Oud 26-11-2004, 12:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:29 :
Kwestie van smaak natuurlijk. Mijn broer studeert ook technische natuurkunde en heeft bijna cum laude zijn propedeuse gehaald. Twee vrienden van hem slaagden daar wel daadwerkelijk in en meteen is de interesse in zulke jongens van zowel bedrijfsleven als universitaire onderzoeksinstituten echt enorm. Ook als er een tekort aan bepaalde mensen is op de arbeidsmarkt worden de krenten nog uit de pap gepikt. Natuurlijk zul je niet meteen een toppositie krijgen, maar er is wel degelijk een verschil tussen goed beginnen aan een baan met veel perspectief of een middelmatig baantje zonder groeimogelijkheden.
Dream on, succes hebben heb je echt niet door hoge cijfertjes, het kan alleen een opstapje zijn, meer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 13:38 :
Dream on, succes hebben heb je echt niet door hoge cijfertjes, het kan alleen een opstapje zijn, meer niet.
Nee, natuurlijk zijn alleen hoge cijfers niet voldoende. Maar als jij met alleen maar zesjes gaat solliciteren (en dan heb ik het even niet over een markt waar een tekort aan studenten is, zoals de technische markt, maar over een markt waar een overschot is, zoals rechten, bedrijfskunde enz.) dan is de kans gewoon heel erg klein dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Je moet het natuurlijk ook hebben van andere dingen. Je moet sociaal zijn, leuk overkomen, een vlotte babbel hebben, niet bang zijn voor werkdruk, noem maar op. Maar als er een zeer groot aanbod van arbeidskrachten is en je moet als bedrijf selecteren, dan zijn cijfers gewoon het enige waar je op af kunt gaan.

Die dingen die ik noemde, de vlotte babbel, aardig zijn, et cetera kun je pas bewijzen nádat je een kans hebt gekregen op basis van cijfers. Die ervaring heb ik bij minstens tien advocatenkantoren waar ik op bezoek ben geweest, maar misschien heb jij persoonlijk andere ervaringen. Face it, zo werkt het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:45
Verwijderd
Zoals ik dus al zei, een opstapje.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 13:45 :
Zoals ik dus al zei, een opstapje.
Wel een belangrijk opstapje.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:47
Verwijderd
Het is wel degelijk meer dan een opstapje. Als jij alleen maar zesjes hebt moet je in alle overige beoordelingsfactoren wel ongelooflijk goed zijn wil je aangenomen worden. Dat is bijna onmogelijk als je het hebt over sectoren waar het vooral om vaktechniek gaat.

Verder - ik heb het natuurlijk even alleen over dat gedeelte van de arbeidsmarkt waar ik ervaring mee heb - zeggen cijfers heel veel over je capaciteiten en vooral ook je instelling, tenminste dat is de mening van veel werkgevers.

Vooral bij de grote, wetenschappelijk gerichte kantoren waar veel hoogleraren rondlopen en die veel cassatie doen, is het vooral van belang dat je ongelooflijk slim bent. Je moet juridisch inhoudelijk gewoon enorm sterk zijn. Op een vriendelijke uitstraling, sociale houding, lekker koppie en vlotte babbel is nog nooit een arrest in cassatie vernietigd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:52
Verwijderd
Ik wil het -je wel even weghalen als je het gevoel hebt dat ik je persoonlijke studie inspanningen anders tekort doe
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:53
Verwijderd
Als je dat denkt overschat je toch je invloed op me ben ik bang
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:53 :
Als je dat denkt overschat je toch je invloed op me ben ik bang
Sorry, ik kon het niet laten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 12:54
Verwijderd
Maakt niet uit
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 13:55
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-11-2004 @ 11:47 :
Maar dingen die op sheets staan zijn toch heel anders dan wanneer je het zelf opschrijft. Van sheets is voor mijn gevoel de helft nutteloos en ontbreekt er aan de andere kant weer de helft.
Mja daar staan de belangrijkste dingen volgens de docent op. Dat vind ik wel genoeg. En ik ben verschrikkelijk lui en doe dus niets meer dan nodig is.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 19:56
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Meestal schrijf ik wel veel mee. Vooral bij colleges over lastige dingen als biochemie en histologie. Het voordeel bij dit soort colleges is vaak dat goed aantekeningen maken je een hoop leeswerk bespaart. Verder vind ik het ook wel prettig om m'n hoofd erbij te houden. Vaak zeggen docenten ook iets (een ezelsbruggetje, voorbeeld oid) waarvan ik dan een paar steekworden noteer. Bij het leren komt het dan snel weer terug. Soms is het ook heel essentieel om aantekeningen te maken. Bij het vorige blok kregen we bijvoorbeeld een college psychologie, waar verder geen literatuur of zelfstudieopdracht oid. bij hoorde. Toch werd er naar details uit dat college gevraagd op het tentamen. Onze colleges komen vaak ook wel op het blackboard te staan, maar ik vind het vaak zo'n gedoe om ze na het college nog eens te bekijken of uit te printen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie E=mc2
PsychoBoy
37 30-01-2004 15:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met Engels
Nolita
17 11-10-2003 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.