Oud 20-11-2019, 22:37
Verwijderd
Iemand die de griepprik heeft gehad en nu wat geld gekke klachten heeft? En dan hebben we het niet over de bewezen gevolgen zoals autisme, maar biostabilklachten zoals jeuk?
Advertentie
Oud 20-11-2019, 22:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Dat is wel een goed idee dat je voor haar ouders verborgen moet houden. Ik had op mijn 14e voor het eerst alcohol op en dat was dus apfelkorn.
Ik kreeg de emmer van m'n ouders hè.

Citaat:
Wil je die "coole" tante worden die 3 katten en een alcoholprobleem heeft?
Ik ben geen kattenmens, maar de coole tante ben ik sowieso al.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 20-11-2019, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Iemand die de griepprik heeft gehad en nu wat geld gekke klachten heeft? En dan hebben we het niet over de bewezen gevolgen zoals autisme, maar biostabilklachten zoals jeuk?
Nee maar wel een hele pijnlijke schouder. Dusdanig dat als ik er op rolde dat ik er wakker van werd. Belg had hetzelfde.
Oud 20-11-2019, 22:39
Verwijderd
MAARRRRRrrrrr volgens mij heb ik nu "de griep" en hij verloopt echt fabeltastisch mild
Oud 20-11-2019, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Iemand die de griepprik heeft gehad en nu wat geld gekke klachten heeft? En dan hebben we het niet over de bewezen gevolgen zoals autisme, maar biostabilklachten zoals jeuk?
Geen anafylactische shock denk ik.

Denk ik.
Oud 20-11-2019, 22:42
Verwijderd
Arm deed ook een beetje pijn. Wat tintelingen ook. Maar nu overal jeuk zowat een roodheid van mijn benen? Naaah dit lijkt me geen rash en het treedt 2 dagen later op..
Oud 20-11-2019, 22:43
Verwijderd
Das wel wat aan de late kant voor bijwerkingen. Het kán wel maar de kans is wel kleiner. Weet je zeker dat het geen reactie op de weersverandering is? Beetje uierzalf misschien op een plekje of aloë vera?
Oud 20-11-2019, 22:51
Verwijderd
Ja mijn handen zijn ineens ook naar de tering. Mijn afweersysteem is sowieso een retard natuurlijk, maar gisteren was ik wel knettermoe met hoofdpijn. Pijn in mijn arm maar prima. Vandaag heb ik iets op mijn arm gekregen wat een beetje bijt. Daarvan gaat mijn arm vaak helemaal van kriebelen, maar nu valt me op dat ook mijn benen gaan jeuken en nu ik dit typ, ook mijn buik.
Oud 20-11-2019, 22:53
Verwijderd
Ik heb dat soort zalfjes niet! Wel ijsspray voor acute bloeduitstortingen, tijgerbalsem en dat soort olien voor het knokken, maar voor de rest niks kalmerends.
Oud 20-11-2019, 22:58
Verwijderd
Ach zal wel wederom bij de groep "zelden" horen in het farmacotherapeutisch kompas!
Oud 20-11-2019, 23:04
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Iemand die de griepprik heeft gehad en nu wat geld gekke klachten heeft? En dan hebben we het niet over de bewezen gevolgen zoals autisme, maar biostabilklachten zoals jeuk?
Ik heb alleen vrij lang een pijnlijke arm gehad. Mijn vriendin en enkele patiënten ook, of hoofdpijn, maar geen jeuk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 20-11-2019, 23:11
Verwijderd
1 x per jaar probeert here god mij tot zich te nemen

*zet Mozart op*
Oud 20-11-2019, 23:31
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Te salutant morituri
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-11-2019, 06:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik had op iets gevoelige arm 1 dag nergens last van. Heb je hem vaker gehad en zo ja ook met klachten? Vaccin dit jaar is wel iets anders, zitten 4 soorten in in plaats van 3. Bovendien heb je als praktijk 2 verschillende merken gekregen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-11-2019, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Te salutant morituri
Verandert er niet iets aan die zin als de volgorde verandert
Oud 21-11-2019, 07:52
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Als het er door komt
Dat betwijfel ik. Er is ook nog steeds niets gekomen van Artikel 13
Oud 21-11-2019, 08:02
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Verandert er niet iets aan die zin als de volgorde verandert
Nah het is Latijn
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-11-2019, 08:09
Verwijderd
Ja maar verandert wat er gebeurt, in plaats van zij die gaan sterven groeten u, groeten wij hen die gaan sterven?
Oud 21-11-2019, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Te salutant morituri
Citaat:
Verandert er niet iets aan die zin als de volgorde verandert
Citaat:
Nah het is Latijn
Tijd voor een veel te serieuze post!

Het is niet keihard fout. Het betekent niet iets anders. Maar dat je in het Latijn ieder woord maar willekeurig neer kan pleuren is zeker niet waar. Kort door de bocht sprak en schreef iedere Romein als volgt: het onderwerp vooraan, het werkwoord achteraan, de rest er tussenin. Ook andere woorden die bij elkaar horen, zet je bij elkaar.

Veel vertalingen die je op school krijgt, zijn gedichten. Daar is het metrum belangrijk. De Aeneis bijvoorbeeld is geschreven in een dactylische hexameter. Om daar aan te kunnen voldoen, is Vergilius die woordvolgorde los gaan laten. Die zette doodleuk een bijvoeglijk naamwoord zeven woorden na het zelfstandig naamwoord waar het naar verwees, met het werkwoord er nog tussenin ook. Dat kán technisch gezien in het Latijn, door oa naamvallen snapt iedereen wel wat er bedoelt wordt. Maar het is buiten gedichten erg vreemd.

Te salutant morituri betekent dus niet iets anders, maar je zou desalniettemin heel erg vreemd aangekeken worden door de Romeinen als je het zou zeggen - vanwege de gebrekkige woordvolgorde.
Oud 21-11-2019, 09:39
Verwijderd
Ik snap ongeveer driekwart van die post niet.
Oud 21-11-2019, 09:40
Verwijderd
Goedemorgen!
Oud 21-11-2019, 09:42
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik snap ongeveer driekwart van die post niet.
Je bent ook oma Zolang je de Bingo maar begrijpt
Oud 21-11-2019, 09:42
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Goedemorgen!
Goedemorgen
Oud 21-11-2019, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Je bent ook oma Zolang je de Bingo maar begrijpt
Oud 21-11-2019, 10:01
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
En lingo. En dat dan graag uitspreken als Linkch-kooo
Oud 21-11-2019, 10:20
Verwijderd
Ik kijk geen linchko. Dan is de thuiszorg al geweest en lig ik al in bed.
Oud 21-11-2019, 10:21
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Oud 21-11-2019, 10:26
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik vond Lingo met Lucille leuker. Jan is saai en die reclame er tussendoor is erg hinderlijk
Oud 21-11-2019, 10:27
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik kijk geen linchko. Dan is de thuiszorg al geweest en lig ik al in bed.
Kijk je in bed naar AstroTV en Tommy Teleshopping?
Oud 21-11-2019, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Ik had op iets gevoelige arm 1 dag nergens last van. Heb je hem vaker gehad en zo ja ook met klachten? Vaccin dit jaar is wel iets anders, zitten 4 soorten in in plaats van 3. Bovendien heb je als praktijk 2 verschillende merken gekregen.
Jup, haal hem elk jaar sinds weet ik niet meer.

En ik weet niet welke ik heb gekregen. En heb er echt nooit last van gehad! Ja beetje pijnlijke arm, maar that's it. Dit was wel raar. Maar goed, ik heb vannacht behoorlijk slecht geslapen met bizarre dromen, ik eindigde dit keer met het ophangen van een politieke gevangene in de US bij wie ik het laatste woord moest doen en ik wederom onder het bloed zat tijdens mijn droom. En nog wat vage dingen waarin ik helemaal in paniek wakker werd. Kan ook zijn dat er iets anders met me aan de hand is.
Oud 21-11-2019, 10:52
Verwijderd
https://ontspanningstuin.nl/dromen-over-bloed

Citaat:
Als je bloed over je heen krijgt gaan we echter een hele andere kant op. Dit is een teken van onvervulde seksuele behoeftes die op deze manier naar boven komen. Misschien voel je jezelf op seksueel gebied verwaarloosd of heb je behoeftes die je niet durft te uiten. Deze droom ontlaad de energie daar even van zodat je er wat meer rust in vindt.
heheheheheheheehehhheehehhheh
Oud 21-11-2019, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Ik snap ongeveer driekwart van die post niet.
Ik ben me er van bewust dat je niet om meer uitleg vroeg.

Een veelgemaakte aanname is dat je bij Latijn woorden willekeurig kunt neerzetten. Qua betekenis van de zin klopt dat. "Jan geeft Henk bier" betekent wat anders dan "Henk geeft Jan bier". In het Latijn heeft ieder woord een naamval waardoor je ook prima "bier Henk Jan geeft" zou kunnen zeggen en iedereen weet alsnog wie nou wat aan wie geeft.

Technisch gezien correct. De betekenis is hetzelfde en verandert niet. Maar geen enkele Romein zei "bier Henk Jan geeft". Dat vonden ze raar. Ze zouden altijd dezelfde woordvolgorde aanhouden.

Dichters wilden graag qua aantal lettergrepen en qua klemtoon en zo uitkomen dat een gedicht mooi klinkt, dus Romeinse dichters hielden zich niet aan die woordvolgorde. Dank zij de naamvallen begreep toch wel iedereen wat ze zeiden - de betekenis verandert niet, zoals gezegd.

Op school bij Latijn vertaal je veel gedichten. Vandaar dat bij veel mensen die Latijn op school gehad hebben, het beeld bestaat dat in het Latijn woordvolgorde geen reet uitmaakt. Is niet helemaal waar.
Oud 21-11-2019, 11:14
Verwijderd
Oh maar Jan ik wil wel graag meer uitleg! Dank daarvoor! Tof, zo leer ik nog eens wat.
Oud 21-11-2019, 12:06
Verwijderd
Bedankt voor de uitleg die niets met mijn verdere punt te maken had en die liet je daarom ook handig weg. Rustig op de zaak?
Oud 21-11-2019, 12:12
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Als ik mijn dromen zou laten analyseren denk ik dat opgesloten word.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-11-2019, 12:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Verder weet ik ook dat Latijnse teksten werden gepuzzeld. God wat haatte ik dat kort lang lang kort .... gezever.

Ik denk dat iedereen met Latijnse les wel weet dat het gewoon kan en de betekenis niet veranderd. Daarom is ongeziene teksten vertalen ook zo relatief makkelijk.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-11-2019, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor de uitleg die niets met mijn verdere punt te maken had en die liet je daarom ook handig weg. Rustig op de zaak?
Het was dan ook geen antwoord op jouw vraag maar een nuance op de stelling dat het in Latijn het niets uit maakt waar je een woord plaatst.

Nee, ik kom om in het werk, dit is vluchtgedrag. En dit is geen sarcastisch antwoord maar eerlijk antwoord.
Oud 21-11-2019, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Verder weet ik ook dat Latijnse teksten werden gepuzzeld. God wat haatte ik dat kort lang lang kort .... gezever.

Ik denk dat iedereen met Latijnse les wel weet dat het gewoon kan en de betekenis niet veranderd. Daarom is ongeziene teksten vertalen ook zo relatief makkelijk.
Verandert.
Oud 21-11-2019, 13:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik droom echt bizar vaak over bloed.
Vannacht droomde ik nog dat de keel van een vriendin werd doorgesneden. Superleuk.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 21-11-2019, 13:39
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik droom de laatste tijd heel vaak dat ik papa ben geworden.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-11-2019, 13:41
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Ik droom vaak nat
Oud 21-11-2019, 14:11
Verwijderd
De laatste droom die ik me kan herinneren ging over de gevangene waar ik mee correspondeer. Ik onthield mijn dromen heel vaak, de laatste tijd lukt me dat niet meer zo goed.
Oud 21-11-2019, 15:41
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik moest vandaag heel vroeg uit bed en m’n vriend mocht blijven liggen en dat vond ik mega stom. Maar toen werd ik wakker uit m’n droom en bleken de zaken omgekeerd en was t mega fijn
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 21-11-2019, 20:41
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jup, haal hem elk jaar sinds weet ik niet meer.

En ik weet niet welke ik heb gekregen. En heb er echt nooit last van gehad! Ja beetje pijnlijke arm, maar that's it. Dit was wel raar. Maar goed, ik heb vannacht behoorlijk slecht geslapen met bizarre dromen, ik eindigde dit keer met het ophangen van een politieke gevangene in de US bij wie ik het laatste woord moest doen en ik wederom onder het bloed zat tijdens mijn droom. En nog wat vage dingen waarin ik helemaal in paniek wakker werd. Kan ook zijn dat er iets anders met me aan de hand is.
Moeilijk exact te zeggen. Hopelijk is het snel weer weg en dan evt maar zien wat er volgend jaar gebeurd.
Maar dat soort onrustige dromen zijn naar. Je hebt als ik het hier tussen de regels door lees ook best druk met genoeg vervelende zaken, zal ook wel niet helpen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-11-2019, 11:40
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Gefeliciteerd kakbelg 🎉
Oud 22-11-2019, 12:05
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 22-11-2019, 12:07
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Gefeliciteerd.
Oud 22-11-2019, 12:13
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-11-2019, 13:59
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Bedankt hoor liefjes xxx
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 22-11-2019, 14:10
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Graag gedaan
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.