Oud 18-02-2002, 15:56
Palmboompje
Palmboompje is offline
Sorry als het een beetje lang is, maar ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om het te lezen want ik zit er best wel heel erg mee

Oké, ik heb nu iets van vijf weken ruzie met m'n beste vriendin die ik sinds de brugklas ken Ruzie, dat houdt in dat ik haar niet meer spreek of zie, terwijl elkaar gewoonlijk dagelijks bellen.. En bovendien hebben we noooit ruzie

We hebben ruzie omdat zij de laatste tijd mij bij regelmaat zat af te zeiken.. Ze doet lacherig over mijn hobbies, maakt lullige opmerkingen over mijn vrienden/ jongens die ik leuk vind.. als ik iets leuks doe zeikt ze dat af.. als ik een complimentje krijg, praat ze dat goed in haar eigen voordeel etc. Na een half jaar had ik daar echt schoon genoeg van.
We hebben daar al eerder een soort ruzietje over gehad, maar toen belde ze na 4 dagen om te vragen of het weer goed was.. Deze keer belde ze ook na 4 dagen, maar toen heb ik dus gezegd dat ik nog steeds kwaad op haar was (en terecht, ik hoef zulke dingen niet van haar te pikken). De dag erop heb ik haar gesmst dat ik niet begreep waarom ze zo deed en dat het leek alsof ze mij niks gunde, want we waren toch vriendinnen?
Tot mijn verbazing heb ik geen enkele reactie hier op gekregen
Toen heb ik met valentijn toch nog maar een gok geaagd en haar een lief kaartje gestuurd dat ze ondanks onze ruzie nog steeds m'n beste vriendin is, maar ook daarop heb ik tot nog toe geen enkele reactie gehad...

Ik vind dit allemaal een beetje jammer, want we waren echt gewoon 6 jaar lang super goed bevriend en om dat nu zo weg te gooien is wat overdreven. Maar aan de andere kant vind ik het ook een beetje te op haar nu weer op te gaan lopen bellen, tenslotte was zij de oorzaak van onze ruzie en heb ik al 2x een poging gedaan het goed te maken.

Wat zouden jullie doen??
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 16:47
apart persoontje
apart persoontje is offline
Ik vind da je groot gelijk hebt hoor, je hoeft het echt nie te pikken als je beste vriedin je afzeikt. Maar ik denk eik da ze gewoon jaloers is en da je ipv kwijt meelij met der moet hebben.
Maar je moet idd nou geen contact meer gaan leggen, nou moet het van haar kant komen.
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 17:14
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
ik snap wel wat je bedoeld... Ik heb al zo vaak iets gehad van dat mn beste vriendin lekker de schijt ken krijgen en iedere keer geef ik weer toe en zijn we weer beste vriendinnen. Ja, je hebt toch een vriendschap opgebouwd die je niet zomaar zult vergeten of weggooien. Maar ja, eigenlijk moet t nu wel van haar kant komen... Zij zat immers fout, tenminste zover ik uit je verhaal opmaken kan. Maar ja, jij zou haar ook kunnen bellen om te vragen waarom je niks meer van dr hoort. Toch zonde om zo'n lange vriendschap weg te gooien.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 17:46
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Misschien moet je toch zo'n lange vriendschap eens weggooien. In ieder geval niet meer zo hecht. Je bent 20 zie ik, misschien ben je aan het werken of studeren. Je hebt nu waarschijnlijk een heel ander leven dan op de middelbare school. En net zoals de meeste vriendschappen door de overgang basisschool-brugklas op een stuk lager pitje worden gezet (of de overgang zelfs niet overleven) zie je dat ook bij overgang middelbare school- studentenleven/werken. Ik wil maar zeggen dat het niet vreemd is dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en misschien moet je haar van je af zetten en nieuwe vrienden zoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 14:12
Verwijderd
Jah is het wel zo'n beetje eens met HeerVanHasselt! Als jullie allebei een eigen leven hebben en niet meer zoveel tijd met elkaar ombrengen, is het logisch dat jullie veranderen ten opzichte van elkaar. Misschien elkaar steeds minder gaan begrijpen en daarom ook dingen van elkaar fout opvatten. Zoiets is misschien moeilijk te accepteren, maar het is volkomen natuurlijk. Ik denk dat jij in je eigen buurt ook wel iemand kent met wie je steeds meer en beter omgaat. Ik denk dat je inderdaad die oude vriendschap niet moet vergeten, maar dat je jezelf er wel minder aan moet gaan hechten. Zij is een "fase" in je leven geweest, om het maar even cru te zeggen, en nu zit je in een nieuwe!

Ook wil ik even zeggen dat het deze keer wel van haar kant moet komen. Jij hebt toch genoeg gedaan om haar te laten weten dat je het goed wil maken, laat haar maar reageren. Als ze dat niet doet, weet jij wel genoeg lijkt mij zo!

Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:20
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:
Ik vind da je groot gelijk hebt hoor, je hoeft het echt nie te pikken als je beste vriedin je afzeikt. Maar ik denk eik da ze gewoon jaloers is en da je ipv kwijt meelij met der moet hebben.
Maar je moet idd nou geen contact meer gaan leggen, nou moet het van haar kant komen.
dank je wel voor je reactie fijn dat je het met me eens bent, want ik begon al half aan mezelf te twijfelen of ik wel goed gehandeld had.. Zelf heb ik me ook wel eens afgevraagd of het nou jaloezie van haar kant moest voorstellen of niet Ze zit zichzelf ook vrij regelmatig helemaal de hemel in te prijzen over dat ze zo knap is en iedereen kan krijgen en ze vertelt honderduit over met wie ze nou weer sjans had beetje zielig vind ik dat..
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:28
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
Maar ja, jij zou haar ook kunnen bellen om te vragen waarom je niks meer van dr hoort. Toch zonde om zo'n lange vriendschap weg te gooien.
jah, maar daar ben ik dan weer te trots voor.. ik heb het idee dat zij niet echt door heeft waar ik mee zit. En als ik niet zo gehecht aan haar was had het me echt niks kunnen schelen en had ik er niet zo'n probleem van gemaakt, majah, schijnbaar begrijpt ze dat óók niet
als zij iets wil goed maken is het gewoon van "is het weer goed?" terwijl ik de behoefte soms heb om iets uit te praten, anders blijf je ermee zitten.. In dat opzicht verschillen we echt ontzettend..
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:33
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:
Ik wil maar zeggen dat het niet vreemd is dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en misschien moet je haar van je af zetten en nieuwe vrienden zoeken.
Dat weet ik.. Ik heb ook genoeg andere vriendinnen, maar het is toch anders dan met haar. Afgelopen kerst kreeg ik nog een kaartje van haar dat ze ook wel verwachtte dat het contact minder zou worden, maar dat ze hoopte dat we gewoon beste vriendinnen zouden blijven. Tis dus niet zo dat we irreël bezig zijn ofzo. Het contact was sowieso al verminderd, maar om het nu in 1x zo weg te gooien is ook wel drastisch. Ik heb liever dat het doodbloed, dan dat we met ruzie uit elkaar gaan, snap je?
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:50
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Ook wil ik even zeggen dat het deze keer wel van haar kant moet komen. Jij hebt toch genoeg gedaan om haar te laten weten dat je het goed wil maken, laat haar maar reageren. Als ze dat niet doet, weet jij wel genoeg lijkt mij zo!

Sterkte ermee!
ja, je hebt wel gelijk, ik ga ook geen contact meer zoeken denk ik..
Maar toch, het duurt nu al meer dan een maand.. straks duurt het twee maanden, drie.. nóg langer.. dan wordt het alleen maar moeilijker.. Moet ik dan niet nú gewoon mijn trots opzij zetten?

En ja, we zijn ook uit elkaar gegroeid.. en dat laat ze me duidelijk merken door zo lacherig te doen over bepaalde dingen die mij bezig zijn. Heel naar is dat.. Kijk, naast mij heeft ze nog één vage vriendin, en eerst zat ze me nog te claimen en mij kwalijk te nemen dat ik naast haar ook met anderen vriendinnen uitging etc. Waarom schrijf ik dit op?

Nouja, iig bedankt voor je reactie
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 13:22
Palmboompje
Palmboompje is offline
Hmzz... ik hoor net van mijn zus dat ze me gister heeft geprobeerd te bellen..

zal ik haar terug bellen of niet? (ze zei verder niet dat ze zelf zou terug bellen ofzo)
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:40
the_conquer
the_conquer is offline
ik zal het in een woord samenvatten:

bijleggen

__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 19:48
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Palmboompje schreef:
Hmzz... ik hoor net van mijn zus dat ze me gister heeft geprobeerd te bellen..

zal ik haar terug bellen of niet? (ze zei verder niet dat ze zelf zou terug bellen ofzo)
ik zou nog even wachten. Jij hebt al een heleboel moeite gedaan, en ZIJ is de oorzaak van de ruzie. Maar als ze na een tijdje nog steeds niet heeft gebeld.... tsja... dan moet je je afvragen of je haar nog wel wilt bellen. Als je dat nog wilt, moet je het gewoon doen, natuurlijk. Maar ik zou wel nog even wachten. Laat haar maar 's een beetje moeite voor JOU doen!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 15:44
Palmboompje
Palmboompje is offline
We hebben het weer bijgelegd.. dwz, ik heb haar terug gebeld en heb er gewoon over hene gepraat.. weet niet of dat nou wel zo verstandig is, want het komt geheid een keer terug. Alleen ik voel er zo weinig voor om alles weer te gaan omrakelen.. Jij doet dit, jij doet dat.. Het klinkt ook gewoon zo kinderachtig. En we praten nooit echt ruzies uit, ofzow.. Mjah, vaag
__________________
Palmboompjes staan op het strand...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.