Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 21:39
Lucius Commodus
Avatar van Lucius Commodus
Lucius Commodus is offline
Tja , ik denk dat de titel genoeg zegt....

Maarja ik ben bang dat ik een taalachterstand oploopt vooral met Engels.

Ik heb vandaag een "Anglia-examen" gedaan. Het houdt in dat als je slaagt dat je dan een brevet/certificaat krijgt om te mogen studeren op Engelse hogescholen of universiteiten.

Ik heb al een aanzoek gedaan op google, maar dan zie ik alleen maar scholen aangeduid met "college" Maar dat is toch de universiteit? of ook hogeschool tezamen? Ik weet niet hoe het schoolsysteem werkt daar in Engeland.

Heeft er hier iemand verstand van of ervaring mee ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2007, 22:28
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Wil je daar een volledige studie doen of een deel? Of wil je daar naar een 'middelbare school' zeg maar? Wat is je vooropleiding? Iets meer info zou makkelijker zijn..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 01:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
http://www.wilweg.nl . Daar vind je meer informatie over hoe het onderwijs in Groot-Brittannië is geregeld.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:18
Lucius Commodus
Avatar van Lucius Commodus
Lucius Commodus is offline
Ik zit nu op 5 HAVO, ben nog wel van plan om VWO te gaan doen... Maar misschien wil ik het ook wel na m'n havo-opleiding
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 19:25
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Ik weet in ieder geval dat je je belachelijk vroeg moet aanmelden. Voor volgend jaar ben je al te laat...
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 00:50
Confus1oN
Confus1oN is offline
college is gewoon de hogeschool hoor
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 17:56
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 29-01-2007 @ 20:25 :
Ik weet in ieder geval dat je je belachelijk vroeg moet aanmelden. Voor volgend jaar ben je al te laat...
dat is maar gedeeltelijk waar. Voor Oxford & Cambridge moet je je echt vroeg aanmelden (voor half Oktober), net als voor een aantal studies waaronder geneeskunde.

Bij alle andere studies hoef je je pas voor 15 januari aan te melden. Wat inderdaad ook al voorbij is.

Maar de meeste universiteiten hebben ook nog een late aanmeldingsdatum, ergens in juni. Deze is vooral bedoelt voor studenten van buiten Europa, en de kans is ook kleiner dat je wordt toegelaten, maar het is niet onmogelijk.

Ik heb me zelf bij een aantal universiteiten in Schotland aangemeldt (je kan je in de UK voor 6 opleidingen/universiteiten inschrijven), en heb er al van 1 bericht teruggekregen dat ik ben aangenomen. In Engeland is er niet duidelijk een onderscheid tussen HBO en universiteit, je kan er denk ik wel redelijk van uitgaan dat studies die hier op HBO-niveau zijn daar niet ineens van ontzettend hoog universitair niveau zijn.
Als je een beetje een indruk wilt krijgen van wat goede universiteiten zijn: The Times (de krant dus) houdt elk jaar een onderzoek onder alle universiteiten en publiceert de resultaten (net zoiets als de Elsevier hier in Nederland doet). Zo kan je dus zien welke universiteiten in het algemeen goed zijn, maar je kunt ook vinden welke universiteiten goed scoren op de studie die jij wilt doen. Als je 'good university guide times' googelt moet het wel te vinden zijn.

Je moet alleen wel opletten dat sommige colleges (of allemaal?) vaak 2-jarige opleidingen zijn die je voorbereiden op de universiteit. Voor zover ik weet (maar ben er niet 100% zeker van dat dit klopt) duurt de middelbare school zoals wij die kennen maar 4 jaar. Daarna kan je daar of een praktijkstudie doen (het MBO zeg maar) of je gaat door voor je A-levels. Daarbij volg je meestal minder vakken dan je gewoon op de middelbare school volgt, en die zijn zeg maar ter voorbereiding op wat je op de universiteit wilt studeren. En de cijfers die je voor je A-levels haalt zijn belangrijk om toegelaten te worden op de universiteit. Dit is dus waar de colleges voor zijn; het is wat je doet voor je naar de universiteit gaat.
Maar met een Nederlands VWO-diploma kan je je meteen bij de universiteiten aanmelden. Het ligt eraan naar welke universiteit je wilt natuurlijk (Oxford zal je niet aangenomen worden met een zesje gemiddeld), maar vaak is een gemiddelde van een 6,5 al voldoende.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 19:11
charlotte_1985
charlotte_1985 is offline
je kan wel veel hbo dingen daar doen hoor dus je hoeft niet perse naar de uni en dus eerst naar vwo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.