Oud 27-04-2006, 18:29
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Een vriendin van me heeft met Nederlands (debatten) de stelling gekregen Sportvissen moet verboden worden. Nu vond ik het wel een goede stelling voor op F&F om te kijken wat jullie vinden.

En m'n vriendin kan natuurlijk wel wat argumenten gebruiken

Dus, wat vinden jullie? Moet het verboden worden? Of moeten we die mensen lekker laten gaan?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2006, 19:02
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
klik
Hierin staan vast ook nog wel wat argumenten.

Ik bedoel overigens niet dat dit topic dicht moet hoor,
gewoon even een tip
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:20
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Het gaat inderdaad niet alleen om haar, het gaat ook om de stelling op zichzelf en jullie mening.

Heel erg bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven ^^
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:56
TechXP
TechXP is offline
Vissen is eigenlijk verboden. Maar het wordt gedoogd.

Stomme kut regering.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 07:50
Verwijderd
sportvissen is iets idioots.

een vis gaan vangen, liefst een zo groot mogelijke, en dan het beest terug smijten....

Als je dan toch gaat vissen, vang dan een paar exemplaren die je thuis lekker kan klaarmaken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 22:01
Enkie
Avatar van Enkie
Enkie is offline
Vissen is toch niet verboden? je moet er alleen officiëel een vergunning voor hebben.. maar dit is over vissen. What about sportvissen?
__________________
©
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 23:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Enkie schreef op 28-04-2006 @ 23:01 :
Vissen is toch niet verboden? je moet er alleen officiëel een vergunning voor hebben.. maar dit is over vissen. What about sportvissen?
In principe is het verboden (het sportvissen dus). Maar het is gedoogd zoals ik al zei. Volgens de dierenwelzijnswet zou je niet dieren mogen mishandelen zonder redelijk doel. Als je alleen vist voor plezier is plezier geen goede reden om leed toe te brengen bij dieren.
Je zou in die zin wel kunnen vissen om de vis daarna op te eten, want dat zou dan wel een meer redelijk doel zijn volgens wet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 23:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik werp zelf graag ook een hengeltje uit, dus van mij mag het blijven
Mijn vangst wordt meestal wel opgegeten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 22:03
Enkie
Avatar van Enkie
Enkie is offline
Volgens mij voelen vissen er niet veel van of zijn zich er in ieder geval niet bewust van..
__________________
©
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 22:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Enkie schreef op 29-04-2006 @ 23:03 :
Volgens mij voelen vissen er niet veel van of zijn zich er in ieder geval niet bewust van..
Studies geven aan dat ze wel pijn en stress ervaren.
De raad voor dierenaangelegenheden geeft dit ook aan. Daardoor is de dierenwelzijnswet ook van toepassing op vissen.

Maar ik denk dat jij nog leeft met de gedachte dat vissen een geheugen van 3 seconden heeft. Onjuist dus. Op sommige vlakken scoren vissen zelfs beter dan honden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Enkie schreef op 29-04-2006 @ 23:03 :
Volgens mij voelen vissen er niet veel van of zijn zich er in ieder geval niet bewust van..
ik denk ook niet dat je als vis iets voelt als je een haak in je muil krijgt en daaraan naar boven getrokken wordt

sportvissen is echt een achterlijke bedoeling
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 00:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind jagen eigenlijk achterlijker dan vissen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 01-05-2006 @ 01:30 :
Ik vind jagen eigenlijk achterlijker dan vissen
ik vind het beide achterlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind eigenlijk dat je geen mening kan/mag geven als je het nooit gedaan hebt

Ja, ik heb ook wel eens gejaagd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 01-05-2006 @ 15:37 :
Ik vind eigenlijk dat je geen mening kan/mag geven als je het nooit gedaan hebt [/size]
Waarom niet
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Katje schreef op 01-05-2006 @ 15:58 :
Waarom niet
Hoe kan je ergens een mening over vormen als je er nooit bij bent geweest of mee hebt gemaakt?
Je neemt maar aan dat het zo verschrikkelijk is -of juist niet- maar waar basseer je dat dan op?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-05-2006 @ 16:37 :
Hoe kan je ergens een mening over vormen als je er nooit bij bent geweest of mee hebt gemaakt?
Je neemt maar aan dat het zo verschrikkelijk is -of juist niet- maar waar basseer je dat dan op?
Je kan misschien niets zeggen over de manier waarop het gebeurd, al kan je er met wat studie en niet meegaan met de jacht ook wel achterkomen. Maar je kan wel gewoon zeggen dat je het even erg vind of even achterlijk, er worden immers beide keren dieren gedood.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2006, 18:26
TechXP
TechXP is offline
Ja, waarom kan je het niet zeggen. De info is er. Kan je evenveel info hebben als de jagers zelfs. En daarnaast is een ethisch oordeel overal over te doen. Het feit alleen dat er dieren worden gedood ter vermaak en plezier van de mens. Ziek!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Waar haal je die info vandaan?
De meeste info sites/boeken kiezen duidelijk een kant, voor of tegen en laten dat ook duidelijk merken in de informatie die ze dan geven.
Dan is het nogal makkelijk om daar ook maar meteen je mening op af te stemmen, als je iets zelf meemaakt vorm je die mening ook zelf, die in mijn ogen duidelijk meer waard is dan een voorgevormde mening.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:46
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-05-2006 @ 19:26 :
Het feit alleen dat er dieren worden gedood ter vermaak en plezier van de mens. Ziek!
Bij sportvissen wordt de vis meestal niet gedood
Een beetje sportvisser zorgt juist heel goed voor de vis, weet hoe hij/zij zo'n beest moet aanpakken om hem niet (of iig zo min mogelijk) te beschadigen.
Voor het terugzetten ook even de kans geeft zichzelf te herstellen (op adem komen) enz.
Daarbij is het heel uitzonderlijk dat een vis verkeerd gehaakt zit, als hij gewoon goed aan de haak zit (door de lip) merkt hij er zo goed als niets van.
Het is natuurlijk wel erg stressend voor zo'n vis, maar dat is dan ook eigenlijk alles. Als hij daarna gewoon de kans krijgt zich weer een beetje te herstellen is er niets aan de hand.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:01
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 00:42 :
Waar haal je die info vandaan?
De meeste info sites/boeken kiezen duidelijk een kant, voor of tegen en laten dat ook duidelijk merken in de informatie die ze dan geven.
Dan is het nogal makkelijk om daar ook maar meteen je mening op af te stemmen, als je iets zelf meemaakt vorm je die mening ook zelf, die in mijn ogen duidelijk meer waard is dan een voorgevormde mening.
Genoeg mogelijkheden om materiaal te verkrijgen. Van diverse perspectieven.

Daarnaast kan je toch best een mening vormen over de jacht opzich zonder actief deelgenomen te hebben. Je weet de kern van de jacht namelijk. Het doden van dieren voor menselijk vermaak. Kortom.. kan je daar over oordelen... en het veroordelen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 00:46 :
Bij sportvissen wordt de vis meestal niet gedood


ok.. pijnigen dan.. hoewel deel van de vissen die gevangen worden doodgaan naar aanleiding van de vangst door stress en door verwondingen.

Citaat:
Een beetje sportvisser zorgt juist heel goed voor de vis, weet hoe hij/zij zo'n beest moet aanpakken om hem niet (of iig zo min mogelijk) te beschadigen.
Onzin.. ik ken die 'sportvissers'. Die gaan totaal niet voor het welzijn van de dieren, want ze gaan al vissen met de wetenschap dat het dier door stress doodgaan of gewond kan raken. Dat is niets anders dan sadistische praktijken.

Citaat:
Daarbij is het heel uitzonderlijk dat een vis verkeerd gehaakt zit, als hij gewoon goed aan de haak zit (door de lip) merkt hij er zo goed als niets van.
Ook dat deel van de vis heeft gevoel. Sowieso merkt de vis dat het vast zit. Wat dus veel stress meebrengt.
Daarnaast heb ik vroeger ook gevist. Het gebeurd erg vaak dat de dieren de haak op de verkeerde plek krijgen.

Citaat:
Het is natuurlijk wel erg stressend voor zo'n vis, maar dat is dan ook eigenlijk alles. Als hij daarna gewoon de kans krijgt zich weer een beetje te herstellen is er niets aan de hand.
Vissen kunnen doodgaan aan de stress hoor..
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:11
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 01:04 :
[B]Onzin.. ik ken die 'sportvissers'. Die gaan totaal niet voor het welzijn van de dieren, want ze gaan al vissen met de wetenschap dat het dier door stress doodgaan of gewond kan raken. Dat is niets anders dan sadistische praktijken.
Dat zijn dan geen sportvissers maar sadisten die zich voordoen als sportvissers

Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 01:04 :
[B]Ook dat deel van de vis heeft gevoel. Sowieso merkt de vis dat het vast zit. Wat dus veel stress meebrengt.
Daarnaast heb ik vroeger ook gevist. Het gebeurd erg vaak dat de dieren de haak op de verkeerde plek krijgen.
Als een vis gevangen wordt maakt hij adrenaline aan, waardoor hij niets meer voelt van de haak.


Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 01:04 :
[B]Vissen kunnen doodgaan aan de stress hoor..
Daarom moet je ze ook de tijd geven om weer wat bij te komen van het gevangen worden, als je ze meteen weer terug donderd gaan ze bijna altijd dood, omdat ze gewoon totaal uitgeput zijn en geen water meer door hun kieuwen kunnen laten stromen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 01:01 :
[B]Genoeg mogelijkheden om materiaal te verkrijgen. Van diverse perspectieven.
Dat weegt nog niet op tegen eigen ervaring.

Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 01:01 :
Daarnaast kan je toch best een mening vormen over de jacht opzich zonder actief deelgenomen te hebben. Je weet de kern van de jacht namelijk. Het doden van dieren voor menselijk vermaak. Kortom.. kan je daar over oordelen... en het veroordelen.
Erg kortzichtig...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2006, 06:06
Verwijderd
Ik keur pedoseksualiteit ook af, vind je dat ik dat ook eerst moet proberen om er een oordeel over te vellen?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 01:11 :
Dat zijn dan geen sportvissers maar sadisten die zich voordoen als sportvissers


Nee, sportvissers zijn allemaal sadisten.

Citaat:
Als een vis gevangen wordt maakt hij adrenaline aan, waardoor hij niets meer voelt van de haak.
Zelfs met adrenaline kan je voelen. Onderzoeken geven aan en zelfs de raad voor dierenaangelegenheden (die adviseert aan ministerie van LNV), geeft aan dat vissen pijn en stress ervaren bij het gevist worden.

Citaat:
Daarom moet je ze ook de tijd geven om weer wat bij te komen van het gevangen worden, als je ze meteen weer terug donderd gaan ze bijna altijd dood, omdat ze gewoon totaal uitgeput zijn en geen water meer door hun kieuwen kunnen laten stromen
Nee, want de stress kan dagen aanwezig zijn bij de dieren. Vissen hoeven niet direct te sterven. Bij een onderzoek stierven dieren ook pas dagen later aan de gevolgen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 01:13 :
Dat weegt nog niet op tegen eigen ervaring.


In deze zin is eigen ervaring niet nodig.

Citaat:
Erg kortzichtig...
Nee, want je hoeft niet zozeer jager te zijn geweest om jagen slecht te vinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Katje schreef op 02-05-2006 @ 07:06 :
Ik keur pedoseksualiteit ook af, vind je dat ik dat ook eerst moet proberen om er een oordeel over te vellen?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 29-04-2006 @ 00:21 :
In principe is het verboden (het sportvissen dus). Maar het is gedoogd zoals ik al zei. Volgens de dierenwelzijnswet zou je niet dieren mogen mishandelen zonder redelijk doel. Als je alleen vist voor plezier is plezier geen goede reden om leed toe te brengen bij dieren.
Je zou in die zin wel kunnen vissen om de vis daarna op te eten, want dat zou dan wel een meer redelijk doel zijn volgens wet.
Dat vind ik zoiets. Alsof die vis denkt "Ha gelukkig, nu ga ik dood maar ik wordt ten minste wel opgegeten. Dat is in ieder geval beter dan teruggegooid worden en doorleven, want dan is het doel van de jager anders."

Dierenmishandeling benaderen met menselijke 'redelijkheid'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-05-2006 @ 12:22 :
Dat vind ik zoiets. Alsof die vis denkt "Ha gelukkig, nu ga ik dood maar ik wordt ten minste wel opgegeten. Dat is in ieder geval beter dan teruggegooid worden en doorleven, want dan is het doel van de jager anders."

Dierenmishandeling benaderen met menselijke 'redelijkheid'.
Tsja.. de wet is iets raars. En ben benieuwd in hoeverre een rechter zo een wet benadert. Is toch altijd wel hoe die het zelf ziet.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 01-05-2006 @ 15:37 :
Ik vind eigenlijk dat je geen mening kan/mag geven als je het nooit gedaan hebt

Ja, ik heb ook wel eens gejaagd
Ik heb nooit kanker gehad maar ik durf toch te beweren dat het niet bijster prettig is.

Daar gaat je punt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 15:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 02-05-2006 @ 12:58 :
Ik heb nooit kanker gehad maar ik durf toch te beweren dat het niet bijster prettig is.

Daar gaat je punt.
Dat is toch wel even wat anders

Ik heb nooit spaghetti op, maar het is gewoon vies, want het ziet er vies uit.
Dat is een betere vergelijking...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 15:56
TechXP
TechXP is offline
Nee, dan zou je het zo moeten stellen.

Ik heb nooit spaghetti op, maar er zit vleesgehakt ingestopt, en daarom is het niet juist om dat te nemen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 16:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-05-2006 @ 16:56 :
Nee, dan zou je het zo moeten stellen.

Ik heb nooit spaghetti op, maar er zit vleesgehakt ingestopt, en daarom is het niet juist om dat te nemen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 16:36
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 16:40 :
Dat is toch wel even wat anders

Ik heb nooit spaghetti op, maar het is gewoon vies, want het ziet er vies uit.
Dat is een betere vergelijking...
Om een moreel standpunt over iets te vormen heb je geen ervaring nodig.

Sportvissen vind ik niets, en vissen om de dieren op te eten is overigens niet minder verwerpelijk. Het betreft allebei het doden van dieren voor vermaak.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2006, 16:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Haha, ik snap dat nou nooit he.
Iedere keer hoor ik die vegetariers/veganisten zeggen hoe erg het wel niet is dat dieren als producten worden gezien blablabla.
Als je dan begint over zelf jagen/vissen zouden ze het goed vinden.
Nu gaat het over sportvissen en het eten van de vangst en dan is het weer niet goed.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 17:47 :
Haha, ik snap dat nou nooit he.
Iedere keer hoor ik die vegetariers/veganisten zeggen hoe erg het wel niet is dat dieren als producten worden gezien blablabla.
Als je dan begint over zelf jagen/vissen zouden ze het goed vinden.
Nu gaat het over sportvissen en het eten van de vangst en dan is het weer niet goed.
Het zou beter zijn als je jaagd en opeet als je het vergelijkt met de impact van bioindustrie enzo op natuur. Dat is wat vegetariers en veganisten zeggen.

Sportvissen is niet het opeten van de vissen. Dat heet gewoon vissen.
Sportvissen, waar het hier om gaat, is het vangen van dieren, pijnigen, stress bezorgen en teruggooien, waardoor het dier ook nog eens overlijd misschien.

En daarnaast leef jij niet in harmonie met de natuur, zoals sommige stammen enzo nog doen. Dus jouw plaats is niet in de natuur om de vis te vangen, want dan doe je het nog met verkeerde redenen.
Maar als je het vergelijkt met vis laten vangen in de zee en zelf vangen, dan zeg ik wel dat je dan beter kan kiezen voor diegene wat het minst destructief is.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-04-2006 @ 00:39 :
Ik werp zelf graag ook een hengeltje uit, dus van mij mag het blijven
Mijn vangst wordt meestal wel opgegeten
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:21
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 20:29 :
uhuh
net genoten van een heerlijke zelf te grazen genomen snoek.

beetje gronderige smaak, en het beest was behoorlijk energiek, maar het was de moeite meer dan waard
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 21:29
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 17:47 :
Haha, ik snap dat nou nooit he.
Iedere keer hoor ik die vegetariers/veganisten zeggen hoe erg het wel niet is dat dieren als producten worden gezien blablabla.
Als je dan begint over zelf jagen/vissen zouden ze het goed vinden.
Nu gaat het over sportvissen en het eten van de vangst en dan is het weer niet goed.
Misschien moet je 'die vegetariers/veganisten' niet als één persoon zien. Ik heb nooit gezegd dat ik zelf jagen en vissen goed vind.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 00:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 02-05-2006 @ 22:29 :
Misschien moet je 'die vegetariers/veganisten' niet als één persoon zien. Ik heb nooit gezegd dat ik zelf jagen en vissen goed vind.
Doe ik ook niet, maar ik krijg ook vaak genoeg commentaar van mensen die dat wel goed vinden en er dan alsnog over gaan zeuren
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 00:29
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 02-05-2006 @ 22:21 :
uhuh
net genoten van een heerlijke zelf te grazen genomen snoek.

beetje gronderige smaak, en het beest was behoorlijk energiek, maar het was de moeite meer dan waard
Ik vis niet op snoek
Forel is goed te eten, net als wijting, haring, poon, enz
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 07:45
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 03-05-2006 @ 01:29 :
Ik vis niet op snoek
Forel is goed te eten, net als wijting, haring, poon, enz
nee, ik ook niet echt, het was meer een toevaltreffer
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 08:13
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 02-05-2006 @ 16:40 :
Dat is toch wel even wat anders

Ik heb nooit spaghetti op, maar het is gewoon vies, want het ziet er vies uit.
Dat is een betere vergelijking...
Nee, dat slaat op onzin. Ten eerste omdat het geen moreel oordeel is, wat mijn eerste voorbeeld ook niet was maar die was dan ook maar halfserieus bedoeld. En ten tweede omdat ik en de meeste mensen uitgaan van het model 'handeling a heeft uitkomst b, uitkomst b bevalt me niks, daarom vind ik handeling a kut'.

Hoe weet je dat moorden fout is, als je nog nooit iemand vermoord hebt? Hoe weet je dat het doodtrappen van een kind gemeen is, als je dat nog nooit hebt gedaan?

Je gaat ook niet in wat Katje er over zegt, dat is jammer, want zij heeft hetzelfde punt als ik nu nogmaals duidelijk probeer te maken, en dat punt slaat best flinke gaten in je redenatie. Voor zo ver je een redenatie hebt. >:]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vissen
Mc Kauw
48 23-06-2012 23:39
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 10:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Discussie onderwerp: Nederlands
blueeyes_jochie
6 08-09-2003 14:10
Lifestyle Controversiele stelling van de dag
Verwijderd
78 18-05-2003 19:21
Algemene schoolzaken Etische dilemma's
TaTu
7 23-04-2003 18:50
Flora & Fauna Help!!!
Blink 182
1 08-02-2003 10:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.