Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 21:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
En opnieuw had links, in de personen van Wouter Bos, Jan Marijnissen en Femke Halsema, de troeven stevig in handen in dit debat. En opnieuw was het klappende, juichende en boe-roepende publiek erg irritant, mag dat de volgende keer weg?

Harry Potter Balkenende was wéér erg vaag en ontweek 'ja' en 'nee' wéér, hoewel minder duidelijk dan voorheen. Verder was hij af en toe erg kinderachtig ('Ik ben aan het woord! Ik ben aan het woord!'). Hij kon zijn standpunten wel redelijk verwoorden.

Gerrit Zalm kon weer erg leuk gemaakt lachen, verder werd hij in het man-tot-man-debat met Jan Marijnissen totaal afgeslacht. Zijn verweer tegen de beweringen van Marijnissen was zwak te noemen. In het algemene debat kwam hij ook nauwelijks voor.

Hetzelfde geldt voor Mat Herben. Ook hij kwam nauwelijks voor in het algemene debat. In het man-tot-vrouw-debat met Femke Halsema was Herben echter wel vrij sterk. Daar was hij zowaar even beter dan Halsema! Ook zijn gestotter, in eerdere debatten hinderlijk aanwezig, was nu veel minder (op mediatraining geweest? ).

Dat was ook het zwakke punt van Femke Halsema, ze liet zich tegen Herben wat ondersneeuwen . Verder was ze wel erg goed, ze schuwde de aanval op Zalm, Herben en Balkenende niet en verwoordde de standpunten van GroenLinks goed.

Over Wouter Bos en Jan Marijnissen kan ik kort zijn: die waren weer meesterlijk. Herben, Zalm en Balkenende hadden vaak maar weinig verweer tegen de scherpe aantijgingen van deze twee. Ik kan dan ook geen winnaar kiezen, het is of Bos, of Marijnissen (als SP-er ben ik wel geneigd om Marijnissen te kiezen ).

Paul Witteman en Ferry Mingelen waren erg goede debatsleiders, die mogen het van mij vaker doen. Ook lieten de dame en heren lijsttrekkers elkaar eens wat vaker uitpraten. Eindelijk!

Wat is jullie mening, mede-forummers?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 21:39
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
heb het gemist, ben net thuis
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:40
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Jammer....maar je avatar maakt een hoop goed!

Maar je hebt 'm alweer vervangen zie ik
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 22-01-2003 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
de linkse speelden allemaal samen, tegen de vvd, dat kon je wel op het einde eruit opmaken, toen marijnesen pleitte voor een kabinet van CDA en PvdA i.p.v. CDA en VVD.

Maar als links aan de macht komt, en ze voeren alle plannen en beloftes uit, die ze net gemaakt hebben, dan heeft Nederland volgende week geen miljonairs meer, en is het over een half jaar falliet.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:43
Yolcu
Yolcu is offline
Ik deel jouw mening grotendeels (als mede-sp-er zijnde), ik vond Balkenende ontzettend vervelend met z'n gedraai en z'n lamme antwoorden. Hij heeft tot 5x toe geweigerd een vraag van Wouter Bos te beantwoorden. Erg zwak.

Ik vond Bos deze keer niet zo goed overkomen, een beetje schuwer dat ik van hem 'gewend' ben. Halsema was verrassend goed, ze heeft erg duidelijk de punten van GroenLinks naar voren gebracht en daarbij niet over zich heen laten lopen.

Zalm was ontzettend zenuwachtig, vooral in het begin. Hij kwam (net als voorgaande keren) totaal niet uit de verf. Mat Herben leek teveel op de achtergrond.

Voor mij was de winnaar Marijnissen, vooral tijdens het eerste debat. (Met iets als "Dan heeft u ons programma niet gelezen, meneer en onze partij verdient dat wel") Naja ik weet de precieze woorden niet meer, maar ik vond het een sterke opmerking. Het was duidelijk dat Zalm niet wist waar hij over praatte. Marijnissen was
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:44
Yolcu
Yolcu is offline
En het applaus van het publiek kon nog wel, maar het boe-geroep was zwaar irritant.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:
de linkse speelden allemaal samen, tegen de vvd, dat kon je wel op het einde eruit opmaken, toen marijnesen pleitte voor een kabinet van CDA en PvdA i.p.v. CDA en VVD.

Maar als links aan de macht komt, en ze voeren alle plannen en beloftes uit, die ze net gemaakt hebben, dan heeft Nederland volgende week geen miljonairs meer, en is het over een half jaar falliet.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar...

Rechts speelde ook samen hoor , ik heb Zalm bijvoorbeeld nooit Herben zien aanvallen, en ook niet andersom.

En als die miljonairs inderdaad uit Nederland vertrekken, dan zegt dat meer over het egoïsme van die miljonairs dan over links.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:46
alwaysgood
alwaysgood is offline
maar zalm kon ook niks over mat herben zeggen, want die zei helemaal niks. De keren dat hij aan bod kwam, waren op 1 hand te tellen
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:50
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
En bovendien: natuurlijk pleitte Marijnissen voor een CDA-PvdA-kabinet i.p.v. een CDA-VVD-kabinet! Als zijn partij zelf niet in de regering kan komen is een CDA-PvdA-kabinet in ieder geval beter dan een CDA-VVD-kabinet...

Lijkt me logisch
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
alwaysgood schreef:


Maar als links aan de macht komt, en ze voeren alle plannen en beloftes uit, die ze net gemaakt hebben, dan heeft Nederland volgende week geen miljonairs meer, en is het over een half jaar falliet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:52
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef:
En bovendien: natuurlijk pleitte Marijnissen voor een CDA-PvdA-kabinet i.p.v. een CDA-VVD-kabinet! Als zijn partij zelf niet in de regering kan komen is een CDA-PvdA-kabinet in ieder geval beter dan een CDA-VVD-kabinet...

Lijkt me logisch
Idd, das niet zo moeilijk om te bedenken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:53
Atje85
Atje85 is offline
Naam Onbekend, ik deel je mening BIJNA volledig. Het enige wat ik niet deel is namelijk dat ik Bos nét ietsjes beter vond dan Marijnissen


ps. ik vind de titel van t topic niet heel passend, al was links wel de winnaar...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:04
Verwijderd
Tja, ik denk ook dat links beter was.
Mandarijnissen was vond ik de beste. Meestal vind ik hem goed in debatten, hoewel ik zeker geen fan van die partij van hem ben.
Daarna Bos.
Daarna Matt Herben en Halsema.
Daarna Zalm en JPB. JPB wilde zoals gewoonlijk weer eens geen ja of nee zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:09
chris9 tje
chris9 tje is offline
Sorry hoor, maar ik vond Marijnissen vrij onzichtbaar. Steeds maar weer hetzelfde riedeltje, steeds maar weer die verhalen over de jaren 60 en 70....

Bos had trouwens ook niet echt veel sterke antwoorden.

Halsema en Herben vond ik sterker dan in voorgaande debatten

Maar vooral Zalm en Balkenende vond ik goed.

Het word Balkenende wel veel verweten dat hij geen antwoord geeft, maar veel antwoorden wil men ook gewoon niet horen. Zie de "verspreking" van de presentator over wel of geen LPF in het kabinet.

Ik vond trouwens wel dat Bos, Halsma en Marijnissen de drie 'rechtse' lijsttrekkers steeds niet lieten uitpraten.... erg irritant
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
Sorry hoor, maar ik vond Marijnissen vrij onzichtbaar. Steeds maar weer hetzelfde riedeltje, steeds maar weer die verhalen over de jaren 60 en 70....

Bos had trouwens ook niet echt veel sterke antwoorden.

Halsema en Herben vond ik sterker dan in voorgaande debatten

Maar vooral Zalm en Balkenende vond ik goed.

Het word Balkenende wel veel verweten dat hij geen antwoord geeft, maar veel antwoorden wil men ook gewoon niet horen. Zie de "verspreking" van de presentator over wel of geen LPF in het kabinet.

Ik vond trouwens wel dat Bos, Halsma en Marijnissen de drie 'rechtse' lijsttrekkers steeds niet lieten uitpraten.... erg irritant
Ik vond Balkenende ronduit slecht, beetje vragen ontwijken en lekker wazig en algemeen antwoorden. De enige die er voor rechts wel voor door kon vond ik Zalm. Links vond ik Marrijnissen beetje afwezig overkomen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:23
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
De mening van de topicstarter lijkt me dus echt alles behalve objectief. Naar mijn mening waren er geen duidelijk winnaars of verliezers, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon teveel debatten heb gezien.

In ieder geval heb ik het idee dat mensen vaak degene op wie ze stemmen ook bestempelen als winnaar van een debat.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef:
de linkse speelden allemaal samen, tegen de vvd, dat kon je wel op het einde eruit opmaken, toen marijnesen pleitte voor een kabinet van CDA en PvdA i.p.v. CDA en VVD.

Maar als links aan de macht komt, en ze voeren alle plannen en beloftes uit, die ze net gemaakt hebben, dan heeft Nederland volgende week geen miljonairs meer, en is het over een half jaar falliet.
Net of links aan de macht zal komen. Dan moet je PVDA/GL/SP/D'66/CU bij elkaar proppen en dan heb je waarschijnlijk nog niet genoeg. Lijkt me dus niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
Sorry hoor, maar ik vond Marijnissen vrij onzichtbaar. Steeds maar weer hetzelfde riedeltje, steeds maar weer die verhalen over de jaren 60 en 70....

Bos had trouwens ook niet echt veel sterke antwoorden.

Halsema en Herben vond ik sterker dan in voorgaande debatten

Maar vooral Zalm en Balkenende vond ik goed.

Het word Balkenende wel veel verweten dat hij geen antwoord geeft, maar veel antwoorden wil men ook gewoon niet horen. Zie de "verspreking" van de presentator over wel of geen LPF in het kabinet.

Ik vond trouwens wel dat Bos, Halsma en Marijnissen de drie 'rechtse' lijsttrekkers steeds niet lieten uitpraten.... erg irritant
Ik vond Balkenende ronduit slecht. Helemaal niet helder, ontwijkt bijna alles.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2003, 22:29
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik vond Halsema juist heel erg goed, naar mijn mening kletste ze in het 1 op 1 debat Herben volledig onder tafel. Ook was ze de enige die rustig bleef, in tegenstelling tot de "ik ben aan het woord! ik ben aan het woord!" roepende Balkenende en door mensen heen pratende Marijnissen en Zalm.

Herben vond ik heel zwak, hij kwam er nauwelijks aan te pas tijdens de algemene debatten. Hij had wel een paar sterke one-liners.

Heel goed debat, en ik weet nu helemaal zeker dat ik GL stem
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Net of links aan de macht zal komen. Dan moet je PVDA/GL/SP/D'66/CU bij elkaar proppen en dan heb je waarschijnlijk nog niet genoeg. Lijkt me dus niet.


Maar t is toch normaal dat Marijnissen kiest voor PvdA+CDA ipv CDA+VVD...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:30
Verwijderd
Ik begrijp trouwes niet dat ze het alleen maar hadden over de LPF, die er bij moest voor een coalitie met in ieder geval CDA+VVD. CDA-VVD-D'66 zou toch ook nog mogelijk kunnen zijn? Weet niet wat D'66 precies wil, maar ik vind het meer een partij die overal wel bij kan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef:
Ik vond Halsema juist heel erg goed, naar mijn mening kletste ze in het 1 op 1 debat Herben volledig onder tafel. Ook was ze de enige die rustig bleef, in tegenstelling tot de "ik ben aan het woord! ik ben aan het woord!" roepende Balkenende en door mensen heen pratende Marijnissen en Zalm.

Herben vond ik heel zwak, hij kwam er nauwelijks aan te pas tijdens de algemene debatten. Hij had wel een paar sterke one-liners.

Heel goed debat, en ik weet nu helemaal zeker dat ik GL stem
Toch neit strategisch stemmen dus?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:31
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik begrijp trouwes niet dat ze het alleen maar hadden over de LPF, die er bij moest voor een coalitie met in ieder geval CDA+VVD. CDA-VVD-D'66 zou toch ook nog mogelijk kunnen zijn? Weet niet wat D'66 precies wil, maar ik vind het meer een partij die overal wel bij kan.
D66 heeft verklaard ALLEEN in een kabinet deel te nemen wanneer men meer dan 7(het huidige aantal dacht ik) zetels haalt. Bovendien moeten sterke punten van hun in t beleid voorkomen(denk aan onderwijs)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:


Maar t is toch normaal dat Marijnissen kiest voor PvdA+CDA ipv CDA+VVD...
Maar dat is niet links aan de macht.
CDA is eerder rechts dan links en PvdA is niet zo links als GL/SP.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Maar dat is niet links aan de macht.
CDA is eerder rechts dan links en PvdA is niet zo links als GL/SP.
Klopt, maar wel linkser dan CDA+VVD, dat bedoelt ie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
D66 heeft verklaard ALLEEN in een kabinet deel te nemen wanneer men meer dan 7(het huidige aantal dacht ik) zetels haalt. Bovendien moeten sterke punten van hun in t beleid voorkomen(denk aan onderwijs)
tja, partijen met 5 zetels in een kabinet staat idd een beetje stom.
Maar goed, ik denk dat CDA/VVD D'66 wel zou kunnen overhalen, als D'66 7 zetels haalt. Maar op dit moment eerst maar eens kijken naar een kabinet PVDA/CDA lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:43
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Toch neit strategisch stemmen dus?
Nee, hoe kom je erbij dat ik dat zou willen?

jij hebt echt rare ideeen over mij...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:51
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ik vond Links ook zeer goed t.o.v Rechts en het midden ( in dit geval alleen CDA ).

Ik vond zowel Marijnissen, Halsema als Bos goed uit de verf komen en Zalm vond ik te ver in een hoek gedrukt, Herben vond ik wel redelijk en JP " Ik zwalk naar het eide " Balkenende vond i bij vlage vaag maar vond hem ook sterk antwoorden soms.

Ik ga sowieso morgen op Links stemmen.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef:
Nee, hoe kom je erbij dat ik dat zou willen?

jij hebt echt rare ideeen over mij...
Huh

Ik vroeg t me gewoon af aangezien best wel veel mensen dat gaan doen morgen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
tja, partijen met 5 zetels in een kabinet staat idd een beetje stom.
Maar goed, ik denk dat CDA/VVD D'66 wel zou kunnen overhalen, als D'66 7 zetels haalt. Maar op dit moment eerst maar eens kijken naar een kabinet PVDA/CDA lijkt me.

DEN HAAG (ANP) - CDA-lijsttrekker Balkenende blijft inzetten op een centrum-rechtse coalitie. ,,In deze moeilijke economische tijden moeten we een centrum-linkse coalitie maar niet doen'', zei hij dinsdagavond in het slotddebat dat de lijsttrekkers van de ,,grote zes'' hielden.
Hij zei nog liever te kiezen voor een driepartijencoalitie dan een kabinet samen met de PvdA. Inhoudelijk ziet Balkenende nauwelijks een basis om met de PvdA tot een vergelijk te komen. Niet alleen staan de financiële plannen van de PvdA hem niet aan, ook het integratiebeleid zou ,,te soft'' zijn.

Tegelijk noemde Balkenende een voortzetting van de huidige driepartijencoalitie met de LPF ,,ongeloofwaardig en niet te begrijpen''. ,,Ik zie het dan ook niet gebeuren'', voegde hij er aan toe. Hij liet zich niet uit over welke derde partij hij dan wel op het oog heeft als er geen meerderheid is met de VVD.

Opmerkelijk

Opmerkelijk was dat Balkenende na zijn afwijzing van de PvdA toch weer aantekende bereid te zijn premier te worden van een kabinet met de sociaal-democraten.

Het debat van de lijsttrekkers van CDA, PvdA, VVD, GroenLinks, LPF en SP leverde verder geen nieuwe gezichtspunten op. Net als bij de vorige debatten stonden de linkse en de rechtse drie scherp tegenover elkaar bij onderwerpen als economie, financiën en migratie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:49
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Huh

Ik vroeg t me gewoon af aangezien best wel veel mensen dat gaan doen morgen
Nou omdat je ook al dacht dat ik VVD'er was
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:50
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
DEN HAAG (ANP) - CDA-lijsttrekker Balkenende blijft inzetten op een centrum-rechtse coalitie. Hij is wel hardleers hoor, die Balkenende ,,In deze moeilijke economische tijden moeten we een centrum-linkse coalitie maar niet doen'', zei hij dinsdagavond in het slotddebat dat de lijsttrekkers van de ,,grote zes'' hielden.Hoezo niet doen?? Alsof links in de regering meteen dodelijk is voor de economie van een land. Dat is een uitgesproken rechts standpunt.
Hij zei nog liever te kiezen voor een driepartijencoalitie dan een kabinet samen met de PvdA. Inhoudelijk ziet Balkenende nauwelijks een basis om met de PvdA tot een vergelijk te komen. Niet alleen staan de financiële plannen van de PvdA hem niet aan, ook het integratiebeleid zou ,,te soft'' zijn.

Tegelijk noemde Balkenende een voortzetting van de huidige driepartijencoalitie met de LPF ,,ongeloofwaardig en niet te begrijpen''. ,,Ik zie het dan ook niet gebeuren'', voegde hij er aan toe. Hij liet zich niet uit over welke derde partij hij dan wel op het oog heeft als er geen meerderheid is met de VVD.

Opmerkelijk

Opmerkelijk was dat Balkenende na zijn afwijzing van de PvdA toch weer aantekende bereid te zijn premier te worden van een kabinet met de sociaal-democraten.
? Hè? En daarboven zei hij nog.... Nou ja, hij krijgt het in ieder geval wel door. Hij moet wel met de PvdA aan tafel.

Het debat van de lijsttrekkers van CDA, PvdA, VVD, GroenLinks, LPF en SP leverde verder geen nieuwe gezichtspunten op. Net als bij de vorige debatten stonden de linkse en de rechtse drie scherp tegenover elkaar bij onderwerpen als economie, financiën en migratie.
Maar dat was natuurlijk te verwachten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 00:20
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
Vond Halsema veel sterker dan bij het laatste debat.....
lette misschien te veel op haar.....
maar Marijnissen was naar mijn mening toch iets zelfverzekerder.
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 00:34
skatefamke
skatefamke is offline
herben was idd erg weinig aan het woord en af en toe vond ik zijn opmerkingen betrekkelijk dom over komen.

zalm.. daar heb ik niet echt een duidelijke mening over.

balkenende was weer goed in alle vragen omzeilen.. of nou ja goed... hij moet nieuwe trucjes bijleren, want het begint nu echt iedereen op te vallen en te irriteren!

bos was wel goed, zoals altijd, alleen leek wat minder dan anders af en toe.

halsema deed het heeeeel goed! zeker vergeleken bij eerder debatten vind ik dat ze er erg op vooruit is gegaan. ze verwoordde duidelijk de standpunten van groenlinks en was af en toe ook feller naar andere politici toe. goooo femke!

marijnissen was rustig en zelfverzekerd als altijd. mij valt op dat hij veel kennis heeft van allerlei onderwerpen en heel makkelijk allerlei dingen met elkaar in verband brengt. !!
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 08:23
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
herben was idd erg weinig aan het woord en af en toe vond ik zijn opmerkingen betrekkelijk dom over komen.
d'r kwam ook niet veel meer uit als het is allemaal de schuld van de buitenlanders en dat zou pim gewilt hebben

Citaat:
balkenende was weer goed in alle vragen omzeilen.. of nou ja goed... hij moet nieuwe trucjes bijleren, want het begint nu echt iedereen op te vallen en te irriteren!
Inderdaad, hij ging er behoorlijk aan bij de vraag of hij de lpf als coalitiepartner overwoog. Heb hem niet veel gehoord en de keren dat ie sprak had ie niet veel inhoudelijks te melden.

Citaat:

marijnissen was rustig en zelfverzekerd als altijd. mij valt op dat hij veel kennis heeft van allerlei onderwerpen en heel makkelijk allerlei dingen met elkaar in verband brengt. !!
Ik vond hem wel iets minder als normaal, beetje afwezig.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 08:39
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Hij zei nog liever te kiezen voor een driepartijencoalitie dan een kabinet samen met de PvdA.
waneer zei ie dat dan?? heeft iemand een citaat?


Citaat:
Inderdaad, hij ging er behoorlijk aan bij de vraag of hij de lpf als coalitiepartner overwoog. Heb hem niet veel gehoord en de keren dat ie sprak had ie niet veel inhoudelijks te melden.
uhm... owkeej dan heb ik naar een andere balkenende geluisterd. Dit bedoelde ik dus met "sommige mensen willen de antwoorden ook niet horen".

Hij heeft nl tot twee keer toe gezegd dat het niet te begrijpen zou zijn als cda en vvd een coalitie zouden vormen met de lpf.

Dan kan je wel zeggen dat ie geen antwoord geeft, maar dat doet ie wel.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2003, 08:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
heb dat debat niet gezien, alleen het jeugdjournaal. dat was een klein kinder-debatje met de 4 grootste lijsttrekkers. hoe moet zo'n zalm ooit hard blijven als ie daar zo'n zielig jongetje uit Iran ziet zitten dat pas te horen heeft gekregen dat ie word teruggescheept naar Iran!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
waneer zei ie dat dan?? heeft iemand een citaat?

Hij zei dat hij het niet uitsloot en dat hij de kans met de PvdA heel klein acht. Er zou dan eventueel een derde partij kunnen komen aangezien hijde LPF niet uitsluit



uhm... owkeej dan heb ik naar een andere balkenende geluisterd. Dit bedoelde ik dus met "sommige mensen willen de antwoorden ook niet horen".

Hij heeft nl tot twee keer toe gezegd dat het niet te begrijpen zou zijn als cda en vvd een coalitie zouden vormen met de lpf.
Waarom zegt ie dan niet gewoon dat ie ze uitsluit????? DAT was de vraag, niet of t te begrijpen zal zijn of niet. HIj geeft wel antwoord, maar op een hele andere vraag, hij omzeilt de vraag gewoon

Dan kan je wel zeggen dat ie geen antwoord geeft, maar dat doet ie wel.Op een andere vraag ja [/B]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:39
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
heb dat debat niet gezien, alleen het jeugdjournaal. dat was een klein kinder-debatje met de 4 grootste lijsttrekkers. hoe moet zo'n zalm ooit hard blijven als ie daar zo'n zielig jongetje uit Iran ziet zitten dat pas te horen heeft gekregen dat ie word teruggescheept naar Iran!!!!
Hij hoort zijn eigen beleid te verdedigen, maar kan nu niet hardzijn? Zo ziet ie eens wat er door zijn beleid gebeurt!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:42
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:

uhm... owkeej dan heb ik naar een andere balkenende geluisterd. Dit bedoelde ik dus met "sommige mensen willen de antwoorden ook niet horen".

Hij heeft nl tot twee keer toe gezegd dat het niet te begrijpen zou zijn als cda en vvd een coalitie zouden vormen met de lpf.

Dan kan je wel zeggen dat ie geen antwoord geeft, maar dat doet ie wel.
oke dan geeft hij twee tegenovergestelde antwoorden want hij heeft ook gezegd dat het CDA geen enkele partij uitsluit (op de vraag, van Marrijnissen als ik me niet vergis, of het CDA eventueel nog met de lpf verder wilde)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:56
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij heb je een ander debat dan ik gezien.. Ik denk dat er nogal cognitieve dissonantie bij jou optreedt.

Iedereen had zijn sterke momenten, zowel in de 1-tegen-1 als in de algemene debatten. Ik vind niet dat er een echte winnaar aan te wijzen is.

Hierboven wordt verweten dat links een blok vormde, maar Zalm en Balkenende vormden net zo goed een blok. Vooral tegen het PvdA.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 10:57
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
autodropje schreef:
oke dan geeft hij twee tegenovergestelde antwoorden want hij heeft ook gezegd dat het CDA geen enkele partij uitsluit (op de vraag, van Marrijnissen als ik me niet vergis, of het CDA eventueel nog met de lpf verder wilde)
Klopt, maar daar werd ook nogal lacherig op gereageerd, omdat Balkenende wel degelijk partijen uitsluit, of zelfs al bij voorbaat heeft uitgesloten.

Hij heeft in het lijsttrekkersdebat op RTL4 gezegd dat hij niet met de LPF wil samenwerken, toen heeft hij ook gezegd dat hij alleen maar met de VVD wil regeren. Beetje raar, hij heeft de afgelopen dagen steeds gezegd "CDA zal luisteren naar de kiezer maar een PVDA-CDA kabinet zal er niet zo snel komen". Dan moet ie toch eens beter gaan luisteren.. Ik hoop zó dat de PVDA vandaag als grootste uit de bus komt. Een centrumlinks kabinet zou volgens mij het beste zijn. VVD + CDA redden het samen niet, ik geloof nooit dat D66 daaraan gaat meedoen. Maar we zien het wel
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:03
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Iedereen had zijn sterke momenten, zowel in de 1-tegen-1 als in de algemene debatten. Ik vind niet dat er een echte winnaar aan te wijzen is.

Klopt, iedereen had z'n sterke momenten, behalve (naar mijn mening) Mat Herben dan.. maar tijdens de 1 op 1 debatten:

Marijnissen - Zalm : Zalm zenuwachtig, Marijnissen loopt erg makkelijk over hem heen

Halsema - Herben: Herben kwam er bijna niet tussen, Halsema was vurig en bij de les

Bos - Balkenende: Bos kwam niet zo goed uit de verf, maar Balkenende naar mijn mening al helemaal niet

Zo kom ik dus tot de conclusie: 3x was links beter.. al heeft mijn voorkeur voor links daar zeker mee te maken.. uiteindelijk verschilt het allemaal per persoon.

Citaat:
Unexplained schreef:
Hierboven wordt verweten dat links een blok vormde, maar Zalm en Balkenende vormden net zo goed een blok. Vooral tegen het PvdA.
Zalm en Balkenende vormen al sinds het begin van de campagne (ik denk dan aan het RTL4-lijsttrekkersdebat) een blok. En tuurlijk richten ze zich vooral tegen de PVDA, de PVDA is immers de verstoorder van hun ideeen (samen regeren).
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Unique schreef:
Klopt, maar daar werd ook nogal lacherig op gereageerd, omdat Balkenende wel degelijk partijen uitsluit, of zelfs al bij voorbaat heeft uitgesloten.

Hij heeft in het lijsttrekkersdebat op RTL4 gezegd dat hij niet met de LPF wil samenwerken, toen heeft hij ook gezegd dat hij alleen maar met de VVD wil regeren. Beetje raar, hij heeft de afgelopen dagen steeds gezegd "CDA zal luisteren naar de kiezer maar een PVDA-CDA kabinet zal er niet zo snel komen". Dan moet ie toch eens beter gaan luisteren.. Ik hoop zó dat de PVDA vandaag als grootste uit de bus komt. Een centrumlinks kabinet zou volgens mij het beste zijn. VVD + CDA redden het samen niet, ik geloof nooit dat D66 daaraan gaat meedoen. Maar we zien het wel
Dat lachen was dus omdat hij nadat hij eerder gezegd had niet met de lpf in zee te willen nu geen partijen wilde uitsluiten (ald CDA+VVD niet genoeg is) en er even op gewezen werd dat dat niet samen kan.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:16
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Dat lachen was dus omdat hij nadat hij eerder gezegd had niet met de lpf in zee te willen nu geen partijen wilde uitsluiten (ald CDA+VVD niet genoeg is) en er even op gewezen werd dat dat niet samen kan.
dat zeg ik..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:28
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Unique schreef:
dat zeg ik..
*gaat op cursus begrijpend lezen*
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:04
Verwijderd
(nogmaals)

De Hond: Halsema winnaar lijsttrekkersdebat
Gepubliceerd op woensdag 22 januari 2003 15:16

HILVERSUM (ANP) - GroenLinks-lijsttrekster Femke Halsema heeft het het beste gedaan tijdens het lijsttrekkersdebat dat dinsdagavond werd uitgezonden op Nederland 2. Dat blijkt uit een peiling die Maurice de Hond heeft gehouden voor het SBS6-programma Stem van Nederland.
Van de deelnemers aan de peiling wees 18 procent Halsema aan als winnares. Demissionair premier Jan Peter Balkenende (CDA) eindigde met 15 procent als tweede, vlak voor nummer drie Wouter Bos van de PvdA, die 13 procent scoorde.

Copyright 2003 ANP


Bron:<http://www.pi.net/news/0,2031,80_467_1383131,00.html>
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:22
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
halsema vond ik de winnaar van het debat.. ik vond balkenende echt het zwakst van allemaal, helemaal toen ie ook nog eens een rotschop uitdeelde naar zalm omdat ie vast wel in de oppositie beland.. en dan herben met zen cijfertjes en cliche beschuldigen..
halsema was goed omdat zij alles duidelijk en hard zei.. daar kon je voor klappen.. voor balkenende gaat dat helemaal niet op..
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Milk schreef:
(nogmaals)

De Hond: Halsema winnaar lijsttrekkersdebat
Gepubliceerd op woensdag 22 januari 2003 15:16

HILVERSUM (ANP) - GroenLinks-lijsttrekster Femke Halsema heeft het het beste gedaan tijdens het lijsttrekkersdebat dat dinsdagavond werd uitgezonden op Nederland 2. Dat blijkt uit een peiling die Maurice de Hond heeft gehouden voor het SBS6-programma Stem van Nederland.
Van de deelnemers aan de peiling wees 18 procent Halsema aan als winnares. Demissionair premier Jan Peter Balkenende (CDA) eindigde met 15 procent als tweede, vlak voor nummer drie Wouter Bos van de PvdA, die 13 procent scoorde.

Copyright 2003 ANP


Bron:<http://www.pi.net/news/0,2031,80_467_1383131,00.html>

Harry Potter scoort alleen maar hoog omdat ie premier is, zo duidelijk was hij gister namelijk niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Harry Potter scoort alleen maar hoog omdat ie premier is, zo duidelijk was hij gister namelijk niet.
Mee eens. Hoewel ik het niet met em eens ben vond ik Zalm gister duidelijker dan JeePee (wanneer leert ie nou een de woorden ''ja'' en ''nee'' ???).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.