Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2002, 10:04
Hippielove
Hippielove is offline
Ik heb er vaak heel erg last van dat ik mezelf niet interessant genoeg vind en daardoor verhalen op ga hangen die niet waar zijn bij mensen waar ik mee om ga, maar verder niet echt vrienden mee ben. Tegenover vrienden doe ik dat niet. Meestal gaat dat wel goed, maar laatst is een vriend van me begonnen te werken bij mijn ex-werkgever, waar ik dus ook iets verteld had en werd hem er naar gevraagd. Toen zat ik dus wel in de problemen. Ik wil heel graag stoppen met zo te doen, maar ik doe het al weer voor ik er over na kan denken. Kent iemand dit? En hoe leer je het af?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2002, 10:07
Verwijderd
Vraag je eens af voor wie je het doet en wat je ermee denkt te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:11
Hippielove
Hippielove is offline
Citaat:
******** schreef:
Vraag je eens af voor wie je het doet en wat je ermee denkt te bereiken.
Kijk, dat weet ik wel. Ik doe het voor mezelf om interessant gevonden te worden. Ik ben gewoon heel bang niet interessant genoeg te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Hippielove schreef:
Kijk, dat weet ik wel. Ik doe het voor mezelf om interessant gevonden te worden. Ik ben gewoon heel bang niet interessant genoeg te zijn.
Maar waarom?

Mensen zien vaak meer dan je denkt, doorgronden wanneer je jezelf alleen maar beter voordoet, maar tonen dit niet. Directe gevolg: ze vinden je arrogant, een luchtbel, etc..

Het heeft dus juist een negatief effect.

Als je interessant gevonden wilt worden, moet je het omgekeerde doen. Weinig van jezelf tonen en alleen spreken als je werkelijk iets te melden hebt; en dan gelijk zo dat hetgene wat je zegt hand en voet heeft. Dan denkt iedereen "kijk, hij weet waar die het over heeft"
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 11:10
Verwijderd
Ja, ik ben het me ******** eens..

en je moet je ook afvragen.. ben je er beter van geworden? Werkt het, doen mensen nou echt heel anders tegen je? Vinden ze je nu echt interessant? Hebben ze nu echt niet door dat wat je verteld neit waar is?

Ik heb het zelf ook wel een tijd gehad, dat ik mensen dingen op de mouw spelde omdat ik vond dat ik nooit iets zei enzow.. interessant wou zijn, ook es een verhaal wou hebben.. Maar toen besefte ik me, wil ik wel aardig gevonden worden door deze mensen? Wat bereik ik er nu helemaal mee, doen ze anders tegen me? neej.. Toen bedacht ik me dat ik zoveel moeite deed voor iets wat er niet eens was.. en ben ik er mee op gehouden

Mensen nemen me maar lekker zoals ik ben, ik weet dat ik niet oninteressant ben, maar niet iedereen gaat mijn verhalen aan. Moeten ze me niet, hun keus..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 18:25
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ja, ik ken het ook. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om er verder over uit te wijden, omdat ik me er voor schaam (nu doe ik het wel véél minder en aan iedereen die mij op msn spreekt: daar heb ik het dus nooit gedaan ), maar als je er over wilt praten, moet je maar toevoegen op msn ofzo.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit foto`s en filmpjes van jou?
erikdebruin
16 16-04-2011 11:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen zijn de dupe van het minder vaak vermelden van afkomst door kranten.
achkomopzeg7
96 07-03-2005 20:59
Psychologie Een boek schrijven over wat je meegemaakt hebt
Eend
43 30-07-2004 20:21
Psychologie Een sprankje hoop ('Verrader. Moordenaar.')
Lucky Duck
125 13-06-2004 08:35
Psychologie herkent iemand dit?
AngelEyez
15 11-07-2003 20:28
Psychologie Negativiteit <-> realisme *?*
Verwijderd
22 01-04-2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.