Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2003, 18:36
Saartje*
Avatar van Saartje*
Saartje* is offline
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.

Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
__________________
<3 Anything I neeeeeed... <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 20:41
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
  • Geluk is iets wat je overkomt...
    Kan je ook afdwingen...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
    Als je niet anders kent, dan kan je alleen ook perfect gelukkig zijn, omdat je het andere niet kent.
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
    Alleen dat eerste deel van je zin...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 22:51
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.
even serieus, kom je hier net achter?
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Saartje17 schreef:
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.

Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
Door de elementen word je juist gelukkig
Als je heel lelijk bent, arm bent, ziek bent en geen vrienden hebt wordt het toch vrij moeilijk, dan zie je dat iedereen anders is, maar ja als je nog zo jong bent heb je nog niet zoveel zorgen als geld, ziek zijn of geen vrienden. Maar ja ik ben happy, deels door mijn huidige leven deels door mijn vriendin
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:08
Chill Out
Chill Out is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.

Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
Gelukkig zijn is gewoon tevreden zijn met de situatie (met betrekking op alles) waarin je nu verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:48
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
jah ik protesteer ook goed in bed


Citaat:
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.
Mensen die zich 'droevig' voelen, omdat veel dingen neit mee zitten in het leven, zijn eerder geneigd zich los te maken van de grote massa (omdat ze er ook niet goed in meekunnen) en worden min of meer gedwongen om na te denken over dingen als leven en dood, wie je bent, wat je op aarde doet enz.
deze mensen komen denk ik eerder tot inzicht dat geluk niet afhankelijk is van 'uiterlijke zaken'
en als je dat beseft.. ben ej alweer een stap verder richting geluk


Citaat:
Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • of je laat overkomen?
    Citaat:
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • oneens, en verdere uitleg hebbik geen zin in..
    Citaat:
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
precies, eerste gedeelte
als je echt gelukkig bent vanuit jezelf is het waardeoordeel van andere niet van invloed op jouw geluk
tenzij je je geluk inderdaad puur haalt uit uiterlijke zaken
maar of je dan gelukkig bent? achja, wat niet kent, wat niet mist
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 21:44
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
geluk is met de dommen...

het is niet zo hard bedoelt als ik het hier zeg... maar mensen die niet zo slim zijn, denken niet zo veel... dus maken zich ook niet zo een zorgen...

nou.... niet dat slimme mensen geen geluk kunnen bereiken, maar als je gewoon niet zo slim bent lijkt het mij dat je eerder gelukkig bent...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:26
Boywonder
Boywonder is offline
Ik snap de suggestie dat geluk altijd iets met sociaal leven te maken moet hebben niet zo...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:38
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Ik snap de suggestie dat geluk altijd iets met sociaal leven te maken moet hebben niet zo...
Ben jij een gelukkig mens? Zo ja, waar put jij je geluk uit? Heb je zelf een sociaal leven?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:42
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik denk dat geluk te maken heeft met het bevredigen van behoeftes. Van daaruit komt het deels uit jezelf, als je niet veel behoeftes hebt ben je makkelijker gelukkig. Terwijl je bij te grote behoeftes 10 vrouwen, kunt hebben, een gigantisch huis, 20 dure auto's en nog ongelukkig zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 23:42
Boywonder
Boywonder is offline
Citaat:
Cleopatraan schreef:
Ben jij een gelukkig mens? Zo ja, waar put jij je geluk uit? Heb je zelf een sociaal leven?
Ja, ik ben gelukkig. Vooral uit hoop op een goede toekomst. Ik probeer m'n sociale leven meer te beperken, dit vooral door mijn omgeving, ik leef(familie, dorp, school) tussen een stel idioten...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 14:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
[*]Geluk is iets wat je overkomt...

ben ik het wel mee eens, je kunt je zomaar opeens heel gelukkig voelen. ik denk ook niet dat geluk iets is wat 'langer' duurt, zeg maar. geluk bestaat uit momenten
[*]Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...

lees in 'geheimen van het geluk'-citatenboekje"allen die vreugde willen moeten haar delen; geluk is als tweeling geboren"... (George Gordon, Lord Byron)

en

"geluk is als parfum, je kunt het niet over iemand anders uitsprenkelen zonder zelf wat druppels op te vangen."
[*]Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...

niet helemaal mee eens, je kunt in zekere zin wel gelukkig(er) worden door jezelf te aanvaarden zoals je bent, maar je kunt denk ik ook gelukkig zijn zonder dat anderen je aanvaarden zoals je bent...

ik lees trouwens ook nog in mn citatenboekje:
"Geluk is een mysterie, net als religie, en het moet nooit worden beredeneerd. (G.K Chesterton)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:14
SuprSoulFighter
Avatar van SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
Geluk roept bij mij hetzelfde op als de term "toeval" als je dit omschrijft dat je een geluk hebt gehad ergens bij,..dit vindt ik iets waar je niet van op aan kan om je leven deels aan op te bouwen. Bedoel je Gelukkig Zijn dan wordt het anders: dit kun je wel afdwingen in je leven: er zitten natuurlijk momenten bij dat je niet gelukkig voelt maar eigenlijk een zeer positief leven en spirit/ziel hebt. Gelukkig Zijn komt als je ervoor wilt gaan en een voor jou voldoenende levenstijl, ziel en omgeving hebt en anderen zich door jou inspireren en jij open staat voor je te laten inspireren. Geluk is een zeer onzekerbestaande factor waar ik niet op kan bouwen en Gellukig Zijn ,tja daar ben ik altijd wel mee bezig en ik denk jullie ook!

Het grootste Geluk is wanneer je geen voedselvergifiting oploopt bij McDonald's, dat is jouw allergrootste geluk wat er maar te halen valt!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 16:29
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Boywonder schreef:
Ik snap de suggestie dat geluk altijd iets met sociaal leven te maken moet hebben niet zo...
mensen hebben bevestiging nodig... anders zijn ze niet... anderen benoemen jou... zien jou... jij kan jezelf niet bevestigen namelijk...

zou jij dan gelukkig zijn als je helemaal alleen was??? neej je zou het niet eens kunnen benoemen...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 17:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Nee hoor, ongelukkige mensen hebben bevestiging nodig, gelukkige mensen niet.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:47
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Er bestaat überhaupt geen echte absolute geluk IMHO! Nergens!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:56
Verwijderd
Ik ga er vanuit dat met geluk bedoeld word "het gelukkig zijn" en niet het geluk hebben zoals toeval.

Citaat:
Saartje17 schreef:
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.

Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
  • Geluk is niet iets wat je overkomt, hoewel je dit op verschillende manieren kan interpreteren. Je kan inderdaad ongelukkig worden als veel nare dingen je treffen, maar geluk kan je ook zien. Sommige mensen zien de positieve kanten van het leven niet zodat ze denken dat ze niet gelukkig zijn waardoor ze inderdaad niet gelukkig zijn. Indien men echter de positieve, gelukkie kanten inzien is men wel degelijk gelukkig. Een arme, alleenstaande, hardwerkende en met lichamelijk gebreken hebbende persoon kan heel gelukkig zijn omdat diegene de leuke dingen van het leven inziet. Een rijke, getrouwde (goed huwelijk), rustig maar leuke dingen in het leven doenend en gezonde persoon kan heel ongelukkig zijn omdat diegene niet de gelukkige dingen maar uist de ongelukkige dingen in het leven ziet.
    Daarom is het zo belangrijk dat je de leuke dingen in het leven ziet en hiervan geniet. De minder leuke dingen moet je proberen minder de nadruk op te leggen, hoewel niet negeren, maar neit constant aan denken.
  • Indien iemand alleen is kan deze persoon best gelukkig zijn. Hat hangt er geheel vanaf wat deze persoon prefereert voor zijn levensindeling. Zelf indien je levensindeling niet is zoals je zou willen kan je gelukkig zijn door op de leuke dingen de je meemaakt het accent te leggen en de minder leuke dingen wat te 'verdoezelen', niet negeren.
  • geluk zijn is niet perse aanvaarden hoe je bent. Natuurlijk moet je tevreden zijn met hoe en wat je bent, maar de mens kan ik veel eigenschappen van zichzelf veranderingen brengen. De eigenschappen die men niet kan veranderen dient men inderdaad te aanvaarden, men dient hier echter niet het acent op te leggen, men dient het accent te leggen op de positieve aspecten.


Citaat:
ABrules schreef:
geluk is met de dommen...

het is niet zo hard bedoelt als ik het hier zeg... maar mensen die niet zo slim zijn, denken niet zo veel... dus maken zich ook niet zo een zorgen...

nou.... niet dat slimme mensen geen geluk kunnen bereiken, maar als je gewoon niet zo slim bent lijkt het mij dat je eerder gelukkig bent...
Mensen die een hoger iq bezitten zullen over het algemeen meer nadenken over het leven, daarmee denkt men automatisch over de negatieve dingen. Deze mensen willen hier verandering in brengen. Mensen met een lager iq leggen zich hierbij sneller neer en aanvaarden het. Daarom denk ik dat 'slimmere' mensen over het algemeen minder gelukkig zijn, maar indien men echt slim is dan zorgt men dat men gelukkiger is dan de 'minder slimme' mensen door de gedachten op de goede dingen te richten.


Citaat:
SuprSoulFighter schreef:
Het grootste Geluk is wanneer je geen voedselvergifiting oploopt bij McDonald's, dat is jouw allergrootste geluk wat er maar te halen valt!
ehm...bij de Mac gaat het er wat betreft de hygienische aspecten vrij goed aan toe. Bepaalde restaurants kan je wel beter mijden, maar je kan niet zomaar een bepaald type aanwijzen...hoewel er wel een groot verschil in zit, gemiddeld genomen.

Citaat:
Coolkast schreef:
Nee hoor, ongelukkige mensen hebben bevestiging nodig, gelukkige mensen niet.
Gelukkig mensen hebben net zo goed als ongelukkige mensen bevestiging nodig, maar gelukkige mensen merken deze bevestigingen op en ongelukkige mensen niet.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:04
gothicje
gothicje is offline
  • Geluk is iets wat je overkomt...

    nee vindt ik niet, je kan alles krijgen wat je hartje begeert maar nog niet gelukkig zijn
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
    dat vindt ik ook niet je kent best alleen gelukkig zijn tenminste in de zin van vrijgezel zijn, ik denk zelf dat iedereen wel vrienden nodig heeft om echt gelukkig te zijn
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
    ja dat denk ik wel door jezelf te aanvaarden kan je gelukkig worden en het si vrij moeilijk om gelukkig te zijn terwijl niemand anders jou mag omdat je andere mensen nou eenmaal nodig hebt
[/B][/QUOTE]
__________________
since you've been gone

Laatst gewijzigd op 11-01-2003 om 19:08.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2003, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Saartje17 schreef:
Geluk is iets wat je overkomt...
"Alleen hij is gelukkig die het geluk niet aan geluk te danken heeft" - F. Schiller

Citaat:
Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
Moeilijke kwestie. Op het moment dat je geluk van anderen afhangt, kun je eigenlijk nooit echt gelukkig zijn. Anderzijds: wat is geluk als je het met niemand delen kunt?

Citaat:
Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
Nah, dan kun je nog door andere omstandigheden ongelukkig zijn.

Mijn eigen visie: geluk is stilstand. Het moment dat ik me werkelijk gelukkig zou voelen, zal ik me afvragen wat er nog te bereiken valt en waarschijnlijk doodongelukkig worden

(which is a good thing, omdat ik dan weer zin heb iets te veranderen en mijn leven weer nuttig is )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:31
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Ik heb ooit een reportage gezien van een heel arme man die volgens mij gewoon gek was...

Waarom? Hij was gewoon ontzettend gelukkig zonder enige reden....Wanneer hij naar muziek luisterde werd hij gelukkig...wanneer hij zijn eigen kalkoen in de pot kookte begon hij te dansen...Wanneer hij praatte onderbrak hij zichzelf constant met een schaterende glimlach waardoor hij nooit zijn zin afmaakte etc...

om steeds gelukkig te blijven moet je eigenlijk onvoorwaardelijk gelukkig zijn...

Ofwel onstaat geluk door een verandering van toestand die jij positief opneemt...die verandering ga je met tijd sowieso relativeren
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Droyd schreef:
Ik heb ooit een reportage gezien van een heel arme man die volgens mij gewoon gek was...

Waarom? Hij was gewoon ontzettend gelukkig zonder enige reden....Wanneer hij naar muziek luisterde werd hij gelukkig...wanneer hij zijn eigen kalkoen in de pot kookte begon hij te dansen...Wanneer hij praatte onderbrak hij zichzelf constant met een schaterende glimlach waardoor hij nooit zijn zin afmaakte etc...

om steeds gelukkig te blijven moet je eigenlijk onvoorwaardelijk gelukkig zijn...

Ofwel onstaat geluk door een verandering van toestand die jij positief opneemt...die verandering ga je met tijd sowieso relativeren
Deze man was dus niet gewoon gek, maar deze man beschouwde deze veranderingen onbewust als veranderingen van toestand die hij positief opneemt.

Aan zijn intelligentieniveau valt wel te twijfelen, maar je kan niet zomaar stellend at hij gek is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:55
Artemis
Avatar van Artemis
Artemis is offline
Citaat:
Ik schreef:

Aan zijn intelligentieniveau valt wel te twijfelen, maar je kan niet zomaar stellend at hij gek is.
het verschil tussen gek en geniaal is klein he
ik voel me altijd gek EN geniaal
__________________
heu.. ja?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
[SAC]Artemis schreef:
het verschil tussen gek en geniaal is klein he
ik voel me altijd gek EN geniaal
ehm...je bent gek

Hoe gaat ie trouwerns met je?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:06
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
sublime schreef:


ik lees trouwens ook nog in mn citatenboekje:
"Geluk is een mysterie, net als religie, en het moet nooit worden beredeneerd. (G.K Chesterton)
Het lijkt me juist wel goed om over geluk na te denken, al gaat dat misschien een stap minder ver dan berederenen. Als je van jezelf weet wanneer je gelukkig zou zijn, kun je daar aan werken, en gericht proberen gelukkig te worden (als je dat wilt natuurlijk). Al staat dat er nu wel alsof het heel makkelijk is; ik weet wel dat er ook veel van het toeval afhangt.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:12
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:

  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • In zekere mate ja, maar je kunt wel proberen te zorgen dat de kans dat jou geluk overkomt groter wordt. Het gaat er denk ik wel om dat je op een bepaald moment tevreden bent met wat je hebt; daarom is het ook handig dat eerst te bedenken, te weten wat je wil bereiken in het leven. (Of daarna, want misschien is je geluk wel gericht op een gelukkige dood...)

    Citaat:
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...


  • Nee, er zijn vast ook mensen die alleen gelukkig kunnen zijn, gewoon omdat ze alles wat ze willen vinden in zichzelf vinden. Of omdat ze zo teleurgesteld zijn in hun medemensen, dat ze pas gelukkig zijn als ze de rust van het alleen-zijn hebben gevonden.


    Citaat:
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je aanvaard word door anderen...
Voor veel mensen is dat aanvaard worden door anderen, gewaardeerd worden, nodig, maar toch niet voor iedereen denk ik. Wat betreft het tevreden zijn: er zijn natuurlijk situaties waarin je gewoon niet tevreden KUNT zijn, en dan is het niet genoeg simpelweg jezelf te aanvaarden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 13:43
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Het lijkt me juist wel goed om over geluk na te denken, al gaat dat misschien een stap minder ver dan berederenen. Als je van jezelf weet wanneer je gelukkig zou zijn, kun je daar aan werken, en gericht proberen gelukkig te worden (als je dat wilt natuurlijk). Al staat dat er nu wel alsof het heel makkelijk is; ik weet wel dat er ook veel van het toeval afhangt.
ben het zelf ook niet helemaal eens met dat citaat hoor > geluk is best iets waar je over na kunt denken.. alleen denk ik wel dat wanneer je er teveel over nadenkt, teveel probeert het Ware Geluk te bereiken, je de momenten waarop je gelukkig bent mist. als je het geluk niet zoekt, valt 'kleiner' geluk misschien sneller op.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
sublime schreef:
ben het zelf ook niet helemaal eens met dat citaat hoor > geluk is best iets waar je over na kunt denken.. alleen denk ik wel dat wanneer je er teveel over nadenkt, teveel probeert het Ware Geluk te bereiken, je de momenten waarop je gelukkig bent mist. als je het geluk niet zoekt, valt 'kleiner' geluk misschien sneller op.
Ja, voor sommigen is dat misschien wel zo. Vind ik geen reden niet langer over geluk na te denken.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:11
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
De tijden waarop ik het gelukkigst ben, is als ik met mn vriendin in bed lig, en we vallen bijna in slaap, maar kunnen elkaar nog wel aankijken. Dat is voor mij geluk. Ik vergeet dan mijn hele oorlogssituatie thuis, en voel me gewoon intens gelukkig! Geluk? Hangt ervanaf wat JOU gelukkig maakt. voore mij is dat toevallig mn beeldschone vriendin in slaap te zien vallen, en voor iemand anders is dat 6000 euro op zn bankrekening. Je weet als je gelukkig bent. Hou het daar op.
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:29
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
geluk?
ik ken het niet helaas.
nooit echt gekend.
maar k denk wel dat je nog iemand erbij voor nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 19:45
smoguzbenjamin
Avatar van smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Je kan tog gelukkig zijn met je leven zoals het is!
Ik had niemand nodig om gelukkig te zijn, tja, nu ik mn vriendin ken kan ik niet meer zonder haar maar ok, ik was ook gelukkig met mn leventje zoals t was.

Verder praten? MSN me, smoguzbenjamin@Hotmail.com
__________________
Welcome to reality...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 12:04
Crashzone
Avatar van Crashzone
Crashzone is offline
Citaat:
Saartje17 schreef:
De meeste mensen denken dat gelukkig zijn te maken heeft met uiterlijke factoren. De 'perfect gelukkige' mens zou een goede gezondheid hebben, een goede conditie, veel geld, een machtspositie, een goed uiterlijk en natuurlijk niet te vergeten seksueel goed kunnen protesteren.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet klopt.
Ook zieke, minder knappe en arme mensen kunnen gelukkig zijn. Het heeft allemaal te maken met de geesteshouding van de persoon. Mensen die zich goed voelen in hun vel zullen vlugger positive dingen waarnemen, terwijl mensen die zich droevig voelen eerder de negatieve prikkels gaan opnemen.

Wat denken jullie over de volgende stellingen en waarom denken jullie er zo over...
  • Geluk is iets wat je overkomt...
  • Alleen gelukkig zijn kan niet, iedereen heeft iemand nodig om gelukkig te zijn...
  • Geluk is jezelf aanvaarden zoals je bent, en weten dat je
    aanvaard word door anderen...

[*] Nee dat vind ik van niet. Er is een manier om je zelf gelukig te maken, maar hoe je dat doet weet ik ook nog niet
[*] Deze stelling is persoonlijk gericht, de ene zegt ja ik heb een persoon nodig om me gelukig te voelen en de andere zegt van niet.
[*] Met deze stelling geef ik je helemaal gelijk in..
__________________
The Way of life hasn't been settled, you make your own way.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat is er nodig om gelukkig zijn?
Volk
14 17-03-2010 14:13
Psychologie 'Gelukkig zijn is een besluit.'
Missy
105 17-06-2007 23:01
Verhalen & Gedichten Gelukkig zijn - Van Raymond Van Het Groenewoud
Ocharme ik
2 20-02-2006 09:45
Psychologie Gelukkig zijn: te leren of aangeboren?
xcorienx
16 28-03-2003 20:47
Psychologie Self-serving bias; waarom anderen gelukkiger zijn..
Verwijderd
8 12-09-2002 15:40
Psychologie MAG ik nog wel gelukkig zijn?
zozze
6 08-09-2002 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.