:46
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ah dus je hebt schijt aan het milieu en de voedselvoorziening voor miljarden op deze aarde! Zeg dat dan gewoon.
Ik heb al heel vaak aangegeven dat ik niet vegetarisch ben vanwege het milieu. Ik doe het vooral vanwege het dierenleed.

Citaat:
Ah, check, dus kaas=bad, ei=goed. Gotcha. Ook al zijn melkkoeien nou juist die koeien die nog wel een beetje een redelijk leven hebben. Duidelijk! Duidelijk!


Bravo jochie!
Er zit stremsel in kaas simpel figuur. Je weet waar stremsel vandaan komt toch.
Dat is nou niet bepaald iets wat ik nou graag in mijn mond wil hebben.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar vegetarische kaas. Daar zit namelijk plantaardig stremsel in.
Daaaaaaaaaaag.
Oud 16-04-2019, 20:49
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:


Nee, jij haalt vegetarisch en vegetariër door elkaar.


Bravo jochie!
Joh, who cares hoe ik het zeg. Je snap toch wel hoe ik het bedoel.
Dus waarom val je hierover?
Oud 16-04-2019, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb al heel vaak aangegeven dat ik niet vegetarisch ben vanwege het milieu. Ik doe het vooral vanwege het dierenleed.
En in het milieu gaan niet miljoenen dieren dood verder. Okay

Citaat:
Er zit stremsel in kaas simpel figuur. Je weet waar stremsel vandaan komt toch.
Dat is nou niet bepaald iets wat ik nou graag in mijn mond wil hebben.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar vegetarische kaas. Daar zit namelijk plantaardig stremsel in.
Daaaaaaaaaaag.
Kaas zonder dierlijk stremsel is heel gewoon, simpel figuur. https://www.vegetariers.nl/bewust/ve...jn-vegetarisch
Oud 16-04-2019, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Joh, who cares hoe ik het zeg. Je snap toch wel hoe ik het bedoel.
Dus waarom val je hierover?
Je probeerde een halve dag geleden nog iemand de grond in te trappen omdat ze één woord in een zin waren vergeten. Dus ik zou zeggen; steek uw hand in eigen boezem. Daarnaast ben ik natuurlijk gewoon een keiharde taalnazi.
Ads door Google
Oud 16-04-2019, 20:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
En in het milieu gaan niet miljoenen dieren dood verder. Okay
Ja nou, misschien moet jij dan maar eens een keer stoppen met auto rijden dan. Want je help ons allemaal om zeep, engerd.

Citaat:
Kaas zonder dierlijk stremsel is heel gewoon, simpel figuur. https://www.vegetariers.nl/bewust/ve...jn-vegetarisch
Ja maar ik wil het graag zeker weten simpel figuur.
Oud 16-04-2019, 20:56
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Er zit stremsel in kaas simpel figuur.
Er zijn genoeg kazen waar geen stremsel in zit. Dat kan je waarschijnlijk ook zien op de verpakking.
Oud 16-04-2019, 20:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Sorry hoor, maar de Nederlandse kazen zijn meestal gewoon met normaal stremsel gemaakt staat in de link.
De Engelse kaas niet....die zijn vaak wel met plantaardig stremsel. Maar woon ik in Engeland?? I don´t tink soooo.
Oud 16-04-2019, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Ja nou, misschien moet jij dan maar eens een keer stoppen met auto rijden dan. Want je help ons allemaal om zeep, engerd.
Ik heb niet eens een rijbewijs en doe alles op de fiets of met het Openbaar Vervoer, waar teh fuck heb je het over

Citaat:
Ja maar ik wil het graag zeker weten simpel figuur.
Hahahahahahaha, ja okay, nou, voor die soja zijn honderdduizenden zeldzame dieren omgekomen, simpleton
Oud 16-04-2019, 21:03
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik heb niet eens een rijbewijs en doe alles op de fiets of met het Openbaar Vervoer, waar teh fuck heb je het over
Doe je goed.

Citaat:
Hahahahahahaha, ja okay, nou, voor die soja zijn honderdduizenden zeldzame dieren omgekomen, simpleton
Oke weetje....ik staak de discussie voor vanavond. Ik ben heel erg moe en heb mijn schoonheidsslaapje echt hard nodig. Bovendien moet ik morgen ook weer werken.
Toedels.
Oud 16-04-2019, 21:05
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Doe je goed.



Oke weetje....ik staak de discussie voor vanavond. Ik ben heel erg moe en heb mijn schoonheidsslaapje echt hard nodig. Bovendien moet ik morgen ook weer werken.
Toedels.
Interessante manier om een discussie af te kappen als je weet dat je aan het verliezen bent. Het is in ieder geval weer eens iets anders dan dat ‘daaaaaag’
Oud 16-04-2019, 21:15
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Allemachtig, wat heb ik nou gemist
Oud 16-04-2019, 21:16
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Allemachtig, wat heb ik nou gemist
Geen zak.
Oud 16-04-2019, 21:17
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Lol, er zijn ook een paar berichten verwijderd
Oud 16-04-2019, 21:21
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Interessante manier om een discussie af te kappen als je weet dat je aan het verliezen bent. Het is in ieder geval weer eens iets anders dan dat ‘daaaaaag’
Welterusten.
Oud 17-04-2019, 08:16
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:


Hahahahahahaha, ja okay, nou, voor die soja zijn honderdduizenden zeldzame dieren omgekomen, simpleton
Dat is niet alleen vanwege de soja hoor. Er worden voor zoveel andere dingen bossen gekapt.
Maar trouwens.... wat denk je dat de dieren in de vlees industrie te eten krijgen, je raad het alsoja. Dus doe maar niet zo verheven jij.
Daaag.
Oud 17-04-2019, 08:19
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je probeerde een halve dag geleden nog iemand de grond in te trappen omdat ze één woord in een zin waren vergeten. Dus ik zou zeggen; steek uw hand in eigen boezem. Daarnaast ben ik natuurlijk gewoon een keiharde taalnazi.
Ja nou, er zat een spelfout in. Daarom corrigeerde ik hem.
Maar de tekst van mij was wel gewoon duidelijk dus ik snap niet waar je over valt eigenlijk.
Ooh...en steek die hand van je maar ergens anders in.
Oud 17-04-2019, 09:08
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Maar de tekst van mij was wel gewoon duidelijk dus
Nou nee:
Citaat:
Sorry maar is dit fatsoenlijk ABN? Ik kan er niet echt een touw aan vast knopen nu.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl+V=?
Verwijderd
500 18-01-2011 16:12
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding-en-gezondheid topic deel 12
Verwijderd
500 20-06-2006 22:35
Flora & Fauna Jacht
miepie88
14 17-01-2005 14:59
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 13:45
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #20!
Quiana
488 13-04-2004 16:22
Lichaam & Gezondheid Wat eet jij op een dag???
*Fallen_Tear*
105 11-12-2001 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.