Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 21:18
Verwijderd
Is er wel eens een IQ-test bij je afgenomen? En zo ja viel het resultaat mee of tegen?

Een meisje die ik goed ken studeert psychologie, en zij moet ivm haar stage oefenen met het uitvoeren van IQ-testen... Had ze gevraagd of ze dat bij mij mocht doen. VAn de ene kant vind ik dat wel erg leuk, van de andere kant heb ik zoiets van dadelijk komt er echt een laag IQ uit, dat zou ik dan ook weer niet echt leuk vinden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2004, 21:23
onderkoffer
onderkoffer is offline
boeiend anders zeg je dat je de score niet wil horen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:23
waaromniet?
waaromniet? is offline
Wat zou er niet leuk zijn aan een laag IQ? Word je er een ander persoon van? Als je het leuk vind om haar te helpen (en het je niet vervelend lijkt om te doen) zou ik het gewoon doen. Alsof zo'n nummer jouw persoonlijkheid bepaald.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:29
Verwijderd
Nou, het is wel vervelend als je een laag IQ hebt en bijvoorbeeld rechter of officier van justitie wilt worden. Zoals je misschien weet is een IQ-test namelijk onderdeel van de toelatingsprocedure.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 22:29 :
Nou, het is wel vervelend als je een laag IQ hebt en bijvoorbeeld rechter of officier van justitie wilt worden. Zoals je misschien weet is een IQ-test namelijk onderdeel van de toelatingsprocedure.
Gelukkig wil ik dat toch niet worden .
Maar ja ik zou het wel vervelend vinden als er echt een laag IQ uitkwam eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:43
Verwijderd
Natuurlijk is dat kut, maar aan de andere kant, als je echt een laag IQ hebt, zou je dat onderhand wel gemerkt hebben aan je vaardigheden. De kans dat je een HBO-opleiding kunt afmaken als je een IQ van rond de negentig hebt is niet zo groot
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:05
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
IQ-test van de BNN voldoende.
gedaan op een regenachtige woensdag middag.

neej dus.
mijn broertje trouwens wel,omdat hij op het speciaal onderwijs zit. bla bla bla...
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:06
miro
Avatar van miro
miro is offline
Jups bij mij is dat wel eens proffesioneel onderzocht (was een onderozek van 2 dagen)

De uitslag viel mij mee. EQ was hoger dan gemiddeld en IQ gemiddeld met een paar uitschieters ertussen (ik geloof ruimtelijk inzicht) Niet slecht dus. Maar tis alweer een aantal jaar geleden dus precieze uitslagen weet ik niet meer. Tis niet zo dat ik er daarna iets aan gehad heb ofzo, gewoon leuk om te weten, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Al komt er uit dat je een laag IQ hebt kun je extra trots op jezelf zijn dat je met een laag IQ op het HBO bent gekomen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 01-11-2004 @ 23:06 :
Al komt er uit dat je een laag IQ hebt kun je extra trots op jezelf zijn dat je met een laag IQ op het HBO bent gekomen.
Of je gaat je juist zorgen maken hoe lang je het nog kunt volhouden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 00:33
Verwijderd
- ja
- goed meegevallen
laat ons zeggen dat ik héél tevreden mag zijn met mijn IQ
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 03:52
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
ik heb gemiddeld IQ maar ik ben lui met leren en werk hard met projecten, het leven is hard vroeger een IQ test gehad voor toelating voor basis school omdat spraak problemen had
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:13
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 22:29 :
Nou, het is wel vervelend als je een laag IQ hebt en bijvoorbeeld rechter of officier van justitie wilt worden. Zoals je misschien weet is een IQ-test namelijk onderdeel van de toelatingsprocedure.
Welk iq moet je dan hebben, om toegelaten te worden. Of moet je het gewoon maken en "kijken ze er niet naar".
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:23
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Iq test gemaakt in Nijmegen, uiteenlopende score's van laag naar super hoog. Allemaal piekjes en dalen. Iq score nooit gekregen , of mn ouders zijn het vergeten.

Nog een iq test bij een dyslexie test was minder uitgebreid , had een gemiddelde score. En dus was gymnasium te hoog gegrepen en kwam doordoor de wat lagere cijfers voor de talen en m'n spelling en zo was wel slechter dan vwo maar vergeleken met vmbo/havo niet zo erg... .....ja, ja wat u zegt. Resultaat viel dus tegen.
Hoe vaak heb ik dit al niet verteld...? Maar ik vertel het nog maar keer...

Maar MevrouwM ook al is je iq 60 dommer word je er niet op. Dan denk je het zal wel, dag dag iq testje. Heb je 140 dan kan je blij zijn en denken zie je wel dat ik slim ben
Maar help die vriendin van je nu maar gewoon. Als je 60 haal denk zij ook wel van hier klopt iets niet.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 00:19 :
Of je gaat je juist zorgen maken hoe lang je het nog kunt volhouden.
dat kan ook
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 10:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Reken er maar op dat iemand die voor de eerste keer een IQ-test afneemt, bijna nooit een betrouwbare IQ-score eruit krijgt. Er zijn namelijk zoveel dingen waar je op moet letten als je zo'n test afneemt, dat je dat nooit de eerste keer allemaal goed kunt doen. Hierdoor kan de IQ-score van de geteste persoon hoger of juist lager uitvallen dan in werkelijkheid; je kunt daar niet veel over zeggen.
Verder zegt IQ helemaal niet zo veel: word je leven ineens minder leuk als je een IQ van 98 blijkt te hebben, of leuker als het 127 blijkt te zijn? Dat lijkt me niet.
Ik zou me er niet zo druk om maken als ik jou was; als jij je vriendin wilt helpen en je bent wel nieuwsgierig naar zo'n IQ-test, dan doe je gewoon lekker mee. De uitslag doet er niet eens toe op zo'n moment. Je kunt wel achteraf vragen wat de uiteindelijke IQ-score was, en vragen wat je sterke en zwakke onderdelen waren, maar heel veel waarde hoef je er niet aan te hechten.
Ik heb een tijdje geleden ook een topic geopend over IQ-tests, namelijk deze, misschien heb je er wat aan.

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 10:26.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 10:36
Verwijderd
Volgens de IQ test ben ik hoogbegaafd.. Maar ik vind dat dus echt onzin. Want in dat geval zouden wel een paar honderdduizend mensen in Nederland hoogbegaafd zijn. Bij hoogbegaafd denk ik persoonlijk meer aan een Einstein o.i.d. Ik kan personen die zeggen 'Ik ben hoogbegaafd' ook absoluut niet uitstaan.. Ook al zijn ze misschien hoogbegaafd.. bewijs het eerst maar eens!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 13:54
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
je zit wel op VWO ! Hoogbegaafde!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2004, 15:13
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Volgens de IQ-test van BNN en de meeste internettesten ben ik ook hoogbegaafd, maar op de basisschool heb ik ooit een test voor hoogbegaafdheid gehad (dat is nog anders dan een IQ-test) en daar kwam uit dat ik het niet ben (al zat ik er niet ver vanaf.. ben blij dat ik het uiteindelijk niet ben).

@ts, Waarom zou je je vriendin niet helpen. Er verandert niks aan je eigen intelligentie als er opeens een cijfer aan gekoppeld wordt, bovendien is de test niet eens betrouwbaar als zij het voor het eerst doet.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:25
Verwijderd
Hoogbegaafdheid is een fenomeen dat meer in het autistische spectrum thuishoort dan op de schaalverdeling van intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-11-2004 @ 16:25 :
Hoogbegaafdheid is een fenomeen dat meer in het autistische spectrum thuishoort dan op de schaalverdeling van intelligentie.
Inderdaad, daarom zei ik ook dat het een andere test is.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:43
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 02-11-2004 @ 14:54 :
je zit wel op VWO ! Hoogbegaafde!
iedereen die vwo doet is hoogbegaafd
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:09
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Global schreef op 02-11-2004 @ 16:43 :
iedereen die vwo doet is hoogbegaafd
of ze zijn huiswerkgeil!!
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:35
Verwijderd
Vaak worden huiswerkgeile mensen er op het VWO wel uitgefilterd
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 02-11-2004 @ 11:24 :
Verder zegt IQ helemaal niet zo veel: word je leven ineens minder leuk als je een IQ van 98 blijkt te hebben, of leuker als het 127 blijkt te zijn? Dat lijkt me niet.
...
Ik heb een tijdje geleden ook een topic geopend over IQ-tests, namelijk deze, misschien heb je er wat aan.
Het is niet de eerste keer hoor dat ze een IQ test afneemt, ze heeft het tijdens haar studie wel vaker moeten oefenen. Ze studeert nu in haar 5de (??) jaar, en is dit jaar bezig met haar stage en scriptie. Omdat er bij haar stage goed gewerkt moet kunnen worden met IQtesten (ze loopt stage bij de verslavingszorg), moet ze het nog maals oefenen.

Enne natuurlijk wordt ik er geen ander mens van, maar ik zou toch wel op een bepaalde manier trots zijn op mezelf als ik een hoog IQ had, en me minder voelen als er een laag IQ uitkomt. Dat zou me ook onzeker maken denk ik...
Ow joh, ik had jou topic nog geen eens gezien (/gezocht ).

Citaat:
Global schreef op 02-11-2004 @ 16:43 :
iedereen die vwo doet is hoogbegaafd
Ow yeeh!! Ik heb ook vwo gedaan dusse

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 18:34
Verwijderd
Niet iedereen die vwo doet is hoogbegaafd. Maar over het algemeen moet je om vwo te kunnen doen toch wel een (boven)gemiddeld iq hebben, 'k denk dat je je wat dat betreft niet echt veel zorgen hoeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:39
Verwijderd
Ach, echt niet. VWO halen heeft niet zoveel met intelligentie te maken. Je moest eens weten wat voor dombo's er van het VWO afkomen. Ik denk dat het meer te maken heeft met geheugen, dan met intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:43
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:39 :
Ach, echt niet. VWO halen heeft niet zoveel met intelligentie te maken. Je moest eens weten wat voor dombo's er van het VWO afkomen. Ik denk dat het meer te maken heeft met geheugen, dan met intelligentie.
Idd, toen ik naar de universiteit ging (natuurkunde, over communicatiewetenschappen enzo niet eens gesproken) was ik in de veronderstelling dat daar alleen maar hele intelligente mensen zouden zitten. Viel dat ff tegen
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:44
swolha
swolha is offline
Bij dyslexie test
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:57
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-11-2004 @ 16:25 :
Hoogbegaafdheid is een fenomeen dat meer in het autistische spectrum thuishoort dan op de schaalverdeling van intelligentie.
zo word eht toch niet gedefineert
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:58
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:39 :
Ach, echt niet. VWO halen heeft niet zoveel met intelligentie te maken. Je moest eens weten wat voor dombo's er van het VWO afkomen. Ik denk dat het meer te maken heeft met geheugen, dan met intelligentie.
geheugen is een onderdeel van intelligentie
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:39 :
Ach, echt niet. VWO halen heeft niet zoveel met intelligentie te maken. Je moest eens weten wat voor dombo's er van het VWO afkomen. Ik denk dat het meer te maken heeft met geheugen, dan met intelligentie.
Grappig, mijn moeder noemt mij wel eens een dombo die vwo heeft gehaald .

Toch moet je wel een bepaalde intelligentie hebben wil je vwo kunnen halen. Of je geheugen nou goed of slecht is. Trouwens mijn geheugen is helemaal niet goed.
Maar het heeft wel deels met geheugen te maken, alleen zou je bij een zwakbegaafd iemand veel geheugen in bouwen ()... dan zou diegene nog niet het vwo kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:10
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
IQ tests vind ik echt grote onzin.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:32
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Nooit getest.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:15
Verwijderd
Huiswerkgeil zijn is trouwens ook geen vereiste voor VWO hoor.. K spreek uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:29
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:39 :
Ach, echt niet. VWO halen heeft niet zoveel met intelligentie te maken. Je moest eens weten wat voor dombo's er van het VWO afkomen. Ik denk dat het meer te maken heeft met geheugen, dan met intelligentie.
eindelijk. jij hebt het door.
VWO'ers hebben of geluk, of ze kunnen goed leren, of ze zijn intelligent. of 1, of meerdere. bij geen zijn ze geen VWO'ers meer. oid.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2004, 21:37
Shyra
Avatar van Shyra
Shyra is offline
Met alleen maar geluk kan je je VWO niet halen hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:53
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 02-11-2004 @ 21:15 :
Huiswerkgeil zijn is trouwens ook geen vereiste voor VWO hoor.. K spreek uit ervaring
koel joh jij doet eker nooit wat
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 01:08
Ratbout
Avatar van Ratbout
Ratbout is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 03-11-2004 @ 15:29 :
eindelijk. jij hebt het door.
VWO'ers hebben of geluk, of ze kunnen goed leren, of ze zijn intelligent. of 1, of meerdere. bij geen zijn ze geen VWO'ers meer. oid.
of ze werken er keihard voor...die mensen schijnen er ook te zijn.
__________________
Come on complain, before I miss you.......*professioneel topic killer*
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 10:54
Verwijderd
Het merendeel van de eerstejaars psychologie had een IQ van onder de 100 (in Utrecht)

Ik had op de BNN IQ test overigens een IQ van 116, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 08:24
Billy_bob
Billy_bob is offline
124
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:19
Verwijderd
Ja, meerdere keren, bij de meest recente had ik 133
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben getest, ja. Uitslag doet er niet toe. 't Is al wel een tijdje geleden. Ik geloof dat ik 6 was of zo. Wat ik me van herinner en wat ik van m'n moeder heb gehoord (lastig om die twee uit elkaar te houden), vond ik het erg leuk om te doen. Zoals hier al eerder is gesuggereerd kan je 'm laten doen en vragen of ze de score voor zichzelf wil houden of je kan er gewoon om vragen. Als je VWO hebt gedaan, hoef je niet uitzonderlijk slim te zijn maar je bent vast niet dom.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:03
Verwijderd
Heb een paar keer een test gedaan, de laatste was die van BNN 2004. Daar kwam 139 uit, wat ik best wel betwijfel. Ik bedoel, ik ben niet dom maar iik schat mezelf ook zeker niet zo slim in als die test beweert.

Wat ik me nou afvroeg, is die test van BNN echt als betrouwbaar te bestempelen of moet je voor een écht goede test naar Menza ofzo gaan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 06-11-2004 @ 21:03 :
Heb een paar keer een test gedaan, de laatste was die van BNN 2004. Daar kwam 139 uit, wat ik best wel betwijfel. Ik bedoel, ik ben niet dom maar iik schat mezelf ook zeker niet zo slim in als die test beweert.

Wat ik me nou afvroeg, is die test van BNN echt als betrouwbaar te bestempelen of moet je voor een écht goede test naar Menza ofzo gaan?
Die van BNN is niet zo betrouwbaar. Voor een goede test kan je beter bij een professional terecht.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:35
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Laurens schreef op 06-11-2004 @ 21:03 :
Heb een paar keer een test gedaan, de laatste was die van BNN 2004. Daar kwam 139 uit, wat ik best wel betwijfel. Ik bedoel, ik ben niet dom maar iik schat mezelf ook zeker niet zo slim in als die test beweert.

Wat ik me nou afvroeg, is die test van BNN echt als betrouwbaar te bestempelen of moet je voor een écht goede test naar Menza ofzo gaan?
Menza internet test is ook niet zo betrouwbaar. Vind ik althans, heb de belgische gedaan (zal daar wel door komen dat ik een redelijk hoge score had ).

De echte test bij mensa lijkt me wel.

Iq is niet zo belangrijk , behalve als het gaat om schoolkeuze en dergelijke. Maar in het normale leven heb je niks aan. (ik bedoel om de score te weten)
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 07-11-2004 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:41
Verwijderd
zo'n bnn test is zeker niet betrouwbaar, een goede test moet je af laten nemen bij een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 01:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-11-2004 @ 23:06 :
Die van BNN is niet zo betrouwbaar. Voor een goede test kan je beter bij een professional terecht.
Inderdaad. Voor zover zoiets betrouwbaar kan zijn, is de test van bnn niet echt betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 10:43
Verwijderd
Citaat:
thomas_katz schreef op 06-11-2004 @ 23:41 :
zo'n bnn test is zeker niet betrouwbaar, een goede test moet je af laten nemen bij een psycholoog.
Leek mij dus ook .
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 15:17
Verwijderd
Ik meen dat er een paar jaar geleden 137 uitkwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoger niveau aan hand van IQ test
xhavefunx
14 09-02-2013 14:17
Eindexamens 2009 IQ TEST Leer Je Zelf Beter Kennen
MOULAY
2 04-06-2009 23:04
De Kantine Ervaring met IQ-test?
Hawahaai
49 28-09-2004 11:52
Psychologie betrouwbare internet iq-test denk ik.
somszithetmee
1 19-07-2004 07:15
De Kantine controle iq test
I love stars
76 19-04-2004 15:46
Films, TV & Radio BNN Nationale IQ Test
Verwijderd
54 16-01-2004 14:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.