Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 05:24
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 11-07-2015 om 18:00. Reden: -
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 09:52
Verwijderd
Ik denk dat er niet alleen maar voordelen zitten aan het studeren op een Ivy League, terwijl jij alleen de voordelen zegt. Wat zijn volgens jou de nadelen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 11:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, rond moeten hobbelen in z'n pantserpak omdat Amerikanen geen rugby durven spelen, of de hoer moeten uithangen als cheerleader om je beurs te mogen houden zou ik juist als iets negatiefs beschouwen, maar het is maar wat je wilt.

Ik kan vooral waarderen dat Nederlandse universiteiten zichzelf beperken tot onderwijs en je niet in zoiets proberen te stoppen. En als ik dan een behoefte heb om te sporten, kan ik terecht bij een zwaar gesubsidieerd sportcentrum voor studenten waar je heel weinig betaald.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 22:55
loveforfashion
loveforfashion is offline
Ik heb een vraagje, raken de Ivy League scholen in de loop der jaren niet failliet? Want Ivy League scholen hebben waarschijnlijk veel geld om voor alles te betalen, voor hun professoren, de campussen noem maar op. Maar als je naar de laatste jaren kijkt zie je dat veel studenten een financial aid krijgen. Je kan het een beetje vergelijken met een bank waarbij mensen geld lenen. De bank maakt een regeling met je dat je bijv. 100.000 euro binnen 10 jaar terug betaald. Stel dat veel mensen een lening afsluiten bij die bank en de bank niet genoeg winst heeft dan raakt het toch failliet? Ja bij de bank is het natuurlijk anders, want de bank heeft geld als er veel mensen er geld op zetten en de bank verdient ook geld door de rente wat ze krijgen. Maar hoe zit dat bij een Ivy League? Ik heb namelijk gehoord dat Ivy League scholen niet veel subsidie krijgen. Daarom maakte ik een vergelijking en ik bedoel met mijn vergelijking dat als zo'n school een regeling maakt en dat bij veel studenten en in de tussentijd wanneer zo'n student rustig naar school gaat en nog niet betaald voor zijn of haar school, oke nu weer iets anders want ja dan heb je weer dat niet iedere student de zelfde regeling heeft, maar in de tussentijd verdient zo'n school toch niet? Of ligt het eraan hoe zij dat aanpakken, want dat kan het natuurlijk ook zijn. Dat zo'n school juist goed zijn financiën goed in de gaten houdt en daarom juist veel studenten een financial aid kan geven.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 11:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ze krijgen ook nog forse inkomsten, doordat afgestudeerden geacht worden om geld te doneren aan school. Da's een systeem dat we hier in Nederland nauwelijks kennen, maar in Amerika is het veel normaler omdat de overheid geen rol speelt en de belastingen lager zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:17
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Is het eigenlijk waar wat films enzo suggereren dat veel rijke mensen doneren om op die manier ook hun kinderen op een goede uni te krijgen, ook al voldoen ze eigenlijk niet aan de eisen?
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:37
loveforfashion
loveforfashion is offline
Nouja waarschijnlijk niet hoor. Die scholen staan bekend om hun uiterste slimme studenten en daarbij willen ze niet iemand hebben die niet aan de eisen voldoet maar toch probeert een plaatsje te bemachtigen met geld, want geld hebben Ivy League scholen zat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2011, 12:07
flip222
flip222 is offline
Beste Nick,

Fijn dat we je vragen mogen stellen. Klopt het dat je als geslaagde vwo-kandidaat eerst op Princeton/Harvard/etc. College terecht zou komen, en dat de University voor Graduates is? Hoe is het liberal arts programma van zo'n College te vergelijken met onze vwo-opleiding op het gebied van niveau en schoolsheid?

Groetjes Philip
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 09:35
flip222
flip222 is offline
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Ik heb gelezen dat college een overstap vormt van high school (dat meestal vergelijkbaar is met onze havo, ook gelezen) naar university. Aangezien onze vwo-opleiding vergeleken met soortgelijke opleidingen wereldwijd behoorlijk goed is, denk ik dat menig college makkelijk is voor vwo'ers. Vandaar ook mijn vraag over schoolsheid, oftewel of zo'n college lijkt op onze middelbare school qua bijvoorbeeld aanwezigheidseisen (zoals op de middelbare school: je moet alle lessen volgen anders wordt je gestraft, maar op de universiteit is dat juist veel minder), lessen (klaslokaal en leraar zoals op school of colleges zoals op de universiteit?) etc. Lijkt zo'n college gewoon op onze universiteiten of heeft het ook veel weg van school?
En wordt zo'n topuniversiteit niet voornamelijk internationaal bezocht door graduates of geldt dat ook voor colleges?

Overigens ik lees dat je het liberal arts curriculum als een voordeel ziet. Ik zie het als een nadeel (zou je in Nederland eindelijk de mogelijkheid hebben de vakken te laten vallen die je niet interesseren, zit je weer opgescheept met alle vakken), maar als ik je reactie lees waarin je vertelt dat je nu een combinatie van natuurkunde en economie hebt, komt bij mij de vraag op of het niet toch mogelijk is al een aantal vakken te laten vallen (omdat je in je startpost meer vakken noemt dan alleen natuurkunde en economie)? Of heb je de eerste twee jaar al volbracht?

Tot slot nog een vraag over de informatie die je geeft in je startpost: minimaal een 8,5 met moeilijke klassen. Wat bedoel je met 'moeilijke klassen'? En vanwaar de 8,5? Uit een onderzoek van Nuffic komt naar voren dat een 8,5 gelijk staat aan het cijfer A+. Is dit niet hoger dan de werkelijke eisen?

Bron: http://www.nuffic.nl/nederlandse-org...ers-ontcijferd


Nog een toevoeging: waarom heb je je aangemeld voor een dergelijke universiteit als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd op 04-07-2011 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 16:51
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Citaat:
Tot slot nog een vraag over de informatie die je geeft in je startpost: minimaal een 8,5 met moeilijke klassen. Wat bedoel je met 'moeilijke klassen'? En vanwaar de 8,5? Uit een onderzoek van Nuffic komt naar voren dat een 8,5 gelijk staat aan het cijfer A+. Is dit niet hoger dan de werkelijke eisen?

Bron: http://www.nuffic.nl/nederlandse-org...ers-ontcijferd
Moeilijke klassen is minder goed mogelijk in Nederland (in vergelijking met de VS), dus dat is niet heel erg belangrijk. Een 8,5 is een A+ zou kunnen kloppen, maar de verschillen in niveau van Amerikaanse (middelbare) scholen zijn zo divers dat er niet één getal aan te schrijven valt. Overigens klopt het wel dat een A+ gemiddeld ongeveer 'vereist' is voor een universiteit van het niveau Ivy League (Cornell wellicht niet echt meegerekend(?), scholen als Stanford en MIT wel).

Erg leuk dat je post op dit forum. Princeton is natuurlijk sowieso een bijzondere school, omdat het alleen undergraduate (als ik mij niet vergis) aanbiedt, terwijl te meeste Nederlanders op dergelijke scholen daar hun master/PhD doen. Wel zullen er vast een paar Nederlandse onderzoekers op Princeton zitten?

Zelf zit ik nu in de vierde, volgend jaar de vijfde, en ik heb nu al een jaar zitten kijken naar de topuniversiteiten in de VS (vooral HYPSW) en ook CollegeConfidential is mij bekend. Het lijkt mij ontzettend leuk om er heen te gaan, en ik zou je er graag eens (privé) over spreken.
Verder heb ik nog enkele vragen. Hoe heb jij bijvoorbeeld je aanmelding geregeld? Heb je dit met je ouders gedaan, met een begeleider, via school of gewoon individueel? Hiermee bedoel ik de SAT/ACT mee, maar ook hoe je je verder hebt voorbereid. Verder vroeg ik me nog af wat jouw belangrijkste extracurriculaire activiteiten zijn/waren?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 17:31
flip222
flip222 is offline
Citaat:
Moeilijke klassen is minder goed mogelijk in Nederland (in vergelijking met de VS), dus dat is niet heel erg belangrijk. Een 8,5 is een A+ zou kunnen kloppen, maar de verschillen in niveau van Amerikaanse (middelbare) scholen zijn zo divers dat er niet één getal aan te schrijven valt. Overigens klopt het wel dat een A+ gemiddeld ongeveer 'vereist' is voor een universiteit van het niveau Ivy League (Cornell wellicht niet echt meegerekend(?), scholen als Stanford en MIT wel).
Geeft een 8 gemiddeld je niet al de hoogste GPA (http://www.uu.nl/faculty/geosciences...keningGPA.aspx)? In dat geval lijkt het me sterk dat ze dan nog letten op een bijkomstige halve punt, zeker als er al zo veel onduidelijkheid bestaat over de verhouding tussen Nederlandse en Amerikaanse cijfers?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 18:41
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Wellicht helaas voor ons, en bijvoorbeeld ook Britten, hebben wij een veel strenger 'cijfersysteem'. Op bijvoorbeeld Harvard lopen er tal van studenten rond die een gemiddeld eindcijfer van een 4 uit de 4 hebben (5 uit de 5 is lastig, omdat niet alles APs zijn, maar dat wijkt te ver uit). In Nederland is er hoogstens één in de 3 jaar (ik verzin deze getallen, prima als je ze kunt weerleggen ) die een 10 gemiddeld voor al zijn vakken staat (en een 9,5 is geen 10). Een ander voorbeeld is dat ongeveer 1%(?) de maximale op de SAT scoort, een soort van Cito-toets voor de universiteit.
Daardoor ligt ons maximum hoger en kunnen wij dus beter inschatten wie écht het beste is, omdat bij ons het maximale dus vrijwel nooit gehaald wordt. Of dit in ons nadeel werkt weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat het in ons voordeel werkt. Overigens wordt je op een Amerikaanse universiteit niet alleen aangenomen op je cijfers. Je cijfers moeten wel goed zijn, maar extracurriculaire activiteiten (sport, vrijwilligerswerk, olympiades) tellen ook (zwaar) mee. Verder moet je dus ook nog de standaard testen doen, zoals de SAT en ACT, en een paar goede opstellen schrijven.. Het is wat meer werk dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 18:53
flip222
flip222 is offline
Goed, maar enig idee of de GPA een rol speelt? Want het lijkt mij dat je met het hoogst mogelijke GPA wel goed zit.

(Overigens, als de definitie van een 10 voor jou een 10,0 is, dan lijkt het mij dat er nog nooit in de geschiedenis iemand geslaagd is met een 10 voor al zijn vakken!? (Oftewel een 10 voor het SE en een 10 voor het CE.)).
Met citaat reageren
Oud 04-07-2011, 19:01
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
GPA, of dus gewoon je (eindexamen)gemiddelde, speelt uiteraard een rol. Ik weet alleen niet zo goed of Amerikaanse universiteiten het vwo 'begrijpen'. Oftewel, weten ze dus dat een gemiddelde 9 zeer zeldzaam is?
Overigens rekenen ze je cijfers (volgens mij) niet om naar GPA. Anders zou het dus voor Nederlanders net zo makkelijk/moeilijk zijn als voor Amerikanen om een goede/de maximale score te behalen.

Ik denk dat ze bij buitenlanders, en zeker uit landen waar weinig buitenlanders vandaan komen (bijv. Nederland, en dus niet China of India), juist de SAT/ACT erg belangrijk vinden. Dat kun je vergelijken met een Cito-toets voor universiteiten. Verder heb je daar nog specifieke onderwerpen (SAT IIs), bijv. natuurkunde, scheikunde, biologie, geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2011, 17:59
Verwijderd
Stel, ik heb over 4 jaar mijn HBO gehaald met zeer goede cijfers, zou ik dan evt naar een Ivy league uni toekunnen om mijn Master te halen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 10:44
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Citaat:
Ik ben net klaar met mijn eerste jaar. Het systeem op Princeton (en op andere universiteiten zal het ongeveer hetzelfde zijn) werkt als volgt:
- Om te slagen moet je 32 credits halen. Elke klas is 1 credit waard. Gedurende 4 jaar heb je 8 semesters, dus dat komt neer op gemiddeld 4 klassen per semester.
Volgens mij is dit anders dan andere scholen, maar ik kan het ook mis hebben. Ik dacht namelijk dat bijvoorbeeld Stanford en Harvard 'gewogen' classes/credits hadden, dus dat de ene class meer 'waard' is dan de andere.

Citaat:
Princeton is inderdaad voor het grootste gedeelte undergraduate, 5.113 van onze 7.567 studenten zijn undergrad's. Ik geloof dat het bij bijvoorbeeld Harvard 5.000 undergrads van de totaal 21.000 studenten zijn. In mijn ogen is dat echt een voordeel, want waar ik al gewerkt heb met Nobelprijs- en Pulitzerprijs-winnaars houden die mensen zich op Harvard (naar ik gehoord heb) vooral bezig met de graduate students.

Bedoel je met de W Westpoint? Ben je niet echt geintresseert in MIT?
W is Wharton, de businessafdeling van UPenn. Dat ik die apart noem is omdat Wharton een stuk hoger staat aangeschreven dan de rest van UPenn (Wharton past in rijtje HYPS, UPenn niet).
Wharton valt er wel buiten, omdat het een staatsschool is. Het is eigenlijk lastig voor mij, omdat ik waarschijnlijk alleen HYP kan betalen en dat juist de universiteiten zijn die het selectiefst zijn.

Citaat:
Mijn aanmelding heb ik eigenlijk volledig op eigen houtje geregeld. Mijn ouders hadden geen idee en hetzelfde gold voor iedereen op mijn middelbare school. Ik was de eerste student die direct naar het buitenland wilde, de meesten deden dat pas na hun Bachelor. Ik heb me vooral moeten redden met CollegeConfidential en andere websites. Op de website van MIT staat trouwens ook veel handige info! Ik was ook veel op zoek naar een huidige student aan een Ivy die me kon helpen, maar dat was niet gelukt. Dat is dus vooral de reden dat ik hier besloot te posten. Ik heb nu de tijd om mensen die in mijn oude situatie zitten te helpen, dus dan moet je zoiets ook gewoon doen.
Dat is zeer vriendelijk van je. Hoe heb jij bijvoorbeeld je SAT's en de voorbereiding daarop geregeld? Gewoon wat van CollegeBoard gekocht en je opgegeven bij bijvoorbeeld ISA?

Ik zal je een e-mail sturen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 22:24
flip222
flip222 is offline
Allereerst bedankt voor de tijd die je hebt genomen en het uitgebreide antwoord! Ik heb er heel veel aan!
Wat ik me nog afvroeg, in Cambridge/Oxford werken ze in blokken van een aantal weken lessen, en dan een aantal weken dat iedereen naar huis moet en aan de zelfstudie gaat, is dat daar ook zo?

Verder ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar je buitenschoolse ondernemingen. Ik begrijp het als je niet zo alles uit de doeken wil doen, maar misschien kun je er een globaal beeld van geven. Ik heb je in ieder geval gemaild (via dit forum, als het goed is)!

Laatst gewijzigd op 06-07-2011 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 14:30
Geertjexx
Geertjexx is offline
Wauw, wat gaaf dat je dit allemaal zelf hebt geregeld. Ik kom hier even binnenvallen en heb alles zo'n beetje vluchtig doorgelezen.

Het is altijd al een droom van mij geweest om in het buitenland te studeren, het leek alleen altijd zo onmogelijk (vooral financieel). Maar nu ik dit lees, wil ik me er eigenlijk toch wel meer in verdiepen.

Heb namelijk gister te horen gekregen dat ik ben uitgeloot voor geneeskunde en ik heb nu dus echt iets nodig waar ik mijn zinnen op kan zetten, en een studie in het buitenland lijkt me een geweldige ervaring (vooral in Amerika).

Ik hoef niet persé naar een ivy league, lijkt me ook vrij onmogelijk met een 7,3 gemiddeld (wel met een NT profiel) en weinig extra activiteiten. Maar misschien dat het systeem ongeveer hetzelfde is bij andere universiteiten UCLA bijvoorbeeld... Ik neem aan dat aanmelden voor het komende schooljaar te laat is, maar is het niet zo dat je bijvoorbeeld ook in januari kan starten?
En worden kosten op andere universiteiten ook gedekt, hoor namelijk veel van sportbeurzen maar studiebeurzen weet ik eigenlijk vrij weinig van...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-07-2011, 08:23
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Het is lastig op andere universiteiten, zeker staatsscholen als de UC's (bijvoorbeeld ook Berkely). Dit komt doordat de Amerikaanse staten vrijwel geen geld geven aan internationale studenten, behalve als deze echt uitzonderlijk sterk zijn op een gebied (finale wiskunde olympiade, meedoen aan Olympische Spelen). Verder zijn helaas alle registraties voor volgend jaar volgens mij al gesloten, en gaan die deze augustus weer open (deadline ongeveer november voor EA, januari voor de rest o.i.d.). Als je dus naar een goede/top- universiteit wilt, zul je helaas moeten wachten.

Overigens is dit wat ik ervan denk, en ik kan zeker geen foutloosheid (nieuw woord?) garanderen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 12:06
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Voor een stage heb je geen Amerikaans paspoort nodig hoor, alleen een visum. Als het een onbetaalde stage is, is het al helemaal eenvoudig. Kwestie van de juiste connecties (die je via een Nederlandse universiteit kan opdoen).

Als ik zelf in de toekomst bij een Ivy League-uni terechtkom, is het omdat ze mij betalen en niet andersom. Maar gezien mijn achtergrond is Boulder wat waarschijnlijker, als ik überhaupt ooit naar de VS ga.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 21:58
MysticSoul
MysticSoul is offline
Wat leuk! Mijn neef (uit Pakistan) heeft ook aan de Princeton gestudeerd! heb heel wat merkwaardige verhalen gehoord.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 16:45
Augustuske
Augustuske is offline
Hee,

Wat leuk dat je aan Princeton studeert!
Ik wil ook heel graag in Amerika (aan een Ivy league) universiteit studeren en heb daar nog een paar vragen over.
Ik zit nu in het 3e jaar van het Gymnasium.
Ik weet niet of je nog op dit topic reageert, aangezien het laatste bericht al van een paar maanden geleden is, maar ik probeer het toch maar...
Wat zijn de eisen om kans te maken om aangenomen te worden, naast hoge cijfers en een goed Engels?
Wanneer kan ik het beste beginnen met voorbereidingen, dus wat kan ik nu al doen om meer kans te hebben om aangenomen te worden? En wie zou me daarmee kunnen helpen?
Als je een beurs krijgt, moet je die dan terugbetalen?
En wat gaf bij jou de doorslag?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2012, 23:23
Bennekom2701
Bennekom2701 is offline
Hallo, ik had een vraag die is gerelateerd aan de combinatie sport en beurs. Een jongen waar ik vandaag mee speelde vertrekt naar Amerika met een vierjarige beurs voor studie, eten en onderdak. Ik was hier zo van onder de indruk dat ik ook eens rond ging kijken.

Wat mij opviel is dat het erg onduidelijk is wat het niveau is in Amerika, zou jij een vergelijking kunnen trekken met Nederland. Ik speel opdit moment als 17 jarige in de 2de divisie voor a-junioren (u19) Degene waar ik naast stond was 19 jaar en hij had zijn VWO afgerond. Ik ben een klas overgeslagen dus hoop ik binnenkort al te slagen. Echter mij viel het op dat alle spelers erg oud leken en de 20 meestal al dik waren gepasseerd, is er ook nog een jongere klasse of zal ik fysiek de strijd aan moeten.

Qua schoolprestaties zit het goed en ik wilde eigenlijk gaan stoppen met voetbal (qua reizen) en een studie gaan volgen in Nederland. Maar ik besefte me dat een pauze van voetbal betekend dat ik het voetbal niet meer op niveau kan spelen en hierdoor misschien ook wel mijn 'droom' om naar Amerika te gaan en een beurs te krijgen. Ik probeer deze zomer dus zo snel mogelijk informatie te vergaren en ik overweeg een tussenjaar om te kunnen blijven voetballen.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Groet,

Ruben
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 14:40
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Zo, oud topic, maar ik kan je misschien een klein beetje informatie geven. Ik begrijp uit je verhaal dat je voetbalt en dat een andere voetballer een beurs gekregen heeft. Ik denk niet dat die andere voetballer nu voor niks in Amerika mag studeren en voetballen, maar dat het een gedeeltelijke beurs is, wat betekent dat je alsnog meer kwijt bent dan bij een studie in Nederland (veel en veel meer, maar het kan natuurlijk dat die jongen heel vel mazzel had).

Het universiteiten voetbalniveau in Amerika haalt het lang niet bij het hoogste niveau in Nederland, veel universiteiten hebben wel een voetbalteam, maar stoppen er niet zoveel geld in (net als bij veldhockey). Kleine kans dat je een volledige beurs krijgt dus. Overigens speel je in een universiteitsteam, je speelt dus inderdaad ook met oudere gasten. Er zijn wel verschillende klassen en competities, maar wel dus ook met oudere studenten. Je hebt ook vaak recreatief voetbal, maar daar krijg je geen beurs voor uiteraard.

Veel mensen melden zich aan bij een organisatie die (sport)beurzen helpt zoeken, maar via de meeste wegen ben je enorm veel geld kwijt. Volgend jaar ga ik studeren in Amerika, voor een jaar, met een 'gewone' beurs, ik ga maar voor een jaar, omdat vier jaar niet te betalen is voor mij en mijn ouders. Ik heb dit via Fulbright geregeld, omdat het vrijwel onmogelijk is om in een jaar alles op eigen houtje te regelen. Hiermee krijg je geen sportbeurs, maar wel de kans om binnen een bepaald budget te gaan studeren. Vrijwel alle andere organisaties zijn commercieel, dus daar betaal je veel extra kosten.

Kijk, begrijp me niet verkeerd, het is niet onmogelijk om op eigen houtje alles te regelen en voor weinig geld te kunnen studeren en sporten in Amerika, maar het is maar een kleine kans. Als je hem krijgt, moet je hem absoluut grijpen, het is een onwijs gave ervaring!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 18:54
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Citaat:
Hallo, ik had een vraag die is gerelateerd aan de combinatie sport en beurs. Een jongen waar ik vandaag mee speelde vertrekt naar Amerika met een vierjarige beurs voor studie, eten en onderdak. Ik was hier zo van onder de indruk dat ik ook eens rond ging kijken.

Wat mij opviel is dat het erg onduidelijk is wat het niveau is in Amerika, zou jij een vergelijking kunnen trekken met Nederland. Ik speel opdit moment als 17 jarige in de 2de divisie voor a-junioren (u19) Degene waar ik naast stond was 19 jaar en hij had zijn VWO afgerond. Ik ben een klas overgeslagen dus hoop ik binnenkort al te slagen. Echter mij viel het op dat alle spelers erg oud leken en de 20 meestal al dik waren gepasseerd, is er ook nog een jongere klasse of zal ik fysiek de strijd aan moeten.

Qua schoolprestaties zit het goed en ik wilde eigenlijk gaan stoppen met voetbal (qua reizen) en een studie gaan volgen in Nederland. Maar ik besefte me dat een pauze van voetbal betekend dat ik het voetbal niet meer op niveau kan spelen en hierdoor misschien ook wel mijn 'droom' om naar Amerika te gaan en een beurs te krijgen. Ik probeer deze zomer dus zo snel mogelijk informatie te vergaren en ik overweeg een tussenjaar om te kunnen blijven voetballen.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Groet,

Ruben
2e divisie U19 in Nederland is volgens mij niet bepaald het supertalent waar Amerikaanse universiteiten naar zoeken. Uiteraard kun je, als je aardig kunt voetballen, wel proberen een beurs te krijgen, al lijkt mij de kans klein dat je een volledige beurs krijgt. De kans dat je een beurs krijgt van een gerenommeerde universiteit als Princeton lijkt mij nog vele malen kleiner.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Harvard
Dantesean
58 22-06-2011 18:24
Studeren Na vwo (acht gemiddeld) naar (gerenomeerde) Universiteit USA
Kevin1111
48 04-11-2008 20:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.