Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wie wint de verhalenwedstrijd?
Eind der tijden 0 0%
Één nacht in Berlijn 5 20.83%
Mijn land is mijn land niet meer 2 8.33%
Eenmaal andermaal 2 8.33%
Vuurverleden 1 4.17%
Vurige liefde 2 8.33%
Oefen, doorgrond, begrijp en geef door 2 8.33%
Het is een kwaad dat fluistert 0 0%
Rondje om de wereld 3 12.50%
Diathermane 3 12.50%
Réveille 4 16.67%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 14:40
Verwijderd
Hallo!

In deze poll kunt u stemmen op uw favoriete verhaal uit deze wedstrijd.

U kunt maar één keer stemmen, dus denk goed na voor u uw stem uitbrengt! Maar denk niet te lang na, want de poll sluit over twee weken, op donderdag de 29ste. Aangezien de poll de 29ste niet de hele dag open is, is het verstandig om te zorgen dat je voor het einde van de 28ste van juni gestemd hebt.

Na de 29ste zullen Ieke en/of ik zich buigen over de resultaten, kijken of er verdachte stemmen zijn en vervolgens de rechtmatige winnaar een bericht sturen over zijn of haar eindeloze eer en roem.

Naast de stijl, de omgang met taal, het verhaal zelf, of wat voor kwaliteit je dan ook graag ziet in een verhaal, dient er rekening gehouden te worden met de manier waarop het thema in het verhaal verwerkt is, of er aan verbonden is. Het thema van deze wedstrijd is:



Veel wijsheid toegewenst!

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 20:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2006, 15:11
Verwijderd
Ik zal alvast eens met elf undercovers op alle verhalen stemmen en dan nog met dit account op het verhaal dat ik zelf bijzonder leuk vind. Dit voorkomt dat mensen achteraf klagen dat ze geen stemmen hebben gehad .
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 15-06-2006 @ 16:11 :
Ik zal alvast eens met elf undercovers op alle verhalen stemmen en dan nog met dit account op het verhaal dat ik zelf bijzonder leuk vind. Dit voorkomt dat mensen achteraf klagen dat ze geen stemmen hebben gehad .
dan gaan ze klagen ''ik heb maar één stem en dat is de neppe van Grimm''. Lol
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:16
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Quis schreef op 15-06-2006 @ 16:15 :
dan gaan ze klagen ''ik heb maar één stem en dat is de neppe van Grimm''. Lol
En dan blijkt dat hij er expres één overgeslagen had, omdat hij dat verhaal niets vond en die stem dus wel een echte blijkt te zijn.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:35
Verwijderd
en het is ook leuk om iemand valse hoop te geven
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:48
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Grimm schreef op 15-06-2006 @ 16:35 :
en het is ook leuk om iemand valse hoop te geven
*voelt zich helemaaaaaal niet aangesproken ofzo*
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:19
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Grimm jij naar ventje
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 15-06-2006 @ 18:19 :
Grimm jij naar ventje
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 19:01
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Kan in de eerste post het schilderij erbij?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 20:04
Verwijderd
Goed punt, ga ik gelijk doen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:49
the Delicious
Avatar van the Delicious
the Delicious is offline
Ik ga niet stemmen, want ik kan echt niet kiezen.
__________________
Zolang mensen mensen blijven, zijn leven en dood hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:17
Verwijderd
Citaat:
the Delicious schreef op 16-06-2006 @ 14:49 :
Ik ga niet stemmen, want ik kan echt niet kiezen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 17:55
the Delicious
Avatar van the Delicious
the Delicious is offline
Citaat:
Quis schreef op 16-06-2006 @ 17:17 :
Als ik drie stemmen mag uitbrengen dan stem ik wel.
__________________
Zolang mensen mensen blijven, zijn leven en dood hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 18:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
the Delicious schreef op 16-06-2006 @ 18:55 :
Als ik drie stemmen mag uitbrengen dan stem ik wel.


Toch grappig, de eerste stemmen gaan altijd naar verhalen waarbij ik het niet echt verwacht.

Binnenkort zal ik er een aantal gaan bespreken, maar nu ben ik moe en heb ik er geen zin in
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 22:35
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Hebben jullie hier niet net als op DoP dat mensen alle inzendingen langs gaan en beargumenteren wat en hoe en waarom ze het mooi/niet mooi vinden? Want ik ben best bereid dat te doen hoor, maar dan moet het wel zo zijn dat mensen het ook daadwerkelijk lezen en er op ingaan en zo.

(lui he, zo'n DoP'per )
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 07:23
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 16-06-2006 @ 23:35 :
Hebben jullie hier niet net als op DoP dat mensen alle inzendingen langs gaan en beargumenteren wat en hoe en waarom ze het mooi/niet mooi vinden? Want ik ben best bereid dat te doen hoor, maar dan moet het wel zo zijn dat mensen het ook daadwerkelijk lezen en er op ingaan en zo.

(lui he, zo'n DoP'per )
Jawel, sommigen doen dat. Ikzelf zal het dit keer ook wel doen, aangezien het bijna vakantie is en ik toch iets te doen moet hebben. Daarbij zei Vogelvrij al dat ze er ook een paar zou doen, maar dan alleen die verhalen die een kans hebben op haar stem. Geloof ik.

Ik vind de manier van stemmen tot nu toe ook maar een beetje niet zoals ik het verwacht had.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 08:31
Verwijderd
Citaat:
the Delicious schreef op 16-06-2006 @ 18:55 :
Als ik drie stemmen mag uitbrengen dan stem ik wel.
Doe de truc met de dobbelsteen

@ Rita:
Soms wil ik nogal eens posten wat ik leuk vond aan de verhalen en wat niet, dat wilde ik nu ook zeker doen, maar vandaag niet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 11:05
the Delicious
Avatar van the Delicious
the Delicious is offline
Citaat:
Grimm schreef op 17-06-2006 @ 09:31 :
Doe de truc met de dobbelsteen
Ja... en dan krijg ik daarna toch spijt, en dan doe ik het opnieuw, want ik had toch liever dat dat andere verhaal de dobbelsteentruc won, en dan 'ohnee, toch niet, want die andere is ook wel heel goed...'

Het is gewoon jullie eigen schuld, moeten er maar niet zulke goede verhalen geschreven worden.
__________________
Zolang mensen mensen blijven, zijn leven en dood hetzelfde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2006, 12:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 16-06-2006 @ 23:35 :
Hebben jullie hier niet net als op DoP dat mensen alle inzendingen langs gaan en beargumenteren wat en hoe en waarom ze het mooi/niet mooi vinden? Want ik ben best bereid dat te doen hoor, maar dan moet het wel zo zijn dat mensen het ook daadwerkelijk lezen en er op ingaan en zo.

(lui he, zo'n DoP'per )
Jawel Maar we spammen eerst altijd een aantal bladzijdes vol alvorens aan het werk te gaan

Maar ik zal nu eens de daad bij mijn woord voegen en beginnen met een aantal verhalen in Word te beoordelen, ja. En dan post ik het later wel.

[edit] En hoezo zijn er al drie stemmen en heeft niemand daar uitleg over gegeven
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 16:37
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Kerboga schreef op 17-06-2006 @ 08:23 :

Ik vind de manier van stemmen tot nu toe ook maar een beetje niet zoals ik het verwacht had.
Dan zijn het vast Grimm's alter ego's.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:36
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 17-06-2006 @ 17:37 :
Dan zijn het vast Grimm's alter ego's.
Als hij eerlijk tegenover mij is niet.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 09:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, ik post dit gewoon vast en stemmen doe ik nog wel en ik weet niet zeker meer of alles wel precies klopt maar dat maakt niet uit. De volgorde is niet willekeurig, maar op postvolgorde.

Één nacht in Berlijn

“Als ik eerlijk ben, had ik op dat moment al het gevoel dat ik genoeg verteld had.” Geweldige openingszin, ik ben er serieus jaloers op. Hierdoor vond ik dit verhaal meteen al een van de betere. Er zitten ook wat minpuntjes aan, ik vind de citaten vaak wat houterig, juist door al die mooie volzinnen. Het lijkt net alsof die persoon het allemaal zo opdreunt, maar misschien is dat ook wel zo. En zware zucht is helemaal niet zo’n mooie alliteratie, vind ik.

Eenmaal andermaal

Dit verhaal leest nogal snel en ik weet niet of ik dat nu een minpunt of een pluspunt vind. Ik vind het thema leuk verwerkt en de kopjes vind ik ook erg origineel. Ja, ik vind dit wel een leuk verhaal, ook door de personages die erin zitten, maar misschien had dat nog wel wat beter uitgewerkt kunnen worden. Hoewel ik het ook juist wel weer leuk vind dat het wat luchtiger is, niet zo’n verhaal over brand en zo.

Vurige liefde

“Je vermaakte jezelf niet met Lego, dat bewoog niet uit zichzelf” is een mooie zin, de kern van het verhaal eigenlijk. Ik vind het onderwerp mooi, het is sowieso best een mooi verhaal. Ik snap alleen niet helemaal hoe dat nu zit met die school, onder het kopje later staat dat die persoon er bijna nooit heen gaat en bij terug gaat het ineens over de eerste schooldag. Het verhaal is waarschijnlijk gewoon niet chronologisch (later is later dan terug, dat is op zich wel logisch), maar dat vind ik dan wel wat minder, omdat het verhaal toch eigenlijk de verloop van een pyromaan beschrijft?

Oefen, doorgrond, begrijp en geef door

In een aantal verhalen, waaronder deze, is de invloed van de vorige VO duidelijk te zijn: tweede persoonsverhalen. Op zich best origineel, maar dus niet als er nog een aantal andere verhalen zijn die dat ook hebben. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de schuingedrukte tekst. Toch is dit best een goed verhaal, het is fijn geschreven en de sfeer is voelbaar. Volgens mij zou de inhoud nog wat verder uitgewerkt kunnen worden, maar toch vind ik hem wel leuk, interessant. Het einde vind ik wel wat minder, al dat vuur in al die verhalen…

Het is een kwaad dat fluistert

Ergens is dit verhaal heel vergelijkbaar met Eind der tijden. Het zijn beide leuke verhalen (deze past wat meer bij het thema dan Eind der tijden), maar ze lijken tegen het einde toe ineens van de hak op de tak te gaan, dan is het net iets te vaag. Ik hoop dat de eerste helft niet als een droom moet functioneren, maar dat het gewoon over een meisje dat aan het spelen en fantaseren gaat, maar dat is dus niet geheel duidelijk. Verder is het wel goed geschreven.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 17-06-2006 @ 18:36 :
Als hij eerlijk tegenover mij is niet.
@ Rita:

@ Kerboga: Ik eerlijk
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 16:35
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Grimm schreef op 18-06-2006 @ 10:33 :


@ Kerboga: Ik eerlijk
Zo erg als je lief bent.

Edit: ik ben nog bezig met het commentaar geven op alle verhalen. Heb er nu vijf gehad, geloof ik.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 17:25
Kerboga
Kerboga is offline
Zoals beloofd, mijn commentaar op alle verhalen.

Eind der tijden
Heel eerlijk gezegd vind ik het nog niet eens een heel slecht verhaal. Echter, ik kan me niet helemaal verplaatsen in de hoofdpersonen. Daarbij kan ik de link naar het schilderij ook niet echt leggen. Het ontploffen van de wereld zal vast wel gecombineerd zijn met vuur en zo, maar ik neem aan dat er nog een andere reden achter dit verhaal zit die de schrijver/schrijfster in mijn ogen niet duidelijk (genoeg) naar voren gebracht heeft.
“De wereld klapt zonder geluid in elkaar en is niet meer.” Dit vind ik een mooie zin, ook fijn dat hij alleen staat.

Het einde van het verhaal vind ik een beetje vaagjes. Ik heb het een paar keer moeten lezen om er nu werkelijk achter te komen hoe het in elkaar stak. Niet echt een slecht einde, moet ik zeggen, maar er had meer in kunnen zitten.
“Ik wou dat ik ook gewoon sterven kon.” --> Ik wilde dat ik ook gewoon sterven kon.
De laatste twee zinnen vind ik dan weer wel goed, maar dat is niet genoeg voor mijn stem.


Één nacht in Berlijn
Dit verhaal vind ik eveneens niet slecht. Ik kan me best wel inleven in de personages. Ik vraag me alleen af of de É in de titel wel met een streepje erop moet. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi staan, maar het kan best zijn dat het zo hoort (ik dacht alleen dat dit niet zo het geval was).
Ik vind het best wel mooi gedaan dat er gezegd wordt hoe de twee personen denken. Ik vind het alleen minder dat de schrijver/schrijfster op een voor mij irritante manier duidelijk wil maken dat de ik-persoon ook daadwerkelijk zijn verhaal op papier gezet heeft.

“Ze riep mijn naam niet; ze was mijn naam vergeten.” Dit vind ik een hele mooie zin. Het zegt in heel weinig woorden heel veel over de sfeer, of zo. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind het wel mooi.

Ik denk wel dat de schrijver eigenlijk de naam van het meisje achterwege had kunnen laten. Ik denk dat ik het mooier gevonden had als er geen naam genoemd werd.

“Marijke murmelde iets wat leek op een zware zucht, hetgeen een mooie alliteratie opleverde.” Het laatste deel van deze zin, vind ik echt lelijk. Het eerste deel vind ik trouwens ook niet geweldig, maar goed.

”Weet je wat jij zou moeten doen?” vroeg ze. “Jij zou je verhaal eens op papier moeten zetten, desnoods voor een schrijfwedstrijd waardoor je gedwongen zult zijn om je verhaal af te ronden.” Dit vind ik eveneens zonde van heel het verhaal.

Het is een mooie opbouw, de spanning tussen de twee personen is duidelijk te voelen als je het leest, maar ik vind dat de schrijver/schrijfster te veel de nadruk legt op de wedstrijd en zo ook de zin met de alliteratie. Helaas, want het is verder een goed verhaal, maar het heeft geen kans meer op mijn stem.


Mijn land is mijn land niet meer
Ik heb heel veel moeite moeten doen om mezelf er toe aan te zetten om dit verhaal tot het einde uit te lezen. Ik vond dat het een beetje langdradig was en de schrijfstijl ligt me niet echt. Dit ligt vast aan mij, maar toch.

Getallen voluit schrijven en ik vind in de eerste alinea, tweede zin, niet echt mooi. Het bestaat gewoon uit drie keer hetzelfde woord. Goed, soms kan het iets aan een verhaal toevoegen, maar de toevoeging van de herhaling van het woord “lopen” kan ik niet echt uit de rest van het verhaal opmaken.

Ik vind dit verhaal niet echt goed, want ik vind het een beetje overdreven. Ook vind ik het niet zo fijn dat de gesproken delen allemaal achter elkaar geplakt staan.

Eigenlijk vind ik er ook niet echt mooie zinnen in het verhaal staan waarvan ik echt denk dat het nog een kansje maakt op mijn stem. Nee, helaas.


Eenmaal andermaal
Ten eerste: dit is echt een kanshebber op mijn stem.
Dan, ik vond eerst dat de kopjes nogal vreemd waren. Nadat ik echter begonnen was aan een ander verhaal (Vuurverleden) kwam ik tot de conclusie waarvoor ze dienden en vond ik het opeens een stuk beter worden. Ik ben gestopt met het verder lezen van Vuurverleden en ben opnieuw (met de kennis wat de kopjes in mijn ogen zouden betekenen) dit verhaal gaan lezen. Opeens werd het een stuk beter. Zoals Mutant eerder ook al opmerkte, vind ik het heel leuk gedaan dat “het meisje dat het gemaakt heeft” ook in het verhaal voorkomt. Echt, heel goed bedacht.
Ook vind ik het leuk dat er iets gedaan is met het schilderij zelf en niet specifiek over wat erop staat. De humor in het verhaal kan ik wel waarderen en het einde vind ik gewoonweg geweldig. Ja, dit zou best wel eens mijn stem kunnen gaan krijgen. Echt goed.


Vuurverleden
Zoals uit het commentaar van het vorige verhaal al gebleken is, heb ik dit verhaal voor de eerste keer maar half gelezen. Ik kon er mijn gedachten op dat moment niet bij houden, wat niet alleen aan Eenmaal andermaal lag, maar ook aan Vuurverleden zelf. Ik kon mijn gedachten er de tweede keer dat ik het las namelijk ook niet echt bij houden. Ook hier geldt wat ik bij Mijn land is mijn land niet meer vindt, het is te overdreven.
Ik vraag me trouwens wel iets af. Zou een tante een meisje dat net uit een coma komt meteen zeggen dat ze bij haar komt wonen omdat haar ouders niet meer leven en niet wil zeggen waarom die niet meer leven? Het lijkt mij niet eigenlijk. Ik denk dat je het kind eerst even rust geeft en daarna pas voorzichtig zegt wat er gebeurd is in de hoop dat ze het zichzelf weer zou gaan herinneren (ook dit zal heus wel aan mij liggen, maar ik ben dan ook een apart geval).
Ik mis hier en daar interpunctie en er staan hoofdletters waar ze volgens mij niet horen te staan. Dan staan er ook nog grammaticafouten in, helaas. Ik zal even een paar voorbeeldjes geven.

“Zo Meisje,’ zegt hij met een zware stem, ‘we dachten al dat u binnenkort wakker zou worden”
“Ik was toch zo bezorgt.”
“De vrouw knikt verschrikt”

Ook hier getallen voluit schrijven. “4 maanden?”
Nee, geen kans op mijn stem, dat is zeker.


Vurige liefde
Ik vind het ergens jammer dat het begin steeds een beetje hetzelfde is. De titel daarentegen is wel echt leuk (maar doordat het in Réveille ook gebruikt wordt, vind ik het al wat minder worden, niet meer zo apart, of zo). De enige gesproken zin aan het einde van het verhaal vind ik gewoon geweldig. Ik vraag me af hoe de schrijver/schrijfster zich zo goed in een pyromaan in heeft kunnen leven en ik hoop dan ook maar dat hij/zij er zelf geen is. De kopjes vielen me in het begin tegen, want ik vind het niet zo mooi staan, maar toen ik eenmaal aan het lezen was, vond ik het wel iets toevoegen. Het gaf net dát extra’s aan het verhaal, anders zou ik er niet achter gekomen zijn dat er een onderscheid is gemaakt tussen het iets oudere kindje en hetzelfde kindje maar dan jonger, zal ik maar zeggen. Toen ik dit eenmaal doorhad, vond ik het verhaal opeens een stuk mooier, want het past allemaal precies in elkaar. Ja, dit heeft zeker een kans op mijn stem.


Oefen, doorgrond, begrijp en geef door
Ik vind het jammer dat de titel ook terug komt in het verhaal, zo lijkt het voor mij net alsof er geen titel voor het verhaal was en toen maar gewoon iets uit het verhaal gehaald is. Hoewel gewoon iets ook niet helemaal waar is, want het is wel zo’n beetje de hoofdgedachte.
Ik vind het de manier waarop het briefje geschreven is niet zo heel fijn lezen, maar de gedachte erachter wel iets. Ik kan mijn gedachten er in de cursief gedrukte delen niet echt bij houden en dat is jammer want verder is het wel een goed verhaal. Naar het einde toe vind ik het voorspelbaar worden en dat doet afbreuk aan het hele verhaal.


Het is een kwaad dat fluistert
De opzet van het verhaal vind ik leuk. Het stoort me dan ook echt niet dat het verhaal nogal vaag gebleven is, daar heb ik zelf namelijk ook vaak een handje van. Ik vind het alleen jammer dat er voor deze schrijfstijl gekozen is. Het begint namelijk heel goed, maar eenmaal het deel over dat gesprek met dat kwaad vind ik het stukken slechter worden. Het is jammer dat de schrijfstijl van het begin hier niet doorgezet is, want dan zou er vermoedelijk een stuk meer uit het hele verhaal te halen zijn. Het woordje “Vuur” vind ik ook heel mooi los staan en de laatste zin vind ik ook wel mooi. Dit verhaal heeft ook nog wel een kansje op mijn stem, denk ik.


Rondje om de wereld
Het begint echt heel goed. De schrijfstijl spreekt me heel erg aan en ik wil graag verder lezen. Helaas volgen er na de eerste twee alinea’s een paar alinea’s die helemaal niet meer de schrijfstijl hebben die ik verwacht had. Het lijkt van de hak op de tak te gaan en ik kan er mijn gedachten niet echt bij houden. Waar de draken opeens vandaan komen, kan ik al helemaal niet volgen. De laatste alinea is daarentegen wel weer heel goed en weer terug te vallen in de manier van de eerste twee alinea’s. Jammer van het tussenliggende gedeelte, maar toch zeker niet slecht geschreven.

“Anderen verdronken in je ogen, ik in de kuiltjes in je wangen die je kreeg als je naar me lachte.-"--> geweldige zin, echt. (en toch moet het bij je ogen en je wangen het toch echt jouw zijn…)

Diathermane
Goed, ik snapte er helemaal niets van, laat ik daar maar eens mee beginnen. Ik vind het eigenlijk niet eens zo heel erg als ik een verhaal niet begrijp, want dan lees ik het gewoon zo vaak dat ik het wel begrijp of deels begrijp, maar in dit geval vond ik het niet zo leuk om het nog een keer te lezen. Ik heb het geprobeerd, maar de schrijfstijl van dit verhaal spreekt me echt totaal niet aan. Ik kan me er niet in inleven en als ik het dan ook nog eens niet begrijp, hoeft het voor mij niet meer. Nee, dit krijgt zeker niet mijn stem.


Réveille
De indeling in de seizoenen vind ik mooi gedaan. Ik kan me heel goed inleven in het meisje en ik denk dat bijna ieder ander meisje dat ook kan.

Mooie stukken:
“Bijna, maar het spiegelglas is de grens tussen voelen en verlangen.”
“De vier minuten zijn natuurlijk allang voorbij.”
“De dekens vallen over ons heen en ik trek je op me. Je kust me overal. Ik aai over je blote rug en prik zachtjes in je zij. Je kunt er niet tegen en je weet het. Voor we het weten zijn onze tongen weer in elkaar verwikkeld. Jouw hand op mijn dij. Ik aai over je been, kus je hals.”
“Was ik niet goed genoeg voor je? Wat kom ik te kort? Waarom vertel je het me niet gewoon, zodat ik er aan kan werken? Ik weet dat er iets is, maar je wilt me niet zeggen wat. Het is al te erg dat ik er naar moet vragen.”
En de laatste zin is gewoon goed.

Helaas dat er een foutje in het verhaal zit. Typfout weliswaar, maar toch. Een fout is en blijft een fout.
Misschien is het dat het zo herkenbaar is, dat ik het best wel goed geschreven vind, maar het is niet goed genoeg voor mijn stem. Daar is het denk ik toch wel een beetje te cliché voor. Wat me wel opviel is dat er in dit verhaal eveneens “vurige liefde” gebruikt werd.
Oh, en het plaatje, tsja. Het is maar dat je het leuk vindt om het erbij te zetten, verder doet het me niets.
__________________
Just living my reality

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 17:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 16:23
Verwijderd
Wel goede commentaren worden er geleverd!

@Kerboga: expres één verhaal overgeslagen?
Edit: oh, dom, dom, dat zag ik niet eens

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:14
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Fri.. schreef op 19-06-2006 @ 17:23 :
Wel goede commentaren worden er geleverd!

@Kerboga: expres één verhaal overgeslagen?
Nee?

Edit: ik was Diathermane niet vergeten, enkel vergeten rood te kleuren.
Edit 2: zo dom is dat niet hoor. Ik had maar beter op moeten letten.
__________________
Just living my reality

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Marly: wat een vreselijk uitgebreide beoordelingen Argh, nu vallen mijn dingetjes helemaal in het niet, maar men moet het daar maar mee doen. Heb je al gestemd?

*stemt* Op Berlijn, ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 18:01
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-06-2006 @ 18:58 :
Marly: wat een vreselijk uitgebreide beoordelingen Argh, nu vallen mijn dingetjes helemaal in het niet, maar men moet het daar maar mee doen. Heb je al gestemd?

*stemt* Op Berlijn, ja.
Neen, nog niet. Want ik kom er niet uit. En ik had even geen zin om te leren geloof ik.

Vurige liefde vs Eenmaal andermaal.

Edit: en de winnaar is... Eenmaal andermaal.
__________________
Just living my reality

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 19:20
Orpheus
Orpheus is offline
Hmm, jammer dat er veel anonieme stemmers zijn, maar goed.

Leuk trouwens, dat de stukjes besproken worden. Alhoewel ik vind dat er teveel naar de textuele aspecten word gekeken, bewonder ik de analytici
__________________
Naamloos kun je niet schuilen// Het pseudoniem is gelogen vandaag.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 13:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 19-06-2006 @ 20:20 :
Hmm, jammer dat er veel anonieme stemmers zijn, maar goed.

Leuk trouwens, dat de stukjes besproken worden. Alhoewel ik vind dat er teveel naar de textuele aspecten word gekeken, bewonder ik de analytici
Wat bedoel je met tekstuele aspecten? Ik kijk gewoon naar wat ik belangrijk vind
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:09
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik denk dat de meesten die normaal commentaar geven nu een verhaal hebben ingestuurd. Als je ze dan allemaal behalve één gaat bespreken weet je dus gelijk wie welke heeft geschreven...

Maar commentaar is altijd prettig voor dit soort dingen *hinthint*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 09:19
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga nu beginnen met lezen en becommentariëren. Over een paar uur ben ik vast wel klaar.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 10:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh, mijn immer geliefde (en dat is nìet sarcastisch) vriendje is er al en ik moet er nog vijf, dus ik lees de laatste paar later wel.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 10:47
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Roosje schreef op 21-06-2006 @ 11:39 :
Oh, mijn immer geliefde (en dat is nìet sarcastisch) vriendje is er al en ik moet er nog vijf, dus ik lees de laatste paar later wel.
Foei

Veel plezier jullie beiden.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 12:25
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Kerboga schreef op 21-06-2006 @ 11:47 :
Foei

Veel plezier jullie beiden.
Merci.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2006, 18:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
flyaway schreef op 20-06-2006 @ 18:09 :
Ik denk dat de meesten die normaal commentaar geven nu een verhaal hebben ingestuurd. Als je ze dan allemaal behalve één gaat bespreken weet je dus gelijk wie welke heeft geschreven...

Maar commentaar is altijd prettig voor dit soort dingen *hinthint*
Als je ze allemaal wilt bespreken, moet je die van jezelf natuurlijk ook bespreken, hé.

Ik denk dat er ook mensen zijn die wel een verhaal insturen en vervolgens geen commentaar geven, trouwens. Maar mensen die uitgebreid commentariëren zullen ook wel een verhaal hebben ingestuurd, ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 20:12
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-06-2006 @ 19:13 :
Als je ze allemaal wilt bespreken, moet je die van jezelf natuurlijk ook bespreken, hé.

Ik denk dat er ook mensen zijn die wel een verhaal insturen en vervolgens geen commentaar geven, trouwens. Maar mensen die uitgebreid commentariëren zullen ook wel een verhaal hebben ingestuurd, ja.
Vorige keer had ik wel ingestuurd, maar geen commentaar gegeven. Ofja, in mijn hoofd wel natuurlijk, maar het niet gepost.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 21:30
Voleuse
Avatar van Voleuse
Voleuse is offline
Vurige Liefde

Het begin vind ik en beetje vaag.. Het komt wat moeilijk op gang, en de betekenis van de eerste woordjes aan het begin van elke alinea ontgaat me volledig. Het einde vind ik wel erg mooi en best onverwacht enzo.

Réveille

de zin: 'Ik ben verliefd en wel op jou' doet me een beetje denken aan een goedkoop romannetje
'Rood is de kleur van de liefde' doet me dan weer denken aan Marco Borsato
Het verhaal word wel beter naarmate ik verder lees, de seizoenen vind ik leuk, maar toch geen kanshebber hoor.

Vuurverleden

Ik vind Jasmien een domme naam Maar das persoonlijk.
De hele schrijfstijl doet me denken aan de verhalen die ik vroeger wel eens schreef.. beetje irritant enzo
'je merkt nog wel waarvan.’ wekt de suggestie dat we nog niet weten waarvan. Alsof we te labiel zijn om de hint in 'Vuurverleden' op te pikken. Alsof er nog wat te ontdekken valt
'Euhm' irriteert me.
Het hele verhaal irriteert me eigenlijk
Maar nu ben ik onaardig geloof ik

Eenmaal andermaal

Ik vind t wel een leuk verhaal, op het eerste gezicht lijkt het weinig inhoud te hebben, maar zodra de persoonwissels beginnen word het leuker en leuker.

Rondje om de wereld

Heel mooi taalgebruik, dat wel. En een lieveheersbeestje Maar de verhaallijn ontgaat me een beetje, en wat de draken en luchtballonnen ermee te maken hebben? Waar gaat het nou eigenlijk over?

Diathermane

Ik weet niet wat de titel betekend en heb het gevoel alsof ik het wel zou moeten weten
'de prachtexemplaren die daar prachtexemplaar liggen te wezen'
is mooi, en de laatste zin ook

Oefen, doorgrond, begrijp en geef door

Zoals Kerboga al zei jammer dat die titel er te vaak in terugkomt.
Kon me niet zo boeien eigenlijk
als letters magnetiserend werken op een Letteraar is echt te erg; een soort misplaatste inside-joke
Het vinden van een geheim papier is een beetje kinderachtig, maar het loopt dan wel weer leuk af.

Één nacht in Berlijn

Oooh dieismooi
De enige kritiekpuntjes zijn al eerder genoemd (Marijke, en ja die schrijfwedstrijd-verwijzing is gewoon erg sneu)
Maar verder denk ik dat ik hier op stem <3

Het is een kwaad dat fluistert

'En jij kiest serieus hun kant' Doet een beetje afbreuk aan het imago van de meester. Nu klinkt hij als een pukkelige tiener achter een zwart gordijn. Met een galmende microfoon

Wow. dat einde zag ik niet aankomen


Mijn land is mijn land niet meer

Bij 'ik bad tot god om een greintje geluk' haakte ik af. Nog even het eindstuk gelezen om te kijken of het toch nog interessant werd, maar nee

Eind der tijden

Doet me denken aan The Hitchhikers guide to the galaxy
Maar het einde is dat wel weer aardig

Ik stem op Berlijn. Oooh kuddedier

en ja ik zeg vaak hoezo?

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 09:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga weer door.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 10:04
Verwijderd
Ok, aangezien het mijn schilderij is, zal ik me er ook maar even mee bemoeien . Ik ga me niet druk maken over spelfouten, weet dat ik ze zie, maar ik heb geen zin om ze te vermelden vandaag.


Eind der Tijden.
Ik mag dit verhaal. Het is een beetje poëtisch, maar begint heel 'ordinair'. Ook al is het verhaal absurd en vreemd, het begint met een aantal handelingen en gedachten. De overgang naar het niet meer zijn vind ik mooi. Maar inderdaad leg ik niet helemaal de link met mijn schilderij, buiten het vergaan van de wereld dan. Mooi taalgebruik .


Één nacht in Berlijn
Ik denk overigens net als Kerboga dat het Eén moet zijn. Accenten worden normaal niet op hoofdletters geplaats. Maar intussen is de spelling alweer vernieuwd, dus laat ik maar niet doen alsof ik het nog weet.
Het verhaal. Sommige stukken vind ik echt leuk, zoals het gedoe over de gordijnen, maar uiteindelijk vind ik het teveel van het goede en kan het me nog maar weinig boeien. Ik moet trouwens ook aan een anime-personage denken: Shishio Makoto uit de Kenshin-reeks.


Mijn land is mijn land niet meer
Ik zie dat er meer mensen moeite mee hadden. Hier hetzelfde verhaal. Het is teveel van hetzelfde. En het is niet dat je de ellende niet wil weten, maar die kennen we. Alleen klinkt hier niet de wanhoop in door, het is meer een reisverslag.

Eenmaal andermaal
Tja, ik heb al eerder gezegd dat ik het leuk vind dat ik er in betrokken word Ik weet ook wie het geschreven heeft, maar wees gerust, ik laat me er niet door beïnvloeden. Maar dan is het ook logischer, want die persoon kent mij net iets beter dan de rest denk ik. Vandaar misschien ook het stuk ivm Nederland-België/Limburg en flink reizen? Of zoek ik het dan weer te ver . En ja, de opmerking over mijn persoonlijkheid (Echt vrolijk kijkt ze niet, voor zover ik dat kan zien, maar niet iedereen laat zijn emoties blijken, zeker niet bij een veiling. Verder is het best een vriendelijk meisje.), goed gevonden .
Het verhaal zelf, ik vind het leuk, luchtig. Een beetje zoals die humoristische verhalen die vroeger altijd in mijn Nederlandse boek stonden. Ik vind het goed geschreven, maar het is niet echt mijn favoriete leesvoer.


Vuurverleden
Mooie titel. Maar helaas heel wat spelfouten. Overigens, hoe kunnen de meubels haar bekend voorkomen als alles wat ze hebben kunnen redden in de kist zit?
Voleuse zegt het al, dit doet me denken aan wat ik vroeger schreef. Dingen kloppen niet (gebeuren in het ziekenhuis, iemand zomaar opgeven als getuige, een proces dat al over een week is, dat was mijn probleem vroeger ook, je wil over dingen schrijven, maar hebt geen idee over de werkelijke gang van zaken). Er is geprobeerd een realistisch verhaal weer te geven, weinig diepgang, wat extra plot om het spannend te laten lijken, maar het hele verhaal boeit niet omdat het erg amateuristisch is geschreven.


Vurige liefde.
Het idee erachter vind ik mooi. De vraag om liefde, maar het hele verhaal vind ik te makkelijk geschreven. Het is te expliciet en op sommige stukken boeit het me helemaal niet.

pauze
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 10:05
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Proloog.
Wel, het is twintig over tien, ik zit achter mijn computer, luister Come Back (Foo Fighters) en heb een appel met yoghurt en een banaan op mijn bureau staan/liggen. En bedenk maar dat ik proefwerkweek heb en betere dingen te doen dan verhalen lezen, zoals Geschiedenis, Grieks en/of Frans leren. Maar daar ben ik te lui voor. Ik lees van boven naar beneden, zoals de verhalen in de poll staan. Het zijn er elf? Dat zijn er alvast twee minder dan de vorige keer, geloof ik.

Eind der tijden.
Noot bij de titel: ik geloof dat ik een tijdje terug een verhaaltje heb gepost met daarin dezelfde zin, maar dat is vast niet bewust.
*gaat lezen*
Hm, een beetje een vergezocht verhaal. Het leest makkelijk, dat is positief, maar wat heeft het allemaal met elkaar te maken? Wat doen munten op de Zuidpool? Er zal vast een diepere gedachte achterzitten, maar die vind ik ws pas na dertien keer lezen en ik lees alles maar één keer. Dus. Nee, ik weet niet. Ik volg de verhaallijn niet helemaal. Ook zitten er een paar schoonheidsfoutjes in, zinnen waar nèt een woordje mist et cetera, maar niet zoveel dat het storend wordt. En ik kan nu wel gaan zeggen dat ik dit verhaal origineel vind, maar eigenlijk is het zò origineel dat het ook min of meer onbegrijpelijk wordt. De link met het schilderij kan ik er wel uithalen, maar eigenlijk niet duidelijk genoeg. Nu ja, eigen interpretatie, nietwaar?

Eén nacht in Berlijn.
Goed verhaal. Ik vind het niet eens heel geweldig, maar het spreekt me wel aan. Er zit een stukje in dat me heel erg aan 1984 (van George Orwell, maar wie weet dat nou niet?) doet denken. Compliment. Ik houd alleen niet van haakjes in verhalen, sterker nog, het is hier erg lelijk. In sommige verhalen vind ik het mooi, maar hier helemaal niet. Ik denk dat de schrijver er beter iets anders van had kunnen maken, iets met komma’s of streepjes of gewoon een nieuwe zin. Wat dan ook. Het schilderij vind ik er erg goed in verwerkt. Goed gedaan!

Mijn land is mijn land niet meer.
Nee. Ik vind dit geen goed of leuk verhaal. Het is te staccato geschreven, daarnaast komt het op mij over als een erg politiek correct bedoeld verhaal: kijk ons eens zielig zijn! Ik denk dat de schrijver nog maar eens goed moet oefenen met soepeler schrijven. Getallen onder de twintig en ronde getallen mogen wel voluit geschreven worden, verder heb ik een hekel aan dit soort korte zinnen en tijdenwisselingen. Een gedeelte is in de tegenwoordige tijd, een ander stuk in de verleden tijd geschreven. Ook het schilderij kan ik er niet echt in terug vinden, om eerlijk te zijn. Als laatste commentaar: dit verhaal komt heel koel op mij over, zonder echte emotie. Pas in het laatste stukje kan ik dat een beetje terugvinden, maar verder lijkt het alsof je van een afstandje toe staat te kijken en beschrijft wat je ziet gebeuren. Dat apprecieer ik niet, probeer iets meer gevoel in je schrijven te leggen.

Eenmaal andermaal.
Hihi, leuk. Niet heel origineel of zo, maar zeker leuk. Goed geschreven ook, leest makkelijk, er zijn niet teveel personen, dus echt verwarrend is het gelukkig niet.
- Maar nu ik erover na ga denken vind ik het eigenlijk minder goed. Het lijkt meer een uitgewerkt grapje dan een verhaal waar echt goed over na is gedacht. Het schilderij zit er goed in, maar ja, dat is ook niet heel moeilijk bij zo’n verhaal, denk ik.
Conclusie: leuk verhaal voor tussendoor, maar niet erg bijzonder of knap geschreven. Ik vind de personenafwisseling echter wel erg leuk, alweer niet origineel, maar wel leuk. Je hebt ook wel eens dat het met veel personen min of meer onbegrijpelijk wordt, maar dat valt me hier heel erg mee.

Vuurverleden.
Noot voor het lezen: ja, hallo, dit verhaal is drieduizend woorden, dat vind ik een beetje veel. Half zo kort lijkt me een stuk beter.
Interpunctie, d-t-fouten, aanhalingstekens, cijfers voluit schrijven, wisseling tussen verleden en tegenwoordige tijd, verwijsfoutjes, vervelende namen (maar ik heb iets tegen namen), te beschrijvend geschreven. Maar goed, zo ben ik misschien wel heel hard.
Ik vind het idee van de droom en de locatie daarvan erg mooi, beeldend geschreven. Dat vind ik de betere stukjes uit dit verhaal, maar verder vind ik het eigenlijk – en sorry dat ik het zeg – erg slecht. Het komt op mij een beetje over als een verhaal dat voor kinderen geschreven is en ik ben bang dat dit aan de stijl ligt, nog niet eens zo aan hetgeen verteld wordt. De titel vind ik wel mooi!

Vurige liefde.
Oh, Jezus. Mooi verhaal. Herkenbaar. Ik ben (was) net zo vuurverslaafd, heb het me uiteindelijk afgeleerd. Het citaat aan het einde doet me erg denken aan dat ene liedje dat in een film zit, maar ik weet niet meer welke film. Zodra ik het weet meld ik het wel. Nee, echt, mooi verhaal. Vuur is altijd goed. Het schilderij zit er ook goed in. Ik vind alleen de komma achter “maar” of “echter” niet zo mooi, mja, dat is iets wat stijlgebonden is, denk ik. Erg goed gedaan!

Intermezzo.
Nou, tot nu toe vind ik twee verhalen erg goed, twee verhalen slecht en één verhaal middelmatig. Het niveau ligt erg ver uit elkaar, zeg. En in een uurtje lees ik zes verhalen. Gaat goed! Nog vijf te gaan, moet lukken voor al mijn kleuters thuiskomen. Toch?
- Niet dus, ik werd afgeleid. Het is nu eenentwintig juni tweeduizendzes, veertien over tien en vandaag heb ik Cup-A-Soup kip en homemade fruityoghurt met appel, druif en aardbei. Echt, het is zoveel dat ik tot vanavond half acht geen honger meer heb. En ik luister Incubus en ga nu verder.

Oefen, doorgrond, begrijp en geef door.
Oh, wauw. Dit vind ik nu echt een goed verhaal. Surrealistisch, het doet me denken aan mijn eigen gedachten de laatste tijd. Geweldig. Weinig commentaar, behalve dan dat ik het jammer vind van de haakjes. Verder moest ik m’n gedachten erbij houden en het kost me totaal geen moeite. Dit wordt vast mijn kortste commentaar tot nu toe, want ik heb vrijwel niets aan te merken. Super.
(Oh, maar bij nader inzien kan ik het schilderij er niet echt in terugvinden. Mja, vuur hè.)

Het is een kwaad dat fluistert.
Het is aanbad. Toch? Niet aanbidde.
Op zich vind ik dit wel een mooi verhaal. Er zitten een paar schoonheidsfoutjes in en zo, verkeerd gebruik van de tijden, maar verder vind ik het best goed. Het einde stelt me echter teleur. Waar de schrijver alles eerst een beetje in het duister houdt en het verhaal op me overkomt alsof het zich lang geleden afspeelt, is er aan het einde plotseling sprake van douches en brandweermannen. Is het eerste gedeelte een droom? Dan vind ik het al beter, maar niet duidelijk genoeg, dus ik neem maar aan dat dat niet zo is. Trouwens, ik vind enkele aanhalingstekens altijd mooier dan dubbele, maar ja, dat is smaak. Wel, dit verhaal heeft potentie om goed te zijn, maar is dat nu niet. Als het een ander einde had en iets zuiverder geschreven was, vond ik het goed. Nu niet.

Rondje om de wereld.
Het is zand (niet zant) en doolhof (niet dolhof). Jammer van deze twee fouten, want daar ben ik min of meer allergisch voor. Verder… ik weet niet zo goed wat ik van dit verhaal moet vinden. Het kabbelt maar door, al is dat hier niet positief. Er zit niet echt iets onverwachts in en daarnaast moest ik heel veel moeite doen mijn aandacht bij het verhaal te houden. Ik vermoed dat dit mijn stijl niet is, zo’n verhaal ligt me niet helemaal, al had ik het zelf kunnen schrijven. Tip voor de schrijver: maak je verhaal iets interessanter en ook wat duidelijker. En waar is het schilderij gebleven?

Diathermane.
Noot bij de titel: het lijkt me iets Grieks, lijkt me dan samengesteld uit dia en thermos en dingetje, maneo met een omega. Door de waanzin van de warmte? Maneo is niet waanzin, maar wel iets in die trant. Mijn lerares had het er laatst nog over. Maar ja, nu doe ik vast te vergezocht of zo.
Wauw, goed verhaal. Het is ongelooflijk slordig geschreven, ik heb een hekel aan drie puntjes en dubbele aanhalingstekens en negentien als 19, maar een erg sterk verhaal. Doe Maar, Rolling Stones. Tof. De schuine stukjes, de haakjes, de krankzinnigheid van die meneer.

Réveille.
Hihi, Frans is leuk. Verdeling in seizoenen is leuk, doet me wel erg aan één van mijn eigen verhalen denken, maar ja, er zijn vast een miljoen mensen die dat doen, dus wat is het punt? Ik vind het wel jammer dat de schrijver enkel in de lente en zomer Frans gebruikt in de tekst. Ik zou het mooier hebben gevonden als dat ook in de rest van de tekst zat. Daarnaast… nu ja, ik vind het een cliché verhaal in een goede uitwerking. De plot is standaard, maar ik vind dit wel een goede stijl. Ik vind de manier waarop het schilderij is gebruikt ook leuk. Ach ja, gewoon één van de elf. Meer ook niet.

Epiloog.
Nu, ik heb alles gelezen en ik vind dat het niveau deze wedstrijd wel heul hoog ligt. Het is maar goed dat ik niet mee heb gedaan. Ik twijfel tussen verhalen: Eén nacht in Berlijn, Vurige liefde, Oefen, doorgrond, begrijp en geef door en Diathermane. Verder heb ik geen idee hoe de stemmen nu verdeeld te zijn, dus ik ben überonbevooroordeeld. Niet zoals de vorige keer, toen ik weigerde te stemmen op het verhaal waar bijna iedereen op stemde. Hm. Hè, dit is best moeilijk kiezen. Ik ga op Oefen, doorgrond, begrijp en geef door stemmen, denk ik, want dat is toch het verhaal dat… nu ja, ik weet niet, maar ik geloof dat ik dit uiteindelijk toch het beste verhaal vond.

Edit: En oh, mijn commentaar is best wel lang, zie ik nu.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 12:18
Verwijderd
Oefen, doorgrond, begrijp en geef door
Wat een vaag verhaal ^^ Ik kwam trouwens wel een foutje tegen en ik ben iemand die zulke dingen onthoudt. Je hebt het over: "haalde een papier eruit met abnormaal fel paarse kleur, waar met zwarte letters in" en even later over: "Niet wetend of de fel paarse letters gelijk hadden". Zulke dingen vind ik jammer .
Het doet me ook een beetje denken aan een verhaal van Poe. Combinatie van verschillende zaken, maar vooral aan 'Het masker van de rode dood'. Ik vind het een boeiend verhaal, misschien net iets te abstract gebleven, maar dan nog. Dit lees ik graag.


Het is een kwaad dat fluistert
Onverwacht einde dat opeens het hele verhaal aanzienlijk interessanter maakt. Jammer vind ik dat het niet helemaal afgewerkt is. Sommige dingen zouden zeker beter kunnen (zoals die Belgische opmerking: serieus ^^). Een heel goed idee, maar de uitwerking is wat minder.


Rondje om de wereld
Ik vind bepaalde stukken bijzonder mooi en poëtisch geschreven, maar het gaat maar door zonder houvast. En idd, ik mis ook de link met het schilderij.

pauze
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 13:50
Verwijderd
Diathermane
Een hele down-to-earth manier om te schrijven. Op zich hou ik er wel van. Al lijkt het alsof je een sitcom ingeslingerd wordt en er net iets te vaak met de merken gegooid wordt. En ik hou van de ruwheid van de scheldmomenten.
Maar het is zooo ongelofelijk slordig geschreven, het zijn niet echt spelfouten, maar gewoon slordigheden die je had moeten zien als je het herlas. En ik wil je wel eens een notitieblok in stukken zien scheuren ^^ Ben je normaal wel even mee bezig.
Ik vind het gaaf geschreven en heel erg waanzinnig, waar ik zeker wel van hou. Mooi, maar doodzonde van die fouten!


Réveille
Zeer herkenbaar verhaal, zeker op dit moment. Het doet me een beetje denken aan het gedicht Ongestelde vragen . Maar het leest moeilijk, het is teveel.

Ik ga even denken over mijn stemgedrag. Maar iedereen bedankt voor alle moeite en het schrijven rond mijn schilderij .
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 17:30
Saarah
Saarah is offline
Ik heb op Réveille gestemd.
Waarom? Ik weet het niet zeker, maar ik vind het erg mooi geschreven en het spreekt me heel erg aan.
Er zaten ook zeker nog veel andere goede verhalen tussen!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 18:13
Verwijderd
Ik twijfelde tussen Eind der tijden en Diathermane. Uiteindelijk ga ik voor de heerlijke waanzin... Diathermane heeft mijn stem, ondanks dat je dit eigenlijk niet kunt maken, zoveel fouten. Maar ik ga dan maar puur af op wat ik heb geschilderd, wat ik voel en waar ik van hou.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 12:29
Verwijderd
Ditmaal stem ik niet
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 15:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-06-2006 @ 13:29 :
Ditmaal stem ik niet
waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 24-06-2006 @ 13:29 :
Ditmaal stem ik niet
Belachelijk

Als je geen keuze kunt maken, ik heb natuurlijk nog wel een suggestie(a)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:51
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 24-06-2006 @ 18:50 :
Belachelijk

Als je geen keuze kunt maken, ik heb natuurlijk nog wel een suggestie(a)
Ik vraag het me af of hij ze überhaupt wel gelezen heeft, buiten zijn eigen verhaal dan.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Een Duik in het Verleden
flyaway
0 30-05-2009 20:49
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Duisternis
WolterB
8 16-01-2009 11:58
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Duisternis
flyaway
0 14-11-2008 12:57
Verhalen & Gedichten Wie wint de verhalenwedstrijd?
Verwijderd
160 28-03-2006 11:53
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Lieveling
Reynaert
56 19-04-2004 11:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieveling
Ieke
0 20-02-2004 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.