Oud 28-05-2015, 21:12
daantje_ros
daantje_ros is offline
Iedereen weet vast wat compensatiepunten zijn, maar in de officiële slaag-/zakregelingen kan ik het begrip nergens terugvinden..

Ik heb daarover de volgende theorie bedacht, graag hoor ik van de forumleden of die klopt.

Compensatiepunten zijn een denkbeeldig hulpmiddel om te bepalen of je slaagt of niet. Alle afgeronde eindcijfers (SE + CE/2), en als dat vak geen CE heeft, alleen het afgeronde SE-cijfer dus, dienen gemiddeld 6,0 te zijn. Dit is alleen mogelijk wanneer één 5 wordt gecompenseerd met een 7, en een 4 met een 8 (of 2x een 7) etc

Wanneer je ergens dus als een cijfer een 4 hebt, kun je onmogelijk slagen, indien je voor de rest alleen maar 6'nen hebt als eindcijfer (je hebt minimaal 2x een 7,0 nodig, of "twee compensatiepunten")

Klopt dit?
Advertentie
Oud 28-05-2015, 21:30
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Dat klopt ongeveer, met dien verstande dat een leerling die één vijf als eindcijfer heeft met verder alleen zessen ook geslaagd is zonder de vijf te compenseren. In dit geval hoeft het gemiddelde niet minstens 6,0 te zijn. En een vmbo-leerling met twee vijven en verder alleen voldoende eindcijfers hoeft maar één compensatiepunt te hebben om te slagen.
Oud 28-05-2015, 22:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Om nog even aan te vullen, hoewel dat wellicht voor zich sprak: je mag maximaal maar 1x een 5 OF 2x een 5 OF 1x een 5 en 1x een 4 halen. Meer of lagere onvoldoendes zijn niet te compenseren, hoeveel "compensatiepunten" je ook hebt.

En een vmbo-leerling met 1x een 4 en verder alleen voldoende eindcijfers hoeft ook maar één compensatiepunt te hebben: één 7 is dus ook in dat geval genoeg.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [ALG] Compensatiepunten
miesxmoes
2 13-05-2014 20:00
Algemene schoolzaken compensatiepunten
shadyy
39 13-04-2012 19:55
Algemene schoolzaken slaag ik zo?
erobink
9 11-02-2010 18:19
Algemene schoolzaken Overgangsnorm...
L Boksha
6 01-04-2002 19:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.