Oud 13-10-2008, 14:51
poetjepuk
poetjepuk is offline
willen jullie please please please wat vragen beantwoorden? (ik bedoel wel mensen die studeren aan de uni niet het hbo)
Ik wil volgend jaar in Leiden gaan studeren na het behalen van mijn hbo-p en moet voor mijn zelfreflectieklas wat dingen uitzoeken over mijn vervolg studie.

algemeen:
Bevalt de universiteit van Leiden je?
Hoe vind je de sfeer?
Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Woon je op kamers in leiden?
Was het moeilijk een kamer te vinden?


Voor studenten culturele antropologie, geschiedenis, egyptische taal en cultuur, archeologie en wijsbegeerte nog een paar extra vragen:
Welke van de vijf studies doe je en in welk jaar zit je?
bevalt de studie je en zo ja, wat bevalt je eraan?
Hoeveel studenten volgen de studie?
wat zijn de beroepsmogelijkheden?
welk vak van je studie vind jet het leukst?

alvast bedankt voor het beantwoorden

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 15:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2008, 15:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Reflexie is geen woord, dat weet ik wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 17:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Leiden bevalt me erg goed. De sfeer is rielekst en we krijgen zat informatie over aankomende lessen/tentamens. Dit kan natuurlijk verschillen per docent, maar ik heb de mazzel dat ik vrijwel alleen maar coole docenten heb.
Een 2e studie is te doen (een paar van mijn werkgroep genoten doen er ook iets naast) maar het is wel zwaar en je moet het allemaal kunnen inplannen.
Ik woon op kamers net iets buiten Leiden en daar heb ik helemaal niet voor hoeven zoeken, maar ik ben een mazzelmuts. ("Hoi, jij ging toch in Leiden studeren? Wil je m'n kamer?")
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 20:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bevalt de universiteit van Leiden je?
Jawel

Hoe vind je de sfeer?
Prima

Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
Via blackboard en studiegids.
Het is niet verwarrend, maar zoals elke school dat heeft schort er nog regelmatig wat in de communicatie.

Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Nee.
Wel vakken van een andere studie i.v.m. vrij op te vullen studiepunten. Ik kreeg toen het hele blok vrij om bij andere studies vakken te volgen. Maar dom genoeg hadden ze dat in een periode gepland waarin er juist alleen maar inleidende vakken waren die we veelal niet mochten volgen.

Woon je op kamers in leiden?
Nee

Was het moeilijk een kamer te vinden?
Ik heb 4x gehospiteerd en dat was erg suf. Vervolgens begon de reistijdvoorrangperiode én daarna de eerstejaarsvoorrangperiode. In totaal mocht ik iets van een half jaar niet zoeken en ben ik toen gestopt met een kamer zoeken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:08
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik neem aan dat ik ook mag als ik er de afgelopen 4 jaar heb gestudeerd maar nu niet meer?

Bevalt de universiteit van Leiden je?
Ja hoor.
Hoe vind je de sfeer?
Wel goed.
Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
Studiegids en blackboard, zoals Balance al zei gaat er soms wel eens wat mis maar dat heb je overal, over het algemeen was het wel duidelijk.
Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Ja. Ik ben begonnen met een tweede studie maar heb er uiteindelijk alleen wat vakken van gedaan. Omdat mijn interesses ook op andere gebieden lagen, ik de studie goed te vond en ik hoopte dat het mijn baankansen zou vergroten. Je kunt natuurlijk niet alle vakken doen omdat je soms overlap hebt.
Woon je op kamers in leiden?
Woonde, ja.
Was het moeilijk een kamer te vinden?
Ja, heel erg. Ik heb er totaal meer dan een jaar over gedaan (met periodes waarin ik nauwelijks zocht en periodes dat ik drie keer per week hospiteerde) en heb 15 keer gehospiteerd. Maar ik ken ook mensen die na één keer hospiteren een kamer hadden, dat is het nadeel/voordeel van het systeem.

Welke van de vijf studies doe je en in welk jaar zit je?
Culturele antropologie en ontwikkelingssociologie, ben dus inmiddels klaar met mn bachelor en doe nu wat anders.
bevalt de studie je en zo ja, wat bevalt je eraan?
Ja, het is een interessante studie.
Hoeveel studenten volgen de studie?
Er zijn elk jaar ongeveer 80 eerstejaars (in mijn jaar opeens 120), maar hoeveel mensen het totaal doen weet ik niet.
wat zijn de beroepsmogelijkheden?
Die zijn er niet zo heel veel, en je hebt nauwelijks banen waarvoor je echt antropologie moet hebben gestudeerd. Veel van mijn medestudenten (en ik) wilden de ontwikkelingssamenwerking in.
welk vak van je studie vind jet het leukst?
Ik vond de ontwikkelingsvakken het leukste, maar ze hebben inmiddels het hele systeem omgegooid dus waarschijnlijk heeft het weinig zin je te vertellen over de vakken die ik heb gehad.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 23:03
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Bevalt de universiteit van Leiden je?
Ja, erg goed maar misschien hangt het ook wel van de faculteit af
Hoe vind je de sfeer?
Prma, iedereen is gewoon ontspannen
Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
Vergeleken met mijn vorige opleiding is het echt super, daar hoorde ik een paar dagen voor de tentamens het rooster nu weet je het al voor het hele jaar.
Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Nee
Woon je op kamers in leiden?
Nee
Was het moeilijk een kamer te vinden?
-
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 11:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Bevalt de universiteit van Leiden je?
Ja

Hoe vind je de sfeer?
Gezellig en ontspannen. Geen ik-weet-het-beter houding van de docenten. Enthousiaste docenten, enthousiaste studenten. Een enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.

Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
De docent geeft de planning van het blok aan in een introductiecollege. Die planning krijgen we samen met zelfstudieopdrachten ook in een syllabus, of zoals we het zelf noemen, het blokboek. Verder staat de planning ook op blackboard. De informatie is altijd op deze 3 plekken beschikbaar en staat ook altijd duidelijk op een rijtje.

Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Nee. Het is voor BMW ook niet aan te raden vanwege de vele contacturen, maar je kunt wel voor 6 (bachelor) en ongeveer 15 (master) ECTS iets volgen dat er totaal niets mee te maken heeft.

Woon je op kamers in leiden?
Nee.

Was het moeilijk een kamer te vinden?
N.v.t.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 14:47
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Bevalt de universiteit van Leiden je?
De studie en de faculteit erg goed, over 'de universiteit' in het algemeen heb ik niet zo'n mening.
Hoe vind je de sfeer?
Prima. Types met een 'Leiden is de beste'houding zijn goed te negeren.
Hoe verloopt de communicatie over lessen en tentamens (via ict, studiegids ect) en is dat duidelijk genoeg of vind je het verwarrend?
Meest via docenten zelf (in colleges of via mail) en soms via het secretariaat, de electronische studiegids of blackboard. Gaat goed.
Volg je nog een 2e studie of volg je nog colleges van een andere studie? Zo ja: Waarom? valt het te combineren? en heb je het makkelijk kunnen regelen om het naast je hoofdstudie te doen?
Ik heb vakken gevolgd bij psychologie en doe nu tekenen aan de Academie der Kunsten. Dat is gemakkelijk in te passen, psychologievakken konden in mijn bijvakruimte en sowieso heb ik genoeg tijd om er extra keuzevakken naast te doen. Mits je niet teveel contacturen hebt is een tweede studie of een deel daarvan goed mogelijk, als je maar gedisciplineerd genoeg bent.
Woon je op kamers in leiden?
Ja.
Was het moeilijk een kamer te vinden?
Ik heb er bijna een jaar (9maanden) over gedaan, voor mensen die bij een vereniging gaan of sociaal handiger zijn is het vast gemakkelijker. De meeste mensen die ik ken die iets zochten waren ongeveer een half jaar bezig. Als je al in (de buurt van) Leiden woont ben je van juli tot november wel sterk in het nadeel, dan mogen alleen eerstejaars met reistijdvoorrang bij de sls inschrijven. Er zijn dan nog wel particuliere huizen maar dat is echt een veel kleiner aanbod.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.

Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 14:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in Leiden
sierrapaniagua
2 24-11-2014 11:40
Algemene schoolzaken sport, studie en cursussen voor studenten waar te vinden?
Poesket
3 16-05-2005 14:32
Algemene schoolzaken Enschede, Twentse Universiteit!
Zaartje
58 04-09-2004 09:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56
Algemene schoolzaken Hospiteren in Leiden
nienie
49 14-03-2004 21:15
Algemene schoolzaken Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking!
Rabbi Daniel
6 09-12-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.