Oud 21-05-2013, 02:19
YeahItsMe
YeahItsMe is offline
Hey iedereen,

Ik zet dit berichtje omdat ik met een probleem zit.

Ik ben dus een jongen van 15 jaar en zit in het 3de middelbaar.
Ik ben zeer hard verliefd op een meisje van mijn school, we zijn even oud, maar zij zit in het 2de, en dat is een ander gebouw enzo, dus ik zie haar niet vaak.
Het probleem nu is: ik ben zeer verlegen.
Mijn beste vriend en vriendin weten dan ik op haar ben, mijn beste vriend zegt er niet veel over, maar mijn beste vriendin daarentegen,
zij zegt altijd maar: kom op! praat nu eens met haar enzo....( via facebook dan )
maar zelfs dat durf ik niet want ik ben gewoon bang voor haar reactie en dat er een moment van stilte zal vallen.
Laatst begon mijn beste vriendin tegen haar over mij, van dat ik tegen haar moest praten, en ze vatte het goed op dat ik met haar wil praten, en toen zij mijn vriendin dat ze op me wachtte.
Dus ik had het berichten kadertje op facebook openstaan, klaar om iets te zeggen, maar als ik iets wou typen, leek het erop dat ik versteend werd, ik kon het gewoon echt niet, ik ben toen beginnen huilen, en ben in bed gekropen.
Mijn vriendin zij dan tegen haar dat het voor een andere keer ging zijn, en ze zijdan tegen mij dat ze eens ging lachen naar mij op school als ze me zag.
Maar het probleem daarmee is: ik durf haar zelfs niet in de ogen te kijken, als ik zie dat ze naar me kijkt, kijk ik automatisch weg, ik kan het echt niet helpen, het is alsof ik me schaam voor mezelf.

Nu, het gaat ondertussen al wat beter, ik heb al foto's van haar geliked op facebook, (Dat lijkt misschien stom maar voor mij is dat echt al een groot doel dat ik heb kunnen volbrengen, zelfs dat durfde ik niet,)
Ik wil echt eens met haar praten ( om te beginnen op facebook dan ) maar ik weet echt niet wat zeggen.
Ik denk vaak na over wat ik kan zeggen, maar ik kom niet verder dan: hallo, hoe gaat het?

Als er iemand zou zijn dat me kan helpen, zou ik je zeer dankbaar zijn.


Groetjes, van mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2013, 14:22
Verwijderd
Niet op facebook praten. Dat is voor zwakkeren.


En wat je moet zeggen is vrij makkelijk, gewoon vragen naar dingen die je interesseert. Wat ze graag mag doen, of ze dat een keer met jou gaat doen. Na school de stad in samen wat drinken/eten.

Maar vooral dus gewoon niet bang zijn voor een meisje
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:12
Padzorz
Padzorz is offline
Je bent inderdaad wel heel verlegen, maar je maakt je veel te druk! Kijk, je kent haar nog niet en je vindt haar al ongelofelijk belangrijk. Dat slaat toch nergens op, want wie weet is ze wel heel saai. Je denkt nu van niet omdat je op haar verliefd bent, maar probeer eens rationeel te denken.

Probeer jezelf onder controle te houden door je bezig te houden met je hobby's of whatever. Maar lig gewoon niet constant aan haar te denken en haar het centrum van je wereld te maken. Dat werkt alleen maar in je nadeel en dat vinden vrouwen bovendien helemaal niet aantrekkelijk.

Als je haar volgende keer op school ziet zeg dan gewoon om te beginnen 'hoi' tegen haar, glimlach en loop verder. Volgende keer kan je dan eventueel een langer gesprekje met haar hebben. Als je via facebook met haar wilt praten lig dan niet uren na te denken over de beste openingszin die je kan gebruiken want die komt toch niet. Als ze bijvoorbeeld op haar profiel enkele leuke foto's van haar hobby of éénder wat heeft, vraag daar dan iets over.

Ik probeer je gewoon te laten inzien dat je moet beseffen dat zij NIET het belangrijkste is in je leven. Als je dit blijft doen dan zal ze dat voelen en dan ga je gekwetst worden doordat ze jou enkel als vriend ziet en ondertussen verliefd aan het worden is op één of andere eikel (in jouw ogen).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:47
NiemAno
NiemAno is offline
Ik heb dit ook heel erg gehad vroeger. Het klinkt altijd heel lullig om te zeggen "gewoon doen" maar toch is dat in deze situatie zo. De eerste keer is het heel lastig misschien om ook alleen maar "hoi" te zeggen maar hoe vaker je met haar zult praten, en met andere meiden in de toekomst hoe makkelijker het wordt!
Oefening baart kunst
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 20:57
brunettespy
Avatar van brunettespy
brunettespy is offline
Awh wat schattig
__________________
Uiterlijk straalt, innerlijk bepaald
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:06
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Altijd wel spannend als je verliefd hebt, alleen jij hebt echt veel veél te veel van het goede.
Je hebt haar op facebook.... Waarom ben je dan bang dat er stiltes zijn? Je kan het hebben over de dingen die zij allemaal gepost heeft enzo.
Die post ze immers zelf dus ze zal er vast wel op ingaan. Verder probeer het zo min mogelijk via die vriendin te doen. Anders vat ze het vast niet serieus op.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 17:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
"help?!" is niet zo'n duidelijke naam voor een topic, daarom heb ik het topic hernoemd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 18:01
yvette<3
Avatar van yvette<3
yvette<3 is offline
hey.
weet je
ik had ook zoiets alleen ben ik een meisje en normaal helemaal niet verlegen...
er zat een jongen in de derde klas en ik in de tweede. ik vond hem al bijna twee jaar leuk, ik kende hem ook al toen ik op de basisschool zat.
ook mijn vriendin(nen) zeiden dat ik naar hem toe moest gaan. ook hebben ze met hem gepraat over mij.
het zusje zat bij mijn broertje in de klas en die gingen heel vaak spelen, ik vond dat eng omdat zij naturlijk het zusje was van.

maar oke uiteindelijk ben ik gewoon naar hem toegegaan (na school omdat ook ik hem nooit tegen kwam) en ik begon erover dat hij vwo dee (ik ook) en vroeg of hij me eens kon helpen met wiskunde.
ik was helemaal niet slecht erin maar ik moest toch iets.
ik heb nu bijna drie maand verkering met hem :$

maar wat ik wil zeggen is dat het moeilijk is om naar iemand toe te stappen die je niet kent.. maar het is nog moeilijker als je verliefd bent op diegene.
je moet over de drempel heen stappen, over de gedachten van dat ze je gaat afwijzen.
begin met een keer hoi te zeggen als je haar tegenkomt en begin later een klein gesprek zo van hoi hoe gaat het ? en of wat ze in haar vrije tijd doet.
ik ben ook zo begonnen. na een week of twee had ik hem gevraagd (ja een meisje een jongen!!)
gewoon rustig blijven en kleine stappen nemen, het komt goed.
maar je moet echt niet via internet of whatsapp beginnen met hoi te zeggen, dat vinden meiden sws niks neem dat maar van mij aan

succes ermee !! Xxxx
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 18:50
A$AP
Avatar van A$AP
A$AP is offline
Hej,

Ik denk dat de eerste stap voor jouw is om meer met haar te communiceren (het beste voor nu is bijv. Facebook) Je mag heus wel haar foto's of statussen liken of commentaar geven, dat is niet erg! Probeer een gesprek met haar te beginnen via Facebook of Msn. Als jullie elkaar beter kennen en ze accepteert je, zal ze vast wel een gedag zeggen op school en dan ben je al bij de volgende stap, namelijk communiceren in het echt (dat is soms wel lastig voor verlegen mensen)
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 13:43
Iwillhelpyou1
Iwillhelpyou1 is offline
Citaat:
Hey iedereen,

Ik zet dit berichtje omdat ik met een probleem zit.

Ik ben dus een jongen van 15 jaar en zit in het 3de middelbaar.
Ik ben zeer hard verliefd op een meisje van mijn school, we zijn even oud, maar zij zit in het 2de, en dat is een ander gebouw enzo, dus ik zie haar niet vaak.
Het probleem nu is: ik ben zeer verlegen.
Mijn beste vriend en vriendin weten dan ik op haar ben, mijn beste vriend zegt er niet veel over, maar mijn beste vriendin daarentegen,
zij zegt altijd maar: kom op! praat nu eens met haar enzo....( via facebook dan )
maar zelfs dat durf ik niet want ik ben gewoon bang voor haar reactie en dat er een moment van stilte zal vallen.
Laatst begon mijn beste vriendin tegen haar over mij, van dat ik tegen haar moest praten, en ze vatte het goed op dat ik met haar wil praten, en toen zij mijn vriendin dat ze op me wachtte.
Dus ik had het berichten kadertje op facebook openstaan, klaar om iets te zeggen, maar als ik iets wou typen, leek het erop dat ik versteend werd, ik kon het gewoon echt niet, ik ben toen beginnen huilen, en ben in bed gekropen.
Mijn vriendin zij dan tegen haar dat het voor een andere keer ging zijn, en ze zijdan tegen mij dat ze eens ging lachen naar mij op school als ze me zag.
Maar het probleem daarmee is: ik durf haar zelfs niet in de ogen te kijken, als ik zie dat ze naar me kijkt, kijk ik automatisch weg, ik kan het echt niet helpen, het is alsof ik me schaam voor mezelf.

Nu, het gaat ondertussen al wat beter, ik heb al foto's van haar geliked op facebook, (Dat lijkt misschien stom maar voor mij is dat echt al een groot doel dat ik heb kunnen volbrengen, zelfs dat durfde ik niet,)
Ik wil echt eens met haar praten ( om te beginnen op facebook dan ) maar ik weet echt niet wat zeggen.
Ik denk vaak na over wat ik kan zeggen, maar ik kom niet verder dan: hallo, hoe gaat het?

Als er iemand zou zijn dat me kan helpen, zou ik je zeer dankbaar zijn.


Groetjes, van mij.
Ga gewoon naar haar en zeg wat je voor haar voelt. misschien word het wat
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 15:19
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Ga gewoon naar haar en zeg wat je voor haar voelt. misschien word het wat
Nouja dit zou ik dus niet doen, dat is veel te direct als je het mij vraagt.. denkt ze misschien ook dat het een grapje is. Gewoon een gesprek beginnen in het echt of facebook, eerst over normale dingen praten en als ze interesse toont vragen om een keertje af te spreken
Met citaat reageren
Oud 12-10-2014, 20:16
Wolfclan
Avatar van Wolfclan
Wolfclan is offline
Stel haar gewoon wat vragen om een gesprek op te wakkeren. Wat je nog meer van haar wilt weten.
In jouw geval zal ik dit gewoon rustig opbouwen, aangezien dit best lastig voor je is. Maar weet dat als je niks doet je nog wat jaren gaat doorbrengen zonder succes. Dus overweeg je kansen en wat je echt wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd en verlegen?
RickB
4 22-02-2016 10:51
Liefde & Relatie Verliefd maar verlegen
Luke22
3 29-01-2011 01:42
Liefde & Relatie Verliefd.. en nu?
eline7711
4 15-05-2006 20:25
Liefde & Relatie Verliefd op de vriend van mn broer
HappyLucky
11 22-02-2004 21:14
Liefde & Relatie Relatie beste vriend en vriendin
DT
10 13-01-2004 15:18
Liefde & Relatie ik ben nog steeds sow verliefd
Zeebsman
1 26-01-2002 14:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.