Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 19:02
Woezle
Woezle is offline
Hoi!

Ik begin volgende week met het Engels bijles geven aan een meisje uit groep 8. Nu zit ik zelf in 6VWO en heb ik al eerder bijles gegeven aan leerlingen in de bovenbouw, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen met een taal te leren. Zelf heb ik Engels geleerd toen ik erg jong was en ik kan me vrijwel niet meer herinneren hoe dat ging.
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 20:19
piraat013
piraat013 is offline
Ik zelf kijk Anime o.a Naruto One piece er word Japans gesproken maar de subs zijn Engels ,dus als je een woordje niet begrijpt kun dat vertalen en uiteindelijk na paar weken merk je dat je al meer woorden kent .Het helpt echt al is het BBC je leert er serieus echt wat van.En voor iemand in groep 8 is dat een leuke leerzame manier om Engels te leren maar het kan ook ouderwets boeken en werkboeken aanschaffen of dat veel zin heeft weet ik niet eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd op 13-04-2011 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 20:58
serac
serac is offline
Probeer Winnie the Pooh met haar te lezen, beetje bij beetje ; is erg goed engels, niet moeilijk maar wel uitdagend. En dan kan je vanzelf naar werkwoorden en woordjes lijsten maken. Fun effect voor een 8. groeper, d9 ik zo.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 21:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik zou vragen welke methode ze gebruiken op de school van het meisje en die eens inkijken. Misschien dat je daar nog nuttige info uit kan halen. Op die manier zie je in ieder geval hoe Engels leren daar is opgebouwd en op welk niveau het meisje eigenlijk zou moeten zitten. Dan kan je daar je extra oefeningen op baseren. Ik zou ook kijken naar waar ze moeite mee heeft en daarop inspelen. Bv extra grammatica uitleggen + oefeningen of juist een korte samenvatting van iets laten schrijven, een programma laten kijken in het Engels en een samenvatting in het Nederlands laten geven etc.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 18:55
Woezle
Woezle is offline
Dankjewel!

Ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen omdat ik dus nog niet weet wat precies haar niveau is en wat ze dus al weet. Dus ik zal eerst daar maar mee beginnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #11
jennlalafer
242 21-01-2020 14:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.