Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2012, 13:09
teundewacht
Avatar van teundewacht
teundewacht is offline
Ik woon nu in Heerenveen en ga aan het eind van dit schooljaar (ca. juli 2013) naar Amsterdam verhuizen om daar Bedrijfseconomie duaal te volgen op de HvA.
Maar ik heb natuurlijk wel een woning nodig.

Wat is een goede, makkelijke en het liefst ook gratis manier om me in te schrijven voor een huurwoning in Amsterdam?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2012, 20:57
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Goed dat je daar nu al over nadenkt! Maarrrr gratis bestaat niet. Via de studentenhuisvesting (www.studentenwoningweb.nl) kan je je voor een klein bedrag (ik dacht iets van €15/jaar) inschrijven voor een studentenkamer/woning in Amsterdam/ Amstelveen. Daar moet je wachttijd voor opbouwen, maar als je in het eerste jaar verder weg woont dan een bepaalde afstand (130 km geloof ik) dan krijg je voorrang in de eerste paar maanden van het studiejaar. Je moet rekenen op een kamer, niet op een eigen woning. Tenzij je ouders bereid zijn een eigen woning te betalen maar dat is vaak erg duur, zeker in Amsterdam.
Verder kun je het proberen via particuliere sites zoals Kamernet maar daar zijn de kamers vaak duurder en moet je bovendien per reactie betalen; het gaat daar niet op wachttijd maar op wie het snelst/leukst reageert. Als je na je studie ook nog in Amsterdam wilt blijven wonen is het verstandig om je ook in te schrijven bij de woningstichting (www.woningnet.nl), want daar heb je wel ongeveer 8 jaar wachttijd nodig voordat je voor een betaalbare huurwoning in aanmerking komt.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 20:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je een kamer via studentenwoningweb krijgt met campuscontract dan moet je toch verplicht inschrijven bij woningnet als je die woning accepteert? Of is da tniet meer zo?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 13:38
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Nou, 5 jaar geleden was dat in elk geval niet zo . En toen ik vorig jaar verhuisde (maar een campuscontract bleef houden) ook nog niet. Het wordt je wel sterk aangeraden om je in te schrijven bij Woningnet. In Utrecht hebben ze zelfs een combinatielidmaatschap SSHU en Woningnet.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 13:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, toen ik nog met m'n vorige vriend samen was en hij een kamer kreeg was dat wel zo maar dat is al zes/zeven jaar geleden oid. Het is iig wel aan te raden idd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 14:42
Verwijderd
Hier in Leiden is kamernet zeker niet duurder hoor indigo . Kamernet biedt namelijk hier particuliere kamers maar ook gewoon kamers van studentenhuisvestingorganisatie hier (SLS). Ik heb dan een kamer van 16m2 voor 275 euro per maand, en dat is toch echt niet een extreem hoog bedrag maar wel via kamernet . Uiteraard moet je je dan ook wel inschrijven bij de studentenhuisvestingorganisatie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 15:00
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Oh, dat wist ik niet . In Amsterdam is het wel zo (naar mijn weten tenminste) dat de kamers van Studentenwoningweb alleen dáár worden aangeboden, en niet ook op Kamernet. En mijn ervaring was dat de kamers daar - omdat het vaak particuliere kamers zijn - vaak duurder zijn. Maar misschien scheelt het tegenwoordig allemaal zoveel niet meer .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 00:58
tammeer
tammeer is offline
Amsterdam blijft heel gewild. Het is dus niet makkelijk.
Let er goed op dat je wel BINNEN de Ring belandt, want dat zijn de populaire en veilige wijken. Daarbuiten kan Amsterdam behoorlijk griezelig worden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 08:47
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Wat een onzin. Iedereen wil binnen de ring wonen, omdat het zo cool staat, maar het is (1) veel duurder binnen de ring en (2) de wijken erbuiten zijn helemaal niet per definitie onveilig. Dat hangt er een beetje vanaf welke wijk je neemt, maar in het algemeen genomen kan je prima over straat in Osdorp, Slotervaart, Buitenveldert. Van Bijlmer/ Zuid-Oost weet ik het niet zo goed. En overigens is bv Amsterdam Noord ook 'binnen' de ring, maar daar heb je wellicht wel plekken waar je niet zo graag komt (lees: 's avonds en alleen).
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een dagje naar Amsterdam
Flosdraad
15 09-06-2005 12:03
Films, TV & Radio Bollywood awards naar nederland
SimplyABoy19
7 26-02-2005 13:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Treinbotsing Amsterdam Centraal
Mu
79 26-05-2004 20:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bommelding Amsterdam CS en Roosendaal
Verwijderd
52 05-04-2004 15:46
De Kantine Met trein vanaf Frankrijk naar Amsterdam
Mackan
7 30-04-2003 16:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Chinese invasie Amsterdam
Derk
28 23-10-2002 23:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.