Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 17:43
Buizer
Buizer is offline
Hallo iedereen. Ik ben een 16-jaar oude jongen die in de latijn-wiskunde zit. Ik heb nu echter 5 buizen in het totaal waarvan wiskunde er 1 is. Het probleem is dat ik in heel mijn leven nog geen schoolboek opengedaan heb, buiten 's morgens eens. Sommige examens had ik zelfs niet eens gelezen...
Nu zit ik wel met het probleem dat ik 41 procent op wiskunde heb en dat ik moet blijven zitten als ik op het einde van het jaar geen 50 heb. Ik denk dat 59 halen niet echt een probleem kan zijn, maar ik vrees dat ik nog altijd niet ga kunnen leren (ik wist nu ook dat het heel belangrijk was en toch heb ik ook niet geleerd...). Ook mis ik essentiële leerstof, omdat ik die de voorafgaande jaren niet gestudeerd heb. Ik dacht nu over te schakelen naar Latijn moderne talen, maar welke richtingen kan ik aan de unif of hoge school dan niet meer volgen?
Ook andere visies, meningen, adviezen,... zijn meer dan welkom!

Groeten,
een miskend genie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2006, 18:36
Saarah
Saarah is offline
Ik zou je aanraden om te beginnen leren. Ik heb ook twee jaar Latijn-wiskunde gevolgd (in het derde en vierde jaar), zit in Latijn-wetenschappen wiskunde.
En ook al ben je nog zo slim, het is geen gemakkelijke richting en volgens mij kan je die nooit halen als je niet leert.

Wat ik niet begrijp: als je nooit geleerd hebt, hoe kan je dan in godsnaam Latijn blijven volgen? Daar moet je toch op z'n minst woordenschat en grammatica voor studeren?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 18:39
Saarah
Saarah is offline
En voor je andere vraag: ik heb net voor deze richting gekozen omdat je dan nog alle mogelijkheden open hebt: op de universiteit kan je dan nog zo ongeveer alle studies kiezen.
Als je Latijn-moderne talen gaat volgen, vallen (denk ik) de studies af die veel met wiskunde en wetenschappen te maken hebben. Zeker bv. burgerlijk ingenieur enzo wordt dan erg moeilijk, volgens mij.
Er zijn richtingen waarvoor 4u wiskunde vereist is, en waarbij je een voordeel hebt met 6u wiskunde, en er zijn richtingen waarvoor 6u wiskunde vereist is en je bij 8u een voordeel hebt. Dat hebben wij eens in een boekje gelezen, volgens mij vind je dat ook wel op de site's van hogescholen of universiteiten. Die richtingen vallen dan waarschijnlijk ook af, want bij ons krijgt de richting Latijn-moderne talen maar 3u wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 18:49
Buizer
Buizer is offline
Mja, je leest die woordjes op weg naar school in de auto een keer en je kent die vanbuiten. Dan nog eens nalezen in de les die je ervoor hebt. Teksten ken je gwn grat vanbuiten van tijdens de les.
Ik zou wel willen leren, maar ik vrees dat het gewoon niet gaat gaan en als ik dan buis: blijven zitten...
Ook merk ik dat ik een serieuze achterstand begin te krijgen op de anderen: ik kan sommige oefeningen niet, omdat je werkwijzen van vorige jaren moet toepassen en die ken ik dan ook niet en PFFFFFFFFFFFFFf!
Ik zie mijzelf ook niet echt een wiskundige richting volgen later. Ik ben niet van plan mijn leven in het werk te stellen van mijn werk. Ik wil gewoon werken, zodat ik voldoende geld heb om in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien en nog wat kleine extraatjes. Ik had gedacht aan leraar nederlands-engels-evt nog een andere taal: niet echt veel werkuren, loon waar je jezelf niets moet tekort mee doen en lijkt me ook nog (relatief) leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:00
Saarah
Saarah is offline
Je moet doen wat jou het leukste lijkt natuurlijk . En als je toch geen wiskundige richting wilt volgen, kan je idd misschien beter overschakelen op Latijn-moderne talen.
Maar toch zou ik je aanraden om (op z'n minst een beetje) meer te leren.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:09
Buizer
Buizer is offline
Mja, ik denk dat ik naar de LaMt ga gaan. Heb er toch een zootje van gemaakt in de LaWi. Ik vrees ook dat, zelfs al ben ik maar gebuisd op een 1-uursvakje, de leerkrachten mij maar al te graag gaan laten blijven zitten.
Het is niet dat ik niet wil leren, het gebeurt gewoon
Ik heb er nogal moeite mee om 'normaal' te doen
Kan me gewoon niet aan de regeltjes en andere zaken aanpassen
Pff, merci voor het advies, nu nog wat tips vinden om te leren leren
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 19:41
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Je kan alles nog doen op de universiteit, zolang je maar voor de ingangsexamens slaagt (waar dat nodig mocht zijn: (tand)arts).
Ik heb Latijn - Talen 5u wiskunde gedaan en ik studeer nu Criminologie
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 21:31
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ach ik doe ook nooit zo veel. Tja....wat doe je er aan, je een beetje intereseren voor de dingen die je moet doen. Maarschappijleer leer ik bijvoorbeeld wel, omdat dat gewoon leuk is. Maar goed, het is een lastig probleem.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 15:33
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
perfectme schreef op 28-12-2006 @ 20:41 :
Je kan alles nog doen op de universiteit, zolang je maar voor de ingangsexamens slaagt (waar dat nodig mocht zijn: (tand)arts).
Ik heb Latijn - Talen 5u wiskunde gedaan en ik studeer nu Criminologie
Ik denk dat dat van de school afhangt, want bij ons kon je Latijn - Moderne talen alleen met 3u wiskunde volgen. Dan kreeg je ook geen fysica, biologie en chemie, maar gewoon 2u natuurwetenschappen. Dan is het misschien niet onmogelijk om voor het toelatingsexamen van bv. arts te slagen, maar volgens mij wel zeer moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:23
Buizer
Buizer is offline
Zo is het bij ons dus ook. En laat geneeskunde nu juist iets zijn wat mij wel nog een klein beetje interesseert...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:51
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Saarah schreef op 30-12-2006 @ 16:33 :
Ik denk dat dat van de school afhangt, want bij ons kon je Latijn - Moderne talen alleen met 3u wiskunde volgen. Dan kreeg je ook geen fysica, biologie en chemie, maar gewoon 2u natuurwetenschappen. Dan is het misschien niet onmogelijk om voor het toelatingsexamen van bv. arts te slagen, maar volgens mij wel zeer moeilijk.
Ik had ook 2u natuurwetenschappen, maar daar zagen wij dus wel exact hetzelfde als de wetenschappen, alleen waar zij er 2u per vak voorhadden, hadden wij er 2u per week voor
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:14
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
perfectme schreef op 31-12-2006 @ 14:51 :
Ik had ook 2u natuurwetenschappen, maar daar zagen wij dus wel exact hetzelfde als de wetenschappen, alleen waar zij er 2u per vak voorhadden, hadden wij er 2u per week voor
Dan zullen de wetenschappen het veel uitgebreider gezien hebben ofzo? Bij ons op school zien wij toch wel een stuk meer leerstof (en ook veel uitgebreider) dan de klassen die alleen maar 2u natuurwetenschappen hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:34
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Saarah schreef op 31-12-2006 @ 16:14 :
Dan zullen de wetenschappen het veel uitgebreider gezien hebben ofzo? Bij ons op school zien wij toch wel een stuk meer leerstof (en ook veel uitgebreider) dan de klassen die alleen maar 2u natuurwetenschappen hebben.
Wij moesten op het einde hetzelfde gezien hebben hoor, natuurlijk hadden wij nauwelijks oefeningen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 19:52
Verwijderd
Je niet zo aanstellen en gewoon je huiswerk maken.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 14:04
Ozzman
Ozzman is offline
als je het niet wilt doen, kan je het gewoon niet aan....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] Huiswerk eiwitten: dringend hulp gevraagd aub
14587541254
1 10-04-2014 17:19
Verhalen & Gedichten Hulp gevraagd - Wat doe ik fout?
Kitten
8 18-07-2012 15:10
Werk, Geld & Recht [hulp gevraagd] Oprichten Vereniging
Jantinexx
11 01-12-2007 11:59
Levensbeschouwing & Filosofie hulp
Susan17
6 17-04-2003 16:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hulp gevraagd bij werk over jeugdliteratuur
Ellen82
0 22-10-2002 08:18
Software & Hardware Webcam bevriest de hele tijd! Hulp gevraagd
Chanel no. 5
2 17-10-2001 00:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.