Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2009, 08:45
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Tijd voor stoere verhalen. Heb je littekens? Waar? Hoe komt dat? Zijn ze erg duidelijk te zien? Vind je ze lelijk of heb je er geen last van?
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 08:54
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Op mijn knie, gevallen met skaten toen ik 12 was.
Allemaal steentjes erin toen alles onder het bloed...prachtige verhalen

Je ziet het nog best goed, vooral in de zomer als de rest van mijn benen wat bruin zijn.
Heb er verder geen last van staat wel stoer toch
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:00
Verwijderd
Ik heb er twee, allebei op mijn voorhoofd. Dat maakt me natuurlijk een ruige bikkel.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:18
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Littekens van 20 cm op mijn heupen (operatie) en eentje over mijn hele rechter knie (gevallen)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:24
Rationeel
Rationeel is offline
2 van operaties; 1 op mijn lies en 1 onder mijn rechter tepel

verder 1 naast mijn oog van een vuurpijl, maar die is alleen onder bepaald licht te zien, 1 op mijn enkel van een uitglijder op rotsen, 1 op mijn kuit van koraal en meedere kleine krasjes die praktisch niet te zien zijn op mijn armen

jeej
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:38
Verwijderd
--> L&G?


Anyway ik heb er redelijk veel. Vooral duisent kleine op mijn handen, twee brandplekken rond mijn handen enzo. Een heel opvallende die over een vingertop heel dramatisch loopt, en op knieën, enzovoorts. Een ex vroeg: hoe kom je aan dat littekentje boven je lip? En toen dacht ik: Heb ik die dan? Oh en ik heb sinds een halfjaar een 'litteken' achterin mijn keel want ze moesten na het 'pellen' van mijn amandelen een kant hechten want dat bloedde schijnbaar heel hard
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 11:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Duisend op mijn benen en ellebogen, van mijn ruige kindertijd. Ik klom standaard in bomen waar je helemaal niet kón klimmen, en ik fietste en stepte zo ongelukkig dat ik altijd viel.

Achter in mijn keel kreeg ik bij het amandelen knippen een megabloeding, die ze dicht moesten branden. Dat is nu nog steeds goed te zien, het is een beetje witachtig en ziet er strak gespannen uit. Er blijft weleens eten achter dat 'vliesje' hangen .

Ik krabbel ook atijd muggenbulten open, dus die littekentjes zijn ook goed te zien. Mijn polsen/armen zijn wat gehavend geweest, maar polsbandjes bieden uitkomst.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
behalve de krasjes, putjes en haaltjes die je overal vandaan haalt;
enkel; operatie aan binnenste kruisbanden
knie; operatie aan knieschijf
kin; van heel lang geleden op mn plaat gegaan.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:52
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Niet erg veel. Héél licht op m'n rechteronderarm een klein littekentje van m'n vorige hond die me heeft gebeten. 5 cm daarnaast een litteken waar ik heb me gebrand aan de oven. En precies tussen m'n wenkbrauwen zit een litteken in de vorm van een kuiltje. Ik ben op m'n 10e ofzo een keer over de kop gevlogen met skaten (takje tussen de wieltjes toen ik van een heuveltje afging), gezicht op het asfalt, lag behoorlijk open. Er zat een steentje in de wond, en dat is nog steeds te zien. (Verder had ik net zo'n hele dure schaatsbroek gekregen, die je aan de zijkanten helemaal open kan ritsen. Ik wilde 'em perse aan, en m'n moeder vond het niet zo'n goed plan. Maar ik zei dat ik toch nooit viel bij skaten, dus het kon wel . Enórm gat in de knie natuurlijk, dat vond ik heel wat erger dan m'n gezicht huhu.) Ohja en ik heb puistjes op m'n gezicht, en daar heb ik dus wel wat kleine littekentjes van in m'n gezicht.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 13:41
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb niet zo veel noemenswaardige littekens, eentje aan het begin van mijn duim omdat ik uitschoot met de kaasschaaf, eentje op mijn linkerknie van toen ik in groep 7 tijdens gym tegen/langs een muur was gerend en er zit er momenteel eentje op mijn kuit van toen ik me deze zomer openhaalde aan een stel zeepokken. Ik weet niet of die nog weggaat, ik denk het wel. Als je goed kijkt, heb ik er ook nog eentje op mijn rechter middelvinger, een rechte lijn op mijn middelste vingerkootje van toen ik bij de hema werkte en iets te fanatiek een handdoek in een schap met een scherp randje legde.
Oh en striae ook, bij mijn binnenbenen. Ik heb er weinig last van, allemaal.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 13:50
Allure
Allure is offline
Een kuiltje op mijn voorhoofd van een waterpok.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:29
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Oohja ook nog zon 5009394032034 keer verbrand bij het werk
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:30
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Een kuiltje op mijn voorhoofd van een waterpok.
Ik ook, en tussen mijn wenkbrauwen.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:49
Verwijderd
Heel veel brandwonden op mijn handen, en een litteken op mijn onderarm, omdat ik door een ruit was gelopen. Hij zit tussen twee aders in.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:51
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Oohja ik ben ook nog een keer door een ruit heen gelopen
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 14:59
Verwijderd
Op m'n bovenarm, een soort kuil, best groot. Toen ik een jaar of 8 was gestoken/gebeten door een zieke horzel of daas en dat begon als een idioot te ontsteken, hebben ze er helemaal uit moeten snijden.

Op m'n wenkbrauw, een keer van de fiets gevallen toen ik 7 was, wenkbrauw was opengesprongen, óveral bloed, met een politieauto naar 't ziekenhuis Maar dat litteken zie je alleen als je goed kijkt.

Op m'n rechterscheenbeen zit ook nog een vaag litteken; op m'n 14de m'n been gebroken, en kennelijk is dat litteken toen ook ontstaan. Je kan ook nog duidelijk in deuk in het bot voelen. (En m'n voet staat een beetje scheef tov m'n knie )

En dan de laatste aanwinsten; drie littekens van een kijkoperatie toen z'n m'n blindedarm eruit hebben gehaald.

Oh, en intern heb ik waarschijnlijk ook nog een litteken in een vertakking naar een van m'n longen; daar heeft 3 maanden een kraaltje vastgezeten toen ik 5 was.

Verder nog wat kleine dingetjes van brand- en snijwondjes enzo, maar dat stelt niet veel voor.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 15:24
Verwijderd
Mijn linker(onder)arm zit vol met littekens, die zijn zo goed als ontelbaar en meestal duidelijk zichtbaar. Mijn linkerbeen is ook vrij gehavend, wel met minder littekens maar de littekens die er zitten zijn een stuk groter. Die zijn allemaal uit mijn zelfverwondingsperiode.
Verder heb ik een klein maanvormig litteken op mijn knie van toen ik als kind van mijn fiets ben gevallen, en nog wat andere kleintjes op mijn kin en rug, als gevolg van puistjes.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 15:24
Verwijderd
Onder mijn linkerduim omdat ik daarin gefiguurzaagd heb. Ik was enthousiast aan het zagen en voelde de pijn pas toen ik het bloed zag.
Onder mijn rechterpink omdat het konijn van mijn zus daar heeft gebeten. Het is een kreng (het konijn dan he, mijn zus is lief). En dat wist ik, maar ik was toen net gewend aan mijn eigen konijnen, en die bijten nooit, dus ik was zus' konijn aan het aaien en dat stelde ze niet op prijs.
Onder mijn kin omdat ik in het zwembad dook terwijl de bodem net omhoog kwam.
Op mijn knieën en ellebogen meerdere van valpartijen als kind. En nog een paar op mijn handen waarvan ik me de oorsprong niet kan herinneren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2009, 16:47
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb een aantal littekens aan de rechterkant van m'n gezicht, van boven tot onder, omdat ik ooit als kleine Trimmie ben gebeten door m'n eigen hond. Ze vallen niet extreem erg op, maar in het licht zijn ze wel goed te zien. Gelukkig heeft mijn mutti jarenlang met speciale creme gesmeerd waardoor het wel redelijk is dichtgegroeid. Er zit ook een litteken onder m'n haar en het verschil is echt te merken, want dat ding is echt huge.

Ik heb ook duizent littekens op m'n armen, omdat ik erg lomp ben en werk met ovens en dat is geen goede combinatie. Per arm heb ik er wel een stuk of 5/6 denk ik. Ook zit er op m'n linkerduim een rare bobbel, omdat ik daar ooit in heb gesneden en het is heel vreemd dichtgegroeid.
En op m'n linker onderarm zit er een grote ronde plek omdat ik afgelopen zomer keihard op m'n muil ben gegaan bij 't skateboarden. Mss dat die nog wegtrekt, maar het lijkt er niet op.

Verder heb ik er op m'n benen een paar waarvan ik geen idee heb hoe ze er zijn gekomen. Dan was ik ergens tegenaan gelopen ofzo en zag ik pas veel later dat het bloedde... mjuh.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:20
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Heel veel op m'n knieën en ellebogen omdat ik vroeger altijd viel, maar die zijn niet echt bijzonder ofzo. Verder; op m'n enkel (niet heel goed meer te zien, maar toch) toen ik een jaar of 10 was op een berg stenen gespeeld en toen met m'n enkel bovenop de punt van een steen gevallen; op m'n voet omdat ik er vorig jaar kokend water overheen had gegooid, maar die is nu zo goed als weg en op m'n arm van toen m'n zusje me een keer gekrabd had toen we ruzie hadden :')
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb ook nog een vrij woest litteken van hondentanden in mijn buik, wat afgelopen zomer is gebeurd. Maar het ziet ernaar uit dat die zo langzamerhand aan het verdwijnen is.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:51
Verwijderd
Ik zit onder de battle damage, want zo ruig ben ik. Vroeger was ik een enthousiast automutilerende rebel, misantropie en weltschmertz, het hele pakket, dus m'n linkerarm ziet eruit als een slagveldje. Al is dat de afgelopen jaren wel iets bijgetrokken dankzij m'n awesome healing powers. Verder heb ik op m'n heup een litteken van toen er een kroontjespen uit m'n tas stak, daar haalde ik m'n been/heup mee open maar dat had ik pas tegen het einde van de dag door (want hoge pijngrens). Daarom is dat niet heel mooi geheeld, maar goed, zo groot is dat litteken niet. Op m'n voet heb ik nog twee haast onzichtbare littekens van toen ik met blote voeten in een brandende sigaret ben gaan staan op een festival, en van toen ik bij een haastig vertrek een glazen vaas kapotgooide. Ik had toen niet door dat ik in een stukje glas stond en ik moest een deadline halen dus ik ben gewoon naar het universiteit gegaan om m'n paper in te leveren. Een heel stuk gerend, ook nog. Wat heel irritant was, want er prikte telkens iets in m'n voet. Toen bleek bij thuiskomt zo van 'o hai bloederige wond'. Wat nog meer? Oja, een litteken vlak onder m'n kont, toen klom ik dronken over een puntig hek. We waren ergens gaan zitten met een stel flessen wijn, maar toen we na een paar uur weg wilden had iemand het hek gesloten. Het was klimmen, door de sloot zwemmen of wachten tot iemand ons maandagochtend kwam halen. Het was een vrijdagmiddag in november dus in de laatste opties hadden we geen trek. Maar halverwege moest ik heel hard lachen om de debiele situatie en om de pogingen van een vriend om zich door de tralies van het hek te wurmen, dus toen donderde ik bijna van het hek af en zodoende.

En de nieuwste is van een chemische brandwond, die ziet eruit als een perfect rondje, net iets donkerder dan de huid eromheen. Volgens mij verdwijnt 'ie over een jaartje of twee wel helemaal. Die kreeg ik toen ik teveel aanstekervloeistof in m'n Zippo had gedaan. Gewoonlijk voel je dat gelijk branden in je broekzak maar ik merkte het door die hoge pijngrens pas na een paar uur, toen het al te laat was.

Ik vind littekens wel mooi, dus ik vind het niet zo erg. Alleen rode littekens vind ik lelijk, maar die van mij worden bijna allemaal mooi licht.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:55
Verwijderd
Oh, wacht, ik heb er ook nog twee op m'n voorhoofd. Beide van toen ik jong was. Eén keer viel ik uit een stapelbed met m'n hoofd op de punt van een bureau, en een andere keer wilde ik onhandig opstaan (of iets dergelijks) waardoor ik met m'n hoofd tegen iets aankwam. De eerste is een klein streepje, die zie je verder niet. En de tweede is een soort klein rond deukje in m'n voorhoofd, echt perfect in het midden. Dat vond ik er vroeger een beetje debiel uitzien, maar eigenlijk zie je ze beide bijna niet want bij die voorvallen was ik zeven en elf. En al zou je ze zien, ik heb een pony dus er hangt altijd haar voor.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 17:56
Verwijderd
Dat is geheim.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 18:11
Verwijderd
Oh op mijn rechterhand heb ik een litteken dat is ontstaan toen ik op mijn zevende met een lamy-vulpen zonder dop aan het rennen was en toen struikelde en viel ern daarbij de vulpen in mijn hand stak. Dat litteken is blauw.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2009, 18:14
Verwijderd
Omg, foto.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 18:16
Verwijderd
Ooit! Lukt niet met Theodoors webcam (ik zit nu achter zijn computer) want het is maar heel klein. Mijn geheime amateurtatoeage
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 18:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 19:22
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
K heb geen spannende verhalen Die op m'n rug heb ik te vaak open gekrabt beetje jammer dat die zichtbaar zijn en over 2 vingers loopt een litteken zo dwars, weet niet meer wat ik exct had gedaan maar weet nog wel dat het heel pijn deed en veel bloede, zal wel ergens achter blijven haken ofzo. Onder m'n kin zit een kleintje van toen ik ooit op m'n bek ben gegaan. Overal vloerbedekking en ik land exact op een harde drempel
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 19:33
Verwijderd
Ik heb een litteken op mijn achterhoofd omdat ik als 8-jarige op een hoekpunt van de verwarming was gevallen na een stoeipartijtje met m'n vader aan tafel. Dat was op vakantie in een bungalow in Zwitserland, dus toen moesten we hals over kop naar het plaatselijke ziekenhuis om de wond te laten hechten.
Nu ik gemillimeterd haar heb, zie je dat littekentje ook goed, inclusief hechtingen, want daarop groeit geen haar.

Ik heb ook een inkeping bovenop mijn hoofd van een drain van toen ik als baby geopereerd werd. Dat is nu ook zichtbaar met superkort haar.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 19:58
Aapje*
Avatar van Aapje*
Aapje* is offline
- één op mn voet en één op mn scheenbeen (dat is nu echt zo'n gaatje): toen ik een jaar of 7 was ging ik in Frankrijk op mn knieeen van de glijbaan (buiten). Die glijbaan stond in de zon. niet zo'n succes want dat brandde behoorlijk. Maargoed, dat deed ik ook niet nog eens.

- Op mn armen en schouder van een valpartij met de fiets over een grindpaadje. midden in de zomer dus alleen topje en rokje/broekje aan. Heel wat beschadigingen dus

- Op mn vinger, doordat ik er per ongeluk in sneed met aardappels schillen.

- Op mn knie na een aanrijding met een scooter. mn fiets en broek was aan gort, maar gelukkig alleen geschaafde knieeen. Wel een litteken though.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:14
Verwijderd
Oh ik heb ook nog iets op mijn bovenbeen, maar ik zou niet weten hoe ik eraan kom, en mijn ouders ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:21
Verwijderd
Geheim. En striae natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:22
Aapje*
Avatar van Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
En striae natuurlijk.
+ dat
en hoe dat komt hoeven we niet uit te leggen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 20:27
Verwijderd
Ik heb geen/nauwelijks straie. Mijn huid is über. Ik heb ook weleens tweedegraads brandwonden gehad, met blaren en THE WORKS, en daar herstelt 'ie ook binnen een paar dagen van. Terwijl het volgens het internet ongeveer een maand hoort te duren. *aait huid*
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 01:10
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Striae.

Ik had een keer echt een UBER blaar op m'n onderbeen, omdat ik bij m'n pa achterop de motor zat in een korte broek en ik bij het afstappen er niet aan dacht dat de uitlaat FUCKING HEET wordt. Echt, die blaar had een diameter van 10cm ofzo. Vreemd genoeg is daar niks meer van te zien, terwijl ik van mili-seconde-oven-aanrakingen meteen levenslang een afdruk heb. Mss omdat ik nu oud ben.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-10-2009, 01:10
Verwijderd
mijn duim zit onder de heule kleine littekens (stanleymes, heel bijna perfect maar je ziet wle her en der streepjes lopen die wat buiten de boot vallen)

Verder heb ik een vrij grote op mijn buik, onder mijn navel, wat ik overgehouden heb aan een blindedarm + buikvliesontsteking. Daarnaast zit een klein puntje van de drain. Drains zijn niet tof.

Verder nog 1 op de muis van mijn rechtserhand (autospiegel) en één op mijn pols van een zeer snelle afdaling van een trap in een spiegel, maar dat is heel lang geleden, ruim 20 jaar gok ik.

En nog meer spul.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 01:34
Verwijderd
Naast mijn oog (als kind gevallen tegen kast). En hebben ze bij het voetbal mijn knie kapot geschopt dus hier zit een litteken van 20 cm door een operatie.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 01:45
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Normaal geen, maar vanaf vandaag een brandwonde op mn rechterbeen. Hopelijk verdwijnt dat snel
Ooit een dunne lange lidteken op mn arm, 6 jaar terug in Tunesië: wilde via kippenhok (zonder ladder) op het dak van het huis klimmen. Dan heb je prachtig zicht, een horizon van olijfbomen. Mijn vader zocht me en riep me dus: ik snel naar beneden en schuurde mn arm tegen scherp ijzer van het kippenhok... Maar ik zie het niet meer zo goed, nog even en het verdwijnt helemaal
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 09:42
Verwijderd
V.z.i.w. maar twee, die ik allebei heb overgehouden aan een fikse darmoperatie in 2003, waarbij een deel van mijn dikke darm is verwijderd: een lange streep onderop mijn buik langs mijn navel en een klein drain-littekentje daar dicht in de buurt. Maar inmiddels is het allemaal een stuk lichter geworden en valt het niet meer zo op.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 13:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb gisteren met een broodmes in mijn duim gehakt dus dat wordt ook een leuk litteken denk ik .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 15:56
Verwijderd
Het lijkt alsof ik mijn leven heb geprobeerd te beëindigen door de aderen in mijn arm door te snijden, maar eigenlijk was het een flinke paper cut. Hij is wel bijna weg, nu.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:00
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat heb je speciaal voor dit topic gedaan?

Ik heb aan allebei m'n tenen littekens van ingrepen toen ik ingegroeide teennagels had. Nog steeds vind ik het daarom erg vervelend om met blote voeten of slippers rond te lopen (zelfs in huis), hoewel het er nu wel redelijk normaal uitziet.
Verder krijg ik op m'n werk vaak papercuts aan m'n vingers, dat blijf je soms ook een tijdje zien, en ik heb eens de deksel van zo'n grote papiercontainer op m'n vingers laten vallen, daar heb ik nog een klein litteken van.

Verder niks dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh, bovenstaande opmerking was dus voor Miekje bedoeld, maar quoten en aanpassen kan niet met die irritante iPhone skin.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:11
Philosophy
Avatar van Philosophy
Philosophy is offline
Mijn hele rechterknie is een groot litteken. Als kind ben ik bij de buren keihard gevallen op grindtegels en ik schuurde nog even lekker door. Heerlijk in de zomer met blote benen.
Op mijn linkerhand zit ook een vrij groot litteken, want toen ik op een kookcursus zat knalde het meisje naast mij keihard met haar koekenpan tegen mn hand aan.
Armen zitten vol.
Op mijn voorhoofd, want ik had daar een moedervlek en die heb ik laten weghalen.
__________________
Ik maak je dood met een blije mus.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:15
Verwijderd
Oh, en mijn rug is een grote verzameling littekens. Ze worden al wat minder zichtbaar, dus dat is mooi. Ik besloot als zesjarig jongetje dat het wel stoer zou zijn om een stukje te gaan rotsklimmen zonder mijn ouders daarvan op de hoogte te brengen. Toen viel ik van een meter of twee op mijn rug op de rotsen. Ik was niet helemaal helder meer en viel toen in het water. Een visser zag het gebeuren en heeft me toen uit het water getrokken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:16
Verwijderd
De wonden zijn ook een beetje gek geheeld. Het lijkt alsof ik vroeger zweepslagen heb gekregen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 16:33
Verwijderd
2 grote littekens en 2 kleine.

1 op mijn buik, van links naar rechts, 17 cm, ik was 1 week oud en had een ziekte/aandoening die zeer zeldzaam is, ben de naam kwijt maar kan wel uitleggen hoe het zat:
Je darmen zitten vast aan een soort van pees en die zijn danin elkaar gedraaid. Bij mij waren die te veel doorgedraaid waardoor de darm op een bepaald punt dicht zat en het eten weer naar boven kwam. (hmm wat een slechte uitleg)

1 op m'n rug, scoliose, 2 pinnen in de rug, zo'n 30-40 cm van boven naar onder

1 op mijn grote teen, in het zwembad onder een trapje gezwommen en sneed mijn teen aan een scherpe rand. @_@ en bloeden!!11

1 op mijn vinger, een biertje verkeerd geopend..
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 17:51
Verwijderd
Citaat:
2 grote littekens en 2 kleine.

1 op mijn buik, van links naar rechts, 17 cm, ik was 1 week oud en had een ziekte/aandoening die zeer zeldzaam is, ben de naam kwijt maar kan wel uitleggen hoe het zat:
Je darmen zitten vast aan een soort van pees en die zijn danin elkaar gedraaid. Bij mij waren die te veel doorgedraaid waardoor de darm op een bepaald punt dicht zat en het eten weer naar boven kwam. (hmm wat een slechte uitleg)
Iets met Volvulus, dat is namelijk ook ongeveer wat ik had. Alleen had ik het op veel latere leeftijd en werd het bij mij veroorzaakt doordat mijn dikke darm zowel te lang was, als dat het stuk dat ie te lang was ook niet vastzat en zo dus los door m'n buikholte kon zweven en om zichzelf heen kon klappen. Met alle gevolgen van dien... Daarom is dat stuk - dat er op röntgenfoto's ook wel wat vreemd uitzag - dus ook verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Iets met Volvulus, dat is namelijk ook ongeveer wat ik had. Alleen had ik het op veel latere leeftijd en werd het bij mij veroorzaakt doordat mijn dikke darm zowel te lang was, als dat het stuk dat ie te lang was ook niet vastzat en zo dus los door m'n buikholte kon zweven en om zichzelf heen kon klappen. Met alle gevolgen van dien... Daarom is dat stuk - dat er op röntgenfoto's ook wel wat vreemd uitzag - dus ook verwijderd.
Nee, Ligament van Treitz.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Heb jij littekens?
Cherry Springs
162 22-05-2012 18:40
Lichaam & Gezondheid Littekens
Teardrop
8 25-07-2010 18:24
Lichaam & Gezondheid littekens verwijderen
Little miss NAUGHTY
3 14-05-2003 12:06
Psychologie kunnen littekens door automutilatie verwijderd worden.
Little miss NAUGHTY
10 13-05-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid littekens + lente/zomer
framboosje
53 13-03-2003 08:21
Lichaam & Gezondheid Zalf tegen littekens
kleinedraak
8 10-12-2002 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.