Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 16:27
matrix21
matrix21 is offline
Ik had laatst een discussie met iemand die een studie doet op de universiteit. Hij noemde mij een scholier en zichzelf een student. Volgens mij is een definitie van studeren leren. Dus is wat mij betreft iedereen die doorleerd na de middelbare school een student.
Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2003, 16:28
Verwijderd
Volgens mij is iedereen die iets doet na de middelbare (mbo, hbo, universiteit dus) een student.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 19:50
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
dat d8 ik ook... teminste ik ben een student maar bij andere dingen moet je b.v 18 zijn om sudent te zijn

massol jacqueline
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
idd iemand die mbo, hbo of wo doet.

leeftijd is erbij niet van toepassing, hoewel het wel weer van belang is voor bepaalde dingen die met studenten te maken hebben (stufi en ov).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:58
PV
PV is offline
jeej weer deze discussie

ik sluit me aan bij Leonoor.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:59
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
gewoon als je een studie volgt (en dan kan je wel zeggen middelbare school is ook een studie, maar daar hebben ze al een woord voor, en dat is toch anders, dat is verplicht, studeren niet)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:52
Thomas
Thomas is offline
Veel mensen op het HBO en WO hebben de onterechte mening dat mensen die MBO doen geen student zijn. Mijn persoonlijke mening is precies hetzelfde zoals Leonoor die weergeeft.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 23:46
Tóney
Tóney is offline
volgens Van Dale
- stu·´de·ren = II {}
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling => college lopen
- 'stu·dent = 1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs
(tertiair onderwijs=Hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs)

Dat zou dus toch betekenen dat MBO'ers geen studenten zijn.
Hier ben ik het mee eens en eigenlijk vind ik dat HBO'ers ook geen studenten zijn maar scholieren, gezien het veel schoolsere karakter van het HBO ten opzichte van een universitaire studie.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 07:38
Dwarfie
Dwarfie is offline
Krijgen we deze discussie hier nu ook al? Het lijkt Fok! wel!
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:34
Shadow X
Avatar van Shadow X
Shadow X is offline
mbo is geen student
hbo&uni is wel student

Ik doe hbo, woon in een studentenhuis, zit bij een studentenvereniging, en dan is er iemand die beweert dat ik geen student ben?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tóney schreef op 17-03-2003 @ 00:46:
volgens Van Dale
- stu·´de·ren = II {}
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling => college lopen
- 'stu·dent = 1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs
(tertiair onderwijs=Hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs)

Dat zou dus toch betekenen dat MBO'ers geen studenten zijn.
Hier ben ik het mee eens en eigenlijk vind ik dat HBO'ers ook geen studenten zijn maar scholieren, gezien het veel schoolsere karakter van het HBO ten opzichte van een universitaire studie.
offtopic: kan ik hieruit opmaken dat jij op de universiteit zit, of VWO doet en naar de universiteit gaat?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:46
PV
PV is offline
Citaat:
... schreef op 17-03-2003 @ 19:41:
offtopic: kan ik hieruit opmaken dat jij op de universiteit zit, of VWO doet en naar de universiteit gaat?
check z'n profiel...
Schooltype/studierichting BK@UT

Universiteit Twente dus

voorspelbaar idd.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:54
Studentje
Studentje is offline
Studeren doe je aan de universiteit. En al die inconsequente halve zolen die zeggen dat HBO+Uni studeren is, en MBO een school, moeten zich eens goed achter de oren krabben, en daarna tot de conclusie komen dat MBO en HBO veel meer op elkaar lijken dan het HBO en de universiteit.. Dus of MBO/HBO/Uni, of uni.
__________________
Geiz ist Geil!

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:00
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik sluit me aan bij de Van Dale.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Studentje schreef op 17-03-2003 @ 20:54:
Studeren doe je aan de universiteit. En al die inconsequente halve zolen die zeggen dat HBO+Uni studeren is, en MBO een school, moeten zich eens goed achter de oren krabben, en daarna tot de conclusie komen dat MBO en HBO veel meer op elkaar lijken dan het HBO en de universiteit.. Dus of MBO/HBO/Uni, of uni.
ach ja, eerdere posts (zoals die met de definitie uit de Van Dale) lezen is ook te veel gevraagd he?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 09:50
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 17-03-2003 @ 21:52:
ach ja, eerdere posts (zoals die met de definitie uit de Van Dale) lezen is ook te veel gevraagd he?
Voor jou is zelf denken en niet klakkeloos alles aannemen zoals het gegeven is duidelijk te veel gevraagd, waarmee we gelijk een criterium voor student zijn hebben gevonden: niet alles zomaar aannemen, maar zelf denken.
__________________
Geiz ist Geil!

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 09:53.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 11:08
Da King
Da King is offline
student ben je als je een OVjaarkaart hebt. Want anders krijg je geen korting bij de bios.

krijgen mbo'ers ook ov?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:00
miro
Avatar van miro
miro is offline
Dit vind ik altijd zon rotte discussie....


Ik vind iemand student als diegene een vervolgopleiding doet. MBO-HBO en Universiteit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2003, 14:00
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Da King schreef op 18-03-2003 @ 12:08:


krijgen mbo'ers ook ov?
ja
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:40
Da King
Da King is offline
Citaat:
miro schreef op 18-03-2003 @ 15:00:
ja
okee, dan pas ik het even aan:

alle mensen die OVjaarkaart hebben, behalve mbo'ers en mensen die bouwkunde doen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:56
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Studentje schreef op 17-03-2003 @ 20:54:
Studeren doe je aan de universiteit. En al die inconsequente halve zolen die zeggen dat HBO+Uni studeren is, en MBO een school, moeten zich eens goed achter de oren krabben, en daarna tot de conclusie komen dat MBO en HBO veel meer op elkaar lijken dan het HBO en de universiteit.. Dus of MBO/HBO/Uni, of uni.
En van persoontjes die naar de uni gaan en zichzelf helemaal fantastisch vinden moet ik kotsen (sorry moest ik echt ff kwijt).

Ontopic: ik sluit me bij de Van Dale aan, is niet echt een reden voor, maar als ik aan studenten denk denk ik aan mensen die naar HBO of uni gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:06
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 18-03-2003 @ 16:56:
En van persoontjes die naar de uni gaan en zichzelf helemaal fantastisch vinden moet ik kotsen (sorry moest ik echt ff kwijt).
Dit riekt naar onvervalste jaloezie.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:35
Snowbell
Snowbell is offline
Studeren doe je alleen als je naar een universiteit gaat niet als je een HBO opleiding doet, zo noemen ook mensen bijv. treinbestuurder leren te worden studeren, dat slaat nergens op en timmerman leren worden is toch GEEN studeren. Dan kun je alles wel studeren noemen!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:36
Snowbell
Snowbell is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-03-2003 @ 17:06:
Dit riekt naar onvervalste jaloezie.
HELEMAAL MEE EENS!!!!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:45
NN
NN is offline
Deze discussie hebben we al veel vaker gehouden en daarom houd ik het kort: een student is volgens mij iemand die op een uni zit. MBO en HBO zijn scholen met scholieren, dat blijkt uit het schoolsere karakter waarin de persoon die het onderwijs volgt veel minder eigen verantwoordelijkheden draagt.

(Ik studeer zelf (dus aan een uni) en dat heeft niks met mijn opvatting hierover te maken. Vorig jaar op het VWO gaf ik gewoon toe scholier te zijn.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 18:47
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Snowbell schreef op 18-03-2003 @ 19:36:
HELEMAAL MEE EENS!!!!!
als ik jou roloog ben ik dan ook jaloers?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:12
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-03-2003 @ 17:06:
Dit riekt naar onvervalste jaloezie.
Haha nee hoor, zelfs toen ik in 5 VWO zat had ik al lang besloten dat ik niet naar de uni wou, omdat de opleiding die ik wou doen mij op het hbo leuker leek. Maar ik vind nou eenmaal dat veel (niet allemaal dus) studenten van de uni een bepaalde arrogantie hebben en op mensen die wat anders doen neerkijken. Was niet echt persoonlijk bedoeld, maar vooral in het algemeen.

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:43
PV
PV is offline
Citaat:
NN schreef op 18-03-2003 @ 19:45:
(Ik studeer zelf (dus aan een uni) en dat heeft niks met mijn opvatting hierover te maken. Vorig jaar op het VWO gaf ik gewoon toe scholier te zijn.)
LOL, omg.

Het zou er nog bij moeten komen dat je, als je op het VWO zit, denkt dat je dan al een student bent ja.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-03-2003 @ 10:50:
Voor jou is zelf denken en niet klakkeloos alles aannemen zoals het gegeven is duidelijk te veel gevraagd, waarmee we gelijk een criterium voor student zijn hebben gevonden: niet alles zomaar aannemen, maar zelf denken.
nee, heeft er totaal niks me te maken. Er wordt gevraagd naar de definitie van een student. Die is al gegeven uit de Van Dale en dan wil jij vervolgens beweren dat die definitie niet klopt. Dan ga ik er dus van uit dat je eerdere posts niet gelezen hebt anders had je al gezien dat de definitie die jij geeft niet de wettelijke definitie is. En dát is de definitie die gevraagd wordt, want die bepaald écht wanneer je student bent en wanneer niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:58
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-03-2003 @ 22:09:
nee, heeft er totaal niks me te maken. Er wordt gevraagd naar de definitie van een student. Die is al gegeven uit de Van Dale en dan wil jij vervolgens beweren dat die definitie niet klopt. Dan ga ik er dus van uit dat je eerdere posts niet gelezen hebt anders had je al gezien dat de definitie die jij geeft niet de wettelijke definitie is. En dát is de definitie die gevraagd wordt, want die bepaald écht wanneer je student bent en wanneer niet.
Een wettelijke definitie in de Van Dale. Goed gevonden . Maar als jij je graag wil laten leiden door definities en vaststaande gegevens, ga dan vooral je gang.

BTW: Dit is een forum. Daar wordt gediscusseerd. Dus als iemand naar een definitie vraagt, omdat hij met iemand een meningsverschil over iets heeft, wil degene graag onze mening weten. Als hij namelijk de letterlijke betekenis uit de Van Dale zou halen, dan zou hij het hier namelijk niet posten. En dat jij liever niet zelf nadenkt, maar gewoon alles neemt zoals het je op je bord komt, moet je zelf weten. Ik doe dat niet.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 22:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 18-03-2003 @ 21:12:
Haha nee hoor, zelfs toen ik in 5 VWO zat had ik al lang besloten dat ik niet naar de uni wou, omdat de opleiding die ik wou doen mij op het hbo leuker leek. Maar ik vind nou eenmaal dat veel (niet allemaal dus) studenten van de uni een bepaalde arrogantie hebben en op mensen die wat anders doen neerkijken. Was niet echt persoonlijk bedoeld, maar vooral in het algemeen.
Ok. Daar ben ik het mee eens, veel studenten kijken op mensen die niet studeren neer.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 23:28
Verwijderd
Student ben je wanneer je studeert. En studeren doe je alleen aan een universiteit.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:38
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-03-2003 @ 22:09:
nee, heeft er totaal niks me te maken. Er wordt gevraagd naar de definitie van een student.
Er wordt niet direct naar de definitie van student gevraagd. Anders had de topicstarter ook wel ff in de Van Dale kunnen kijken. De topicstarter vraagt: Wat vinden jullie de definitie van studeren?
Dus zoals Studentje zegt:
Citaat:
Dit is een forum. Daar wordt gediscusseerd.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 00:48
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-03-2003 @ 22:58:
Een wettelijke definitie in de Van Dale. Goed gevonden . Maar als jij je graag wil laten leiden door definities en vaststaande gegevens, ga dan vooral je gang.

BTW: Dit is een forum. Daar wordt gediscusseerd. Dus als iemand naar een definitie vraagt, omdat hij met iemand een meningsverschil over iets heeft, wil degene graag onze mening weten. Als hij namelijk de letterlijke betekenis uit de Van Dale zou halen, dan zou hij het hier namelijk niet posten. En dat jij liever niet zelf nadenkt, maar gewoon alles neemt zoals het je op je bord komt, moet je zelf weten. Ik doe dat niet.
AAAh klinkt goed
Ben ik het wel mee eens. Maar toch als je definities uit het woordenboek al niet meer vertrouwd wat dan wel? Maar wat doe ik dan aan een hbo instelling? Stel iemand komt naar me toe, wat doe jij in het dagelijks leven? Moet ik dan zeggen ik ga naar een Hbo school en daar leer ik? Het is toch algemeen aanvaard dat je dan ik studeer "het vak waar je voor studeerd/leert) Zelfde met MBO. Naar school gaan zie ik toch meer als middelbare school. Zodra je iets specifieks gaat leren lijkt mij dat studeren. Er staat nergens dat studeren het wetenschappelijk benaderen van problemen is. Komen jullie WO'ers dan eens met bewijzen
Trouwens niet dat het me verder boeid want WO blijft moeilijker, tenminste, het is een ander manier van denken, denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 07:08
load_harmony
load_harmony is offline
op het MBO krijg je net zo hard een OV, studiefinnanciering, blah blah blah, zou dus niet weten waarom het geen studie is..?
__________________
just call it music
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 10:44
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 19-03-2003 @ 08:08:
op het MBO krijg je net zo hard een OV, studiefinnanciering, blah blah blah, zou dus niet weten waarom het geen studie is..?
Omdat dat geen criterium is? Als de overheid stratenmakers studiefinanciering gaat geven, zijn die dan meteen ook student?
__________________
plop
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2003, 12:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 19-03-2003 @ 11:44:
Omdat dat geen criterium is? Als de overheid stratenmakers studiefinanciering gaat geven, zijn die dan meteen ook student?
Maar dat krijgen ze niet, omdat ze geen opleiding volgen en dus niet studeren...duh!

Het is wel degelijk een criterium. Je moet studeren/opleiding volgen in het (hoger) beroepsonderwijs of academisch onderwijs om studiefinanciering te krijgen.


Groetjes
Ben(die het een zeer onzinnige discussie vind waar je duidelijk elitaire dombo's in terug kunt vinden
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef op 19-03-2003 @ 13:34:
Het is wel degelijk een criterium. Je moet studeren/opleiding volgen in het (hoger) beroepsonderwijs of academisch onderwijs om studiefinanciering te krijgen.

Groetjes
Ben(die het een zeer onzinnige discussie vind waar je duidelijk elitaire dombo's in terug kunt vinden
Nou, Ben, dat heeft echt niets met elitaire dombo's te maken, meer met taalpurisme. Verder zou ik niet zo snel het woord dombo in de mond nemen als ik zelf 'hij vind' schrijf.

De definitie van student is altijd geweest: iemand die studeert en zoals ik zei, studeren doe je aan een universiteit. Vroeger bestonden er nog helemaal geen HBO's of MBO's: dat heette ambachtsschool en dergelijke. 'Universitas' is altijd de benaming geweest, net als 'collegium studiosorium'. Het feit dat eerst HBO'ers en nu blijkbaar ook MBO'ers zichzelf studenten zijn gaan noemen, zegt niet zoveel over hun positie, maar meer over de uitholling van een begrip. Als je een stoel maar lang genoeg bank blijft noemen verschuift op 'n gegeven moment de definitie ook.

Verder kom je hier toch niet uit aangezien het iets subjectiefs is, en ik denk niet dat er ook maar één HBO'er te overtuigen is van het feit dat hij geen student is.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:27
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Studentje schreef op 18-03-2003 @ 23:01:
Ok. Daar ben ik het mee eens, veel studenten kijken op mensen die niet studeren neer.
Ok zijn we het daar over een, vandaar mijn (btje overdreven) reactie. Iedereen doet wat hij of zij kan en wat hem/haar het beste ligt en ik kan er gewoon heel slecht tegen dat je iemand minder vindt, omdat hij/zij minder goed kan leren.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 09:25
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2003 @ 14:39:
Nou, Ben, dat heeft echt niets met elitaire dombo's te maken, meer met taalpurisme. Verder zou ik niet zo snel het woord dombo in de mond nemen als ik zelf 'hij vind' schrijf.

De definitie van student is altijd geweest: iemand die studeert en zoals ik zei, studeren doe je aan een universiteit. Vroeger bestonden er nog helemaal geen HBO's of MBO's: dat heette ambachtsschool en dergelijke. 'Universitas' is altijd de benaming geweest, net als 'collegium studiosorium'. Het feit dat eerst HBO'ers en nu blijkbaar ook MBO'ers zichzelf studenten zijn gaan noemen, zegt niet zoveel over hun positie, maar meer over de uitholling van een begrip. Als je een stoel maar lang genoeg bank blijft noemen verschuift op 'n gegeven moment de definitie ook.

Verder kom je hier toch niet uit aangezien het iets subjectiefs is, en ik denk niet dat er ook maar één HBO'er te overtuigen is van het feit dat hij geen student is.
Minder dan 10 jaar geleden heten alle technische universiteiten nog technische HOGEscholen...hoezo uitholling van een begrip?


Groetjes
Ben(die ook zo terug in de tijd kan kijken
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 20:53
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het grote dikke boek met vele woordjes zegt:

stu·´de·ren

I {onov.ww.}
1 zich met een tak van wetenschap of kunst bezighouden om er in door te dringen => leren, met zijn neus in de boeken zitten
2 (met 'op') intensief denken over
II {}
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling => college lopen
2 zich praktisch in de muziek oefenen

´stu·dent (de ~ (m.))

1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs
2 iem. die aanleg heeft voor studie of die veel van studeren houdt => studiehoofd, boekenwurm


Ik denk dat we hierbij de discussie kunnen eindigen...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:01
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 21-03-2003 @ 21:53:

Ik denk dat we hierbij de discussie kunnen eindigen...
Verwacht jij nou echt dat dit de verlossende woorden zijn? De woorden die ons laten verstommen? Denk je nou echt, dat je hiermee de discussie sluit? Ben je echt van mening dat jij het verlossende woord gesproken hebt? Dat jij deze discussie door het posten van een of ander citaatje uit een of ander boek (ik neem aan de Van Dale, zekerheid is er niet, daar de bronvermeldin ontbreekt) kunt stoppen. Er een streep onderzetten door, in jouw ogen misschien slimme, post? Hoopte je dat, toen je dit postte?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:32
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Studentje schreef op 21-03-2003 @ 23:01:
Verwacht jij nou echt dat dit de verlossende woorden zijn? De woorden die ons laten verstommen? Denk je nou echt, dat je hiermee de discussie sluit? Ben je echt van mening dat jij het verlossende woord gesproken hebt? Dat jij deze discussie door het posten van een of ander citaatje uit een of ander boek (ik neem aan de Van Dale, zekerheid is er niet, daar de bronvermeldin ontbreekt) kunt stoppen. Er een streep onderzetten door, in jouw ogen misschien slimme, post? Hoopte je dat, toen je dit postte?
JA! DAT DENK IK JA!

Een discussie over de definitie van een woord waarvan deze vast staat is in mijn ogen onzinnig. Net zo onzinnig om te discussieren wat de definitie van de kleur rood is. Je kan wel door blijven kletsen over een ronde tafel maar vierkant wordt hij er nooit op.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 12:49
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 12:32:
JA! DAT DENK IK JA!

Een discussie over de definitie van een woord waarvan deze vast staat is in mijn ogen onzinnig. Net zo onzinnig om te discussieren wat de definitie van de kleur rood is. Je kan wel door blijven kletsen over een ronde tafel maar vierkant wordt hij er nooit op.
LEES de vraag. Wat vind jij? Dat is de vraag...Wat is volgens jou een student? Goed kun je ook vinden in het woordenboek, maar valt er dan niet meer te discussieren over of iets goed is?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 14:46
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Studentje schreef op 22-03-2003 @ 13:49:
LEES de vraag. Wat vind jij? Dat is de vraag...Wat is volgens jou een student? Goed kun je ook vinden in het woordenboek, maar valt er dan niet meer te discussieren over of iets goed is?
Ik heb de vraag heel goed gelezen.... Alleen ben ik de enige die inziet dat deze vraag fout is. Er valt namelijk niets te vinden. Iemand kan zeggen dat een MBO leerling een student is, maar die heeft het fout.

Jullie laten je te veel leiden door de vraagstelling zonder er bij na te denken of de vraag eigenlijk wel juist is gesteld.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 15:08
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 15:46:
Ik heb de vraag heel goed gelezen.... Alleen ben ik de enige die inziet dat deze vraag fout is. Er valt namelijk niets te vinden. Iemand kan zeggen dat een MBO leerling een student is, maar die heeft het fout.

Jullie laten je te veel leiden door de vraagstelling zonder er bij na te denken of de vraag eigenlijk wel juist is gesteld.
De vraag is duidelijk genoeg: wanneer vind jij iemand een student? Het staat er misschien niet letterlijk, maar iemand die een beetje logisch nadenkt, begrijpt dat er naar jouw mening gevraagd wordt, en niet naar een lullig citaatje uit een woordenboek.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 15:23
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Studentje schreef op 22-03-2003 @ 16:08:
De vraag is duidelijk genoeg: wanneer vind jij iemand een student? Het staat er misschien niet letterlijk, maar iemand die een beetje logisch nadenkt, begrijpt dat er naar jouw mening gevraagd wordt, en niet naar een lullig citaatje uit een woordenboek.
Wanneer vind jij een tafel rond?
Wanneer vind jij de radio aan staan?
Wanneer vind jij een deur dicht?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 15:59
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
je bent een student al je studeerd en in je vrije tijd ben je een scholier
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:51
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 16:23:
Wanneer vind jij een tafel rond?
Wanneer vind jij de radio aan staan?
Wanneer vind jij een deur dicht?
Wanneer is geweld goed?
Wanneer is het buiten warm?
Wanneer is soep lekker?

Ook allemaal woorden die op te zoeken zijn in het woordenboek, maar toch voor iedereen anders zijn. Of zie je dat verschil niet?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 16:51
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-03-2003 @ 16:59:
je bent een student al je studeerd en in je vrije tijd ben je een scholier
En als je 'je studeerd' typt, wat ben je dan?
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Zelfstandig wonen op je 16e-17e?
Yokuh
24 13-03-2015 18:23
Psychologie Studenten en eenzaamheid
Student22
22 17-09-2014 11:04
De Kantine Weerwolfspel #82 deel 3
Batave
466 01-02-2011 16:56
Algemene schoolzaken enquete voor jongeren.
Fantôme
57 19-10-2004 20:58
Algemene schoolzaken Bbl of Bol
Lightlady
8 28-07-2003 18:25
Algemene schoolzaken Waneer ben je een student?
Studentje
59 27-10-2002 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.