Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2005, 19:55
Verwijderd
Nummer 3

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).
Oud 01-07-2005, 20:17
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Ik zal mijn vraag hier nog maar eens posten, het heeft niks met voeding te maken maar goed: hoe kan je je conditie opbouwen? En dan specifiek gericht op crosstrainers, ik heb er nl. zelf een en sta er iedere dag op maar na een half uur val ik zowat van vermoeidheid om... Dus ideeën iemand?
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 01-07-2005, 20:17
phink
Avatar van phink
phink is offline
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
Oud 01-07-2005, 20:18
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik zal mijn vraag hier nog maar eens posten, het heeft niks met voeding te maken maar goed: hoe kan je je conditie opbouwen? En dan specifiek gericht op crosstrainers, ik heb er nl. zelf een en sta er iedere dag op maar na een half uur val ik zowat van vermoeidheid om... Dus ideeën iemand?
Ik zou bij een sportinstructeur ff gaan vragen... Die hebben meestal wel van die opbouw schema's.
Oud 01-07-2005, 20:19
Mara
Mara is offline
Ik zelf sport gewoon tot dat ik écht niet meer kan, na verloop van tijd ligt die grens telkens verder.

@phink: Ja, en nee. Ik durf niet ongezond te eten bij mensen in de buurt maar ik wil wel graag 'showen' dat ik gezond eet, dus fruit ofzo.
Oud 01-07-2005, 20:20
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
phink schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
Ja, ik eet nooit in het openbaar Bij familie wel omdat het dan zeg maar 'moet', maar nooit bij vrienden ofzo of het moeten al gezonde dingen zijn zoals fruit en/of groente. Een tik omdat ik veel te dik was (ben) en wel eens commenteer kreeg
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 01-07-2005, 20:22
phink
Avatar van phink
phink is offline
Ik heb dat ik ook "gewoon"eten, zoals bijvoorbeeld brood, dat ik dat vervelend vind om te eten waar andere mensen bij zijn... En ik snap niet echt waarom...
Oud 01-07-2005, 20:22
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-07-2005 @ 21:19 :
Ik zelf sport gewoon tot dat ik écht niet meer kan, na verloop van tijd ligt die grens telkens verder.

@phink: Ja, en nee. Ik durf niet ongezond te eten bij mensen in de buurt maar ik wil wel graag 'showen' dat ik gezond eet, dus fruit ofzo.
Haha, hetzelfde! Maar merk je dan ook echt dat je steeds langer doorgaat? Ik heb dat namelijk niet, na een kwartier ben ik kapot maar ik dwing mezelf tot een half uur en dat is al maanden zo langer gaat niet Steeds een minuut langer heb ik al geprobeerd maar het werkt ook niet, volgens mij zit ik gewoon voor eeuwig vast aan 30 minuten
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 01-07-2005, 20:28
Hagel
Hagel is offline
gewoon een wekker zetten of stopwatch op 31, de volgende keer 32, en dan ach wat is 35 nou voor een verschil... etcetcetc. als je erna toe werkt lukt dat echt wel
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 01-07-2005, 20:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
phink schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
ja
maar dat heeft meer met de mensen te maken dan met het eten
Ik vind dat eten er stom uit ziet (bij mij)
en neem aan dat het bij jou ietsjes anders ligt
__________________
I love dr Phil :D
Oud 01-07-2005, 20:43
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-07-2005 @ 21:36 :
ja
maar dat heeft meer met de mensen te maken dan met het eten
Ik vind dat eten er stom uit ziet (bij mij)
en neem aan dat het bij jou ietsjes anders ligt
Hoe bedoel je dat het meer met de mensen te maken heeft?

En dat het bij mij ietsje anders ligt...?
Oud 01-07-2005, 21:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
phink schreef op 01-07-2005 @ 21:43 :
Hoe bedoel je dat het meer met de mensen te maken heeft?

En dat het bij mij ietsje anders ligt...?
ik kreeg het idee dat de nadruk meer op het eten ligt bij jou. Zoiets van niet geassocieerd willen worden met (ongezond) eten, zoals net ook al iemand noemde.

ik durf niet te eten in bij zijn van (vreemde) mensen, maar ook niet te drinken, te praten etc.
Dus op die manier. Maar het lijkt me gezien de topic dat jij het over iets anders hebt.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 01-07-2005, 21:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
phink schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
dat was het begin van mijn eetstoornis, een prachtig excuus zodat ik niet hoefde te eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2005, 12:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik voel me nog wel eens 'ongemakkelijk' als ik bijvoorbeeld bij Mc.Donalds iets eet ofzo, omdat dat 'slecht en ongezond' is Heb ik bij, om maar iets te noemen, de V&D geen last van, omdat dat er 'gezonder' uitziet.

Het is wel een stuk minder dan toen ik heel erg bezig was met wat ik at enzo, toen ging ik ook liever niet in het openbaar een ijsje eten ofzo, maar dat is over, daar geniet ik nou juist weer van
Oud 02-07-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik zal mijn vraag hier nog maar eens posten, het heeft niks met voeding te maken maar goed: hoe kan je je conditie opbouwen? En dan specifiek gericht op crosstrainers, ik heb er nl. zelf een en sta er iedere dag op maar na een half uur val ik zowat van vermoeidheid om... Dus ideeën iemand?
Nou een half uur lijkt me al best wel lang eigenlijk..
Oud 02-07-2005, 18:52
Verwijderd
Ik heb een vraag:
Ik vul wel vaker de voedingsmeter van becel in en daar komt altijd uit dat ik te veel verzadigde vetten tot mij neem maar ik heb niet zo'n idee waar dat in zit en hoe ik dat kan veranderen.
Oud 02-07-2005, 19:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 02-07-2005 @ 19:52 :
Ik heb een vraag:
Ik vul wel vaker de voedingsmeter van becel in en daar komt altijd uit dat ik te veel verzadigde vetten tot mij neem maar ik heb niet zo'n idee waar dat in zit en hoe ik dat kan veranderen.
Verzadigde vetten zitten vooral in volle melkproducten (maar in halfvol ook meer dan in mager) vlees, koekjes, sauzen, kaas. De becel voedingsmeter geeft ook per product aan hoeveel verzadigde vetten erin zitten dacht ik, misschien kan je daarnaar kijken om te zien in welke producten die jij eet er veel zit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-07-2005, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
phink schreef op 01-07-2005 @ 21:17 :
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
Geen last van. Ik kan juist niet eten als er geen mensen om me heen zijn. Eigenlijk ben ik gewoon geen persoon om alleen te zijn (niet voor lang iig) als er niemand om me heen is voel ik me gewoon slechter en dat uit zich dan ook in niet eten enzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-07-2005, 20:47
Aniek1990
Aniek1990 is offline
hoeveel mag ik wegen

ik ben 14 ( bijna 15 , 19 juli)
en ben ong 1.65


en mijn nicht

18 jaar en dies ong 1.72
Oud 02-07-2005, 21:23
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Aniek1990 schreef op 02-07-2005 @ 21:47 :
hoeveel mag ik wegen

ik ben 14 ( bijna 15 , 19 juli)
en ben ong 1.65


en mijn nicht

18 jaar en dies ong 1.72
http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html
Oud 02-07-2005, 22:03
Verwijderd
@Aniek:

1.65 m + 14 Jaar: 42-61 kg
1.65 m + 15 Jaar: 44-63 kg

1.72 m + 18 Jaar: 51-73 kg
Oud 02-07-2005, 22:17
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 02-07-2005 @ 23:03 :
@Aniek:

1.65 m + 14 Jaar: 42-61 kg
1.65 m + 15 Jaar: 44-63 kg

1.72 m + 18 Jaar: 51-73 kg

idd maar ik wilde dit nog even toevoegen:
maar dat wil niet zeggen dat als je er een paar kilo boven zit dat je meteen veel te dik bent hoor
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 03-07-2005, 10:01
Aniek1990
Aniek1990 is offline
oke dankjewel

maar ik weeg 61 kilo en dat vind ik te dik
voor mijn leeftijd.
Oud 03-07-2005, 10:04
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Aniek1990 schreef op 03-07-2005 @ 11:01 :
oke dankjewel

maar ik weeg 61 kilo en dat vind ik te dik
voor mijn leeftijd.
Gezond en genoeg blijven eten, en bewegen. Ws. groei je nog wel en je lichaam verandert in elk geval nog, dus dat past zich vanzelf allemaal wel aan. Ga in elk geval níet lijnen, dat is slecht voor je lijf omdat je nog vrij jong bent.
Oud 03-07-2005, 10:47
Verwijderd
Aniek je ziet er echt niet dik uit hoor
Oud 03-07-2005, 17:40
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Even antwoord op de vraag uit het vorige Voeding en gezondheidtopic,

Ik heb ongeveer 63 kilo gewogen en nu 55.8 Kilo.
En ik ben 1.70 m. lang..
Heb ik in ongeveer 1/2 maanden gedaan..

Ik ben vanaf de 57.8 kilo op www.maija.valtaf.nl begonnen..

__________________
Oud 03-07-2005, 17:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maija schreef op 03-07-2005 @ 18:40 :
Even antwoord op de vraag uit het vorige Voeding en gezondheidtopic,

Ik heb ongeveer 63 kilo gewogen en nu 55.8 Kilo.
En ik ben 1.70 m. lang..
Heb ik in ongeveer 1/2 maanden gedaan..

Ik ben vanaf de 57.8 kilo op www.maija.valtaf.nl begonnen..

Nou, geweldig. Je eet te weinig en je hebt nu ondergewicht
Oud 03-07-2005, 18:43
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Wat is dat voor een onzin,
Je hebt zeker dat van gisteren gelezen, maar dat komt doordat ik door s'avonds met het stappen niet alles kon opschrijven, en ik de hele dag vanaf s'ochtents vroeg tot laat heb gewerkt, met 10 min pauze alleen.. en dus te lui was om alles bij de houden (dat staat ook in mijn dagboek)

Mja, als jij serieus een feit hebt om mij darvoor te beschuldigen vind ik het goed. maar die heb je niet..
__________________
Oud 03-07-2005, 18:44
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-07-2005 @ 18:52 :
Nou, geweldig. Je eet te weinig en je hebt nu ondergewicht
Sorry, maar ik vind je posts soms echt geweldig!

Ik vroeg me trouwens af of iemand nog meer producten weet waar voldoende eiwitten in zitten naast eieren, kipfilet, kwark, vlees en vis. Of is het dat wel zo'n beetje?
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 03-07-2005, 18:50
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Maija schreef op 03-07-2005 @ 19:43 :
Mja, als jij serieus een feit hebt om mij darvoor te beschuldigen vind ik het goed. maar die heb je niet..
OMG MeelFriek heeft gewoon gelijk! Ik heb je valtaf-profiel eventjes bekeken en je hebt geen enkele dag meer dan 1200 cal. gegeten Er staat dat je graag sport; 1200 is echt het absolute minimum, alleen wanneer je totaal niet beweegt is dit voldoende (en dat betwijfel ik nog). Zodra je weer 'normaal' gaat eten zitten de kilo's er zo weer aan!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 03-07-2005, 19:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
@ maija

2kg in een week
(en das niet de eerste week dat je bezig bent, dus)

je bent ongelooflijk veel afgevallen in heel korte tijd
ik weet niet precies wat je doel is
maar dit is geen gezonde manier van lijnen
dat weet je wellicht zelf ook wel
Maar naast dat het niet gezond is, is het op de iets langere termijn ook niet effectief. Als je weer meer gaat eten, zal je lichaam die kans aangrijpen om zoveel mogelijk reserve op te bouwen, waardoor je verdikt.

Toch snap ik het niet zo goed
eet ze zelfs te weinig voor de spaarstand ofzo?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-07-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-07-2005 @ 20:01 :
@ maija

2kg in een week
(en das niet de eerste week dat je bezig bent, dus)

je bent ongelooflijk veel afgevallen in heel korte tijd
ik weet niet precies wat je doel is
maar dit is geen gezonde manier van lijnen
dat weet je wellicht zelf ook wel
Maar naast dat het niet gezond is, is het op de iets langere termijn ook niet effectief. Als je weer meer gaat eten, zal je lichaam die kans aangrijpen om zoveel mogelijk reserve op te bouwen, waardoor je verdikt.

Toch snap ik het niet zo goed
eet ze zelfs te weinig voor de spaarstand ofzo?
Die spaarstand geld niet voor iedereen. Sommige mensen hebben een snellere en/of stofwisseling (meestal zijn dat mensen met mesomorf of ectomorf somatype) en daarom is hun lichaam minder gevoelig voor die zogenaamde 'spaarstand'. Het probleem is echter dat mensen die echt af moeten vallen meestal een endomorf somatype hebben - mensen met een endomorf somatypen hebben 'aanleg' om dik(ker) te worden - en dus ook een tragere stofwisseling. Voor deze mensen is het niet verstandig om heel weinig te gaan eten, omdat hun stofwisseling dat niet aankan. Bovendien mis je allelei belangrijke voedingsstoffen als je (te) weinig eet.

Als dit hele verhaal over somatypen je niets zegt, of als je er meer over wilt weten verwijs ik je door naar deze link: [link]

Om een voorbeeld te geven. Ik zelf ben (iets meer dan een jaar geleden) ong. 15 kg afgevallen door maar 1000 calorieën per dag te eten. Daarvan ben ik er 2 weer van aangekomen na een paar weken en het gewicht wat ik daarna had heb ik voor heel wat maanden behouden. Ook heb ik ondanks mijn 'crashdieët' niet al te veel (spier)massa verloren. De enige logische verklarking hiervoor is dat ik een overwegend mesomorfe lichaam heb. Wat ook klopt als ik kijk naar de kenmerken van mijn lichaam.
Oud 03-07-2005, 19:16
phink
Avatar van phink
phink is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-07-2005 @ 18:52 :
Nou, geweldig. Je eet te weinig en je hebt nu ondergewicht

Sorry?! Ondergewicht?! Een gezond gewicht hoor... Ik met m'n 1.73 en 55 kilo heb ook een gezond gewicht, dan kan zij Zeker weten geen ondergewicht hebben!
Oud 03-07-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 03-07-2005 @ 20:16 :
Sorry?! Ondergewicht?! Een gezond gewicht hoor... Ik met m'n 1.73 en 55 kilo heb ook een gezond gewicht, dan kan zij Zeker weten geen ondergewicht hebben!
Neem even mee in je 'beoordeling' dat jij 14 bent en zij 18, dat maakt toch wel een flink verschil bij het bepalen van wel of geen ondergewicht...
Oud 03-07-2005, 19:22
phink
Avatar van phink
phink is offline
Voor zover ik weet geld dat pas bij 19...dat zie je ook op de link die iemand anders had gepost van een bmi meter
Oud 03-07-2005, 19:22
Verwijderd
14: 1.73m / 47-67kg
18: 1.70m / 51-72kg

^ Volgens http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html is dat ongeveer een goed gewicht bij de lengte die 'jullie' hebben. Twee kilo per week afvallen is echter wel behoorlijk veel. Kans is heel groot dat je dat (of meer) weer aankomt zodra je weer wat meer gaat eten. En 1200kcal is gewoon te weinig om normaal mee te kunnen functioneren, zeker als je ook sport.
Oud 03-07-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 03-07-2005 @ 20:22 :
Voor zover ik weet geld dat pas bij 19...dat zie je ook op de link die iemand anders had gepost van een bmi meter
Zie mijn post hier boven. Het maakt minder uit dan wanneer iemand >19 is, maar ook daar onder maakt het al wel iets uit. En die resultaten komen uit die link van die bmi-meter.
Oud 03-07-2005, 20:17
Verwijderd
ik ben nu ook ong 3 / 5 kilo afgevalle

wil nu ong nog 5 kilo afvallen .. ( 55 kilo)
Oud 03-07-2005, 20:18
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 03-07-2005 @ 20:13 :
Die spaarstand geld niet voor iedereen. Sommige mensen hebben een snellere en/of stofwisseling (meestal zijn dat mensen met mesomorf of ectomorf somatype) en daarom is hun lichaam minder gevoelig voor die zogenaamde 'spaarstand'. Het probleem is echter dat mensen die echt af moeten vallen meestal een endomorf somatype hebben - mensen met een endomorf somatypen hebben 'aanleg' om dik(ker) te worden - en dus ook een tragere stofwisseling. Voor deze mensen is het niet verstandig om heel weinig te gaan eten, omdat hun stofwisseling dat niet aankan. Bovendien mis je allelei belangrijke voedingsstoffen als je (te) weinig eet.

Als dit hele verhaal over somatypen je niets zegt, of als je er meer over wilt weten verwijs ik je door naar deze link: [link]

Om een voorbeeld te geven. Ik zelf ben (iets meer dan een jaar geleden) ong. 15 kg afgevallen door maar 1000 calorieën per dag te eten. Daarvan ben ik er 2 weer van aangekomen na een paar weken en het gewicht wat ik daarna had heb ik voor heel wat maanden behouden. Ook heb ik ondanks mijn 'crashdieët' niet al te veel (spier)massa verloren. De enige logische verklarking hiervoor is dat ik een overwegend mesomorfe lichaam heb. Wat ook klopt als ik kijk naar de kenmerken van mijn lichaam.
Is dat zo? Gaat niet elk lichaam zich sterk aanpassen aan de hoeveelheid voedsel dat zij ontvangt?

maar ik heb ook helemaal geen aanleg om dik te worden
dus zou een crashdieet eventueel wel werken?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-07-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-07-2005 @ 21:18 :
Is dat zo? Gaat niet elk lichaam zich sterk aanpassen aan de hoeveelheid voedsel dat zij ontvangt?

maar ik heb ook helemaal geen aanleg om dik te worden
dus zou een crashdieet eventueel wel werken?
Je moet gewoon niet beginnen aan een crashdieet. Het is slecht, ongezond en onverantwoord.

Edit: Ieder lichaam past zich aan op de hoeveelheid voedsel die het krijgt, maar sommige mensen zijn hier minder gevoelig voor. Hun stofwisseling is beter bestand tegen 'een stootje'. Dat wil zeggen dat hun stofwisseling minder en minder snel vertraagd en zich ook sneller hersteld. Waarschijnlijk ben ik zelf een van deze mensen, aangezien mijn overwegend mesomorfe lichaamstype. Maar goed, ik kan je in ieder geval niet aanraden het 'uit te proberen' omdat de kans dat je je stofwisseling flink verneukt te groot is. En bovendien mis je allerlei belangrijke voedingstoffen en heb je een grote kans om op die manier een eetstoornis te ontwikkelen.

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 08:03.
Oud 03-07-2005, 20:25
Verwijderd
ik ben daar ook aangemeld maja
Oud 03-07-2005, 21:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 03-07-2005 @ 21:25 :
Je moet gewoon niet beginnen aan een crashdieet. Het is slecht voor je.
jaja
ik vraag het alleen maar
net alsof ik al iets misdaan heb ofzo
Niet weer een preek aub
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-07-2005, 21:12
Verwijderd
Hmz
Oud 03-07-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-07-2005 @ 22:10 :
jaja
ik vraag het alleen maar
net alsof ik al iets misdaan heb ofzo
Niet weer een preek aub
Ik geef je geen preek hoor. Ik kreeg alleen het idee dat ik je op het verkeerde spoor had gezet door te vertellen dat ik zoveel was afgevallen met 1000 kcal op een dag te eten. Want ik kan er dan ook meteen bij vertellen dat ik nu therapie heb omdat ik een eetstoornis heb. Leuk is anders.

@Rammetje: Wat is er?
Oud 03-07-2005, 22:19
River
River is offline
Ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd bobbel ding onder mn tong.. echt heel onsmakelijk..
t lijkt op een soort blaar ofzo..
en het zit in de weg..
k voel m gewoon de hele tijd..
weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen om het weg te krijgen?
[als het een blaar is doorprikken ofzo?]


[ben ik even blij dat mn vriend op vakantie is.. pfoe.. k zou nu maar met hem zoenen of iets anders..]
Oud 04-07-2005, 10:18
Verwijderd
dat hoort niet echt in dit topic denk ik
maar bedoel je een hard doorzichtig rond bolletje ongeveer in het midden van de onderkant van je tong? heb ik ook wel eens, weet niet wat het is maar 't gaat altijd na een paar dagen vanzelf weg.
Je zou ook een aft kunnen hebben, die zijn zachter en minder rond, die krijg je meestal door vitamine c gebrek, dus even een paar dagen wat bijslikken en dan voortaan genoeg groente en fruit eten, dan gaat het over en krijg je het niet opnieuw.

Citaat:
Lady Lazarus schreef:
Ik vroeg me trouwens af of iemand nog meer producten weet waar voldoende eiwitten in zitten naast eieren, kipfilet, kwark, vlees en vis. Of is het dat wel zo'n beetje?
'voldoende' is een beetje vreemd gezegd, dat ligt er namelijk maar net aan hoe veel je ergens van eet
relatief eiwitrijk zijn bijvoorbeeld (náást de dingen die je al genoemd hebt)
100 gram 30+ kaas = 32 gram eiwit (290 kcal)
100 gram pinda's = 28,5 gram eiwit (630 kcal)
100 gram 48+ kaas = 25 gram eiwit (350 kcal)
100 gram cashewnoten/amandelen = 18 gram eiwit (580 kcal)
100 gram valess = 16 gram eiwit (120 kcal)
100 gram walnoten = 15 gram eiwit (660 kcal)
100 gram quorn = 12,5 gram eiwit (90 kcal)
100 gram tofu = 12 gram eiwit (120 kcal)
100 gram hazelnoten = 10 gram eiwit (600 kcal)
100 gram gemiddelde schelpdieren = 10 gram eiwit (50 kcal)
250 ml magere yoghurt = 10 gram eiwit (85 kcal)
250 halfvolle melk = 9 gram eiwit (120 kcal)
100 gram linzen = 9 gram eiwit (115 kcal)
100 gram nierbonen = 7 gram eiwit (95 kcal)
100 gram bruine bonen = 6 gram eiwit (80 kcal)
100 gram witte bonen = 6 gram eiwit (75 kcal)
100 gram kekerewten = 5 gram eiwit (120 kcal)

de noten zijn wel eiwitrijk maar bevatten ook veel vet, wel onverzadigd vet, maar daardoor zijn ze vrij calorierijk, waardoor je er waarschijnlijk geen 100 gram van zal eten

Laatst gewijzigd op 04-07-2005 om 10:24.
Oud 04-07-2005, 11:09
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-07-2005 @ 11:18 :
'voldoende' is een beetje vreemd gezegd, dat ligt er namelijk maar net aan hoe veel je ergens van eet
relatief eiwitrijk zijn bijvoorbeeld (náást de dingen die je al genoemd hebt)
100 gram 30+ kaas = 32 gram eiwit (290 kcal)
100 gram pinda's = 28,5 gram eiwit (630 kcal)
100 gram 48+ kaas = 25 gram eiwit (350 kcal)
100 gram cashewnoten/amandelen = 18 gram eiwit (580 kcal)
100 gram valess = 16 gram eiwit (120 kcal)
100 gram walnoten = 15 gram eiwit (660 kcal)
100 gram quorn = 12,5 gram eiwit (90 kcal)
100 gram tofu = 12 gram eiwit (120 kcal)
100 gram hazelnoten = 10 gram eiwit (600 kcal)
100 gram gemiddelde schelpdieren = 10 gram eiwit (50 kcal)
250 ml magere yoghurt = 10 gram eiwit (85 kcal)
250 halfvolle melk = 9 gram eiwit (120 kcal)
100 gram linzen = 9 gram eiwit (115 kcal)
100 gram nierbonen = 7 gram eiwit (95 kcal)
100 gram bruine bonen = 6 gram eiwit (80 kcal)
100 gram witte bonen = 6 gram eiwit (75 kcal)
100 gram kekerewten = 5 gram eiwit (120 kcal)

de noten zijn wel eiwitrijk maar bevatten ook veel vet, wel onverzadigd vet, maar daardoor zijn ze vrij calorierijk, waardoor je er waarschijnlijk geen 100 gram van zal eten
Ik kwam er niet op Maar in ieder geval bedankt voor de moeite. Er zit nu niet echt iets tussen, waarvan ik denk je dat is een goede vervanging van de producten die ik nu al gebruik. Noten, melk en yoghurt gebruik ik wel maar in zeer beperkte mate.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 04-07-2005, 11:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kwark dus, en bijvoorbeeld tonijn op brood
Oud 04-07-2005, 11:17
Verwijderd
de peulvruchten kun je eventueel gebruiken in plaats van aardappelen behalve als je niet van peulvruchten houdt
Oud 04-07-2005, 12:37
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Oh heerlijk zeg, ik ben vandaag weer eens gaan sporten! Ik heb vakantie en door de examens ben ik 2 weken niet aan sporten toegekomen... nou ik kan je zeggen: dat deed me heel erg goed! Om het rustig op te bouwen ben ik een kwartier gaan hardlopen. Muziekje erbij en het gaat al een stuk makkelijker! Heerlijk, het lijkt alsof ik in een ander lijf terecht ben gekomen, zo lekker voelt het Aangezien dit ook een 'gezondheids-topic' is, vraag ik me af hoe jullie fit blijven en bewegen om in vorm te blijven. Doe je het alleen om in vorm te blijven of ook om de redenen die ik noem?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #5
Verwijderd
342 12-08-2005 10:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.