Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2012, 18:57
Joliennn
Joliennn is offline
Hallo iedereen,

ik zit met een groot dilemma: ik heb een aantal dagen geleden besloten om te veranderen naar lager onderwijs maar nu ben ik terug aan het twijfelen om mss toch niet verder te doen met psychologie. Ik begon met twijfelen doordat het blokken niet lukte en doordat het grote hoeveelheden zijn. Ik had geen zin om me erdoor te moeten slepen maar nu ben ik terug beginnen blokken, omdat ik nog nie zeker was of ik de examens nog ging meedoen of niet (te maken met de studiepunten dat ik zou verliezen), en het blijkt dat het toch nog gaat. Ik ga wel zeker herexamens hebben. Lagere school opleiding leek me ook leuk doordat er veel diversiteit in zit, het gaat makkelijker zijn om te blokken ook doordat het mindere pakken zijn. Ik vind persoonlijk psychologie interessant maar niet super interessant, ik doe het wel nog graag, maar niet zo super... Lager onderwijs lijkt me ook nog iets voor mij omdat ik vaak mensen help in hun studies. Soms kwamen er mensen naar mij omdat ze iets niet verstonden en dan vond ik het altijd leuk om het uit te leggen... Ik kan wel niet zo goed om met kinderen maar ik denk dat je dit wel kan aanleren door de vele stages.

Mijn vraag is dus wat vinden jullie dak moet doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2012, 21:33
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Die keuze ligt helemaal bij jezelf , maar je moet niet iets blijven doen wat je toch niet helemaal zo leuk vind. Doe wat jij denkt dat het beste voor je is en wat je ook het leukste vind. Zo zul je zeker geen verkeerde keuze maken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 14:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
In welk jaar psychologie zit je ?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 21:40
Ro S
Ro S is offline
Ten eerste lijkt het me echt een veel beter idee als je je, voordat je overstapt, goed orienteert op wat je dan wilt gaan doen. Als je bijvoorbeeld naar een mee-loop-dag was gegaan van psychologie dan had je kunnen zien wat er van je verwacht. Op de UvA werd duidelijk verteld dat het bij Psychologie gaat om flinke stukken tekst. Je hebt tegenwoordig veel mensen die ''bij gebrek aan beter'' maar psychologie gaan doen omdat ze denken dat dat een makkelijke opleiding is. Hoe erg kun je je vergissen...

En als je het niet leuk vindt om met kinderen te gaan werken, dan ga je dus nu weer iets doen dat je niet leuk vindt en dat waarschijnlijk weer gaat tegenvallen.

KIES dus verstandig, maak een weloverwogen keuze, en een niveau'tje terugzakken lijkt aantrekkelijk, maar je moet ook blijven denken aan de toekomst...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Scharrel, stoppen of niet?
advokaatje
17 24-06-2008 01:34
Psychologie Wel of niet meegaan morgen?
JustADreamer
14 27-10-2007 23:11
Psychologie Stoppen met psychotherapie of niet
Daantje_0705
11 12-03-2007 15:14
Psychologie stoppen met studie?
ikkuh15
34 24-10-2006 20:10
Verhalen & Gedichten Gevangen (probeersel)
Lil'Girl
0 08-10-2003 14:08
Seksualiteit verder doen of niet?
fruitvliegje
5 02-09-2002 20:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.