Oud 23-05-2010, 16:57
knight
knight is offline
mijn pws

Laatst gewijzigd op 25-05-2010 om 21:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 11:54
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mijn pws wil ik over rookbommen gaan doen. Kent iemand goede (deelvragen) en hoofdvragen?
Ik ben zelf niet zo bekend met rookbommen; maar ik kan me voorstellen dat er rookbommen zijn met verschillende kleuren; je kan bv. gaan uitzoeken welke chemische stofjes gebruikt worden om een specifieke kleur te bekomen (dit in labo-omgeving natuurlijk gaan simuleren (zonder de bom zelf dus) en de achterliggende reacties beschrijven). Verder moet je natuurlijk ook gewoon de mechanische samenstelling van een rookbom ontleden (ofwel uit literatuur ofwel zelf een bommetje ontleden indien dat zonder gevaar kan) en elk onderdeel kunnen verantwoorden (bv. bij vuurwerk is dat zeer uitgesproken: op die plaats bolletjes om zo een waaiereffect te bekomen, stuwlading, traagbrandende lont hier, snelbrandende lont daar, ...). En dan kan je natuurlijk ook het productieproces (en de bijhorende gevaren) bespreken.

Ik zou normaal ook aanraden om zelf hetgene je bestudeert eens te maken; maar in dit geval is dat misschien wel lichtjes aan de gevaarlijke kant (het blijven explosieven natuurlijk). Als je dus zelf iets wilt in elkaar knutselen; doe dit dan in samenspraak en met hulp van je leerkracht.

Als je wat te weinig kan vinden over rookbommen; kan je natuurlijk ook eens kijken naar echt vuurwerk: daarover is vast genoeg te vinden en daar zitten natuurlijk ook iets meer mechanismes in (vertragingen tussen verschillende explosieven in dezelfde bom). Voor vuurwerk kan je natuurlijk ook afvuurmechanismes bespreken. Op Discovery Channel hebben ze daar wel eens een documentaire uitgezonden over de fabricatie (ik geloof bij Dirty Jobs).

Samengevat:
1) Productieproces
2) Opbouw bommetje
3) Chemische samenstelling voor de kleuren
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 16:35
knight
knight is offline
ok, hier kan een slotje op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] PWS Enquete
matthijssie95
3 13-12-2011 10:06
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] PWS Scheikunde
ilsko
3 13-09-2010 21:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] PWS
Hedwigd
4 11-09-2010 10:36
Huiswerkvragen: Exacte vakken PWS scheikunde
Pyromaniac
6 18-05-2006 21:36
Huiswerkvragen: Exacte vakken Waterschap (pws)
Olezgus
2 03-06-2005 17:21
Psychologie De kronieken van de dag. # 2
Fantôme
500 27-01-2004 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.