Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2007, 09:48
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
ik had hier al eerder een keer geschreven, ben inmiddels bevallen via een keizersnee van mijn zoontje Mees. (2390 gram en 45cm)
Ik denk laat even weten hoe het afwas gelopen
Gefeliciteerd!
Hoe gaat het nu met jou en Mees? Allebei gezond hopelijk?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 20-10-2007, 18:09
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
2390 is ook niet heel zwaar ofzo... Ik was 6 weken te vroeg en 2550 gram.

Mja, als we t daar toch over gaan hebben: 45 cm is ook wel wat aan de kleine kant
__________________
Tsja
Oud 21-10-2007, 19:42
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hallo dames.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

3 maanden geleden had ik sex met mijn vriend. Ik ben aan de pil.. maar we gebruikten geen condoom. Een paar dagen na de sex kreeg ik krampen, steken in m'n buik en m'n buik was heel erg opgezet. Ik heb gewacht en ik werd steeds wel ongesteld.. maar het was duidelijk veel lichter dan altijd. Ik heb al 6 zwangerschapstesten gedaan.. maar steeds negatief.
Heb ook een uitwendige echo bij de gynaecoloog laten doen.. maar ook niks (is dit trouwens wel voldoende?)
Ik voel me wel steeds moe en heb een drukkend gevoel in m'n onderbuik links.. weet iemand misschien wat het is? Ik wil me echt niet steeds laten afschepenen door de doktoren..
Hopelijk reageert iemand op mijn verhaal

Liefs,
Oud 22-10-2007, 16:21
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Antilicious: met de pil word je altijd kunstmatig ongesteld, dus dat is geen garantie dat je niet zwanger bent. Slik je de pil regelmatig? Dan is het sowieso al zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Tel daarbij 6 (!) negatieve zwangerschapstesten en een negatieve echoscopie bij de gynaecoloog bij op (na 3 maanden zou je echt wel iets moeten zien op een echo namelijk) en conclusie: het is zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.
Wat je nu wel kunt doen, is naar de huisarts stappen en je probleem uitleggen. Vertel vooral ook waar je bang voor bent. Die krampen en steken, en die drukkende pijn in je onderbuik hebben misschien met iets anders te maken. Daarmee kan de huisarts je helpen. Succes!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 22-10-2007, 16:30
Verwijderd
hoi,

Mees is door omstandigheden 3 weken eerder geboren dan de bedoeling was, hij lag in een stuit, en had in mijn buik geen ruimte meer, vandaar dat er is besloten in te grijpen, wat beter voor hem, en mezelf was.
Mees is inderdaad een klein mannetje, en ligt nu ook nog in het ziekenhuis, omdat hij nog erg klein is.
Maar het komt goed, hij is verder helemaal gezond.

Met mij gaat het ook aardig, ik probeer te herstellen van de keizersnee, maar het is lastiger dan ik had verwacht.
Oud 07-11-2007, 17:07
Lily Flower
Lily Flower is offline
Is een bloedtest op zwangerschap anderhalve maand na de laatste keer seks 100% betrouwbaar?
Oud 07-11-2007, 18:29
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
hoi,

Mees is door omstandigheden 3 weken eerder geboren dan de bedoeling was, hij lag in een stuit, en had in mijn buik geen ruimte meer, vandaar dat er is besloten in te grijpen, wat beter voor hem, en mezelf was.
Mees is inderdaad een klein mannetje, en ligt nu ook nog in het ziekenhuis, omdat hij nog erg klein is.
Maar het komt goed, hij is verder helemaal gezond.

Met mij gaat het ook aardig, ik probeer te herstellen van de keizersnee, maar het is lastiger dan ik had verwacht.

Gefeliciteerd en heel sterkte voor beide met het herstellen!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 09-11-2007, 15:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Is een bloedtest op zwangerschap anderhalve maand na de laatste keer seks 100% betrouwbaar?
Ja, voorzover 100% betrouwbaar bestaat.
__________________
Tsja
Oud 08-12-2007, 16:36
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Ik heb geen tijd om alles door te lezen om te zien of iets overeenkomstigs al gezegd is geweest, ik ben gestressed om duidelijkheid te hebben, en ik zit in mijn examens, dus, kan iemand me alsjeblieft snel helpen?

Ik heb de eerste paar dagen van mijn strip de pil vrij regelmatig gepakt, tot ik opeens merkte dat ik een paar dagen vergeten was, dus heb ik de vergeten pillen savond's en smorgens gepakt (geen idee of dit mag, maar men heeft me dit zo geleerd) daarom weet ik niet of ik wel helemaal veilig was, want ik en mijn vriend gebruiken normaal ook altijd angstvallig een condoom, die deze keer per ongeluk afgegleden was, waardoor het sperma dus in mij was gekomen.

Het klinkt niet zo risico-vol, maar ik ken weinig van voorbehoedsmiddelen af, en het was het begin van mijn strip, misschien maakt dat iets uit.

Heb ik een kans op zwangerschap?
Oud 08-12-2007, 16:44
Anika
Citaat:
Ik heb geen tijd om alles door te lezen om te zien of iets overeenkomstigs al gezegd is geweest, ik ben gestressed om duidelijkheid te hebben, en ik zit in mijn examens, dus, kan iemand me alsjeblieft snel helpen?

Ik heb de eerste paar dagen van mijn strip de pil vrij regelmatig gepakt, tot ik opeens merkte dat ik een paar dagen vergeten was, dus heb ik de vergeten pillen savond's en smorgens gepakt (geen idee of dit mag, maar men heeft me dit zo geleerd) daarom weet ik niet of ik wel helemaal veilig was, want ik en mijn vriend gebruiken normaal ook altijd angstvallig een condoom, die deze keer per ongeluk afgegleden was, waardoor het sperma dus in mij was gekomen.

Het klinkt niet zo risico-vol, maar ik ken weinig van voorbehoedsmiddelen af, en het was het begin van mijn strip, misschien maakt dat iets uit.

Heb ik een kans op zwangerschap?
Wat is een paar dagen? En waren die vergeten pillen van de eerste of de tweede week?
Als je in de eerste week de pil vergeet loop je het grootste risico, zeker als je er meer dan één vergeet.
Als je zekerheid wilt hebben moet je even een test doen!
Oud 09-12-2007, 11:50
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Wat is een paar dagen? En waren die vergeten pillen van de eerste of de tweede week?
Als je in de eerste week de pil vergeet loop je het grootste risico, zeker als je er meer dan één vergeet.
Als je zekerheid wilt hebben moet je even een test doen!
Ik was in het begin van de tweede week geloof ik.. toen ik het ontdekte stond ik denk ik 2 dagen achter en heb ik ze allemaal 'ingehaald'. Dit heb ik eigenlijk regelmatig voor, maar omdat ik normaal altijd een condoom gebruik lig ik er nooit van wakker.

Ik heb het ondertussen thuis ter sprake gebracht, en m'n moeder zegt dat ik een grote kans heb op zwangerschap.. maar een morning after-pil vind ze verschrikkelijk, zeker omdat ik heel zwak ben.

Kun je een test niet pas doen alsje stopt met de pil, op de eerste dag van je menstruatie..?

Het lijkt me nu dat ik niet veel meer kan doen dan afwachten..
Oud 09-12-2007, 13:07
Verwijderd
Als je er meer dan één vergeten bent moet je sowieso actie ondernemen.
Oud 09-12-2007, 19:25
Anika
Citaat:
Ik was in het begin van de tweede week geloof ik.. toen ik het ontdekte stond ik denk ik 2 dagen achter en heb ik ze allemaal 'ingehaald'. Dit heb ik eigenlijk regelmatig voor, maar omdat ik normaal altijd een condoom gebruik lig ik er nooit van wakker.

Ik heb het ondertussen thuis ter sprake gebracht, en m'n moeder zegt dat ik een grote kans heb op zwangerschap.. maar een morning after-pil vind ze verschrikkelijk, zeker omdat ik heel zwak ben.

Kun je een test niet pas doen alsje stopt met de pil, op de eerste dag van je menstruatie..?

Het lijkt me nu dat ik niet veel meer kan doen dan afwachten..
Voor de morning-after pil is nu te laat.
Op de eerste dag van je menstruatie inderdaad even een test doen en tot die tijd niet al te hard stressen, daar schiet je weinig mee op. Volgens mij is wat je moeder zegt, een grote kans op zwangerschap, wel wat overdreven, hoewel er natuurlijk wel een (kleine) kans is.
Oud 11-12-2007, 15:26
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Voor de morning-after pil is nu te laat.
Op de eerste dag van je menstruatie inderdaad even een test doen en tot die tijd niet al te hard stressen, daar schiet je weinig mee op. Volgens mij is wat je moeder zegt, een grote kans op zwangerschap, wel wat overdreven, hoewel er natuurlijk wel een (kleine) kans is.
Dankjewel voor de raad
Oud 20-12-2007, 22:53
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
tralalala ik ben ongesteld en happy ik zat behoorlijk in de rats. Wou al die zwangerschapstest gaan kopen. De kans zat erin en toen was ik ook nog es 5 dagen over tijd help. Maar nu niet meer (H)
Oud 30-12-2007, 20:23
Esnie
Esnie is offline
hallo

Ik heb een vraagje(probleem eigenlijk). Ik heb na mijn ongesteldheid niet meer de pil geslikt(ik had niet meer in huis) Maar daarna heb ik onveilige seks gehad, hij is niet in mij gekomen. Nou wilde ik een zwangerschapstest doen, maar dat moet op de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden.
Het probleem is dus : ik heb onveilige toen ik niet aan de pil was. En ik weet niet wanneer ik voor het laatst ongesteld was, dus ook niet wanneer ik het weer zou moeten worden. Hoe weet ik nou of zo'n test betrouwbaar is.
Alvast heel erg bedankt
Oud 18-01-2008, 20:02
Fish
Avatar van Fish
Fish is offline
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb gister seks met m'n vriend gehad(onveilig) en ja ik weet dat dat verschrikkelijk dom is, en helemaal omdat ik niet aan de pil ben.. Ik ben vandaag precies een week geleden voor het laatst ongesteld geweest. het was dus 6 dagen na mijn laatste dag van mijn ongesteldheid. Weet iemand of ik nu kans heb om zwanger te worden...?

liefs
__________________
Keep trying...
Oud 18-01-2008, 20:14
Anika
Citaat:
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb gister seks met m'n vriend gehad(onveilig) en ja ik weet dat dat verschrikkelijk dom is, en helemaal omdat ik niet aan de pil ben.. Ik ben vandaag precies een week geleden voor het laatst ongesteld geweest. het was dus 6 dagen na mijn laatste dag van mijn ongesteldheid. Weet iemand of ik nu kans heb om zwanger te worden...?

liefs
Ja die kans is er. Het hangt van je cyclus af, maar als die precies volgens het boekje is zit je nu volgens mij juist in je vruchtbare periode. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook daadwerkelijk zwanger bent.
Je kunt nog zo snel mogelijk de morning after pil nemen, en als dat niet lukt zul je denk ik moeten afwachten tot je volgende menstruatie.
Oud 18-01-2008, 21:41
Fish
Avatar van Fish
Fish is offline
Citaat:
Ja die kans is er. Het hangt van je cyclus af, maar als die precies volgens het boekje is zit je nu volgens mij juist in je vruchtbare periode. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook daadwerkelijk zwanger bent.
Je kunt nog zo snel mogelijk de morning after pil nemen, en als dat niet lukt zul je denk ik moeten afwachten tot je volgende menstruatie.
dankje
Enig idee waar ik die kan halen?
__________________
Keep trying...
Oud 18-01-2008, 22:52
Anika
Citaat:
dankje
Enig idee waar ik die kan halen?
Gewoon bij elke apotheek
Oud 18-01-2008, 22:53
Verwijderd
Tegenwoordig toch ook bij de drogist?
Oud 19-01-2008, 17:31
Fish
Avatar van Fish
Fish is offline
ik ben vandaag eventjes langs de drogist geweest, want de apotheek was dicht.
Gelukkig hadden ze nog 1 morning-after pil. Had ik eventjes mooi geluk.
__________________
Keep trying...
Oud 21-01-2008, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Hoe weet ik nou of zo'n test betrouwbaar is.
Beetje laat, maar goed, alsnog: volgens mij moet het niet op de dag dat je ongesteld had moeten worden, maar kan het vanaf die dag. Als je een maand was is de test dus zo betrouwbaar als ie kan zijn.
Oud 23-01-2008, 19:14
Verwijderd
Ik ben in week 1 van de pil ziek geweest en heb toen vrijwel zeker m'n pil uitgespuugd (ik geloof dat ik hem zag liggen, dus ik ben er toch wel erg zeker van ), ik heb geen extra pil genomen. Vervolgens heb ik in de tweede week seks gehad. Hoe groot is de kans nu dat ik zwanger ben? Vrijwel nihil of toch wat groter dan dat? Verstandig om een testje te doen (in m'n stopweek) of is dat overdreven?
Oud 24-01-2008, 12:22
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
@ andijvie: Hm, zit in eigenlijk dezelfde situatie, zal het zo even uitleggen. Maar heb je seks gehad in de week/paar dagen vóórdat je die ene pil gemist hebt? Want in mijn bijsluiter staat dat er dan ook een kleine kans op zwangerschap is, omdat de eerste week het gevaarlijkst is. Als je ná de gemiste pil seks hebt, moet je 7 dagen lang extra anticonceptie gebruiken en dan loop je geen risico.

Dus eigenlijk moet je even 2 dingen nagaan:
1. Heb je seks gehad in de laatste week vóór de gemiste pil?
2. En viel de seks ná de gemiste pil in de eerste 7 dagen daarna en heb je toen extra anticonceptie gebruikt?

Nouja, heb het dus net voor mezelf uitgezocht, aangezien ik op dit moment nog in mijn eerste week zit en sinds gister hevige buikgriep heb. Heb na de pil van gisteravond niet direct over gegeven, maar wel hevig diarree gehad en dan loop je ook een risico dacht ik. Wel vanmorgen alsnog een extra pil ingenomen en die blijft tot nu toe nog binnen, dus loop weinig risico denk ik zo.

Heb alleen wel dus in de week/paar dagen hiervoor seks gehad en het is nu te laat voor de MAP. Nouja, zou vandaag op de 72 uur zitten, maar ben niet in de gelegenheid om hem nu nog te halen en al helemaal niet in de gelegenheid om hem binnen te houden vrees ik

Testje in je stopweek kan natuurlijk altijd voor je eigen gemoedsrust, maar de kans voor ons beiden is erg klein denk ik, omdat het maar om één gemiste pil gaat.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 24-01-2008, 14:37
Verwijderd
Ik heb voor en na de 'vergeten' pil seks gehad. Maar goed, ik kijk wel even of ik een testje doe, als ik ga stressen, dan doe ik er een, anders niet. De kans is echt piepklein, maar ja, je hoort soms verhalen van mensen die 1 keer de pil vergaten en meteen zwanger waren, misschien ben ik ook wel zo vruchtbaar (Maar aan de andere kant hoor je ook heel vaak dat vrouwen na het stoppen van de pil nog een paar maanden nodig hebben om weer een normale eisprong te hebben, dus het lijkt me sterk dat het bij mij met 1 vergeten pil al raak is; ik slik al 6 jaar heel braaf de pil, vergeet hem echt praktisch nooit, dus het lijkt me stug dat mijn lichaam door 1 vergeten pil al weer terug gaat naar het natuurlijke ritme.)
Oud 24-01-2008, 20:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou 'm volgens mij een weekje langer doorslikken. Maar of dat goed onderbouwd is weet ik niet . Alleen gevoel.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 25-01-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ik zou 'm volgens mij een weekje langer doorslikken. Maar of dat goed onderbouwd is weet ik niet . Alleen gevoel.
Dan doe ik dat, kwaad kan het toch niet.
Heeft het dan zin om in die week (wat eigenlijk dus m'n stopweek zou zijn) een test te doen, of kan dat beter de week erna ofzo?
Oud 26-01-2008, 13:45
haha444haha
Avatar van haha444haha
haha444haha is offline
oke ik heb een probleem..
ik ben al drie weken ontzettend misselijk.. niet gewoon een beetje maar echt zo;n gevoel dat ik moet overgeven.
Ook ga ik veel vaker naar de wc, dit komt niet omdat ik me zorgen maak ofzo maar t is gewoon iets wat me opvalt. het is ook niet zo dat ik een blaasontsteking heb want heb verder geen pijn en heb dat al eens eerder gehad en dat was anders. ook is mijn afscheiding anders dan normaal. en dan heb ik ook nog eens elke morgen als ik opsta een heel 'raar' gevoel in mijn lijf weet niet precies hoe ik t moet omschrijven maar t lijkt op t gevoel als ik ongesteld ben. Dus ik dacht door dit alles dat het goed zou kunnen dat ik zwanger ben.. ondanks dat ik de pil elke dag keurig slik en nog nooit een pil vergeten ben en ook bijna nooit meer dan een half uur van mn gebruikelijke inname tijd de pil slik. Ik heb dus een test gedaan en hieruit bleek dat ik niet zwanger was. ik vroeg me nu af of ik de test op t juiste moment heb gedaan... ik ben al vanaf kerst zon beetje misselijk ed en zat nu iets over de helft van mn strip, dus niet in mn stopweek. Volgens mij moet dit gewoon een goed moment zijn. Maar ik weet het nu echt niet meer. Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!
__________________
~~ Keep Smiling ~~
Oud 26-01-2008, 14:12
Verwijderd
Citaat:
oke ik heb een probleem..
ik ben al drie weken ontzettend misselijk.. niet gewoon een beetje maar echt zo;n gevoel dat ik moet overgeven.
Ook ga ik veel vaker naar de wc, dit komt niet omdat ik me zorgen maak ofzo maar t is gewoon iets wat me opvalt. het is ook niet zo dat ik een blaasontsteking heb want heb verder geen pijn en heb dat al eens eerder gehad en dat was anders. ook is mijn afscheiding anders dan normaal. en dan heb ik ook nog eens elke morgen als ik opsta een heel 'raar' gevoel in mijn lijf weet niet precies hoe ik t moet omschrijven maar t lijkt op t gevoel als ik ongesteld ben. Dus ik dacht door dit alles dat het goed zou kunnen dat ik zwanger ben.. ondanks dat ik de pil elke dag keurig slik en nog nooit een pil vergeten ben en ook bijna nooit meer dan een half uur van mn gebruikelijke inname tijd de pil slik. Ik heb dus een test gedaan en hieruit bleek dat ik niet zwanger was. ik vroeg me nu af of ik de test op t juiste moment heb gedaan... ik ben al vanaf kerst zon beetje misselijk ed en zat nu iets over de helft van mn strip, dus niet in mn stopweek. Volgens mij moet dit gewoon een goed moment zijn. Maar ik weet het nu echt niet meer. Wat denken jullie ervan?
Alvast bedankt!
Als je vanaf Kerst als zwanger zou zijn, dan zou de test dat nu wel aangeven, aangezien hij dat niet doet, neem ik aan dat je niet zwanger bent.
Oud 26-01-2008, 21:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Dan doe ik dat, kwaad kan het toch niet.
Heeft het dan zin om in die week (wat eigenlijk dus m'n stopweek zou zijn) een test te doen, of kan dat beter de week erna ofzo?
Ik zou het een week erna doen, dan is de kans toch groter dat je 't ziet. Maar het kan ook wel in je 'oude' stopweek lijkt me.

Wel een klein beetje onhandig dat je niet binnen 12 uur zeg maar nog een pil hebt geslikt. Had je d'r niet aan gedacht? Ik ben er eigenlijk doodsbang voor, dat de pil niet goed werkte toen ik ziek was (buikgriep) en ik nu ineens zwanger ben oid . Ik heb er echt supergoed op gelet dat ik niet binnen 4 uur na het nemen van de pil moest kotsen enzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 27-01-2008, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het een week erna doen, dan is de kans toch groter dat je 't ziet. Maar het kan ook wel in je 'oude' stopweek lijkt me.

Wel een klein beetje onhandig dat je niet binnen 12 uur zeg maar nog een pil hebt geslikt. Had je d'r niet aan gedacht? Ik ben er eigenlijk doodsbang voor, dat de pil niet goed werkte toen ik ziek was (buikgriep) en ik nu ineens zwanger ben oid . Ik heb er echt supergoed op gelet dat ik niet binnen 4 uur na het nemen van de pil moest kotsen enzo.
Mja, ik kotste hem na een uur alweer uit en vervolgens vaak moeten overgeven, daardoor helemaal niet meer aan een nieuwe pil gedacht. Beetje stom
Maar goed, voor we seks gingen hebben, realiseerde ik me wel dat ik misschien niet veilig was, dus dat wisten we ook allebei wel. Als het zo is, waren we ons er volledig van bewust en is het dus onze eigen schuld
Oud 27-01-2008, 22:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik bevind me in een nogal vreemde positie; Vorige maand heb ik een operatie gehad (onder algehele narcose), na afloop kreeg ik last van ontstekingen en dus kreeg ik een antibiotica kuur van 1,5 week. De apotheker vermelde er speciaal bij dat mijn pil dan echt niet werkzaam zou zijn... Binnen een dag kreeg ik dan ook last van doorbraakbloedingen, die ruim 3 weken geduurd hebben. Vorige week zat ik in mijn stopweek, en waren de bloedingen eigenlijk zoals bij elke menstruatie.
Doordat mijn vriend en ik gewoon seks hebben gehad (ookal is hij niet in mij klaar gekomen), heb ik van de week voor mijn eigen geruststelling een testje gedaan: De 1e negatief, de 2e positief.

Vervolgens heb ik mijn arts gebeld om te vragen van welke uitslag ik nu uit moest gaan. Hij raadde mij aan om 1,5 week te wachten en dan opnieuw te testen. Ik kan me er niet zo heel erg druk over maken, maar nu blijft het toch continue rond spoken in mijn gedachten.

Weet iemand of ik die test misschien niet ietsjes eerder kan doen? En meer mensen die wel eens een positieve test hebben gehad, terwijl ze helemaal niet zwanger bleken te zijn?

Bedankt
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 28-01-2008, 11:01
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat vals positief zélden voorkomt; die test meet een bepaald hormoon in je urine, als dat hormoon er is, ben je zwanger. (Als dat hormoon er niet is, kan je ook zwanger zijn, maar is dat hormoon gewoon nog niet in je urine te vinden.)
Maar als je arts zegt dat je de test beter een tijdje later nog eens kan doen, zou ik dat afwachten.

Ik heb zelf een keer positief getest, gevolgd door negatief. Volgens mijn huisarts bestond er een kans dat ik daadwerkelijk zwanger was geweest (aangezien vals positief zélden voorkomt), maar dat het vervolgens toch vanzelf is 'afgebroken', zeg maar.
Oud 28-01-2008, 12:31
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Ik heb altijd begrepen dat vals positief zélden voorkomt; die test meet een bepaald hormoon in je urine, als dat hormoon er is, ben je zwanger. (Als dat hormoon er niet is, kan je ook zwanger zijn, maar is dat hormoon gewoon nog niet in je urine te vinden.)
Maar als je arts zegt dat je de test beter een tijdje later nog eens kan doen, zou ik dat afwachten.

Ik heb zelf een keer positief getest, gevolgd door negatief. Volgens mijn huisarts bestond er een kans dat ik daadwerkelijk zwanger was geweest (aangezien vals positief zélden voorkomt), maar dat het vervolgens toch vanzelf is 'afgebroken', zeg maar.
Hmm, spannend... spannend. Het maakt ons niet zoveel uit wat de uitslag van de test zal zijn; Een positieve test zal er bij ons waarschijnlijk voor zorgen dat we zeggen "Ahhh wat tof!" en een negatieve test "Mooi, kunnen we mooi nog een paar jaar wachten". Natuurlijk is het praktischer om zwanger te raken op een moment dat je alles goed voor elkaar hebt, en daar ligt dan ook ons ideaal. Maargoed mocht deze test ook weer positief zijn, dan is het wel enorm welkom. *zucht* Wat voelt dit enorm dubbel zeg..

Bedankt voor je antwoord in ieder geval
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 28-01-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Hmm, spannend... spannend. Het maakt ons niet zoveel uit wat de uitslag van de test zal zijn; Een positieve test zal er bij ons waarschijnlijk voor zorgen dat we zeggen "Ahhh wat tof!" en een negatieve test "Mooi, kunnen we mooi nog een paar jaar wachten". Natuurlijk is het praktischer om zwanger te raken op een moment dat je alles goed voor elkaar hebt, en daar ligt dan ook ons ideaal. Maargoed mocht deze test ook weer positief zijn, dan is het wel enorm welkom. *zucht* Wat voelt dit enorm dubbel zeg..

Bedankt voor je antwoord in ieder geval
Dat gevoel hebben wij nu ook. Er is een hele kleine kans dat ik zwanger ben, en nu zijn we aan de ene kant afwachtend blij, maar aan de andere kant zou het ook wel fijn zijn als het niet zo was. Raar. Maar goed, beide uitslagen zullen voor ons dus goed zijn; we zien wel wat er komt
Oud 28-01-2008, 14:42
kissygirl
Avatar van kissygirl
kissygirl is offline
hoi, ik had even een vraagje.. ik heb nu in 2 maanden 4 keer een doorbraakbloeding gehad. En ben misschien bang dat ik zwanger ben, ik zit wel aa de antibiotica voor mijn blaasontsteking en de huisarts vroeg ook 3 keer aan mij of er een mogelijkheid was om zwanger te zijn. Maar goed ik slik de pil en altijd regelmatig, maar toch vaak die doorbraakbloedingen en het is ook heel weinig bloed, buik is wat gespannen en hard, spierpijn, misselijk af en toe, duizelig en stemmngswisselingen. Kan dit misschien van de antibiotica komen of is er toch een kleine kans dat ik zwanger ben?

groetjes
__________________
If you think,this is the place where you wanna be,then stay,I will go somewhere else

Laatst gewijzigd op 28-01-2008 om 14:58.
Oud 28-01-2008, 16:02
Verwijderd
Citaat:
*knip*
Nou vraag ik mij echt af waarom jullie die periode niet gewoon condooms gebruikt hebben.
(Want voorvocht kan ook spermacellen bevatten en ''niet klaarkomen in jou'' is dus niet bepaald een goed voorbehoedsmiddel.)
Oud 28-01-2008, 16:20
Verwijderd
Citaat:
hoi, ik had even een vraagje.. ik heb nu in 2 maanden 4 keer een doorbraakbloeding gehad. En ben misschien bang dat ik zwanger ben, ik zit wel aa de antibiotica voor mijn blaasontsteking en de huisarts vroeg ook 3 keer aan mij of er een mogelijkheid was om zwanger te zijn. Maar goed ik slik de pil en altijd regelmatig, maar toch vaak die doorbraakbloedingen en het is ook heel weinig bloed, buik is wat gespannen en hard, spierpijn, misselijk af en toe, duizelig en stemmngswisselingen. Kan dit misschien van de antibiotica komen of is er toch een kleine kans dat ik zwanger ben?

groetjes
Testje doen? Als je denkt al een maand of langer zwanger te zijn, kan je die gewoon meteen morgen kopen en uitvoeren.
Oud 28-01-2008, 17:14
Mariekje*
Mariekje* is offline
@ Andijvie: Succes, ben benieuwd waar het op uit draait bij jullie.

Citaat:
Nou vraag ik mij echt af waarom jullie die periode niet gewoon condooms gebruikt hebben.
(Want voorvocht kan ook spermacellen bevatten en ''niet klaarkomen in jou'' is dus niet bepaald een goed voorbehoedsmiddel.)
Begrijpelijk. Waarschijnlijk omdat het ons niet zo heel veel interesseert wanneer we wel zwanger raken. De enige reden dat ik (snel) uitsluitsel wil hebben, is puur voor mijn eigen geruststelling: Normaal gesproken drink ik vrij regelmatig alcohol, ben ik voortdurend in de buurt van rokende mensen, ga ik veel uit, eet ik broodjes met filet american/brie en andere rotzooi... Niet bepaald gezond, en al helemaal niet wanneer je een kindje draagt. En aangezien ook ik me heb voorgenomen goed voor mijn kinderen te willen zorgen, wil ik ook een (ongeplande) zwangerschap op een gezonde en verantwoorde manier aanpakken.
Een kindje is namelijk meer dan welkom, maar niet iets waar we op dit moment helemaal bewust voor zouden kiezen.

We zullen zien
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 28-01-2008, 18:37
kissygirl
Avatar van kissygirl
kissygirl is offline
ja ik moet eigenlijk ook een testje doen, maar ergens in december ben ik nog wel ongesteld geweest.. weet alleen niet meer wanneer precies. en een test moet je toch altijd uitvoeren als je ongesteld hoort te worden en t niet word? En wat ik me ook afvroeg is dat je vaak hoort dat je soms ook nog gewoon ongesteld word in de eerst 2/3 maanden van de zwangerschap?
__________________
If you think,this is the place where you wanna be,then stay,I will go somewhere else
Oud 28-01-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
ja ik moet eigenlijk ook een testje doen, maar ergens in december ben ik nog wel ongesteld geweest.. weet alleen niet meer wanneer precies. en een test moet je toch altijd uitvoeren als je ongesteld hoort te worden en t niet word? En wat ik me ook afvroeg is dat je vaak hoort dat je soms ook nog gewoon ongesteld word in de eerst 2/3 maanden van de zwangerschap?
Als je aan de pil bent, is de kans wel groter dat je inderdaad nog ongesteld lijkt te worden (aangezien dat niet echt menstruatie is, maar iets kunstmatigs door de pil). Dus je bent in december nog ongesteld geweest en in januari nog niet? Wacht dan even tot het wel lijkt te komen en doe dan een test, wanneer het niet komt, doe je meteen in februari een test (want dan heb je zeker een menstruatie overgeslagen, neem ik aan).
Oud 29-01-2008, 19:40
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Mja, ik kotste hem na een uur alweer uit en vervolgens vaak moeten overgeven, daardoor helemaal niet meer aan een nieuwe pil gedacht. Beetje stom
Maar goed, voor we seks gingen hebben, realiseerde ik me wel dat ik misschien niet veilig was, dus dat wisten we ook allebei wel. Als het zo is, waren we ons er volledig van bewust en is het dus onze eigen schuld
Nou, je ziet wel. Het zal wel meevallen, maar natuurlijk is er een piepminiklein kansje.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 08-02-2008, 19:42
Verwijderd
Ik ga morgen een testje halen, want ik ben nu al een aantal dagen met regelmaat wat misselijk Ben benieuwd...
Oud 09-02-2008, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen een testje halen, want ik ben nu al een aantal dagen met regelmaat wat misselijk Ben benieuwd...


* duimt *
Oud 09-02-2008, 10:45
Lauwie101
Lauwie101 is offline
En? En? En? En?
Oud 09-02-2008, 12:54
Verwijderd
Ik heb hem gekocht maar nog niet gedaan Wachten tot ik moet plassen dus

Mijn gevoel zegt dat ik teleurgesteld zal zijn als het niet zo is Maar goed, we zien wel wat ik straks voel als ik de uitslag aflees...
Oud 09-02-2008, 16:42
Verwijderd
Argh, m'n man en ik zijn helemaal nerveus nu Ik heb een liter sap gedronken maar moet nog steeds niet plassen Irritant!
Oud 09-02-2008, 18:48
Verwijderd
Niet zwanger

Beeetje teleurgesteld, maar 't is wel goed zo
Oud 09-02-2008, 20:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Oke dan

De laatste keer dat ik heb getest had ik wederom 1 positief en 1 negatief. We gokken nu gewoon op negatief
__________________
<3 Everyday I love you more....
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.